Kyllä video mulla pyörii osoitteessa http://www.urheilulehti.fi/jaakiekko/sihvonen-vs-hollo-onko-kaukalossa-lyominen-vakivaltaa
No kyllä Petteri näyttää osaavan nauraa itselleenkin, olikohan pojat ottaneet jo vähän joulusimaa tuon kuvauksissa.
Jalkapallon puolellahan tätä samaa henkeä on menestyksekkäästi toteutettu Baxterin kanssa. Arvokisoihin pääsemättömyyshän on ihan hyväksyttävää, kunhan pelitapa on moderni ja muutenkin mainio.
Tämä tosin sillä erolla, että kun kiekossa mitaleita on tullut joka toinen vuosi, niin potkupallon puolella arvokisat ovat aina jääneet haaveeksi, mutta Baxter ansaitsee palloilua seuraavan yleisön saman luottamuksen kuin Jalonen menestyksestä riippumatta.
Kotimaisista valmentajista tällä hetkellä Kojo Jalonen on ehkä vahvin ehdokas Jukan tilalle (jätetään nyt se Dufva ihan suosiolla väliin) miksei myös Petri Matikainen. Miltä herrojen tilanne näyttää parin vuoden päästä on sekin vaikea tietää tässä vaiheessa.
Kun tässä nyt brassailet laskutaidoillasi, niin astut sikäli omaan miinaasi että jokainen todennäköisyyslaskentaa osaava tietää etteivät menneisyyden tapahtumat vaikuta tuleviin todennäköisyyksiin. Vaikka heittäisit 10 kertaa peräkkäin klaavan, niin chäänssit ovat siinä lajissa 50-50. Jääkiekossa Suomen maajoukkueen kohdalla ne eivät valitettavasti sitä ole. Jos lasketaan että Suomen mahdollisuudet voittaa mitali yksittäisistä kisoista on 10% niin todennäköisyys ettei Suomi yhtään mitalia viisistä kisoista voita on 59%. Toivon että Suomen mahdollisuudet ovat useissa kisoissa kisoissa suuremmat kuin tuo 10%, mutta sitä että mikä on todennäköisyys sille että todennäköisyys olisi isompi kuin 10% on melko vaikea laskea.Lisäksi dana77 missaat pointtini todennäköisyyksistä ihan kokonaan. Niillä voi todellakin laskea odotusarvoja tuleville tapahtumille, varsinkin kun otos on 5 tulevaa kisaa. 0 mitalia viisistä tulevista kisoista. Sen todennäköisyys oli 1,12% (yksi pilkku kaksitoista) ennen Jukka Jalosen päävalmennusaikaa 2008-12.
Minä olen myös avarakatseinen ihminen ja annan arvon kaikkien ihmisten ja tahojen mielipiteille. Tässä asiassa Hockey News oli kuitenkin väärässä ja minä olen oikeassa. Vaikka nimilista oli WCH:ssä kohtuullinen, niin koko ykkösketju oli enemmän tai vähemmän telakalla. Teemu Selänne oli kerännyt edellisellä kaudella 32 pistettä ja polven kunto näkyi WCH:ssä. Lehtisellä oli takanaan 26 pisteen kausi ja selkä paskanjäykkänä. Koivu oli parhaassa kunnossa ykkösestä, mutta hänelläkin oli jotain pikkuvaivaa eli hänkään ei ihan ollut pelaaja joka hän on parhaillaan ollut sen jälkeenkin. Suomen pistepörssin ykkönen oli Kimmo Timonen kuudella pisteellään ja pisteiden teko jakaantui erittäin leveälle sektorille. Se oli todellinen team effort. Toki menestys perustui erityisesti huikeaana maalivahtityöskentelyyn ja loistavaan puolustuspeliin.Aliarvioit lisäksi täysin Summasen käytössä olleen pelaajamateriaalin syyskuussa 2004. Ei Suomen menestys silloin ollut yllätys, jopa The Hockey News veikkasi Suomea koko turnauksen voittajamaaksi, jos se ei ole Kanada, elokuussa 2004. Tilasin silloin vielä lehden digiversiota, joka tuli mailina minulle n. 10 päivää ennen kuin paperiversio lehdestä ja hinta oli n. 1/5 paperilehdestä. Minusta Summasen Suomi todisti kaatamalla USA:n välierässä 2-1, kärsien vielä hieman aikaerosta, miten kivikova porukka se oli ja olisi ihan hyvin saattanut voittaa koko turnauksen.
Aloitetaan tärkeimmästä eli korjataan tämä väärä väite, että minä haluaisin että tarkastelu aloitetaan vuodesta 1978. Tätä minä en halua, vaan minä haluan juuri niinkuin aikaisemmassa viestissäni sanoin, että kussakin tulevissa kisoissa mitalin voittamisen todennäköisyyttä arvioidaan tapauskohtaisesti eli riippuen pelaajamateriaalista ja vastustajien materiaalista (ja valmennuksesta). Näin ollen minulla ei ole mitään käyttöä historiatilastoille tässä asiassa. Vuoden 1988 Neuvostoliiton tahallisella häviämisellä Suomelle tai 1994 kisojen Robitaillen keskialueen Jari Kurrin kamppaamisella jonka takia kultamitali menetettiin ei ole mitään tekemistä vuoden 2010 Vancouverin kisojen odotusarvojen kanssa.Jos aloitetaan vuodesta 1978, kuten dana77 haluat
Minä lyön mielummin vetoa, että heitän sata kertaa kolikkoa ilman että se jää kertaakaan poikittain. Todennäköisyys että 10 klaavaa tulee peräkkäin on 0,000976 eli noin 0,09%. Jotta suostuisin tuollaiseen vetoon, niin minulla pitäisi olla aikaa heitellä niitä kolikoita ensi heinäkuuhun asti, mutta muut suunitelmani estävät tämän urakan vastaanottamisen.Tuo kolikon heittämisen todennäköisyys ei ole 50/50. Se on n. 50/50. Kolikko jää joskus poikittain. En osaa laskea sen asian todennäköisyyttä, mutta joskus kolikko jää oikeasti poikittain. Olen nähnyt tällaisen tapahtuman. Jos haluat dana77, niin lyödään vetoa haluamastasi summasta siitä, että et heitä 10 klaavaa peräkkäin. Todennäköisyys onnistumiselle on ennen heittämistä aika pieni.
Sinä et ole laskenut todennäköisyyttä sille, ettei Jalonen mitalia voita, eikä kukaan mukaan sitä pysty tekemään sillä asiaan vaikuttavia tekijöitä on liian paljon. Se että vuosien 1988-2008 menestyksestä voisi jotenkin laskea vuosien 08-12 mitalien voittamisen todennäköisyyden on nimenomaan itse keksimäsi "lähtö-asetelma" jos sen niin haluaa (väärinkirjoittaen) ilmaista.Koska tämä on "Petteri Sihvonen"-ketju ja Sihvonen hyväksyy mitalittomuuden Jalosen Suomelle 2008-12, niin laskin todennäköisyyksiä asialle, en kesksinyt lähtö-asetelmaa itse.
Jos pidit vastaustani hauskana, niin pitää sanoa että ilo oli molemminpuoleinen. Mielipiteesi saat pitää, siihen en ole puuttunutkaan vaan ainoastaan perusteluun että historiadatasta voisi laskea todennäköisyyksiä tuleville tapahtumille. Ihan kiva jos omasta mielestäin itse sait jotain todistettua.Juu juu dana77, olet oikeassa. Älä nyt kirjoita enää mitään vielä hassumpaa vastaukseksi kuin edeliinen viestisi. Ihan kiva, että sait minulle todistettua jotain...
Pysyn kyllä edellen mielipiteeni takana siitä, että Jukka Jalosen on voitettava ainakin yksi mitali päävalmentajana 2008-12 tai on epäonnistunut surkeasti työssään.
Jos pidit vastaustani hauskana, niin pitää sanoa että ilo oli molemminpuoleinen. Mielipiteesi saat pitää, siihen en ole puuttunutkaan vaan ainoastaan perusteluun että historiadatasta voisi laskea todennäköisyyksiä tuleville tapahtumille. Ihan kiva jos omasta mielestäin itse sait jotain todistettua.