P.Sihvonen kirjoitti:En minä tänne kirjoita huvikseni. Kyllä tämä on harkittu ja mietitty juttu. Täältä se muutos lähtee. Valistuneesta massasta.
-sihvonen-
Niin, itsehän olen juuri sinun analyysiesi kautta oppinut kiinnittämään jääkiekossa huomiota asioihin, joihin en aikaisemmin juuri sitä kiinnittänyt. Olletikin, että monesti olen kanssasi eri mieltä ja pidän jopa vastenmielisenä tapaa, jolla joitain asioita tuot esiin (mm. nämä avoimet kirjeet). Mutta yhtä kaikki: vielä viisi vuotta sitten olin tyytyväinen vaikkapa HS:n nollajournalismiin jääkiekon suhteen, mutta tajuttuani miten mielenkiintoista ja kansaankin menevää voi olla pelin hieman syvällisempi arviointi, olen todella oivaltanut miten heikoissa kantimissa tuo homma monesti on.
Eipä silti etteikö olisi kiinnostavaa lukea heikohkosti yleissivistyneen hesarin toimittajan lätinöitä Jouhkimaisen kalevalaisista runonlaulajan juurista, niin kyllä minä silti urheilusivuilta lukisin lähinnä urheilusta.
Eli puolestani kiitos Sihvoselle. Jos ei nyt varsinaisesti valistamisesta, niin ainakin sen tosiasin toteen näyttämisestä, että kiekostakin voi kirjoittaa kiinnostavasti, analyyttisesti ja syvällisesti.