J.Grönvall
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Nuo videot mielestäni ilmensivät miten yksittäistilanteet ja sattumat, joita ei oikeasti voi hallita, määriteltiin konemaiseksi ja jotenkin pelikirjanomaiseksi. Olin tuolloin näiden videoiden kanssa eri mieltä esimerkiksi tällaisista asioista ja olen edelleen.
Ei niissä kyllä ollut kyse mistään sattumista, vaan ihan yksittäisiä pelitilanteita joissa esiteltiin tietynlaisia ratkaisumalleja. Nuokin haluttiin taas nähdä tahallaan väärin, esimerkiksi niin, että juuri jonkun tekemä virhe olisi ollut niissä se pointti. Ei ollut ja osoittaa sekin pelin ymmärryksen tasoa isossa kuvassa (tällä palstalla).
Toinen esimerkki voisi olla johtamisen vähättely pelikirjakontekstissa. En sen koommin ole tarkastellut mitä mieltä Petteri siitä nykyään on on, mutta johtopäätös siitä miten henkinen lataus aina menee tasan (tämänkin muistaisin olleen joskus esillä) on väärin, ja myös jotain jota ei voi tilastoilla selittää.
Johtaminen ei kuulu pelikirjakeskusteluun! Se on psykologiaa, ei pelin taktiikkaa. Tuo asia pitää kertakaikkiaan osata erottaa, kun keskustellaan PELIKIRJOISTA tai PELITAVOISTA.
Ja todellakin, miten mittaat ja tilastoit kumpi haluaa kentällä enemmän? Et mitenkään, se on täysin subjektiivinen näkemys josta ei ole analyysin pohjalle. Tällöin sillä ei ole mitään paikkaa myöskään pelitavoista keskustellessa, ne kun pystyy aukottomasti osoittamaan nauhalta.
Itse olen myös sitä mieltä ettei henkinen lataus ratkaise mestaruuksia koskaan. Viime vuoden playoffeissakaan en nähnyt kuin sellaisia joukkueita jotka halusivat voittaa.
Sihvosen omilla teksteillä lienee jotain vaikutusta asiaan. En usko että UL:n media-esiintyminen on lainkaan se suurin obstaakkeli miehen vakavastiotettavuuden suhteen, saati Rönkä. On mielestäni vähän epärehellistä sysätä vastuuta sinne.
Rönkä on päätoimittaja joka päättää missä muodossa tekstit julkaistaan, ei Sihvonen.
Se voisi olla esimerkiksi asema jossain muualla kuin UL:ssä, nettiblogeissa tai keskustelupalstoilla. Sellainen jonne mielestään itse kuuluu, esimerkiksi Liiga-jengin valmennus. Kelpuutatko?
En, koska juuri tässä on taitettu peistä siitä, että kriitikon ei tarvitse olla valmentaja. Ei kukaan suomalainen lätkätoimittaja taida olla valmentaja, eikä taatusti ex-liigavalmentaja JA pelaaja.
Jos käsitellään pelkästään tätä otetaan vakavasti-teemaa niin ei siinä voi pelkästään lukijoiden suuntaan kääntää katseita. Jos minä vastaavassa asemassa kirjoittaisin naurettavuuksia niin en todellakaan odottaisi että siellä lukijan tulkinta- tai suodatuskyky jotenkin kääntäisi joskus tällaisen asetelman minun hyväkseni.
No totta helvetissä voi, koska huomaa selvästi milloin lukija ei ole perehtynyt lukemaansa ja tehnyt vasta sitten omaa johtopäätöstään. Kuten lukuisat ja taas lukuisat väärinymmärrykset tällä palstallakin osoittavat.
Minusta ei ole (siis jälkimmäiseen). Jos tilanne on noin surullinen kuin väität, niin vakavasti otettava ei ole ensimmäinen sana jonka keksin kuvailemaan tuota asemaansa.
Tilanne on surullinen!
Meillä ei ole hyviä jääkiekkotoimittajia juurikaan, puhumattakaan sellaisista jotka kirjoittavat pelistä. Ulkomailla on mutta siellä urheilua kunnioitetaankin.
Enkä minä ole journalismin tasosta puhunut, vaan siitä kompentenssista kirjoittaa JÄÄKIEKOSTA ja PELITAVOISTA.
Allekirjoitato muuten itse kaiken Sihvosen kirjoittaman? Jos et, pystytkö antamaan esimerkkejä kuten minulta yllä vaadit?
No en tietenkään, mutta en minä nyt herranjumala ala siviilihenkilön persoonaa tai osaamista jonkun mediapersoonan kautta arvostelemaan :D
Helpolla pääsee tässä maassa ihon alle jos pelkkä Johtavan käyttö jääkiekkokirjoituksissa riittää siihen. Ei ole heikko itsetunto pelkkä legenda.
Fiksua sinulta alleviivata jo valmiiksi että tämä on johtopäätös. Se on nimenomaan pelkästään sellainen. Ja sinun omasikin vielä. Mulle on aivan sama miten muut suhtautuvat Sihvoseen, mutta on fakta että miehen uskottavuus on aika ajoin ollut koetuksella ja täysin syystä. Se ei, kuten olen jo monesti kirjoittanut, vie sisällön arvoa pois mutta miehen arvostusta se vie. Nämä asiat eivät aina korreloi keskenään ja siitähän Johtava on erinomainen esimerkki.
Asiat ratkaisevat, niissä Sihvonen voittaa kaikki muut jääkiekkotoimittajat, helposti. Arvostuksilla ei tee mitään, nekin ovat aina jonkun tai joidenkin mielipiteitä, ja mikään ei takaa, että he ovat oikeassa.
Tiedän että tässä on kyseessä sulle aika iso juttu, joten ei ole itselläni tarvetta lähteä mihinkään maratonvääntöön kanssasi. Näkemyseroja meillä on sitäpaitsi vähemmän kuin mitä näistä teksteistä voisi tulkita. Vastaan toki jos vielä haluat joihinkin asioihin selvennystä.
No et tiedä, koska ei Sihvonen ole minulle kuin jääkiekkotoimittaja muiden joukossa, toki alallaan paras. Haluaisin vain edelleen kuulla ne perustelut sille miksi JSN:n päätös heikentäisi henkilön kompetenssia jääkiekon suhteen?
Viimeksi muokattu: