Sinä olet se joka haukkuu vastakeskustelijat täällä.
Niin no, jokainen joka lukee meidän keskustelumme läpi huomaa kyllä miten asian laita on, ei minun tähänkään tarvitse mitään jeesustella.
Scissors kirjoitti:
Tietysti jos tarkoitat protestoida yleisesti Sihvosen pelitapa-argumentointia vastustavia vastaan niin voisin tavallaan jopa ymmärtää. Kirjoita se siinä tapauksessa selkeästi auki.
Heh, kauhea hilluminen tähänkin tarvittiin. No, pääasia, että selvisi. Tarkennetaan, että minä en protestoi, vaan haluan kuulla perusteluja ja pohtia tätä ilmiötä. Ei Sihvosen tekemisillä ole minulle edelleenkään mitään merkitystä.
Laitan nyt sitten vielä oikein kansankielellä: Millä perusteella suuri joukko lukijoista (ei Scissors) voi sanoa ettei Sihvonen ymmärrä jääkiekosta mitään?
A) Oman substanssinsa perusteella
B) Jonkun muun ominaisuuden (mm. "huono journalistinen tapa") perusteella
C) Koska naapurin Markku "joka tietää lätkästä kaiken" sanoi niin
D) Sihvosen saavutusten perusteella
Jos A, niin mikä on riittävä substanssin taso arvosteluun?
Jos B, niin miten tuo ominaisuus vaikuttaa substanssin tasoon?
Jos C, niin tullaan jälleen siihen mikä on Markun ymmärryksen taso
Jos D, niin mikä on riittävä taso.
Joten, kuka tai mikä on vakavasti otettava tietäjä aihepiirissä nimeltä jääkiekko, ja kuka tai mikä määrittelee tämän asian?
Joo, uskottavuus aivan niin. Eli jos ao. henkilö ei ole uskottava niin kalliolta tulee hypätä alas, tai ainakin vähintään tiukasti kyseenalaistaa tämä näkemys, koska asian esittävä henkilö ei ole "uskottava"? (Tällä viitataan aiempaan esimerkkiini kalliolta hyppäämiseen)
Useasti myös niin, että toki tiedetään ettei kalliolta kannata hypätä alas mutta henkilön persoona ärsyttää niin paljon, että argumentoidaan ihan periaatteesta sitä vastaan. (Tällä viitataan aiemmin mainitsemaani ns. viherpiipertäjä-ilmiöön")
Tässähän toteutuu se ikivanha totuus, että sillä ei ole väliä mitä sanotaan, vaan pikemminkin sillä kuka sanoo. Kun Jukka Jalonen ja Erkka Westerlund puhuvat Leijona-koutsin ominaisuudessa viivelähdöistä niin ensimmäisen kohdalla ne ovat hitaita ja jälkimmäisen kohdalla ne ovatkin nopeita. Itse asia pysyy koko ajan täysin samana, sillä viivelähtö on viivelähtö eikä sitä määritellä millään pelinopeudella.
Eli joo, arvostusta tarvitaan niiden pökkelöiden (ei Scissors) kohdalla jotka eivät jaksa ottaa asioista itse selvää. Tässä voimme vapaasti lainata Anthony Bourdainin ohjelmassa vieraillutta itävaltalaiskokkia:
"He who runs with the flock inevitably follows assholes".
Heidän laiskuutensahan ei kuitenkaan ole todiste ao. henkilön substanssin puutteesta, eikä uskottavuus tai arvostus (kenen ikinä luoma onkaan) sinällään käy perusteena moisen asian (substanssin tason) toteamiseen.
No mihin tämä kaikki liittyy?
Se vastaus löytyy mm. tämän palstan pelitapaketjusta. Eli tuo oletettu substanssin puute johtaa siihen, että todennäköisesti tosielämässä huomattavasti huonomman substanssin omaavat henkilöt kyseenalaistavat tai jopa hylkäävät ao. henkilön esittämät väitteet. Useinkaan perusteluna ei edes ole itse sisältö (eli vaikka taktiikka), vaan juuri tuo julkisuuskuva.
Keskustelu polarisoituu, tulee "sihvoslaisia" ja muita jolloin ajan mittaan kaikki, myös vilpittömät näkemykset ovatkin jo "sihvoslaisia" tai muita. Tähän liittyy sitten olennaisesti "sihvoslaisten" sokeus tarkkailla jääkiekkoa siten, kuten tämä muu ryhmä toki osaa tehdä, eli avoimin mielin.
No miksikö? Siksi, että lähtöoletus on sellainen, että niin kuin Johtava niin myös "sihvoslaiset" ymmärtävät peliä vain yhden pelitavan kautta, kun jälleen kerran ryhmä muut toki osaa katsoa sitä avoimin mielin joka kantila.
Kaikki on yhteydessä kaikkeen. Mutta ilmiönä tämä on kyllä kerrassaan hauska ja aiheutta uskomattomia tunneryöppyjä ihmisissä (ja nimimerkeissä).
Nimimerkillä
Sihvosen fanipoika
PS. Mitä fanittamiseen muuten tulee niin sehän se vasta onkin kun julkisesti käy tökkimässä juuri hänen joukkuettaan :D Hahah.