Steeplerin tavoin minullakin on suuria vaikeuksia ymmärtää, miten ihmiset jaksavat, tai pystyvät vetämään herneitä nenään tuollaista vauhtia Sihvosen teksteistä. Jos Sihvonen on omasta mielestäsi täysin kuutamolla niin mikä ihmeen tarve siitä on provosoitua?......
Ottakaa haaste vastaan! Ruvetkaa anti-Sihvoseksi! Kehukaa pystysuunnan jääkiekkoa, vähätelkää pelikirjoja, korostakaa "pelaajien peliä", ylistäkää tilanteiden reagoimista, kehukaa Juhani Tammista, Alpo Suhosta ja Esa Keskistä. Aiheuttakaa hämmennystä, sekoittakaa sitä vesimaljaa. Pistäkää Sihvonen tulisille hiilille, perustelemaan väitteensä, osoittamaan ne toteen, pistäkää hänet näyttämään miten peli näyttää kaiken. Haukkukaa, tölvikää, repikää, raastakaa. Rakentakaa oma mediapersoona, ei luulisi Internet-aikana olevan suurikaan haaste.
Tai sitten tunnustatte, että Sihvonen osuu joka kerta jonnekin joka tekee kipeää.
Siinä on ihmisluonteen huippuasiantuntijan kirjoitusta koko teksti. Teksti näyttää kaiken, niinkuin pelikin näyttää kaiken. Tämä koskee meidän kaikkien tekstejä, koska kirjoitamme aina itsestämme, vaikka luulemme kirjoittavamme toisista henkilöistä. Minulla ei ole aavistustakaan mikä tämä MEDIAPERSOONA J.Grönvall on miehiään/naisiaan ja on parempi, että jääkin minulle nimettömäksi henkilöksi. Petteri Sihvonen teksteillään on kiistatta koskettanut ihmisiä, koska reaktiot häntä kohtaan varsinkin täällä Jatkoajassa ovat pääosin hyvin kriittisiä. Kun Sihvonen puolusti Maria!-ohjelmassa jääkiekon tappeluita ja Alpo Suhonen vaatii niiden ehdotonta poistamista jääkiekkopeleistä, niin JA:n nimimerkit arvostelivat Sihvosta hänen käyttäytymisensä mukaan ja taas Alpo Suhosen kehuttiin argumentoineen erittäin hyvin tappeluiden kieltämisen jääkiekossa. Asia jäi sivuosaan, vaikka olen varma, että paria nimimerkkiä lukuunottamatta JA:n jääkiekkoihmiset ovat tappeluiden kannattajia. Toinen esimerkki oli, kun Petteri Sihvonen oli Pekka Haaviston kutsumana presidentinvaalitentin yleisönä yhtenä 20:sta Haaviston tukijana. Tästäkin Sihvonen sai arvostelua, kun työntyy televisiokeskusteluun mukaan, vaikka oli Haaviston henkilökohtaisella kutsulla siellä erittäin harkitusti valitussa joukossa. Sihvonen kysyi Sauli Niinistöltä ehkä presidentinvaalin yhden olennaisimman kysymyksen, eli, että minkä sortin uusliberalisti Sauli Niinistö on. Toimittajat keskeyttivät sitten tämän olennaisen talouspolitiikkaan liittyvän keskustelun ja tottakai Sihvonen teilattiin täällä välittömästi huonona väittelijänä ja itse tärkeä asia vaiettiin presidentinvaalikeskusteluissa kokonaan. Röngän mediastrategia toimii monilla elämän sektoreilla. Vastavoimat ovat välttämättömät keskustelun jatkumiselle ja täällä Jatkoajassa niiden määrä lienee vähintään 95% ja Sihvosen kannattajia korkeintaan loppu 5%. Siitä ei päästä kuitenkaan mihinkään, että pelit näyttävät kaiken ja pelin näkijät ovat askeleen edellä niitä, jotka eivät vielä ole oppineet peleistä näkemään pelikirjatekoja. Jääkiekko lajina tarvitsee meitä kaikkia, riippumatta siitä, mikä on ymmärryksemme pelikirjojen salaisuuksista. Itselleni avautui uusi näkökulma kaikkiin pallopeleihin jääkiekon pelikirjatuntemuksen käynnistyttyä noin 8 vuotta sitten Urheilulehden kirjoitusten perusteella. Jääkiekon parissa olin toiminut sitä ennen eri tehtävissä jo pitkään, mutta valmentajien toimintaan en ollut perehtynyt enkä puuttunut mitenkään. Tuin joukkueiden johtajana esim. Hämpän, Sinkon, Pakarisen Einon ja Junnon Juhan toimia, koska he olivat valmentamisen erikoishenkilöitä.