Ei pakko ole provosoitua, mutta kyllähän minä ainakin ymmärrän, miksi joku ei voi sietää Sihvosen tyyliä käsitellä asioita.
No ei ole pakko, minua kiinnostikin se ajatusmaailma jossa ylipäätään on mahdollista että provosoiduttaisiin tälläisestä asiata. Muutenkaan ei ollut pelkästään kyse sinun kommentistasi vaan myös Kortelainen provosoituu Sihvosen jutuista vähän kummallisista syistä, esimerkiksi Selännettä käsittelevästä jutusta.
Mikäli tyyli ei innosta niin normaalisti kai reaktio on olla lukematta juttuja. En tiedä onko Sihvosessa vähän samaa tapahtumaan kuin Howard Sternin kohdalla aikoinaan, hänen kuuntelijoitaan kun tutkittiin niin saatiin selville että ne jotka tykkäävät(en nyt muista tarkkoja lukuja) kuuntelevat x määrän tunteja ja ne jotka peräti vihaavat kuuntelevat x+y määrän tunteja.
Ymmärsinkö oikein: sinun mielestäsi Sihvonen saa käyttää ihan millaista kieltä tahansa, eikä fanilla ole mitään syytä provosoitua, kunhan syy kaiken takana ei ole ns. provosoiva?
Tietenkin joku herja on tuomittavaa, siis henkilöön menevä herja tai kunnianloukkaus, mutta näitä tapauksia varten on olemassa tuomioistuin joka käsittelee. Minä en näistä mitään lopullisia tuomiota tee, mutta esimerkiksi Matikaiseen kohdistuva kritiikki on minusta pysynyt ihan asiassa eli valmentamisessa eikä mielestäni ole ollut kyse kunnianloukkauksista tai vastaavista. Sekin nyt on normaalia että toimittajat vaativat valmentajien eroa ja kritisoivat pelikirjoja, tuo nyt kuuluu valmentajan ammattiin että näin tapahtuu.
Edit. Pakko vielä kysyä: onko Sihvonen siis mielestäsi kritisoinut Sheddeniä täysin asiallisesti?
No en nyt jaksa muistaa Sheddeniä koskevia juttuja kovin tarkasti. Pääasiassa mielestäni kritiikki koski hänen pelikirjaansa, käytettiin joitain sanoja kuten farmikoutsi (joka oli totta tulleessaan Suomeen) ja havumetsäkiekko, tai jotain muita havumetsään liittyviä sanoja, onko havumetsän käyttö sitten erityisen loukkaavaa en oikein osa arvioida. Tuntevatko kanadalaiset sen loukkaukseksi että heidän kohdallaan viitataan havumetsään? Ok, jos tuntevat niin ehkä Shedden saattaa loukkaantua.
Edelleen kuitenkin jos fanit ovat hänen toimiinsa tyytyväisiä niin edelleen kysyn miksi provosoitua, vain siksikö että jotain organisaatioon kuuluvaa kritisoidaan? Ehkä sitten ymmärtäisin paremmin jos väitteet olisivat sellaisia että asianomaisen olisi pakko haastaa asia käräjille ja voisi tulkita että tämä sotkee valmentamista.
Ymmärrätkö itse hyvin sen esimerkiksi miksi Kortelainen provosoitui Selännettä koskevasta jutusta?
Jos esimerkiksi Urheilulehdessä kritisoidaan John Terrya, häntä on kritisoitu paljon voimakkaammin Urheilulehdessä kuin näitä HIFK:n valmentajia jopa mahdollisesti kunnianloukkauksella, ja itse olen kuitenkin tyytyväinen hänen pelaamiseensa niin en tiedä miksi erityisesti provosoituisin.
Viimeksi muokattu: