En tiedä onko täällä nyt joku tahallaanväärinymmärtämisen suomenmestaruuskisat - silti nimittäin tuntuu -, mutta jokainen jääkiekkoa seuraava henkilö joka haluaa asiaa ajatella, ymmärtää että jos tappeluiden jakauma on tuollainen, niin suurin osa tappeluista ei ole spontaaneja, vaan käskytettyjä.
Ei pitäisi tulla yllätyksenä, että pohjois-amerikkalaisessa jääkiekkosarjassa, jenkkijoukkueesta löytyy runkosarjan aikana pelaajia, jotka tappelevat vaikka penkin takana olisikin eurooppalainen valmentaja. Probert olisi myllyttänyt kauden aikana, vaikka penkin takana olisi ollut pahviukko.
Ja toisaalta en ymmärrä myös sitäkään, mitä merkitystä tällä asialla on sen suhteen mitä Suhonen saa olla (tai siffamaisesti sanottuna vaatii) nyt mieltä jääkiekkotappeluiden suhteen.
Itse olen eri mieltä Suhosen kanssa, mutta mielipiteeni ei ole muodostettu sen mukaan, onko Suhosen joukkueet tapellut 10 tai 150 kertaa, vai onko peli raaistunut tai ei sitten 80-luvun.
Näin loppuun voisin siffamaisesti todeta, että Alpo Suhonen on kiistatta ja ylivoimaisesti eniten tappeluja suosinut suomalais- ja eurooppalaispäävalmentaja Pohjois-Amerikassa ja eritoten NHLssä. Hyihyi.
Koomisinta tässä on se, että tämä nk keskustelu käytiin lähtökohtaisesti myötähäpeää aiheuttavassa Maria-viihdeohjelmassa, ja jossa keskustelijoina toimivat itse lajille katkerana oleva-Suhonen ja muuten vaan katkera-Sihvonen.
Viimeksi muokattu: