Petteri Sihvonen – kiekkomedian virallinen totuus

  • 2 802 046
  • 13 055

Jotva

Jäsen
Sihvonenhan on tyypillinen toisinajattelija, kommunistien piirissä häntä olisi haukuttu varmaan taistolaiseksi. Tai ehkä toisesta näkökulmasta ajatellen hän onkin tavallinen besserwisser, jonkinlainen tietäjä kuitenkin.

Joka tapauksessa hän on toiminut julkisuudessa tiukkana vastaväittäjänä, perseellepotkijana ja keskustelun herättelijänä. Ehkä jopa osa olympiahopean kunniasta kuuluu hänelle?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Juoni kirjoitti:
Ehkä jopa osa olympiahopean kunniasta kuuluu hänelle?

Luonnollisesti, niin kuin koko Urheilulehdelle. Urheilulehtihän olympialaisten alussa julkaisi numeron, missä kannessa Jari Kurri ja GM oli muunnettu muotoon Grand Mistake. Ja heidän mielestään parasta mitä Kurri voi suomalaiselle jääkiekolle tehdä on erota virasta.

No hopea tuli ja taakse jäi muunmuassa Pavel Buren Venäjä ja Wayne Gretskyn Kanada.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
vilperi kirjoitti:
Luonnollisesti, niin kuin koko Urheilulehdelle. Urheilulehtihän olympialaisten alussa julkaisi numeron, missä kannessa Jari Kurri ja GM oli muunnettu muotoon Grand Mistake. Ja heidän mielestään parasta mitä Kurri voi suomalaiselle jääkiekolle tehdä on erota virasta.

No hopea tuli ja taakse jäi muunmuassa Pavel Buren Venäjä ja Wayne Gretskyn Kanada.

Ensinnäkin, kirjoitetaanpas se kaikkien aikojen pelaajan nimi oikein. Se on Gretzky, ei Gretsky.

Jari Kurrin toimintaa ja onnistumista olisi itse kunkin helpompi arvioida jos jollain olisi joku tieto siitä mitä hän oikein tekee. Otetaan esimerkkinä olympialaiset. Mikä oli Jarin tehtävä? En itse tiedä, mutta jos tehtävä oli saada paras mahdollinen joukkue kisoihin, siinä hän ei onnistunut. Oli tulos mikä tahansa. Tämä menestys menee ennen kaikkea Erkan + valmennustiimin ja pelaajien piikkiin. Jarille ja kumppaneille en vain yksinkertaisesti osaa antaa pisteitä tästä. Eihän Jari tietenkään loukkaantumisille mitään voi, mutta nämä poisjäännit hieman heikentävät kokonaiskuvaa. Jarin olisi pitänyt olla paremmin kartalla siinä, onko pelaaja tulossa kisoihin vai haluaako hän kisojen ajaksi Havaijille. Olisi vältytty turhilta spekuloinneilta ja hämmentämiseltä.
 
Suosikkijoukkue
Suomi
dude kirjoitti:
Itse taas veikkaan, että Sihvonen on nimenomaan ymmärtänyt sen, mutta vittuilee ihan muuten vaan näille toimittajille, lähinnä tällä ellun kanat-menetelmällä. Varsinkin kun takaisinvittuilemalla eräät toimittajat tekevät itsensä naurettavaksi.
Mutta ensinvittuilemalla ei?

Knower kirjoitti:
Jari Kurrin toimintaa ja onnistumista olisi itse kunkin helpompi arvioida jos jollain olisi joku tieto siitä mitä hän oikein tekee. Otetaan esimerkkinä olympialaiset. Mikä oli Jarin tehtävä? En itse tiedä, mutta jos tehtävä oli saada paras mahdollinen joukkue kisoihin, siinä hän ei onnistunut. Oli tulos mikä tahansa. Tämä menestys menee ennen kaikkea Erkan + valmennustiimin ja pelaajien piikkiin. Jarille ja kumppaneille en vain yksinkertaisesti osaa antaa pisteitä tästä. Eihän Jari tietenkään loukkaantumisille mitään voi, mutta nämä poisjäännit hieman heikentävät kokonaiskuvaa. Jarin olisi pitänyt olla paremmin kartalla siinä, onko pelaaja tulossa kisoihin vai haluaako hän kisojen ajaksi Havaijille. Olisi vältytty turhilta spekuloinneilta ja hämmentämiseltä.
Jari Kurri ei ole onneksi lehdille tilivelvollinen tekemisistään. Erkka kiitteli Aamulehdessä Kurrin panosta, ja se lienee tärkeintä. Ja, eikö Jari Kurri sittenkin saanut parhaan *mahdollisen* joukkueen kisoihin?
En puolusta Kurria sinänsä, mutta on se nyt kumma homma, jos tuloksilla ei ole mitään merkitystä. Milläs on? Tyylipisteillä?
 

gordion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koiraporin Veto
Voi olla, että olen väärässä, mutta muistelisin Sihvonen vs. muut toimittajat-asetelman syntyneen, kun PS arvosteli ensimmäisen kerran IL:n Pekka Jalosta. Heidän välillään on taitettu peistä. Vuorotellen ovat nokitelleet.

Lisäksi Sihvonen on tasaisin väliajoin kritisoinut muiden medioiden toimittajia omalla palstallaan. Sekö tekee herrasta "kiekkomaailman virallisen totuuden"?

Minusta PS:n tekstit ovat pääosin hyviä. Niissä on munaa, ja niissä otetaan kantaa. En voi silti ymmärtää, että mies rakentaa omaa statustaan muille viduilemalla.

Näyttäkää minulle sen ensimmäisen kiven heittäjä, niin minä osoitan Petteri Sihvosta.

Vastaa nyt ihmeessä PS, miksi sinulla on jatkuva tarve heiluttaa häntääsi muita ilkkumalla? Miksi sinulle ei riitä, että analysoit peliä - sitä, mikä on sinulle se kaikkein tärkein juttu?

Vastaa vaikka privana, ellet halua kuitata suoraan alle.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
gordion kirjoitti:
Voi olla, että olen väärässä, mutta muistelisin Sihvonen vs. muut toimittajat-asetelman syntyneen, kun PS arvosteli ensimmäisen kerran IL:n Pekka Jalosta. Heidän välillään on taitettu peistä. Vuorotellen ovat nokitelleet.

Minusta kyllä Jalosen ja Sihvosen ero on, miten sen nyt sanoisi, sonnan ja ei-sonnan ero. Sihvonen on analyyttinen urheilujournalisti ja Jalonen, hmm, myy irtonumeroita, kiltisti sanottuna. Sihvonen on kaukana virheettömästä, mutta ainakin mies suhtautuu urheiluun vakavasti ja vaikka esittääkin mielipiteensä terävästi ja värikkäästi, ei homma mene koskaan puhtaan sirkuksen puolelle. Nykypäivän iltapäivälehdistö on jo jotain aivan muuta kuin vakavasti otettavaa journalismia.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Asia selvä - tappelun aloittaa se joka lyö takas

gordion kirjoitti:
Voi olla, että olen väärässä, mutta muistelisin Sihvonen vs. muut toimittajat-asetelman syntyneen, kun PS arvosteli ensimmäisen kerran IL:n Pekka Jalosta.
Voi olla, että olet väärässä.

Minusta koko soppa syntyi kun kiimaisen ketun näköinen Jalonen suivaantui Urheilulehden "Maajoukkue coachi Summaselle ollaan järkkäämässä potkuja" huhuilusta. Kiimakettu-Jalonen kirjoitti Urheilulehteä halveeravan kolumnin, joka oli - tavalliseen kiimaketun tyyliin - onneton. Kolumnissa Jalonen nimitti Sihvosta "työllistämisrahoilla palkatuksi entiseksi kiekonkerääjäksi". Sihvosen mollaaminen ei ollut Kiimaketun kolumnin päätarkoitus; myös muita Urheilulehden toimittajia solvattiin.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
SergeiK kirjoitti:
Voi olla, että olet väärässä.

Minusta koko soppa syntyi kun kiimaisen ketun näköinen Jalonen suivaantui Urheilulehden "Maajoukkue coachi Summaselle ollaan järkkäämässä potkuja" huhuilusta. Kiimakettu-Jalonen kirjoitti Urheilulehteä halveeravan kolumnin, joka oli - tavalliseen kiimaketun tyyliin - onneton. Kolumnissa Jalonen nimitti Sihvosta "työllistämisrahoilla palkatuksi entiseksi kiekonkerääjäksi". Sihvosen mollaaminen ei ollut Kiimaketun kolumnin päätarkoitus; myös muita Urheilulehden toimittajia solvattiin.

Asiaan hiukan liittyen, Jalonen nolasi myöhemmin itsensä Summasen saatua potkut, kun kirjoitti että Summasen potkut olivat koko ajan ilmassa ja että olivain ajan kysymys. Vähäinenkin uskottavuus mitä Jalosella oli, hävisi taivaan tuulin tuon myötä.
 

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Olen kritisoinut Sihvosta hänen kaunaisuutensa sekä muiden toimittajien mollaamisen johdosta. Hänen johtamansa Pelicanssin pelejä katsoneena en nähnyt mitään nerokasta pelikirjaa, vaan lähinnä virsikirjan "lyhyestä virsi kaunis".

Mutta johonkin Petri Seppään tai Jaloseen verrattuna hän on aivan eri planeetalta. Siinä, missä jopa minä puutteellisen lajituntemuksen kera tunnen itseni näihin neropatteihin verrattuna kiekkotietäjäksi, Sihvosen kolumneista olen saanut paljonkin oppia pelistä nimeltä jääkiekko.

Luulen, että tämäkin ketju on näin pitkä johtuen Sihvosen henkilöstä. Ihmisiä, joilla on sekä pelaaja- ja valmentajakokemusta ylemmiltä sarjatasoilta sekä akateemisen loppututkinnon mukanaan tuoma teoreettinen viitekehys, että terävä kynä kirjoittaa älykkään vittumaisesti herättää muitakin tunteita kuin pelkän myötähäpeän, on vähän. Ilta-Kakkojen "toimittajat" eivät kuulu heihin.
 

Dvozak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
lihaani kirjoitti:
Olen kritisoinut Sihvosta hänen kaunaisuutensa sekä muiden toimittajien mollaamisen johdosta. Hänen johtamansa Pelicanssin pelejä katsoneena en nähnyt mitään nerokasta pelikirjaa, vaan lähinnä virsikirjan "lyhyestä virsi kaunis".

Mutta johonkin Petri Seppään tai Jaloseen verrattuna hän on aivan eri planeetalta. Siinä, missä jopa minä puutteellisen lajituntemuksen kera tunnen itseni näihin neropatteihin verrattuna kiekkotietäjäksi, Sihvosen kolumneista olen saanut paljonkin oppia pelistä nimeltä jääkiekko.

Luulen, että tämäkin ketju on näin pitkä johtuen Sihvosen henkilöstä. Ihmisiä, joilla on sekä pelaaja- ja valmentajakokemusta ylemmiltä sarjatasoilta sekä akateemisen loppututkinnon mukanaan tuoma teoreettinen viitekehys, että terävä kynä kirjoittaa älykkään vittumaisesti herättää muitakin tunteita kuin pelkän myötähäpeän, on vähän. Ilta-Kakkojen "toimittajat" eivät kuulu heihin.

Samaa mieltä. Sihvonen on tuonut asiantuntemusta jääkiekkoon. Muut toimittelijat (is etc.) tuntuvat harrastelijoilta Sihvoseen verrattuna. Sihvonen ampuu hutejakin, mutta se on ihan inhimillistä. Sihvonen on sensaationhakuinen, mutta ei samalla tavalla kuin muut toimittajat. Plussaa on myös se, ettei Sihvonen nöyristele tai nuoleskele.

Toivottavasti pysyy siinä toimittajan työssään (ettei esim. Jokerit hanki valmentajaksi). Olen takintääntäjä, mutta Sihvonen on tuonut uutta. Ihastuttaa ja vihastuttaa
 
Suosikkijoukkue
Suomi
Vesso kirjoitti:
Petteri Sihvonen on ottanut harteilleen viitan, jota moni ei kantaisi. Mies edustaa kiekkojournalismin vallitsevaa totuutta ja ymmärtää pelin sielun ja ytimen.
Tämä on käynyt selväksi Urheilulehden sivuilta miehen kommenteista jääkiekkoon ja siitä kirjoittamiseen. Älkää te kiekosta mitään tietämättömät puuttuko lajiin, älkää te arvostelko valmentajia, sillä ette tiedä mitä valmentajan raadollinen arki esimerkiksi SM-liigassa on.
Give me a break, dude!
Miten kokemattomasta valmentajasta on nyt tullut koko median smart ass, joka kyseenalaistaa valmentajat ja mediat siinä niinkuin ohimennen.
Ketjun ensimmäinen viesti kirjoitettiin 1.9.2004, mutta olisi voitu kirjoittaa myös tänään. (Ensimmäinen viesti kirjoitettiin siis ennen sitä Jalosen kolumnia, johon yllä viitattiin. Nokittelu oli alkanut jo ennen sitä, ja sen aloitti PS. En muista enää, miten).
Poterot kaivettiin nopeasti, eikä niistä olla puolin tai toisin liikuttu. Karavaani kulkee ja Petteri haukkuu. Aika moni näyttää tykkäävän.
Olen poistunut.
 

Livakkaniemi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sabres
pokki kirjoitti:
Se vain on niin yksinkertaista, että toimittajan foorumi on se aviisi mihin kirjoitetaan. Siihen ei sisälly FF:n tai Jatkoajan keskustelupalsta. Se on syy, miksi Melartia ja kumppaneita ei täällä nähdä.

Mies keksii uusia "kirjoittamattomia sääntöjä" sitä mukaa, mitä ahtaammin maalaa itsensä nurkkaan.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Silitysrauta-Mike kirjoitti:
Mutta ensinvittuilemalla ei?

No fiksu toimittajahan olisi jättänyt provosoitumatta. Sihvonen heitti täkyn ja Jalonen nappasi siihen kiinni kuin mikäkin särki.

Ja olisi edes vittuillut tyylillä..


Jari Kurri ei ole onneksi lehdille tilivelvollinen tekemisistään. Erkka kiitteli Aamulehdessä Kurrin panosta, ja se lienee tärkeintä. Ja, eikö Jari Kurri sittenkin saanut parhaan *mahdollisen* joukkueen kisoihin?
En puolusta Kurria sinänsä, mutta on se nyt kumma homma, jos tuloksilla ei ole mitään merkitystä. Milläs on? Tyylipisteillä?

Periaatteessa Kurri on myös tilivelvollinen lehdille. Eräs entinen kiekkopamppu sanoi joskus, että kaikista asioista ja tekemisistä ollaan tilivelvollisia lehdille ja suurelle yleisölle. Se on "työn luontaisetu".

Sihvonenhan ei Torino-analyysissään (joka muutamia kohtia lukuunottamatta oli melko pätevä) kommentoinut Kurria sanallakaan. Tietoisesti? Totta kai.

Raimo Summanen on hyvä valmentaja, joka tosin on voittanut urallaan vain yhden tärkeän ottelun (USA-välierän WC:ssa). Jokerien mestariksi vieminen sillä joukkueella olisi onnistunut keskinkertaisemmaltakin valmentajalta. 44-vuotiaana (onneksi olkoon vähän jälkikäteen!) Summasella on kuitenkin pitkä ura vielä edessä, jos niikseen haluaa.

Sihvosessa minua oikeastaan kieltämättä häiritsee vain ja ainoastaan hänen kritiikittömyys Summasen valmennusmetodeja kohtaan. Sihvosen "summaslaisuudeksi" hehkuttamat asiat eivät todellakaan ole mitään uutta jääkiekossa.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
gordion kirjoitti:
Näyttäkää minulle sen ensimmäisen kiven heittäjä, niin minä osoitan Petteri Sihvosta.

Vastaa nyt ihmeessä PS, miksi sinulla on jatkuva tarve heiluttaa häntääsi muita ilkkumalla? Miksi sinulle ei riitä, että analysoit peliä - sitä, mikä on sinulle se kaikkein tärkein juttu?

(En ole Petteri Sihvonen, mutta olettaisin että...)

Siksi tietenkin, että pelkkä asiantunteva analyysi ei herätä minkäänlaista julkista keskustelua, mikä on edellytys sille, että meille kaikille rakas asia - suomalainen jääkiekko - pysyy kehityksen tiellä. Vaikka se onkin tavallaan ikävää, joskus keskustelun aikaansaamiseksi tarvitsee käyttää terävää kynää, sillä jopa härskisti muita tökkien. Varsinkin Suomessa.

Kuka tahansa sen ensimmäisen kiven heittikin ja kenen suuntaan, on pelkästään hyvä, että se on heitetty. Kunhan asiat tappelevat miesten puolesta.

Edit. Pekka Jalosen populistista suoltoa en muuten pysty arvostamaan eurocentin vertaa...
 
Viimeksi muokattu:

Franchi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, ACF Fiorentina
Knower kirjoitti:
Mikä oli Jarin tehtävä? En itse tiedä, mutta jos tehtävä oli saada paras mahdollinen joukkue kisoihin, siinä hän ei onnistunut. Oli tulos mikä tahansa.
Tämänkin, niinkuin monta muutakin asiaa, voi taas kääntää niin, että se palvelee omia tarkoitusperiä tai mielipiteitä. Kuvitellaanpa vastaavasti tilanne, että Kurri olisi maanitellut mukaansa muutaman kieltäytyneistä pelajista. Heillä ei kuitenkaan motivaatio olisi ollut kohdallaan, pelitaso ei huipussaan ja julkisuudessa olisi taas "tiedetty", että Kurri vaatimalla vaati näiden pelaajien osallistumisen. Taas olisi Knower ja kumppanit kitisemässä, että miksi joukkueeseen piti ottaa pelaajia, joilla ei motivaatiota ollut. Teki mitä tahansa, niin aina valitetaan, kun kerran ei naama miellytä.

Vaikka en itse Sihvosen persoonasta, monista hänen mielipiteistä enkä toimintatavoista pidä juuri ollenkaan, on ihan mukava, että joku on vähän tuulettamassa kiekkojournalismia.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Knower kirjoitti:
Eihän Jari tietenkään loukkaantumisille mitään voi, mutta nämä poisjäännit hieman heikentävät kokonaiskuvaa. Jarin olisi pitänyt olla paremmin kartalla siinä, onko pelaaja tulossa kisoihin vai haluaako hän kisojen ajaksi Havaijille. Olisi vältytty turhilta spekuloinneilta ja hämmentämiseltä.

Eipäs lainata niin, että ajatus vaihtuu. Lainaan siis itseäni. Pointti oli se, että jos Jarin tehtävä on pitää NHL-miehiin yhteyttä ja olla tietoinen kunkin pelaajan kiinnostuksesta pelata Torinossa, siinä hän ei nähtävästi näiden "nivusvaivapoissaolojen yms." suuren määrän huomioon ottaen onnistunut. Näitä pelaajia ei olisi pitänyt valita lainkaan alunperinkään. Se olisi vähentänyt turhaa purinaa.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Kenties sorrun hiukan saivarteluun, mutta...

P. Sihvonen kirjoittaa Urheilulehden verkkosivuilla:

Kuinka tärkeää on päästä Kärppien jälkeen kakkoseksi?
”On se tärkeää. Sillä välttää juuri Kärpät, jonka kohtaa vasta finaalissa, jos muista selviää."


Myös kolmanneksi sijoittunut välttää varmuudella Kärpät aina finaaleihin asti. Niinpä en jaksa uskoa, että kakkossijasta tässä mielessä veren maku suussa taisteltaisiin (toki kakkonen säilyttää kotiedun ainakin loppuotteluihin saakka, eikä luonnollisesti kolmikosta IFK-Tappara-HPK yhdellekään ole sijoitus kolmen sakissa varma).



Ranger
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Etpä sortunut mihinkään erityiseen saivarteluun, "ranger", sillä herra Sihvonen käytti tuota samaa "kakkossija on tärkeä, koska sillä välttää Jukurit finaaliin asti" -fraasiaan myös Mestiksen runkosarjan lopussa. Eli tuolla logiikalla toinen sija ei ole sen enempää liigassa kuin Mestiksessäkään yhtään sen tärkeämpi kuin kolmospaikka. Välierien kotietu on sitten asia erikseen, mutta siitähän Sihvonen ei ole puhunut mitään.
 

Vesso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KTP, Ketterä
Face time -Petteri! Herää!

Pelikirja! Pelikirja! Pelikirja!

Uusin Urheilulehti oli surullista luettavaa! Sihvosen suhteellisuudentaju on oikeasti lähtenyt kävelemään pääkopasta jo aikaa sitten. Ehkä läppä Jortikan pelikirjasta ja YLE:n Itävallan MM-kisojen kisastudioista ja näiden kohtaamisesta pitäisi suorilta käsin laittaa huumorin piikkiin.

Muutenkin Sitteri Pehvosella alkaa tämä mediassa näkyminen ja kuuluminen muodostaa jo vaikutelman aloittelevasta kaupallisen kanavan tulosruudun tms. tulosohjelman juontajasta: face-timeä pitää saada hinnalla millä hyvänsä ja joka helvetin makasiinissa pitää olla esillä. Suomi on pieni maa, mutta jokaiseen pyyntöön ei tarvitse vastata, että "joo, kyllä mä tulen". Ei nyt varmasti ole meikäläisen asia asiasta pauhuta, mutta ehkä Sihvosen olisi hyvä miettiä omaa uskottavuuttaan.

Samaa voisi miettiä myös omien kirjoituksiensa kautta. Edelleen sanon tätä samaan, mutta journalisti ei ole yhden asian ajaja ja tätä Sihvonen nimenomaan on. Lisäksi toisten toimittajien reposteleminen on aika halpaa. Pekka Jalosta lukuunottamatta toimittajat ovat pidättäytyneet Sihvosen kommentoimiselta kiitettävästi.

Kun Petteri tätä luet, niin laajenna skaalaasi, näe metsä puilta ja ota hieman maileja mittariin. Olet varmasti pelannut ja valmentanut erinäisiäkin pelejä, mutta toimittajana tietä vielä riittää.
 

Vesso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KTP, Ketterä
Lainaus Urheilulehden nettisivuilta. Päätoimittaja haastattelee toimittajaa osa XXX

Miten arvioit parjaamasi kiekkomedian onnistuneen runkosarjan suhteen? ”Ei siellä vieläkään analysoitu itse peliä juuri ollenkaan. Trendi on sama: Tyhmiä kysymyksiä pelaajille, valmentajille ja johtajille. Ja sitten tyhmät kysymykset tietysti johtavat tyhmiin vastauksiin tai hämmennykseen tai vaikenemiseen. Nähdäkseni Urheilulehden ylivoima ja etumatka vain kasvoi runkosarjan myötä muihin medioihin nähden. Enkä pidä tätä hyvänä asiana. Vain joku Ari Mennander kykenee hyvänä päivänään haastamaan Urheilulehden, muut ovat kevyitä Joukahaisia.”

Ari Mennander

? ? ? ? ? ?

Ari "hayleyjariteemu" Mennander

? ? ? ? ? ?

Voisi kai tästä olla yllättänyt, mutta kun tietää Sihvosen suitsuttaneen myös Juhani Tammista niin samaan kategoriaan menee.

Mennanderista lienee turha puhua kiekkojournalistien kanssa samassa lauseessa. Ritatainolamaisia henkilökuvia mies on kyllä kirjoittanut, mutta itse kiekosta ei hänelle ole koskaan ollut mitään sanottavaa. Sujuvasti on kyllä sitten hengannut mm. Teemun autotallilla, Teemun Änähaimin kodissa ja Teemun Chouloudadoun kodissa.

Mikäli Urheilulehti todellakin on niin erinomainen, niin miksi sitten muiden suuntaan tulee kaiken aikaa suunnata piikkejä. Eikö lehteä ole taas hetkeen noteerattu "oikeissa" medioissa??
 

Wolves

Jäsen
Vesso kirjoitti:
Pelikirja! Pelikirja! Pelikirja!

Uusin Urheilulehti oli surullista luettavaa! Sihvosen suhteellisuudentaju on oikeasti lähtenyt kävelemään pääkopasta jo aikaa sitten.

Taisi lähteä aikoinaan Pelicanseista saatujen potkujen jälkeen. Tämän jälkeen mies on nimittäin jutellut, sen verran levottomia, että henkilökohtaisesti asetan Sihvosen jutut samaan arvoon vessan pöntöstä menevän tavaran kanssa.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Vesso kirjoitti:
Lainaus Urheilulehden nettisivuilta. Päätoimittaja haastattelee toimittajaa osa XXX

Miten arvioit parjaamasi kiekkomedian onnistuneen runkosarjan suhteen? ”Ei siellä vieläkään analysoitu itse peliä juuri ollenkaan. Trendi on sama: Tyhmiä kysymyksiä pelaajille, valmentajille ja johtajille. Ja sitten tyhmät kysymykset tietysti johtavat tyhmiin vastauksiin tai hämmennykseen tai vaikenemiseen. Nähdäkseni Urheilulehden ylivoima ja etumatka vain kasvoi runkosarjan myötä muihin medioihin nähden. Enkä pidä tätä hyvänä asiana. Vain joku Ari Mennander kykenee hyvänä päivänään haastamaan Urheilulehden, muut ovat kevyitä Joukahaisia.”

Ari Mennander

? ? ? ? ? ?

Ari "hayleyjariteemu" Mennander

? ? ? ? ? ?


Mennanderista lienee turha puhua kiekkojournalistien kanssa samassa lauseessa. Ritatainolamaisia henkilökuvia mies on kyllä kirjoittanut, mutta itse kiekosta ei hänelle ole koskaan ollut mitään sanottavaa.

Ole Mennanderin journalistisista taidoista mitä mieltä haluat, mutta totuus on että hänen lähdettyä Jääkiekkolehdestä sen taso on tippunut vuosi vuodelta.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Master Chief kirjoitti:
Ole Mennanderin journalistisista taidoista mitä mieltä haluat, mutta totuus on että hänen lähdettyä Jääkiekkolehdestä sen taso on tippunut vuosi vuodelta.

Sanoisin että tuo kertoo todellakin enemmän JK-lehden kuin Mennanderin tasosta.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Mennu menee mun toimittajarankingissa osastoon "fanit" => sitä ei ihan oikeasti jaksa kuunnella kun Mennu haastattelee esim. Sakua tai Teemua!!
 
Suosikkijoukkue
Suomi
Vesso kirjoitti:
Lainaus Urheilulehden nettisivuilta. Päätoimittaja haastattelee toimittajaa osa XXX

Miten arvioit parjaamasi kiekkomedian onnistuneen runkosarjan suhteen? ”Ei siellä vieläkään analysoitu itse peliä juuri ollenkaan. Trendi on sama: Tyhmiä kysymyksiä pelaajille, valmentajille ja johtajille. Ja sitten tyhmät kysymykset tietysti johtavat tyhmiin vastauksiin tai hämmennykseen tai vaikenemiseen. Nähdäkseni Urheilulehden ylivoima ja etumatka vain kasvoi runkosarjan myötä muihin medioihin nähden. Enkä pidä tätä hyvänä asiana. Vain joku Ari Mennander kykenee hyvänä päivänään haastamaan Urheilulehden, muut ovat kevyitä Joukahaisia.”

Ari Mennander

? ? ? ? ? ?

Ari "hayleyjariteemu" Mennander

? ? ? ? ? ?
Miksi tämä kommentti olisi sen enemmän vakavasti otettava kuin saman pikkaraisen "Toni on maailman paras" ja "Tami ja minä kirjoitimme Erkan pelikirjan" haihattelut? Ei miksikään.
Urheilulehden pikahaistattelut on muutenkin ihan läpeensä soopaa. Ei sinne nettiinkään ihan kaikkea mielipideoksennusta kannattaisi laittaa, vaan sen takia, että sinne sitä mahtuu.
Ja jos tyhmistä kysymyksistä puhutaan, niin voittaja on tämä: "Miten arvioit parjaamasi kiekkomedian onnistuneen runkosarjan suhteen?"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös