Petteri Orpon hallitus

  • 1 243 625
  • 15 578

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Turun junahan on tosiaan tällä hetkellä n. 1h 55min juna. Useiden miljardien investointi ja tämä juna olisi n. 1h 20min juna. Voiko joku selittää minulle miten nämä miljardit ovat kannattava investointi tässä kontekstissa?
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Seuraa klassinen argumentti: tässä vaiheessa emme voi enää perua hanketta, koska siihen on investoitu niin paljon pääomaa, esim. suunnittelutyötä.


Sunk cost fallacy esitetään yleensä ensimmäisillä ekonomian tunneilla alan opetuksessa. Onko tosiaan tälläistä perustetta käytetty tässä tapauksessa, eli kun menneisyydessä on rahaa käytetty, niin täytyy mennä jääräpäisenä eteenpäin? Se on aivan sama vaikka tähän olisi käytetty 100 miljardia jo rahaa. Jos se investointi ei kannata, niin menneisyydessä käytetyllä rahamäärällä ei ole mitään merkitystä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Turun junahan on tosiaan tällä hetkellä n. 1h 55min juna. Useiden miljardien investointi ja tämä juna olisi n. 1h 20min juna. Voiko joku selittää minulle miten nämä miljardit ovat kannattava investointi tässä kontekstissa?
Ruuhka-aikana 1h 30-40min juna tai jos sataa lunta 2h juna.
 

Tuamas

Jäsen
Noh mielestäni kolmesta isosta ratahankkeesta järkevin, jos jotain pitäisi toteuttaa.. Mahdollistaisi Turun seudullekkin lähiliikennettä(ja yhteys Uuteenkaupunkiin olisi järkevämpi) kun Turun ja Salon väliä kehitetään ja junan Lohjan seudulta Helsinkiin. Rantaradallakin huonoa savimaata allaan.

Suomen Lähijunathan on aikomassa ostaa VR:ltä niitä Sm2:ia ja oletettavasti liikennöisivät tuolla ja kunhan laki menee läpi että kunnat saavat ostaa raideliikennettä..

Sinänsä Turun radan kehittäminen olisi järkevää, jos samalla jatkettaisiin rataa rannikkoa pitkin pohjoiseen.

Nyt tuon välin kehittäminen palvelee käytännössä vain tuolla välillä olevia, kun uusi raide Tampereelle palvelisi merkittävää määrää jatkoyhteyksiä Ouluun, Jyväskylään jne.
 

Eesau_65

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Turun junahan on tosiaan tällä hetkellä n. 1h 55min juna. Useiden miljardien investointi ja tämä juna olisi n. 1h 20min juna. Voiko joku selittää minulle miten nämä miljardit ovat kannattava investointi tässä kontekstissa?
En tiedä kannattavuudesta, mutta Orpo kuuntelee yrittäjiä. Yrittäjä olivat siirtyneet Finnairilta VR /omaan autoon. Ja nyt taisi Finnair lopettaa lennot Turusta Helsinkiin.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En oikein osaa asettua hakaristin, sirpin enkä vasaran kieltämisen kannalle. Kuten joku jo täällä totesikin, se on loputon suo. Pitäisikö samalla myös punainen tähti kieltää? Entä DDR:n harppi? Jos jokainen tunnus, jota tunnustaen on tehty jotain pahaa, ryhdytään kieltämään, pitäisi varmasti kieltää myös työväenyhdistysten lippujen punainen väri, suojeluskuntien logosta puhumattakaan. Jos taas ulkomaita mietitään laajemmin, kaikki palestiinalaisten äärijärjestöjen tunnukset pitäisi kai kieltää – ja samalla toki myös Daavidin tähti.

Juuri näin. Ja eikö Venäjän hyökkäyssota tosiaan ole opettanut, että mistä vaan arkisestakin symbolista voi hetkessä tulla jonkinlainen uusi hakaristi. Tuskin nyt sentään Z-kirjainta ryhdytään kieltämään, vai?

Mitä vähemmän hakaristiliput tai Neuvostoliiton liput liehuvat, sitä parempi, mutta sen verran harvoin niitä näkee, ettei kyseessä mikään päivittäinen ongelma ole – ja jos niiden liehuttamisesta säädettäisiin esim. sakkorangaistus, joku pösilö varmasti liehuttaisi niitä siltikin mielellään, ainakin päästäkseen myöhemmin uhriutumaan.

Boldaus minun. Olen aivan samaa mieltä, ja lisäisin että näissä lakimuutoksissa laitetaan herkästi kärryt hevosen eteen. Se, että ääriliikkeiden lippuja ei juuri liehu on hyvä asia koska se kertoo siitä, että meillä on vähänlaisesti ääriliikkeitä. Esiin tulevat natsiliput sekä sirpit ja vasarat ovat kuitenkin helppo tapa huomata mahdollinen lisääntyvä liikehdintä. Toisaalta, ihan kun jonkun symbolin kieltäminen pysäyttäisi ääriliikehdinnän silloin kun sellaista runsain määrin esiintyy. Esim. kuka uskoo, että natsilipun kieltäminen Saksassa esim. 1930 olisi pysäyttänyt Hitlerin ja natsit?

Ja tosiaan, kansanryhmää vastaan kiihottaminen, kokoontumislaki ja järjestyslaki tuntuvat riittävän ihan mainiosti näissä tapauksissa, ja jos halutaan selventää millä edellytyksin esim. hakaristilippuja voidaan takavarikoida, tekisin tilannesidonnaisia tarkennuksia näihin.

Mitä taas holokaustin kieltämisen kriminalisointiin tulee, en oikein ole senkään kannalla. Toimivampi ratkaisu voisi olla "tapahtuneiden kansanmurhien kiistäminen" tjsp. Tai jos tuo kriminalisoidaan, sakkojen tms. sijasta syyllinen voitaisiin mieluiten tuomita vaikkapa muutamaksi tunniksi peruskoulun historiantunneille.

Jotenkin en haluaisi nähdä sellaista tilannetta, jossa valtiovalta määrittää ennalta historiallisen totuuden jonka haastaminen on jo lähtökohtaisesti laitonta. Ei ole vaikea nähdä miten tätä voidaan käyttää väärin silloinkin kun tarkoitus on hyvä. Kiihottaminen kansanryhmää vastaan on se kriminalisoitu asia, jolla nämä pitäisi pystyä taklaamaan kun se on tarpeen. Pidetään huolta perusopetuksesta ja yleissivistävästä opetuksesta, pidetään keskustelu moniäänisenä ja vaaditaan medialta laadukasta journalismia, niin ei tarvitse murehtia mitä jotkut hörhöt uskovat. Varsinkin kun osa nyt uskoo ihan mihin vaan reptiliaaneista litteään maahan ja ties mihin.
 

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Keskusta taitaa nyt ainoana puolueena vastustaa tunnin juna-hanketta, jota Petteri Orpon hallitus haluaa edistää.

Kyseessä on ihan järjetön hanke, jossa veronmaksajille tulee miljardien eurojen lasku. Valtiovarainministeriön virkamiehet eivät pidä hanketta kannattavana mutta kun poliitikot ovat jotain päättäneet, niin ilmeisesti se myös tapahtuu, oli asia kuinka järjetön tahansa.

Ihmettelen vain, kuinka itseään tolkun puolueena pitävä PS on lähtenyt täysillä tähän mukaan. Ilmeisesti kaikki muu on sivuasia, kunhan maahanmuuttoa kiristetään...

Kyllä. Tämä rata on aivan järjetön, koska se ei edistä millään tasolla vientiä. Tai jos edistää, niin miten ja koska miljardit palaa kassaan?

Aikalailla monenlaista järkevää saisi samalla rahalla rakennettua.

Kertoo mielestäni PS:n hillotolppailusta pikemminkin, jännä juttu.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Lieneekö tunnin junaa lobanneiden taustavoimissa isoja laivayhtiöitä, jotka kilpavarustelevat Turku-Tukholma -laivareittiä ja ovat jättämässä Helsinki-Tukholma -yhteyden heitteille?
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Turun junahan on tosiaan tällä hetkellä n. 1h 55min juna. Useiden miljardien investointi ja tämä juna olisi n. 1h 20min juna. Voiko joku selittää minulle miten nämä miljardit ovat kannattava investointi tässä kontekstissa?

Valtion harrastama minuuteilla kikkailu näissä ratahankkeissa on uskomattoman naurettavaa.

Suurin osa 100-200 km matkaa pendelöivistä ihmisistä on toimistotyöntekijöitä ja koronan myötä käytännössä kaikki toimistotyöntekijät voivat nykyään tehdä ainakin osin etätöitä.

Valtio voisi siis miljardeja maksavien minuuttisäästöjen sijaan panostaa työskentelymahdollisuuksien parantamiseen junissa. Sitä voisi vaikkapa innovatiivisesti antaa toimeksi etätyövaunujen suunnittelun. Etätyövaunuissa voisi olla hyvätasoisia työpisteitä pendelöijille. Tai jos tämä on nyt liian haastavaa valtiolle, niin sitä voisi aloittaa vaikkapa hankkimalla auttavasti toimivan inttärwebin juniin.

No. Infrahankkeitakin pitää toki tehdä. Niistä tärkeimmät on 1) koko valtion huoltovarmuuden kannalta oleellisen pääradan perusparannus ilman mitään ylimääräisiä helvetillisen kalliita puskaratoja, (jolla btw säästäisi Helsinki - Tampere -välin - ja vain sen välin - matka-ajassa jonkun 10 minuuttia) sekä 2) Rail Baltic ja tunneli Tallinnaan.

Jälkimmäisestä sen verran, että lentäminen tuskin tulee ainakaan muutamaan sukupolveen olemaan likikään niin halpaa, kuin se oli 10 vuotta sitten. Lentomatkailun verohelpotukset tullaan lähivuosina poistamaan ja lentoliikenteen subventiot tullaan ohjaamaan lentämisen puhtauden parantamiseen. Toisekseen, Suomi on geopoliittisesti enemmän eristyksessä Euroopasta, kuin kymmeniin vuosiin. Huoltovarmuuden parantaminen edellyttää niin matkustaja- kuin tavaraliikenneyhteyksien parantamista Eurooppaan. Tallinna-tunneli ja Rail Baltic ovat Suomelle tärkeämpiä kuin koskaan olisimme osanneet kuvitellakaan.

Kunpa näissä infrahankkeissa lopetettaisiin tolkuttoman tehoton neppailu minuuteilla, ja alettaisiin tekemään hyödyllisiä asioita.

Moite ei koske pelkästään nykyhallitusta, vaan myös edellisiä. Nykyhallitukselle itse asiassa pointsit päätöksestä kehittää päärataa sen nykylinjauksella.
 
Viimeksi muokattu:

KooMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, San Jose Sharks
Muistakaa toki Turun tunnin juna on kolmen palasen summa A) Turku-Salo kaksoisraide nykyisen raiteen viereen B) Espoo-Lohja C) Lohja-Salo. Eikö viimeinen ole se, minkä päättää vasta seuraava hallitus. Ja juuri lähiliikenteen aloittamiselle hankalaa kun tuota kaksoisraidetta ei ole ja kohtausraiteet vain Kupittaalla, Piikkiössä ja Paimiossa.. Toki kohtauspaikan rakentaminen Paimion ja Salon välille välttävästi voisi auttaa mutta..

Innostunko minä Tallinnan tunnelista en.. Ehkä ne suomalaisten matkakohteet on lännempänä Euroopassa ja vaatisi jostain Varsovasta vielä toisen junamatkan eteenpäin. Ja tavarakuljetukseen on suunnitteilla junalautta Suomen ja Viron välille. Mutten usko että se tavaramäärä iso olisi sillä laivallakaan..

Ja jos vientiä raiteilla haluttaisiin kehittää niin kyllä se tarkoittaisi sitä, että sitä kilpailua pitäisi mahdollistaa enemmän raiteilla eikä olisi vain VR miltä kysyä tarjousta. Kustannuksia tulee sekä VR:lle että kilpailijoille jatkossa siitäkin, että kalliit uudet kulunvalvontalaitteet pitää asentaa. Ja toki kaikki isot ratahankkeet lähtevät nykyisin vain henkilöliikenteestä eikä kukaan pohdi miten se rahti kulkee raiteilla.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Muistakaa toki Turun tunnin juna on kolmen palasen summa A) Turku-Salo kaksoisraide nykyisen raiteen viereen B) Espoo-Lohja C) Lohja-Salo. Eikö viimeinen ole se, minkä päättää vasta seuraava hallitus. Ja juuri lähiliikenteen aloittamiselle hankalaa kun tuota kaksoisraidetta ei ole ja kohtausraiteet vain Kupittaalla, Piikkiössä ja Paimiossa.. Toki kohtauspaikan rakentaminen Paimion ja Salon välille välttävästi voisi auttaa mutta..

Innostunko minä Tallinnan tunnelista en.. Ehkä ne suomalaisten matkakohteet on lännempänä Euroopassa ja vaatisi jostain Varsovasta vielä toisen junamatkan eteenpäin. Ja tavarakuljetukseen on suunnitteilla junalautta Suomen ja Viron välille. Mutten usko että se tavaramäärä iso olisi sillä laivallakaan..

Ja jos vientiä raiteilla haluttaisiin kehittää niin kyllä se tarkoittaisi sitä, että sitä kilpailua pitäisi mahdollistaa enemmän raiteilla eikä olisi vain VR miltä kysyä tarjousta. Kustannuksia tulee sekä VR:lle että kilpailijoille jatkossa siitäkin, että kalliit uudet kulunvalvontalaitteet pitää asentaa. Ja toki kaikki isot ratahankkeet lähtevät nykyisin vain henkilöliikenteestä eikä kukaan pohdi miten se rahti kulkee raiteilla.

Itselle nyt sejasama toteutuuko hanke, mutta sen tiedän että n.45 tuhannen asukkaan Lohjalla tuota kyllä odotetaan kovin. Lohja kuuluu monen muun Suomen paikkakunnan tapaan niihin, jotka kaipaisi lisää vetovoimaa ja elämää. Tollanen pikayhteys avaisi monta mahdollisuutta myös työelämässä. Samaa ajatellaan varmaan Salossakin.

Mutta kyllä mäkin nyt holdiin laittaisin noin suuren hankkeen. Niitä rahoja tarvitaan johonkin ihan muuhun.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Innostunko minä Tallinnan tunnelista en.. Ehkä ne suomalaisten matkakohteet on lännempänä Euroopassa ja vaatisi jostain Varsovasta vielä toisen junamatkan eteenpäin. Ja tavarakuljetukseen on suunnitteilla junalautta Suomen ja Viron välille. Mutten usko että se tavaramäärä iso olisi sillä laivallakaan..
Itse suhtaudun tähän niin, että kun Euroopan raidehankkeet joskus lyödään lukkoon, niin niissä tämä sitten pitäisi huomioida. Tunneli olisi yhtenä ratkaisuna hyvä. Pelkästään Tallinnaan voi mennä laivallakin. Juna on Euroopan alueella ylivoimaisesti paras kulkuväline maiden välillä ja useassa suunnitelmassa Suomi on otettu osaksi tätä karttaa. Tosiaan Varsovasta se isompi reitistö vasta Suomen osalta aukenisi, mutta pidän sitä kuitenkin hyvänä asiana, että Suomesta pääsisi junalla Eurooppaan.

Edit. @BitterX pohjustikin jo hyvin omiakin ajatuksia.
 

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Hurjia uutisia. Jotain pitäis kai tehdä.

Rakennusteollisuuden pääekonomistin Jouni Vihmon mukaan rakennuslupien pudonneesta määrästä näkee, että rakentamisen pudotus kiihtyy loppuvuonna.

– Varmasti tulee lisää konkursseja. Me olemme finanssikriisiä muistuttavassa luisussa, jopa vaikeammassa tilanteessa. Finanssikriisissä pysyttiin elvyttämään valtion tukemalla ara-tuotannolla toimialaa, mutta nyt se ei näytä kovin helpolta.

Rakennusteollisuuden Jouni Vihmo arvioi, että asuntojen tuotanto puolittuu tänä vuonna eikä ensi vuosi näytä paremmalta. Tänä vuonna aloitetaan 20 000 asunnon rakentaminen.

Viime aikojen talousennusteita Vihmo pitää liian positiivisina. Ennusteissa on lupailtu ensi vuodelle talouskasvua, vaikka tämä vuosi menisikin nollan tuntumassa tai alle.

 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Hurjia uutisia. Jotain pitäis kai tehdä.

Rakennusteollisuuden pääekonomistin Jouni Vihmon mukaan rakennuslupien pudonneesta määrästä näkee, että rakentamisen pudotus kiihtyy loppuvuonna.

– Varmasti tulee lisää konkursseja. Me olemme finanssikriisiä muistuttavassa luisussa, jopa vaikeammassa tilanteessa. Finanssikriisissä pysyttiin elvyttämään valtion tukemalla ara-tuotannolla toimialaa, mutta nyt se ei näytä kovin helpolta.

Rakennusteollisuuden Jouni Vihmo arvioi, että asuntojen tuotanto puolittuu tänä vuonna eikä ensi vuosi näytä paremmalta. Tänä vuonna aloitetaan 20 000 asunnon rakentaminen.

Viime aikojen talousennusteita Vihmo pitää liian positiivisina. Ennusteissa on lupailtu ensi vuodelle talouskasvua, vaikka tämä vuosi menisikin nollan tuntumassa tai alle.

Joo, hurjalta näyttää, mutta toisaalta rakennusteollisuus on ihan itse hilannut hinnat niin ylös, ettei nykytilanteessa vaan maksajia enää löydy. Rytinä on kovaa, mutta mitään kikkaa ei ole, vain paluu nollakorkoihin voisi kysynnän palauttaa, ja tätä ei ole tulossa. Hinnat(sekä valmiiden asuntojen että rakennustyön) joustavat nyt alas, ja sitä kautta kysyntä palautuu ajallaan. Kaikki eivät selviä.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Terestroika siinä julistaa, että hallituksen vastustajilta rahoitukset pois.

Kas kas,
@Espoonteatteri

ja pitkä liuta muita veronmaksajien rahoilla ruokittuja pumppuja antavat tukensa "rasistista ja fasistista" hallitusta vastustavalle mielenosoitukselle.

Näiltä kaikki valtion rahoitus heti pois
@ir_rkp


@EspooEsbo
. Touhutkoon omilla rahoillaan.



 

444

Jäsen
Terestroika siinä julistaa, että hallituksen vastustajilta rahoitukset pois.

Kas kas,
@Espoonteatteri

ja pitkä liuta muita veronmaksajien rahoilla ruokittuja pumppuja antavat tukensa "rasistista ja fasistista" hallitusta vastustavalle mielenosoitukselle.

Näiltä kaikki valtion rahoitus heti pois
@ir_rkp


@EspooEsbo
. Touhutkoon omilla rahoillaan.




Tere nyt on lähinnä köyhän miehen versio itänaapurin Dima-poikasesta. Molemmilla on hirveä tarve räksyttää ja uhkailla milloin mistäkin syystä, ja ainoa syy tälle on huomion tarve. ”Kattokaa hei kaikki, mäkin oon olemassa”. Varmaan yläasteen tupakkapaikallakin huuteli muille, että ”mun isi tulee antaa teille kaikille tukkapöllyä, jos ette tee niinku mä sanon”.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
@hooceebruins

Mielenosoituksesta puheenollen.. tulin tuossa hetki sitten kotiin Helsingin keskustasta. Totesin, että kun sinne nyt oli muutakin asiaa, niin pakko samalla jäädä ihmettelemään tuota mielenosoitusta kun voi olla aikamoista menoa luvassa. Enkä tiedä miksi poliisi noin varovasti heittelee lukemia, mutta "yli 10 000 osallistujaa" on rankkaa vähättelyä. Todellisuudessa väkeä oli 20 000 henkeä, ehkä likemmäs 25 000, riippuen nyt toki siitä keiden kaikkien laskettiin olevan mukana mielenosoituksessa. Kaikki ovat käyneet sen verran Helsingin keskustassa jotta saavat kiinni ajatuksesta jos sanon, että ihan mielenkiinnosta lähdin kävelemään kulkuetta vastaan eduskuntatalon kohdalla, silloin kun sen kärki oli siinä. Sitten kävelin mannerheimintietä pitkin aleksanterinkadulle ja sitä pitkin senaatintorille. Koko matka oli täysin tukossa, massa ei liikkunut siinä vaiheessa käytännössä yhtään. Kulkue oli lähtenyt liikkelle joskus hiukan kello 14 jälkeen, ja 15 aikaan senaatintorilla oli edelleen reilusti yli 500 ihmistä jotka eivät olleet päässeet vielä edes liikkeelle.. että melkoiset oli sembalot

 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Keskisarjakin vetää jotain hallituksen tiedonannon vastaista performanssia sinne Sarastus-lehteen.

"Miksei kukaan enää huomioi minun vittuilu-kolumneja? Olen niiiiiin viisas."
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
@hooceebruins

Mielenosoituksesta puheenollen.. tulin tuossa hetki sitten kotiin Helsingin keskustasta. Totesin, että kun sinne nyt oli muutakin asiaa, niin pakko samalla jäädä ihmettelemään tuota mielenosoitusta kun voi olla aikamoista menoa luvassa. Enkä tiedä miksi poliisi noin varovasti heittelee lukemia, mutta "yli 10 000 osallistujaa" on rankkaa vähättelyä. Todellisuudessa väkeä oli 20 000 henkeä, ehkä likemmäs 25 000, riippuen nyt toki siitä keiden kaikkien laskettiin olevan mukana mielenosoituksessa. Kaikki ovat käyneet sen verran Helsingin keskustassa jotta saavat kiinni ajatuksesta jos sanon, että ihan mielenkiinnosta lähdin kävelemään kulkuetta vastaan eduskuntatalon kohdalla, silloin kun sen kärki oli siinä. Sitten kävelin mannerheimintietä pitkin aleksanterinkadulle ja sitä pitkin senaatintorille. Koko matka oli täysin tukossa, massa ei liikkunut siinä vaiheessa käytännössä yhtään. Kulkue oli lähtenyt liikkelle joskus hiukan kello 14 jälkeen, ja 15 aikaan senaatintorilla oli edelleen reilusti yli 500 ihmistä jotka eivät olleet päässeet vielä edes liikkeelle.. että melkoiset oli sembalot

Suomalaiset on erikoista väkeä. Ollaan top5 vähiten rasistinen maa ja Top 2 Ilmastoystävällisin maa niin nämä on ne kaksi asiaa, jotka saa jengin liikkeelle ja barrikaadeille. Purnataan asioista, jotka on vimpan päälle. En ymmärrä. Sen sijaan vaikkapa se, että EU kävelee eduskunnan tahdon yli tasalta ja puolelta (Viimeisimpänä EUn pyrkimykset lopettaa ammattikalastus Suomessa) ei ketään kiinnosta. Tai muut asiat, jotka ovat persiillään. Joukossa tyhmyys tiivistyy.
 

ipaz

Jäsen
Terestroika siinä julistaa, että hallituksen vastustajilta rahoitukset pois.

Kas kas,
@Espoonteatteri

ja pitkä liuta muita veronmaksajien rahoilla ruokittuja pumppuja antavat tukensa "rasistista ja fasistista" hallitusta vastustavalle mielenosoitukselle.

Näiltä kaikki valtion rahoitus heti pois
@ir_rkp


@EspooEsbo
. Touhutkoon omilla rahoillaan.




Tere nyt haluaa valtion rahoituksen pois loppuviimeksi lähes kaikilta tahoilta. Vasemmistoon kallellaan olevasta kulttuuriväestä on hyvä aloittaa. Tyyppi on asunut ja työskennellyt USA:ssa, joten varmaan saanut sieltä oppia ja ajaa kevyempää veroastetta sekä vähemmillä verorahoilla toimivaa yhteiskuntaa myös Suomeen.
 

ftr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Huuhkajat, Borussia Dortmund
Tere nyt haluaa valtion rahoituksen pois loppuviimeksi lähes kaikilta tahoilta. Vasemmistoon kallellaan olevasta kulttuuriväestä on hyvä aloittaa. Tyyppi on asunut ja työskennellyt USA:ssa, joten varmaan saanut sieltä oppia ja ajaa kevyempää veroastetta sekä vähemmillä verorahoilla toimivaa yhteiskuntaa myös Suomeen.

Ja kannattaa ehdottomasti aloittaa niistä järjestöistä, jotka ovat osa mielenosoitusta. Päätökset on syytä tehdä hetken tunnekuohussa.
 

ipaz

Jäsen
Ja kannattaa ehdottomasti aloittaa niistä järjestöistä, jotka ovat osa mielenosoitusta. Päätökset on syytä tehdä hetken tunnekuohussa.
Tere provosoi. Twitterinsä otsikkokuvassakin lukee "jos kukaan ei suutu, mikään ei muutu". Tällainen suunapäänä oleminen ei ole kovin tuttua toimintaa Kokoomuksen kansanedustajalle ja sehän nyt ihmisiä hämmästyttää. Mä luulen että twiittaa (tai äxää) kyllä harkiten. Vihaa vaan niin paljon valtion tuilla eläviä organisaatiota, jotka sitten mielestään kuluttavat niitä rahoja mihin sattuu turhuuteen.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Suomalaiset on erikoista väkeä. Ollaan top5 vähiten rasistinen maa ja Top 2 Ilmastoystävällisin maa niin nämä on ne kaksi asiaa, jotka saa jengin liikkeelle ja barrikaadeille. Purnataan asioista, jotka on vimpan päälle. En ymmärrä. Sen sijaan vaikkapa se, että EU kävelee eduskunnan tahdon yli tasalta ja puolelta (Viimeisimpänä EUn pyrkimykset lopettaa ammattikalastus Suomessa) ei ketään kiinnosta. Tai muut asiat, jotka ovat persiillään. Joukossa tyhmyys tiivistyy.

Näissä täytyy aina toki muistaa kans se asetelma, eli oli kyseessä sitten enemmän tai vähemmän ongelma, niin oppositio ja heidän äänestäjät haluavat kaataa leikkauksiin pakotetun hallituksen kaikin keinoin. Nuokin PS:n somemölyt ovat olleet siellä kaikki nämä vuodet, mutta ei oikein ole ollut syytä kaivaa niitä. Ilmastotoimetkin menevät jatkuvasti vaan parempaan suuntaan Suomen toimissa, kun vihreää siirtymää kohti mennään koko ajan.

Leikkaukset, rasismi ja esim. ilmastotoimet toimivat hallituksen vastustajille sellaisina asioina, joita koitetaan kaikin voimin käyttää lyömäaseena vasemmalta vielä pitkään. Uskon että hallitus antaisi kyllä varmaan mielellään kaikille vaikka vapputonnin, jos vaan olisi mahdollista. Jopa noillekin elämäntapa heiluttajille eduskunnan edessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös