Petteri Orpon hallitus

  • 1 243 966
  • 15 582

otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
لօҟҽɾìէ
Ihmiset eivät lisäänny yhtä paljon kuin aikaisemmin koska monet kokevat sen olevan omasta elämästään pois. Mieluummin kiertelee maailmaa, asuu paremmalla alueella, pukee parempaa seppälää, syö useammin ulkona ja sitä rataa. Hellyyttä voi osoittaa koiralle ja koiran voi työntää pariksi viikoksi koirahotelliin kun itsellä on parempaa tekemistä. Suomi ei myöskään kulttuurillisesti ole mikään erityisen lapsiystävällinen maa, kun viet lapsesi ravintolaan niin voit olla varma että teitä katsotaan ja kommentoidaan paheksuvasti selän takana.

En usko, että talousasioilla voitaisiin henkiseen ilmapiiriin vaikuttaa.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Käytännössä se nopein ja halvin tapa. Epäilemättä uusi "taloustietoinen" hallituksemme pyrkii juuri tähän... Ei kun, eipä pyrikään.
Merkittävältä osin maahanmuuton lisäämiseksi annoin tämänvuotisissa vaaleissa ääneni Kokoomukselle ja iso pettymyshän hallitusohjelma on.

Mitä oletettavimmin työperäinen maahanmuutto tulee Perussuomalaisista huolimatta jatkuvaan merkittävänä ja perheenyhdistäminen on mahdollista edelleen, mutta nyt jos koskaan olisi pitänyt laittaa isompaa vaihdetta silmään ja pyrkiä tekemään isoja tekoja maahanmuuttajien houkuttelemiseksi.

Oma visioni Suomesta on maailman maahanmuuttomyönteisin maa. Monesta syystä Suomi ei ole kansainvälisen siirtolaisuuden hot spot esimerkiksi USA:n, Kanadan ja Saksan tapaan, mutta valtiovallan ja kansalaisyhteiskunnan tulisi tehdä työtä tätä kohti.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Kuuntelin suosikkiesi Salon, Chydeniuksen ja Holmbergin Lapualaisoopperaa ja vielä Areenan Loirin jakson # 3. Taide ei todellakaan ole taiteen itsensä vuoksi vaan siksi, että sillä muutetaan maailmaa. Yleislakko pystyyn ja natseille sekä suurpääomalle kenkää, alas Orpon hallitus! Taisteluterveisin C.
Ok... Tuo oli siis vastauksesi sille, että häpeämättömän leniniläisittäin viittasin Washington Postin kirjoitukseen?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ok... Tuo oli siis vastauksesi sille, että häpeämättömän leniniläisittäin viittasin Washington Postin kirjoitukseen?
Tagihan sinulta tuli Tanskaan liittyen. Pahoitit mielesi ja kun vielä löysit jostain syystä WP:n minulle osoitettuna, aloin huolestua. Relaa vähän.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Tagihan sinulta tuli Tanskaan liittyen. Pahoitit mielesi ja kun vielä löysit jostain syystä WP:n minulle osoitettuna, aloin huolestua. Relaa vähän.
Ok... Yritän parhaani. Ihan kiinnostavia vastauksia sinulta. Jään kai sitten vaan odottamaan jotain järjellistä palautetta, ehkä jossain vaiheessa tulee?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ok... Yritän parhaani. Ihan kiinnostavia vastauksia sinulta. Jään kai sitten vaan odottamaan jotain järjellistä palautetta, ehkä jossain vaiheessa tulee?
Hienoa! Jossain vaiheessa voin jutut lukea jos jotain juttuja oli. Älä huoli. Syksystä tulee kuuma ja ajattelin vetää lunkisti siihen asti.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: mjr

otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
لօҟҽɾìէ
Ok... Yritän parhaani. Ihan kiinnostavia vastauksia sinulta. Jään kai sitten vaan odottamaan jotain järjellistä palautetta, ehkä jossain vaiheessa tulee?
Älä ainakaan hengitystä pidättele. Eilen oli taktista kysymysten kiertoa ja samalla taktiikalla mennään näemmä tänäänkin. Seuraavaksi hän varmaan ilmoittaa käsitelleensä asian loppuun.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Missä on meidän " sivistyspuolueet "? Luulo ei ole tiedon väärti.

Tämä on vasta alkua. Mitähän tämä hallitus vielä keksii Suomen kansantalouden pelastamiseksi.
Näitä säästöjä voi miettiä kahdesta suunnasta:
1. Paljonko valtio säästää jos tuollainen homma lopetetaan?
2. Paljonko nuo ihmiset voivat tuottaa lisäarvoa, jos suuntaavat työpanoksensa yksityiselle sektorille?
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Ehkei veronkorotuksia, vaan helpotuksia.

Toki idea on melkein sama.
Kotitalouden yhteisverotus siten, että kaikkien osoitteen (ansiotulo)verovelvollisten tulot lasketaan yhteen ja jaetaan niiden määrällä. Sitten niistä elätettävistä lasketaan minua viisaampien toimesta vähennysoikeudet, millä suitsitaan lapsiperheiden suorien tulonsiirtojen nostopainetta.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hyvä idea. Lapsilisät voisi myös poistaa perheiltä joiden tulot ylittävät 100k.
Nimenomaan ne hyväosaiset ihmiset jättävät lapsien tekemisen liian myöhäiseksi tai eivät niitä tee ollenkaan. Eli jos halutaan lisää lapsia, niin pitää miettiä miten hyväosaiset saadaan niitä tekemään. Köyhät hankkivat lapsia joka tapauksessa. Kärjistettynä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
لօҟҽɾìէ
Nimenomaan ne hyväosaiset ihmiset jättävät lapsien tekemisen liian myöhäiseksi tai eivät niitä tee ollenkaan. Eli jos halutaan lisää lapsia, niin pitää miettiä miten hyväosaiset saadaan niitä tekemään. Köyhät hankkivat lapsia joka tapauksessa. Kärjistettynä.
Onko tästä muuten pohjoismaalaista dataa viime vuosilta? Itse en kyllä usko "kantaväestön" osalta eron olevan kovin suuri puhuttaessa 1-2 lapsen perheistä.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Mietinpä vaan, että miten noin teoreettisesti vastaisin pohjoisamerikkalaisille kavereilleni, että Suomen hallituksen toinen johtava ministeri on kirjoitellut kerjäläisten ja "n-lasten" päälle sylkemisestä - vai oliko se jälkimmäisten lyömisestä? Miten tätä dilemmaa lähestyisi, onkos neuvoja?
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Huomioiden että alhaisen syntyvyyden mukanaan tuoneiden haasteiden kanssa kamppailevat Israelia lukuun ottamatta oikeastaan kaikki kehittyneet maat, dataa syntyvyyden nostamiseksi käytettyjen toimien tehoavuudesta olettaisi olevan saatavilla. Verohelpotusten tehoon haluaisin itse uskoa ja toistaiseksi itse lapsettomana olisin kyllä valmis maksamaan jonkin verran korkeampaa veroa, mikäli lapsiperheet olisivat uudistuksen voittajia.
 

otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
لօҟҽɾìէ
Mutta eihän meidän väestö kasva 1-2 lapsen perheistä, vaan niistä muista.
Tämähän se tietenkin on. Yhteiskuntaluokalta olen keskiluokkaa, mutta kahden lapsen jälkeen päätin, että tässä oli se panos joka jonka pystyn yhteiskunnalle tarjoamaan (vaivaantunut hymiö).
 

otus

Jäsen
Suosikkijoukkue
لօҟҽɾìէ
Huomioiden että alhaisen syntyvyyden mukanaan tuoneiden haasteiden kanssa kamppailevat Israelia lukuun ottamatta oikeastaan kaikki kehittyneet maat, dataa syntyvyyden nostamiseksi käytettyjen toimien tehoavuudesta olettaisi olevan saatavilla. Verohelpotusten tehoon haluaisin itse uskoa ja toistaiseksi itse lapsettomana olisin kyllä valmis maksamaan jonkin verran korkeampaa veroa, mikäli lapsiperheet olisivat uudistuksen voittajia.
Huomiodaanko myös perheet joilla on jo aikuisia lapsia? Vai olisiko tuki kohdennettava vain tulevaisuutta silmällä pitäen. Tiedän, että olisin voinut elää huomattavasti leveämmin, mutta menin ja tein lapsia, tosin ihan omasta itsekkäästä halustani.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Huomiodaanko myös perheet joilla on jo aikuisia lapsia? Vai olisiko tuki kohdennettava vain tulevaisuutta silmällä pitäen. Tiedän, että olisin voinut elää huomattavasti leveämmin, mutta menin ja tein lapsia, tosin ihan omasta itsekkäästä halustani.
Jokaisesta alaikäisestä lapsesta (painottuen toiseen ja kolmanteen lapseen) voisi yhteiskunta taata vanhemmille verohelpotuksen, tai yhtäältä olisi mielenkiintoista nähdä tutkimus, mitä tapahtuisi jos lapsilisiä korotettaisiin huomattavasti nykyisestä. Lapsiperheiden hyvinvointi on joka tapauksessa tulevaisuutemme kannalta kriittinen asia ja siitä lapsettomana sinkkuna olisin valmis maksamaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY
Mietinpä vaan, että miten noin teoreettisesti vastaisin pohjoisamerikkalaisille kavereilleni, että Suomen hallituksen toinen johtava ministeri on kirjoitellut kerjäläisten ja "n-lasten" päälle sylkemisestä - vai oliko se jälkimmäisten lyömisestä? Miten tätä dilemmaa lähestyisi, onkos neuvoja?
Riippuu tavoitteistasi. Itse kertoisin suoraan, miten asia on. Eli että se oli sisäpiirihuumoria, ja sen viestin ironiasta riisuttu merkitys oli "ketkä lähtee kaljalle tänään?".

riikka — 30. heinäkuuta 2008 16:56:07
Netsejä tänään Stadissa sylkemässä kerjäläisten päälle ja hakkaamassa neekerilapsia, anyone..?

Teemu Lahtinen — 30. heinäkuuta 2008 17:14:57
Netsejä tänään kasin jälkeen Annankadun WK:ssa, mutta aktiviteetit riippuvat aivan paikalle saapuvien agitaattoreiden ammattitaidosta.

Mutta jos tavoite on lietsoa skandaaleja pisin maailmaa ulkomaisten lööppiartikkelien toivossa ja sitten lypsää niistä sisäpoliittisia irtopisteitä, sitten kannattaa ilman muuta kertoa, että tosissaan kirjoitteli ja lienee sitä mieltä edelleen. Niin kuin on tehtykin.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Mutta jos tavoite on lietsoa skandaaleja pisin maailmaa ulkomaisten lööppiartikkelien toivossa ja sitten lypsää niistä sisäpoliittisia irtopisteitä, sitten kannattaa ilman muuta kertoa, että tosissaan kirjoitteli ja lienee sitä mieltä edelleen. Niin kuin on tehtykin.
Niin, aika selkeästi olen osa tätä globaalia juutalais-marxilaista salaliittoa. Tai sitten meillä on Suomen hallituksessa toinen johtava ministeri, joka on kirjoittanut käsittämättömän myrkyllistä ja rasistista tekstiä joka todella tulee vahingoittamaan asemaamme.
 

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY
"olen osa tätä globaalia juutalais-marxilaista salaliittoa" -mjr 22.7.2023

Kai se on uskottava, kun hän selvällä suomen kielellä itse niin sanoo. Kukaanhan ei suinkaan kirjoittaisi mitään internetiin kieli poskessa koskaan.

Ihan oikeasti, toi provoilusi menee ihan naurettavuuksiin.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
"olen osa tätä globaalia juutalais-marxilaista salaliittoa" -mjr 22.7.2023

Kai se on uskottava, kun hän selvällä suomen kielellä itse niin sanoo. Kukaanhan ei suinkaan kirjoittaisi mitään internetiin kieli poskessa koskaan.
Hmm, ehkä päädyn Washington Postin sivuille edustamaan Suomen uutta hallitusta...
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Nimimerkki ”riikka” ei pitkään Jatkoajassa kirjoittelisi. Ministeriksi silti kelpaa ja puolustelijoita riittää. Toivo lepää nyt RKPssä kun Kokoomuksesta ei siihen ole.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös