Jos Talouselämän artikkelia on uskominen niin kova firma tuo tunnin junaa ajava Länsirata on. Firmassa on 13 hallituksen jäsentä ja viime vuonna työntekijöitä keskimäärin peräti 4 eli jokaisella työntekijällä 3 henkilökohtaista hallituksen jäsentä ja vielä yksi varalla. No onneksi samaisen artikkelin mukaan toimitusjohtajan ja johtoryhmän palkat ja palkkiot olivat reilut 400k€, joskin itselle tuli mieleen että kuinka iso johtoryhmä tuollaisessa 4 hengen firmassa nyt pitää olla ja jos joku työntekijä jätetty pois niin sanokoo ne sille kahvilla ollessaan "sorry, meillä nyt johtoryhmä etsi toinen paikka omalle tauolle".
Toisaalta tuolla on se hyvä puoli, että hallituksen kokouksessa voidaan jokaisen työtekijän toiminta käydä läpi henkikohtaisesti, jos vain se työntekijä joka ei ole johtoryhmässä muistaa keittää kahvit ja tilata kampaviinerit. Sinänsä voisi olettaa hallituksen panostavan työhönsä tosissaan koska TE:n mukaan hallituksen jäsenten kuukausikohtaiset palkkiot olivat viime vuonna 116k€ ja kokouspalkkiot (eivät näemmä kuulu tuohon kuukausikorvaukseen) 154k€. Noilla rahoilla voisi itsekkin suunnitella vaikka vartin junaa Turusta pois useamman vuoden.
Ihan oikeasti tämä kuuluisi, enemmin sinne pitäisikö itkeä vai nauraa osastoon
Toisaalta tuolla on se hyvä puoli, että hallituksen kokouksessa voidaan jokaisen työtekijän toiminta käydä läpi henkikohtaisesti, jos vain se työntekijä joka ei ole johtoryhmässä muistaa keittää kahvit ja tilata kampaviinerit. Sinänsä voisi olettaa hallituksen panostavan työhönsä tosissaan koska TE:n mukaan hallituksen jäsenten kuukausikohtaiset palkkiot olivat viime vuonna 116k€ ja kokouspalkkiot (eivät näemmä kuulu tuohon kuukausikorvaukseen) 154k€. Noilla rahoilla voisi itsekkin suunnitella vaikka vartin junaa Turusta pois useamman vuoden.
Ihan oikeasti tämä kuuluisi, enemmin sinne pitäisikö itkeä vai nauraa osastoon