Eiköhän tuo olisi ollut myös Espoon ja Lohjan välillä asuvien ja Salo-Turku välillä olevien suosiossa kun lähijunalla pääsisi kulkemaan muualtakin radan varresta.
Samaan aikaan valtio kyllä maksaa pääradalla, että siellä on vieläkin enemmän henkilöliikennettä kun ostoliikenteen lähijunat palvelee Parolaa, Viialaa, Turenkia, Iittalaa, Lempäälää tms. Jostain lisävuoroista sentään taisivat kunnatkin maksaa..
"Varsinais-Suomen maakuntajohtaja Kari Häkämiehen mukaan yksi syy rahoituksen ulkopuolelle jäämiseen on Länsiradan osalta myöhästynyt aikataulu. Häkämiehen mukaan liikenne- ja viestintäministeriö myönsi luvan EU-rahoituksen hakemuksen tekemiselle liian myöhään, ja tästä syystä hakemuksen tekemiselle perusteellisesti ei jäänyt aikaa.
– Kiireen vuoksi hakemusta ei tehty perusteellisesti, Häkämies sanoo"
Espoo-Lohja-osuushan sinänsä on kohtalaisen kannattava, ja miksei sen nyt voi rakentaakin, jos lähijunaliikennettä halutaan kasvattaa siihen suuntaan ja jos kunnat haluavat sen pääosin rahoittaa. Siitä eteenpäin radan rakentamisessa ei ole käytännössä mitään järkeä, sillä ei luoda kuin kustannuksia. Lohjalle rakentaminenkin tosin vaatisi sitä, että linjaus tehtäisiin järkevämmin, työmatkaliikenteen kannalta se, että asema tehtäisiin jonnekin 6-7 km päähän keskustasta on lähinnä idioottimainen.