Orpo on Turusta. Ainoastaan turkulaisilla on kiire Turkuun. Joten ei tossa varmaan ole muuta taustalla että turkulaiset voisi käydä myös pk-seudulla töissä kätevästi. Eihän tässä tosiaan ole mistään muusta kyse kuin että verotuloja pitää saada Turkuun lisää ja kehittää aluetta asuinpaikkana. Kun yritysten houkutteleminen ei ole helppoa niin lyhennetään sitten duunimatkaa.
Eiköhän tuo mahdollista, että Lohjalta, Vihti-Nummelasta, Veikkolasta, Histasta pääsee Espooseen tai Helsinkiin töihin. Tai toki Salosta, Hajalasta, Piikkiöstä, Paimiosta, Littoisista, Varissuolta Turkuun helposti.
Minä rupean vastustamaan tuota rataa kun valtio lopettaa muutakin ostettua junaliikennettä etenkin lähijunaliikennettä. Nokiallekkin tehdään miljoonien ratapiharemontti, että on useampi laituri. 1992-2003 Nokialla ei edes pysähtynyt yksikään juna ja nyt valtion maksamien Pori-Tampere junien lisäksi on Nokia-Tampere junia myös ostoliikenteenä. (onneksi nyt sentään tuolla kaupungit jotain osaa maksavat itse.) Tai kun Kouvola-Kotka ostoliikenteessä on enemmän junilla seisakkeita Kotkassa kuin Varsinais-Suomessa junapysäkkejä yhteensä (Turun satama, Turku, Kupittaa, Salo, Loimaa).