Petteri Orpon hallitus

  • 1 271 614
  • 15 909

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Orpo on nyt sitten pääministeri ja Marinin aikausi päättyi. Hjalliskin äänesti puolesta. Siitä se työ alkakoon.

Tasavallan presidentti on ilmoittanut, että pääministeriehdokas on puolueen puheenjohtaja, kansanedustaja Petteri Orpo.

Kansanedustajat äänestävät ehdokasta. Ne jotka kannattavat Petteri Orpon valintaa, äänestävät Jaa. Esityksen vastustajat äänestävät Ei.

Jaa-ääniä on 107 ja ei-ääniä 81. Poissa on 11 kansanedustajaa.

Hallituksen muodostavien kokoomuksen, perussuomalaisten, RKP:n ja kristillisdemokraattien lisäksi Petteri Orpon valintaa pääministeriksi kannatti LiikeNyt.
 

Hexa

Jäsen
Höpsis. Purra on Halliksen opetuslapsi ja ministereiksi nousi nyt kaiken maailman natsilarppaajia, väestönvaihtosalaliittoteoreetikkoja ja moraaliposeerauksesta paasaajia. Purra on pelkkä viikunanlehti jolla saatiin persuista näennäisesti salonkikelpoinen vahvistus oikeistolaiseen kuritushallitukseen.
Käytinkin ilmaisua jonkin verran. On totta, että Purra on useimmissa linjauksissa lähellä Halla-ahoa ja puolueen pääteemoista ajattelevat hyvin pitkälti samoin. Purrasta saatiin kuitenkin salonkikelpoisempi keulakuva puolueelle, mikä oli vaihdon tarkoituskin. Aika näyttää miten hallitusyhteistyö muiden puolueiden kanssa tulee sujumaan.
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves

Siinä olisikin tulevat sote-ministerit kusessa jos joutuisivat kohtaamaan Krista Kiurun.
Perustuslaki voi vielä vähän joustaakin, mutta Kiuru ei yhtään.
Huono homma sekin, jos kaikki soteen liittyvä uudistaminen menee viivytystaisteluksi, sen Kiuru kyllä osaa. Hänen puoleltaan ei välttämättä katsota sitä mikä on järkevää, vaan kuka sitä ehdottaa.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs

Ohhoh, mitenkäs tämä on mahdollista? Minä olen ymmärrtänyt, että oikealla on niin paljon setämiehiä, ettei siedetä naisia vaikkapa juuri ministereinä. Jostakin syystä intersektionaalista feminismiä ajanut hallitus jäi nyt kuitenkin kakkoseksi tässä oikeistohallitukselle.

Ei siinä, minun mielestäni edelleenkin hyvä kattaus, sukupuoleen katsomatta.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.

Ohhoh, mitenkäs tämä on mahdollista? Minä olen ymmärrtänyt, että oikealla on niin paljon setämiehiä, ettei siedetä naisia vaikkapa juuri ministereinä. Jostakin syystä intersektionaalista feminismiä ajanut hallitus jäi nyt kuitenkin kakkoseksi tässä oikeistohallitukselle.

Ei siinä, minun mielestäni edelleenkin hyvä kattaus, sukupuoleen katsomatta.

Kai ny konsut, trad. arvot omaavat tai muuten vaan koodeet henkilöt mahtuu setämiesten pöytiin.

Eikös näissä piireissä naisia oo tupattu nostamaan keulakuviksi, ikään kuin pehmentämään tunnelmaa.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Ohhoh, mitenkäs tämä on mahdollista? Minä olen ymmärrtänyt, että oikealla on niin paljon setämiehiä, ettei siedetä naisia vaikkapa juuri ministereinä. Jostakin syystä intersektionaalista feminismiä ajanut hallitus jäi nyt kuitenkin kakkoseksi tässä oikeistohallitukselle.
Jatkossakin hallituksen toimien arvostelu voidaan luokitella naisvihamielisyydeksi, kuten tavaksi muodostui menneellä hallituskaudella.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Varmaan samasta syystä sitten siellä vasemmistoleirissä toimitaan samoin? Vai meinaatko, että vasemman puolen naiset ovat oikeita valintoja rolleihinsa ja oikealla pelkkiä keulakuvia?

Tuohon en ota kantaa. Sellanen mielikuva ja ajatus vaan, että kun niitä ei-intersektionaalista feminismiä ajavia asioita ja konservatiivisemmista näkökulmista -koti, uskonto, abortti ja isänmaa- kumpuavia arvoja aletaan vierittämään eteenpäin, on viestinnällisesti otollisempaa pistää siihen joku naikkonen konsu-ukkojen eteen työtä tekemään.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Orpo on nyt sitten pääministeri ja Marinin aikausi päättyi. Hjalliskin äänesti puolesta. Siitä se työ alkakoon.

Tasavallan presidentti on ilmoittanut, että pääministeriehdokas on puolueen puheenjohtaja, kansanedustaja Petteri Orpo.

Kansanedustajat äänestävät ehdokasta. Ne jotka kannattavat Petteri Orpon valintaa, äänestävät Jaa. Esityksen vastustajat äänestävät Ei.

Jaa-ääniä on 107 ja ei-ääniä 81. Poissa on 11 kansanedustajaa.

Hallituksen muodostavien kokoomuksen, perussuomalaisten, RKP:n ja kristillisdemokraattien lisäksi Petteri Orpon valintaa pääministeriksi kannatti LiikeNyt.
Keskusta vaalien jälkeen: ”Kokoomuksen ja persujen perustettava vaalivoittajien hallitus.”

Keskusta tänään: ”Emme hyväksy Orpon hallitusta.”
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Millenium-palkinto pääsi leikkauslistalle. En oikein osaa sanoa, mitä olisin tuosta mieltä. Tavallaan se on ollut rahan heittämistä ihmisille, joilla on sitä muutenkin, mutta toisaalta en ole osa tiede- ja yliopistomaailmaa, siellä se varmaan näyttäytyy pahana. Yksi merkki sisäänpäin käpertymisestä joka tapauksessa.

 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Keskusta vaalien jälkeen: ”Kokoomuksen ja persujen perustettava vaalivoittajien hallitus.”

Keskusta tänään: ”Emme hyväksy Orpon hallitusta.”
Politiikka on tietysti politiikkaa, mutta onhan tuo Kepu oikeasti täysin tuuliajolla. Ei heillä tunnu olevan minkäänlaista ajatusta tai suuntaa mihin päin puoluetta pitäisi viedä. Ihme sätkimistä milloin puolelle ja milloin toiselle. Kannatus alenee aivan ansaitusti, eikä se tuolla tyylillä tule siitä nousemaan ainakaan Saarikon johdolla.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu

Ohhoh, mitenkäs tämä on mahdollista? Minä olen ymmärrtänyt, että oikealla on niin paljon setämiehiä, ettei siedetä naisia vaikkapa juuri ministereinä. Jostakin syystä intersektionaalista feminismiä ajanut hallitus jäi nyt kuitenkin kakkoseksi tässä oikeistohallitukselle.

Ei siinä, minun mielestäni edelleenkin hyvä kattaus, sukupuoleen katsomatta.

Tässä siis kävi niin, että oikeistolle vasemmistonaiset oli vaikea pala niellä, mutta vasemmistolle ei näyttäisi sukupuolijakauma olevan mikään kritiikkinäkökulma, kun se kerran kunnossa on. Mielenkiintoista on nähdä jatkuuko oikeiston puolella sama väheksyntä kun naisministerit ovatkin omalla puolella. (vihje: ei tietenkään jatku)
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Tässä siis kävi niin, että oikeistolle vasemmistonaiset oli vaikea pala niellä, mutta vasemmistolle ei näyttäisi sukupuolijakauma olevan mikään kritiikkinäkökulma, kun se kerran kunnossa on. Mielenkiintoista on nähdä jatkuuko oikeiston puolella sama väheksyntä kun naisministerit ovatkin omalla puolella. (vihje: ei tietenkään jatku)
Eikös se olennaisinta pitäisi olla miten ministerin pestiänsä hoitaa, eikä se, että mitä sukupuolta kukakin edustaa?
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Siinä olisikin tulevat sote-ministerit kusessa jos joutuisivat kohtaamaan Krista Kiurun.
Tämä on sinänsä totta. Kiurun kokemus ja asiaosaaminen sosiaali- ja terveyspolitiikassa on siinä määrin korkeaa luokkaa, että heikosti valmistellut lait eivät hevillä etene hänen johtamassa valiokunnassa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oliskohan tässä taas aihio aktiivien mennä sosiaaliseen mediaan selittämään kansainvälisille uutistoimistoille miten olette ymmärtäneet väärin ja näin asiat oikeasti ovat, vähän kuten Marinin paistatellessa kv-medioissa.



Ulkomaisilla medioilla on kyllä typerä kuva Suomen politiikasta. Todennäköisesti sama on toisin päin. Vai onko tämä vain sitä jenkeistä kopioitua oikeistovasemmisto-jaottelua, jossa kaikki oikeistolaiset ovat konservatiiveja ja vasemmistolaisuus tarkoittaa samaa kuin liberaalius? Kun kahden akselin poliittinen kenttä oli liian hankala, niin siirryttiin yhteen janaan.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tuohon en ota kantaa. Sellanen mielikuva ja ajatus vaan, että kun niitä ei-intersektionaalista feminismiä ajavia asioita ja konservatiivisemmista näkökulmista -koti, uskonto, abortti ja isänmaa- kumpuavia arvoja aletaan vierittämään eteenpäin, on viestinnällisesti otollisempaa pistää siihen joku naikkonen konsu-ukkojen eteen työtä tekemään.
Varmaan ihan vastaavasti, kuin että intersektionalisen feminismin, sukupuolettomien henkilötunnusten ja valkoposkihanhille osoitettujen ruokintapeltojen välttämättömyydestä laitetaan välillä sauhuamaan joku mies, tai edes kiintiöhomo tai jopokuski, jos ei siihen hätään kummempaa löydy.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Millenium-palkinto pääsi leikkauslistalle. En oikein osaa sanoa, mitä olisin tuosta mieltä. Tavallaan se on ollut rahan heittämistä ihmisille, joilla on sitä muutenkin, mutta toisaalta en ole osa tiede- ja yliopistomaailmaa, siellä se varmaan näyttäytyy pahana.

Tuohan on Suomi Oy:n mainos- ja markkinointibudjetista. En sitten tiedä, onko tuo ollut kustannustehokasta maakuvan luomista. Miljoona joka toinen vuosi tuntuisi kyllä halvalta hinnalta kansainväliselle mainoskampanjalle.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Eikös se olennaisinta pitäisi olla miten ministerin pestiänsä hoitaa, eikä se, että mitä sukupuolta kukakin edustaa? Näin minä sen ainakin olen ajatellut, mutta näköjään siellä suunnalla on toisin.

En puhu kaikkien oululaisten puolesta tietenkään. Enkä ainakaan koko pohjoisen puolesta. Olennaisinta se on miten ministerin pestin hoitaa, mutta se ei ole ainoa asia, joka siihen liittyy. Kun kaikki politiikka ei kuitenkaan onnistu, ei edes uudella hallituksella, niin onhan se merkittävää nostetaanko sukupuoli mukaan kritiikissä. Viime hallituskaudella näin keskusteluissa usein tehtiin. Toivottavasti siitä päästään ajan kanssa eroon.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En puhu kaikkien oululaisten puolesta tietenkään. Enkä ainakaan koko pohjoisen puolesta. Olennaisinta se on miten ministerin pestin hoitaa, mutta se ei ole ainoa asia, joka siihen liittyy. Kun kaikki politiikka ei kuitenkaan onnistu, ei edes uudella hallituksella, niin onhan se merkittävää nostetaanko sukupuoli mukaan kritiikissä. Viime hallituskaudella näin keskusteluissa usein tehtiin. Toivottavasti siitä päästään ajan kanssa eroon.
Mun mielestä sukupuolta nostettiin enemmän esiin puolustajien toimesta, syyttäen kritisoijia naisvihasta, silloinkin kun kritiikki oli aiheellista. Tätä ei ole vielä esiintynyt oikeiston toimesta.

Mutta pitöö ehkä ottaa käyttöön.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös