Petteri Orpon hallitus

  • 1 174 468
  • 14 990

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Niin Kokoomusta äänestäneenä, olisi näin poliittisen syksyn orastaessa hyvä kuulla puolueella jonkinlainen signaali, että jotain kokoomuslaisia tavoitteita pyritään saamaan läpi.

Eikös Satonen ole housut märkänä laittanut ne tärkeimmät eli lakkoja rajoittavat lait jo vauhtiin?
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
RKP:n äärimmäisen tiukka suhtautuminen rasismiin hieman hymähdyttää, sillä ruotsinkieliset Suomessa ovat sangen syrjivää porukkaa. Ei siellä mitään kumbayaata lauleta junttisuomalaisten kanssa ringissä, vaan pidetään omat piirit omina piireinä.
Rkp:llä on kasa luurankoja kaapissa. Näistä ollaan luonnollisesti ihan hiljaa.

Axel Olof Freudenthal, olkaa hyvä:

Freudenthal oli svekomaanisen liikkeen johtava ideologi, joka katsoi, että ruotsalaisuus oli Suomessa länsimaisen kulttuurin etuvartioasema "idän barbariaa" vastaan suomalaisten edustaessa henkiseltä kehitykseltään alempaa tasoa germaanikansoihin verrattuna.
Koska Rkp aikoo irtisanoutua Freudenthalin ajatuksista? Tuohan on ihan puhdasta rasismia. Freudenthal-mitalejakin jaettiin vuoteen 2007 asti.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Rkp:llä on kasa luurankoja kaapissa. Näistä ollaan luonnollisesti ihan hiljaa.

Axel Olof Freudenthal, olkaa hyvä:


Koska Rkp aikoo irtisanoutua Freudenthalin ajatuksista? Tuohan on ihan täyttä rasismia. Freudenthal-mitalejakin jaettiin vuoteen 2007 asti.
On kyllä melkoinen kalmo, kuinkahan tuosta selviävät. Ehkä Axel pyytää anteeksi ja Petteri sanoo, että asiasta keskustellaan Anna-Majan kanssa?
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
RKP:n olisi toden totta tehtävä kattava tilinteko menneisyytensä osalta. Freudenthal-mitalia ei enää jaeta, mutta julkinen irtisanoutuminen Freudenthalin rasismista on paikallaan.

On mielestäni kuitenkin mielenkiintoista, että nimenomaisesti Perussuomalaiset ovat pitäneet asiaa esillä, huomioiden ettei heidän omakaan pesä ole kunnossa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
RKP:n olisi toden totta tehtävä kattava tilinteko menneisyytensä osalta. Freudenthal-mitalia ei enää jaeta, mutta julkinen irtisanoutuminen Freudenthalin rasismista on paikallaan.

On mielestäni kuitenkin mielenkiintoista, että nimenomaisesti Perussuomalaiset ovat pitäneet asiaa esillä, huomioiden ettei heidän omakaan pesä ole kunnossa.
Rkp on ollut vihreiden ohella innokkaimmin persuja syyttämässä, ehkä se selittää jotain. Kyllä, persuilla ei ole oma pesä puhdas, mutta onhan se nyt Rkp:ltä todella härskiä moraalisäteillä jostain rasismista, kun oman puolueen historiasta löytyy sieltäkin ihan puhdasoppista rasismia. Kun nyt on alettu rasismista puhua ja muistella vanhoja, niin muistellaan nyt tuotakin. Ihan perusteltua.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Jos jotain tämän tyyppistä tarkoitat, sieltähän se tuli jo heti aamulla (lähde: Iltalehti):

Putkonen vaati, että media vaatii ulkoministeri Elina Valtosta (kok) pyytämään anteeksi Riikka Purralta.

– Onko Elina Valtonen valmis pyytämään anteeksi Riikka Purralta ja oikaiseeko hän törkeään valeuutiseen perustuneen anteeksipyyntönsä turkkilaiselle ulkoministerikollegalleen.
Joo, kyllä nää kaikki nyt valitettavasti viittaa vähän siihen, ettei PS taivu mihinkään eivätkä näin ollen ole valmis hallituspuolueeksi ehkä koskaan. Tää on tosi huono homma, koska kuten niiiiiin monta kertaa mainittu, niin nykyinen hallituskokoonpano on/olisi mahdollisesti paras Suomen tulevaisuuden kannalta juuri nyt.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Rkp on ollut vihreiden ohella innokkaimmin persuja syyttämässä, ehkä se selittää jotain. Kyllä, persuilla ei ole oma pesä puhdas, mutta onhan se nyt Rkp:ltä todella härskiä moraalisäteillä jostain rasismista, kun oman puolueen historiasta löytyy sieltäkin ihan puhdasoppista rasismia. Kun nyt on alettu rasismista puhua ja muistella vanhoja, niin muistellaan nyt tuotakin. Ihan perusteltua.
Juu, totta kai hirmuista kaksinaismoralismia arvostella nykyisiä ministereitä, kun omassa pesässä oli rassisti 1800-luvulla.

Noin muuten RKP voisi nyt päättää, että ollako vai ei, ja lopettaa tuon soutamisen ja huopaamisen.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Juu, totta kai hirmuista kaksinaismoralismia arvostella nykyisiä ministereitä, kun omassa pesässä oli rassisti 1800-luvulla.

Noin muuten RKP voisi nyt päättää, että ollako vai ei, ja lopettaa tuon soutamisen ja huopaamisen.
Taas siirrellään maalitolppia. Ihan puhdasta kaksinaismoralismia se kuitenkin on. Jos persuilta kaivellaan levottomia nettikirjoituksia 15 vuoden takaa, niin en ymmärrä, miksi se on pahempaa kuin puhtaan ideologinen rasismi jostain 1800-luvun lopulta, josta puolue ei ole edes koskaan irtisanoutunut. Voidaan katsoa, että tuo on ollut Rkp:n rasitteena vähintään vuoteen 2007 saakka, jolloin tämän Rkp:n oman rotutohtorin nimeä kantavien mitalien jako lopetettiin.

Jos ja kun rasismi on vakava yhteiskunnallinen ongelma, niin eihän se voi mennä niin, että toisten rasismi on hyväksytympää kuin toisten. Pitää tuomita kaikki rasismi. Se sopii ainakin minulle.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Taas siirrellään maalitolppia. Ihan puhdasta kaksinaismoralismia se kuitenkin on. Jos persuilta kaivellaan levottomia nettikirjoituksia 15 vuoden takaa, niin en ymmärrä, miksi se on pahempaa kuin puhtaan ideologinen rasismi jostain 1800-luvun lopulta, josta puolue ei ole edes koskaan irtisanoutunut. Voidaan katsoa, että tuo on ollut Rkp:n rasitteena vähintään vuoteen 2007 saakka, jolloin tämän Rkp:n oman rotutohtorin nimeä kantavien mitalien jako lopetettiin.

Jos ja kun rasismi on vakava yhteiskunnallinen ongelma, niin eihän se voi mennä niin, että toisten rasismi on hyväksytympää kuin toisten. Pitää tuomita kaikki rasismi. Se sopii ainakin minulle.
Juu, hyvin on pelikirja opeteltu, mitäpä tuohon vastaan sanomista. Tosiasiassa RKP:lla tuskin olisi mahdottomuus noista irtisanoutua, jos tuo nyt tapetille nousisi muualla kuin hommafoorumilla.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Juu, hyvin on pelikirja opeteltu, mitäpä tuohon vastaan sanomista. Tosiasiassa RKP:lla tuskin olisi mahdottomuus noista irtisanoutua, jos tuo nyt tapetille nousisi muualla kuin hommafoorumilla.
Jos persuilla olisi tuollaista puhtaan ideologista rasistista taustaa jo 1800-luvun lopulta, niin mitäpä luulet, annettaisiinko sen vain olla? Ehkä se kiinnostaisi silloin jossain muuallakin kuin Hommaforumilla.

Ei voi olla niin, että toisten rasismi on hyväksyttävämpää kuin toisten. Silloin pitää tuomita kaikki rasismi. Ja siihen esimerkiksi minä olen valmis. Tämä jälkipyykki pitää pestä nyt kunnolla, kun se on kerran edellytys hallituksen olemassaololle.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Jos persuilla olisi tuollaista puhtaan ideologista rasistista taustaa jo 1800-luvun lopulta, niin mitäpä luulet, annettaisiinko sen vain olla? Ehkä se kiinnostaisi silloin jossain muuallakin kuin Hommaforumilla.

Ei voi olla niin, että toisten rasismi on hyväksyttävämpää kuin toisten. Silloin pitää tuomita kaikki rasismi. Ja siihen esimerkiksi minä olen valmis. Tämä jälkipyykki pitää pestä nyt kunnolla, kun se on kerran edellytys hallituksen olemassaololle.
No kyllä mä ihan oikeasti antaisin. Ajatkin olleet silloin toiset, mutta ennen kaikkea en katso, että mikään taho tai kukaan ihminen olisi vastuussa jostain esi-isien aikaisista jutuista tai mielipiteistä. En ole Vanhasmasaakaan vaatinut isästään tilille, miksi olisin.

Persujen kohdalla puhutaan nyt nykyisten ministerien ja kansanedustajien omista mielipiteistä. Pikkuisen eri asia, ja kaksoisstandardin esiin ottaminen tässä on vähän höhlää, sori nyt vaan.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Persujen kohdalla puhutaan nyt nykyisten ministerien ja kansanedustajien omista mielipiteistä. Pikkuisen eri asia, ja kaksoisstandardin esiin ottaminen tässä on vähän höhlää, sori nyt vaan.
Maalitolppien siirtelyä taas. Rkp:llä on todella vahva rasistinen historia, nykyinen suvaitsevainen suuntaus on todella nuori. Ja se syrjivä asenne on kohdistunut nimenomaan syntyperäisiin suomalaisiin, joita minäkin olen.

Jos halutaan piirtää raja siihen, mitä aiempia kannanottoja ei tarvitse ottaa vakavasti, niin sen pitää sitten olla yhteinen päätös. Ei mitään tällaista maalitolppien siirtelyä, jossa persujen nettikommentit ovat maailman vakavin asia, mutta puolueen ideologinen rasistinen linjaus ei ole.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Maalitolppien siirtelyä taas. Rkp:llä on todella vahva rasistinen historia, nykyinen suvaitsevainen suuntaus on todella nuori. Ja se syrjivä asenne on kohdistunut nimenomaan syntyperäisiin suomalaisiin, joita minäkin olen.

Jos halutaan piirtää raja siihen, mitä aiempia kannanottoja ei tarvitse ottaa vakavasti, niin sen pitää sitten olla yhteinen päätös. Ei mitään tällaista maalitolppien siirtelyä, jossa persujen nettikommentit ovat maailman vakavin asia, mutta puolueen ideologinen rasistinen linjaus ei ole.
Itse asetit tolpat ensin, itse en ole omiani siirrellyt mihinkään.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Risa

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Itse asetit tolpat ensin, itse en ole omiani siirrellyt mihinkään.
No, jos et ole siirrellyt tolppia, niin sitten näet varmaan Rkp:n yhtä rasistisena puolueena kuin persutkin. Tämä sopii minulle.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
En, tulkitset nyt ihan omien tolppiesi mukaan. Mutta luulen, ettei tämä nyt johda pidemmälle.
Luulen myös, että meidän on nyt parempi keskittyä puhumaan IPV:stä. Se on molemmille sydämen asia.
 

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerrotaan lähiviikkoina
Nyt kun PS:n puoluekokous alkaa olla ohi ja puoluekokouksille tyypillinen itsensä kehuminen ja muiden syyllistäminen on tehty, helpompi on hallitusohjelmaa korjata. Tämä on mielestäni lähes 100 % varmaa, jos Orpo on tehtävänsä tasalla. Ja miksi ei olisi. Ei ole muutamassa kohdassa juuri järkeä, ja ne voidaan yhdessä korjata ilman, että toistetaan edellisen hallituksen iltalypsyjä ja "sulle lisää = mulle enemmän lisää" periaatteita.


– Haluamme, että tämä hallituspohja jatkaa ja toivomme, että pääsemme näistä komplikaatioista pian eteenpäin.

– Se ei tarkoita sitä, että hallitusohjelman kirjauksista, edes niistä epämieluisista, luovuttaisiin. Mistään ei jousteta eikä myöskään avata uutta rahoitusta.

Mutta uskovathan jotkut litteään Maahankin, joten miksipä ei myös Petteri Orpon johtajuuteen.
 

Tuplatorkkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Jets, Red Wings, Bayern
1800-luvulla jokainen puolue oli rasistinen ja todennäköisesti ainakin lievästi juutalaisvastainen, nämä asiat kun oli täysin hyväksyttäviä ja yleisiä asioita sen aikaisissa yhteiskunnissa. Se ero näissä asioissa on, että nykyään nämä jutut on ookoo enää yhden puolueen mielestä Suomessa.
 

Tuima

Jäsen
Maalitolppien siirtelyä taas. Rkp:llä on todella vahva rasistinen historia, nykyinen suvaitsevainen suuntaus on todella nuori. Ja se syrjivä asenne on kohdistunut nimenomaan syntyperäisiin suomalaisiin, joita minäkin olen.

RKP:n "suvaitsevan suuntauksen" edustajat löytynevät pääkaupunkiseudun liberaalien joukosta.
Täällä Rannikko-Pohjanmaalla ruotsinkielisten meno on paikoin konservatiivisempaa, mitä paikallisilla persuilla ja Freudenthalin rotuoppien rippeet tuntuvat olevan vieläkin hengissä, varsinkin pienemmillä paikkakunnilla / kylissä.

Omasta mielestä edes RKP:n kaappi ei ole puhdas luurangoista. Ehkä sielläkin päästään vielä ripittäytymään.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
1800-luvulla jokainen puolue oli rasistinen ja todennäköisesti ainakin lievästi juutalaisvastainen, nämä asiat kun oli täysin hyväksyttäviä ja yleisiä asioita sen aikaisissa yhteiskunnissa. Se ero näissä asioissa on, että nykyään nämä jutut on ookoo enää yhden puolueen mielestä Suomessa.
Aika vähän on nähty irtisanoutumisia tuon ajattelutavan yleisyyteen nähden. Rkp kehtasi jakaa päärasistinsa nimeä kantavia mitaleja vuoteen 2007 saakka, eli ainakaan sitä ennen tuo ei ollut mikään ongelma. Eikä taida olla vieläkään.

Myöskään 70-luvun neuvostomyönteisyydestä ei ole jaksettu kovin tarmokkaasti irtisanoutua. Se oli silloin ihan samanlaista valtavirtaa kuin nykyinen maailmanhalaaminen. Silloin jaksettiin etsiä neuvostovastaisuutta ties mistä. Nykyajassa voi helposti nähdä samoja piirteitä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Aika vähän on nähty irtisanoutumisia tuon ajattelutavan yleisyyteen nähden. Rkp kehtasi jakaa päärasistinsa nimeä kantavia mitaleja vuoteen 2007 saakka, eli ainakaan sitä ennen tuo ei ollut mikään ongelma. Eikä taida olla vieläkään.

Myöskään 70-luvun neuvostomyönteisyydestä ei ole jaksettu kovin tarmokkaasti irtisanoutua. Se oli silloin ihan samanlaista valtavirtaa kuin nykyinen maailmanhalaaminen. Silloin jaksettiin etsiä neuvostovastaisuutta ties mistä. Nykyajassa voi helposti nähdä samoja piirteitä.
Onko Suomessa yksikään puolue irtisanoutunut eugeniikasta tai pakkosteriloinneista? Suomessa pakkosteriloitiin noin 7500 ihmistä, eikä vuoteen 2019 mennessä oltu pyydetty anteeksi noita toimia valtion taholta. Tuollahan oli varmasti laaja kannatus kaikissa puolueissa eli jäämme odottamaan Kokoomuksen, Keskustan, SDP:n ja muidenkin puolueiden anteeksipyyntöjä.


 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juu, hyvin on pelikirja opeteltu, mitäpä tuohon vastaan sanomista. Tosiasiassa RKP:lla tuskin olisi mahdottomuus noista irtisanoutua, jos tuo nyt tapetille nousisi muualla kuin hommafoorumilla.

Tämä mitali juttu on ainoa vastaväite, joka persuilla on ja sitä viljellään joka puolella juuri sen takia. Löysi näköjään tiensä tännekin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös