Yksi esimerkki aihetta sivuten. Ja tälläisiä on paljon.
Lauri Nieminen, 33, on hakenut palkkatöitä 14 vuotta – nyt hän lataa suorat sanat hallitusohjelmasta
Työttömien määrä on kasvanut entisestään. SAK:n mukaan työttömät itse pitävät suurimpana työllistymisensä esteenä huonoa terveydentilaa.yle.fi
Ei se tukien leikkaaminen tee monestakaan paremmin työkuntoista. "Porkkanat" sen sijaan voisi auttaa useampaa aktiivisuuteen ja sitä kautta työllistymiseen. Huonokuntoiset eivät koe ihmeparantumista, kun osa tuista pienenee. Hallituksella on se kuva, että suurin osa työttömistä elelee tarkoituksella "herroiksi" tukien varassa. Näin ei todellakaan ole.
Minua on pidemmän aikaa jo siepannut tämä työttömien tilanne lähipiirini kautta.
Minulla on yksi ystävä, jolla alkaa ikää olla mittarissa jo se päälle 30v. Minkäänlaista sairautta tai vammaa hänellä ei ole, mutta hän ei ole ollut vuosiin päivätöissä. Hän perustelee asian sillä, että "ei ole pakko". Nostin hänelle esiin asian, että huomattavat ystäväni lapsista, jotka ovat siinä 16-20v iän tuntumassa kyllä saa töitä. Pikaruokaravintoloihin pääsee aina. Kuka vain. Riittää kun menet tiskille ja ilmoitat haluavasi työskennellä. Varastohommiin pääsee lähestulkoon aina. Kouluttamattomillekkin riittää kyllä töitä. Ei aikaakaan kun kaveri toteaa, että niistä ei jää käteen YHTÄÄN sen enempää mitä nykyisestä sosiaaliturvasta, ehkä jopa vähemmän.
On ehdottoman positiivista, että hallitus leikkaa sosiaaliturvasta. Nykyinen paapominen mahdollistaa täysin terveille ihmiselle aivan liikaa houkutuksia jäädä kotisohvalle makaamaan. Miksi mennä töihin, kun saman määrän rahaa saa kotoa?