Mainos

Petteri Orpon hallitus

• 1 567 269
  • 18 597

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Juu, hyvin on pelikirja opeteltu, mitäpä tuohon vastaan sanomista. Tosiasiassa RKP:lla tuskin olisi mahdottomuus noista irtisanoutua, jos tuo nyt tapetille nousisi muualla kuin hommafoorumilla.
Jos persuilla olisi tuollaista puhtaan ideologista rasistista taustaa jo 1800-luvun lopulta, niin mitäpä luulet, annettaisiinko sen vain olla? Ehkä se kiinnostaisi silloin jossain muuallakin kuin Hommaforumilla.

Ei voi olla niin, että toisten rasismi on hyväksyttävämpää kuin toisten. Silloin pitää tuomita kaikki rasismi. Ja siihen esimerkiksi minä olen valmis. Tämä jälkipyykki pitää pestä nyt kunnolla, kun se on kerran edellytys hallituksen olemassaololle.

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Jos persuilla olisi tuollaista puhtaan ideologista rasistista taustaa jo 1800-luvun lopulta, niin mitäpä luulet, annettaisiinko sen vain olla? Ehkä se kiinnostaisi silloin jossain muuallakin kuin Hommaforumilla.

Ei voi olla niin, että toisten rasismi on hyväksyttävämpää kuin toisten. Silloin pitää tuomita kaikki rasismi. Ja siihen esimerkiksi minä olen valmis. Tämä jälkipyykki pitää pestä nyt kunnolla, kun se on kerran edellytys hallituksen olemassaololle.
No kyllä mä ihan oikeasti antaisin. Ajatkin olleet silloin toiset, mutta ennen kaikkea en katso, että mikään taho tai kukaan ihminen olisi vastuussa jostain esi-isien aikaisista jutuista tai mielipiteistä. En ole Vanhasmasaakaan vaatinut isästään tilille, miksi olisin.

Persujen kohdalla puhutaan nyt nykyisten ministerien ja kansanedustajien omista mielipiteistä. Pikkuisen eri asia, ja kaksoisstandardin esiin ottaminen tässä on vähän höhlää, sori nyt vaan.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Persujen kohdalla puhutaan nyt nykyisten ministerien ja kansanedustajien omista mielipiteistä. Pikkuisen eri asia, ja kaksoisstandardin esiin ottaminen tässä on vähän höhlää, sori nyt vaan.
Maalitolppien siirtelyä taas. Rkp:llä on todella vahva rasistinen historia, nykyinen suvaitsevainen suuntaus on todella nuori. Ja se syrjivä asenne on kohdistunut nimenomaan syntyperäisiin suomalaisiin, joita minäkin olen.

Jos halutaan piirtää raja siihen, mitä aiempia kannanottoja ei tarvitse ottaa vakavasti, niin sen pitää sitten olla yhteinen päätös. Ei mitään tällaista maalitolppien siirtelyä, jossa persujen nettikommentit ovat maailman vakavin asia, mutta puolueen ideologinen rasistinen linjaus ei ole.

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Maalitolppien siirtelyä taas. Rkp:llä on todella vahva rasistinen historia, nykyinen suvaitsevainen suuntaus on todella nuori. Ja se syrjivä asenne on kohdistunut nimenomaan syntyperäisiin suomalaisiin, joita minäkin olen.

Jos halutaan piirtää raja siihen, mitä aiempia kannanottoja ei tarvitse ottaa vakavasti, niin sen pitää sitten olla yhteinen päätös. Ei mitään tällaista maalitolppien siirtelyä, jossa persujen nettikommentit ovat maailman vakavin asia, mutta puolueen ideologinen rasistinen linjaus ei ole.
Itse asetit tolpat ensin, itse en ole omiani siirrellyt mihinkään.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Risa

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Itse asetit tolpat ensin, itse en ole omiani siirrellyt mihinkään.
No, jos et ole siirrellyt tolppia, niin sitten näet varmaan Rkp:n yhtä rasistisena puolueena kuin persutkin. Tämä sopii minulle.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
En, tulkitset nyt ihan omien tolppiesi mukaan. Mutta luulen, ettei tämä nyt johda pidemmälle.
Luulen myös, että meidän on nyt parempi keskittyä puhumaan IPV:stä. Se on molemmille sydämen asia.

Zolomy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyt kun PS:n puoluekokous alkaa olla ohi ja puoluekokouksille tyypillinen itsensä kehuminen ja muiden syyllistäminen on tehty, helpompi on hallitusohjelmaa korjata. Tämä on mielestäni lähes 100 % varmaa, jos Orpo on tehtävänsä tasalla. Ja miksi ei olisi. Ei ole muutamassa kohdassa juuri järkeä, ja ne voidaan yhdessä korjata ilman, että toistetaan edellisen hallituksen iltalypsyjä ja "sulle lisää = mulle enemmän lisää" periaatteita.

– Haluamme, että tämä hallituspohja jatkaa ja toivomme, että pääsemme näistä komplikaatioista pian eteenpäin.

– Se ei tarkoita sitä, että hallitusohjelman kirjauksista, edes niistä epämieluisista, luovuttaisiin. Mistään ei jousteta eikä myöskään avata uutta rahoitusta.

Mutta uskovathan jotkut litteään Maahankin, joten miksipä ei myös Petteri Orpon johtajuuteen.

Tuplatorkkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Jets, Red Wings, Bayern
1800-luvulla jokainen puolue oli rasistinen ja todennäköisesti ainakin lievästi juutalaisvastainen, nämä asiat kun oli täysin hyväksyttäviä ja yleisiä asioita sen aikaisissa yhteiskunnissa. Se ero näissä asioissa on, että nykyään nämä jutut on ookoo enää yhden puolueen mielestä Suomessa.

Tuima

Jäsen

RKP:n "suvaitsevan suuntauksen" edustajat löytynevät pääkaupunkiseudun liberaalien joukosta.
Täällä Rannikko-Pohjanmaalla ruotsinkielisten meno on paikoin konservatiivisempaa, mitä paikallisilla persuilla ja Freudenthalin rotuoppien rippeet tuntuvat olevan vieläkin hengissä, varsinkin pienemmillä paikkakunnilla / kylissä.

Omasta mielestä edes RKP:n kaappi ei ole puhdas luurangoista. Ehkä sielläkin päästään vielä ripittäytymään.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
1800-luvulla jokainen puolue oli rasistinen ja todennäköisesti ainakin lievästi juutalaisvastainen, nämä asiat kun oli täysin hyväksyttäviä ja yleisiä asioita sen aikaisissa yhteiskunnissa. Se ero näissä asioissa on, että nykyään nämä jutut on ookoo enää yhden puolueen mielestä Suomessa.
Aika vähän on nähty irtisanoutumisia tuon ajattelutavan yleisyyteen nähden. Rkp kehtasi jakaa päärasistinsa nimeä kantavia mitaleja vuoteen 2007 saakka, eli ainakaan sitä ennen tuo ei ollut mikään ongelma. Eikä taida olla vieläkään.

Myöskään 70-luvun neuvostomyönteisyydestä ei ole jaksettu kovin tarmokkaasti irtisanoutua. Se oli silloin ihan samanlaista valtavirtaa kuin nykyinen maailmanhalaaminen. Silloin jaksettiin etsiä neuvostovastaisuutta ties mistä. Nykyajassa voi helposti nähdä samoja piirteitä.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Aika vähän on nähty irtisanoutumisia tuon ajattelutavan yleisyyteen nähden. Rkp kehtasi jakaa päärasistinsa nimeä kantavia mitaleja vuoteen 2007 saakka, eli ainakaan sitä ennen tuo ei ollut mikään ongelma. Eikä taida olla vieläkään.

Myöskään 70-luvun neuvostomyönteisyydestä ei ole jaksettu kovin tarmokkaasti irtisanoutua. Se oli silloin ihan samanlaista valtavirtaa kuin nykyinen maailmanhalaaminen. Silloin jaksettiin etsiä neuvostovastaisuutta ties mistä. Nykyajassa voi helposti nähdä samoja piirteitä.
Onko Suomessa yksikään puolue irtisanoutunut eugeniikasta tai pakkosteriloinneista? Suomessa pakkosteriloitiin noin 7500 ihmistä, eikä vuoteen 2019 mennessä oltu pyydetty anteeksi noita toimia valtion taholta. Tuollahan oli varmasti laaja kannatus kaikissa puolueissa eli jäämme odottamaan Kokoomuksen, Keskustan, SDP:n ja muidenkin puolueiden anteeksipyyntöjä.

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juu, hyvin on pelikirja opeteltu, mitäpä tuohon vastaan sanomista. Tosiasiassa RKP:lla tuskin olisi mahdottomuus noista irtisanoutua, jos tuo nyt tapetille nousisi muualla kuin hommafoorumilla.

Tämä mitali juttu on ainoa vastaväite, joka persuilla on ja sitä viljellään joka puolella juuri sen takia. Löysi näköjään tiensä tännekin.

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Hallitusohjelma on joillekin hyvä, mutta ei valitettavasti kaikille suomalaisille. Pian on kulunut puolivuotta siitä kun Suomessa oli eduskuntavaalit. Tähän mennessä hallitus ei ole saanut mitään aikaiseksi. Eripurainen ja ristiriitainen hallitus on toimintakyvytön.

Viimeistään budjettiriihen jälkeen tiedetään onko tämä hallitus saanut rivinsä suoraksi. Velkaa otetaan lisää kuten edellinen hallitus teki. On siinä naurussa pitelemistä.
Pohjoismaiseen tapaan periaate varmaankin on, että osallistutaan yhteiskuntaan, ellei joku oikeinkin hyväksyttävä syy ole esteenä siihen.

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Onko Kokoomus koskaan irtisanoutunut Lapuanliikkeen muilutuksista? Kun kuitenkin jonkinlainen ymmärrys oli liikettä kohtaan. Niinpä.

Absurdia maalitolpan potkimista.

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko Kokoomus koskaan irtisanoutunut Lapuanliikkeen muilutuksista? Kun kuitenkin jonkinlainen ymmärrys oli liikettä kohtaan. Niinpä.

Absurdia maalitolpan potkimista.
Vuonna 2010 SDP:n silloinen puoluesihteeri Mikael Junger suomi puolueen päätöstä lähteä sisällissotaan.

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
On kyllä melkoinen kalmo, kuinkahan tuosta selviävät. Ehkä Axel pyytää anteeksi ja Petteri sanoo, että asiasta keskustellaan Anna-Majan kanssa?
Ei riitä!

Vasta sitten riittää, jos Axel pyytää _vilpittömästi_ anteeksi ja asiasta keskustellaan Anna-Majan kanssa _vakavasti_.

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Ei riitä!

Vasta sitten riittää, jos Axel pyytää _vilpittömästi_ anteeksi ja asiasta keskustellaan Anna-Majan kanssa _vakavasti_.
Fy fan du RASISTEN! SSenkin RASISTI!

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Älä nyt viitsi aikuinen ihminen olla lapsellinen. Pystynet epäilemättä vähän parempaankin.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Risa

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Älä nyt viitsi aikuinen ihminen olla lapsellinen. Pystynet epäilemättä vähän parempaankin.
Kiitos arvostuksesta, tottakai pystyn parempaan. En vain ymmärrä, miksi jotkut yksityishenkilönä - ei puolueen nimissä - kirjoitetut typerät rasistiset nettikommentit ovat vakavampi ongelma kuin puolueessa pitkään elänyt hyväksytty rasismi. Minä olen valmis tuomitsemaan molemmat. Nähdäkseni se olisi moraalisesti oikein. Valitettavasti jotkut haluavat tuomita näistä vain toisen. Saanen myös muistuttaa, että hallitusohjelmassa kaikki puolueet sitoutuvat vastustamaan syrjintää.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Suomen julkisyhteisöjen velkasuhteen odotetaan nousevan 82 prosenttiin vuonna 2028. Tilanne poikkeaa muusta Euroopasta, sillä koko EU-alueen yhteisen velkasuhteen odotetaan painuvan 80 prosenttiin. Asia ilmenee kansainvälisen valuuttarahasto IMF:n ennusteesta.

Orpon hallitus on ymmärtänyt tilanteen. Mutta ovatko toimet a) riittäviä ja b) oikeita, se on mielenkiintoinen kysymys.

Normandia

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, TuTo
Kyllä tässä jotain pitää tehdä. Mutta mitä, onkin jo toinen kysymys.

Ikävää; jos talous alkaa sakkaamaan euroopassa, yhdysvalloissa, kiinassa jne. Teknologia- ja rakennusteollisuudesta kuuluu jo tosi ikäviä viestejä. Tärkeintä olisi tosiaan saada korot laskuun, toivottavasti tähän päästään jo ensivuonna. Näin saataisiin vienti ja tuonti paremmin maailmalla vetämään.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy