Kokoomus/RKP ei olisi jatkanut? Täyttä arvailua.Hallitus jatkoi "koronan hoitoa" vielä 2023 budjetissakin.
Kokoomus/RKP ei olisi jatkanut? Täyttä arvailua.Hallitus jatkoi "koronan hoitoa" vielä 2023 budjetissakin.
Yksi osa kokoomusfanien epätoivoista käsienheiluttelua jolla puolustellaan äärioikeiston kanssa liittoutumista on vihjata poliittisten vastustajien levittävän vieraan valtion propagandaa. Ovatko nämäkin mielestäsi niitä luopioita, kuten Nato-jäsenyyttä vastaan äänestäneet?
En äänestänyt mitään hallituspuolueista, mutta tasan tarkkaan pidän hallitusta tilivelvollisena minulle, veronsa maksavalle Suomen kansalaiselle.Ovat ainoastaan äänestäjilleen tilivelvollisia - ei näille oman pesän likaajille.
Onko tämä jotenkin yleistäkin, että nämä "tahot" kertovat Suomessa olevan "natsihallitus"? En ole itse tällaiseen törmännyt ainakaan mitenkään laajamittaisena ilmiönä, joten jää kaksi, (molemmat sinänsä hyvinkin mahdollisia) vaihtoehtoa: joko minä olen kassalla enkä vaan ole huomannut tällaista, tai sitten sinä tässä nyt luot lisää sitä vastakkainasettelua, mistä tällä palstalla tupataan useimmiten syyttämään "laitavasemmistoa".Samat tahot jotka ovat huolissaan Suomen maineesta laukovat somessa kuinka Suomessa on natsihallitus
Onkohan Sebastian hallituksen viestintävastaava? Kuoppaansa ainakin kaivaa. Taaskaan ei ollut sisältöön mitään sanottavaa, mutta tutkija piti sieltä kertoa.
Jeppistä. Olisi toki mielenkiintoista kuulla Jokisipilän kanta tällä hetkellä.Ei kai siinä ihmettelemistä ole, että Tynkkynen nostaa näiden äärioikeisto = PS tutkijoiden poliittisen taustan esille? Suomesta löytyy paljon muitakin tutkijoita kuin kolmen kärki nyt mediassa, jotka ovat jokainen julkivasemmistolaisia. Neutraaleja tutkijoita on enemmistö, oikeistolaisia erittäin vähän.
Esimerkiksi Jokisipilä tai Jokisalo (vas) toisivat vaihtelua tutkijoina. Jokisalo lienee pätevin ja hän tuntee parhaiten yhtymät Euroopan radikaalioikeistoon. Mielenkiintoinen tausta hänellä tosin.
Ihan täysin mahdollista, että olisivat vetäneet yhtä vituiksi.Kokoomus/RKP ei olisi jatkanut? Täyttä arvailua.
A-studiossa kuultiin hetki sitten hallituspuolueiden (pl. KD) edustajien ja SDP:n Antti Lindtmanin mietintöjä viime päivistä. Ei varsinaisesti vahvistanut ajatusta siitä, että hallituspurkki olisi kenenkään kipparoima. Jokainen hallituspuolueiden edustaja nikotteli ja ryki kilvan, eikä tiennyt mistään mainituista väestönvaihtokirjoituksista tai somen siivoustalkoista, jotka perussuomalaisilla on tällä hetkellä käynnissä. Samalla Lindtman teki uransa helpoimman TV-esiintymisen ollen sovitteleva tolkun mies, joka vain katsoo vierestä, kun riitapukarit hirttävät hitaasti itsensä.
Huomenna on epäilemättä hyvät palaverit hallitusväellä luvassa.
Tätä en epäile hetkeäkään. Voihan tätä korostaa, mutta kun hallituksen toiseksi suurimmalla puolueella ei taida kohta olla yhtään ministeriä, joka ei olisi tuutannut kannattajilleen äärioikeistolaista soopaa vuosien ajan, niin pian voi olla kokoomuslaisilla ja RKP:n sakillakin uudelleen punnittavissa, kuinka kovasti haluavat tästä kokoonpanosta pitää kiinni.Katsottiin odotetusti eri ohjelmaa. Suorastaan lämmitti, kuinka hyvin RKP:n ja Kokoomuksen eduskuntaryhmien puheenjohtajat Marttinen ja Andersson näkivät eteenpäin ja korostivat sitä, että hallituksen ohjelma on niin hyvä, että jatketaan.
Orpoakin huolestuttaa:
Tuleeko uutta Putousta syksyllä? Jani Mäkelän kannattaisi osallistua omana itsenään sketsihahmokisaan. Varma voitto. Motto: enemmistöhallitus on sellainen, jolla on enemmistö tai hallitus tukee hallitusta.
Nämä A-studiosta.
Oli kaikkiaan hyvä lausunto Orpolta.Hyvä että tuo huolensa esille pääministerinä. Lainaus:
”Olen huolestunut vastakkainasettelusta ja keskusteluilmapiiristä. Se on sitä trumpismia. En osoittelisi mitään yhtä ryhmää. Yhteiskuntaa jaetaan oikeassa oleviin ja väärässä oleviin ja meihin ja muihin, ja väärin ymmärretään tahallaan. Tämä on huolestuttavaa.”
Niin on.
Oli kaikkiaan hyvä lausunto Orpolta.
”Pitää muistaa, että perussuomalaisia äänesti 620 000 suomalaista, ei sitä joukkoa voi leimata joidenkin väärintoimivien perustella joksikin.”
Juuri näin. Ei esim. jutussa mainittujen Tynkkysen ja Rydmanin perseilyistä pidä syyttää koko perussuomalaista puoluetta.
Jeppistä. Olisi toki mielenkiintoista kuulla Jokisipilän kanta tällä hetkellä.
En minä kysynyt tuota vaan mitä hallitus tuon eteen teki, konkreettisesti.Hallitus saavutti työllisyystavoitteensa 75% ja Suomen työllisyys kasvoi Marinin hallituskauden aikana yli 3 %:lla. Nyt sitten jäämme odottamaan, miten Orpon hallitus onnistuu lupauksessaan 100.000 uudesta työpaikasta.
Jokisipilän perusteluista yksi keskeisimpiä oli se, että persut eivät ole äärioikeistoa, koska niillä on säännöt, joiden pohjalta puolue on hyväksytty puoluetekisteriin.
Eikö Orpo itse ole ollut luomassa hallitusohjelmallaan vastakkainasettelua tähän yhteiskuntaan heikentämällä yhteiskunnan huono-osaisimpien asemaa, pyrkimällä nöyryttämään ay-liikettä ja suostumalla persujen maahanmuuttoa koskeviin vaatimuksiin?Hyvä että tuo huolensa esille pääministerinä. Lainaus:
”Olen huolestunut vastakkainasettelusta ja keskusteluilmapiiristä.
Entäs työnainen? Onko hän nainen, jolla on töitä?Tähän lisäisin Suomi Areenassa heitetyn "työmies on mies, jolla on töitä".
Mikko Hannula voisi opastaa myös lyriikoiden käyttöä näihin.