Petteri Orpon hallitus

• 1 710 388
  • 19 301

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Itse tein aikoinaan keskeytyvää ja keskeytymätöntä yötyötä tehtaassa ja olen sitä mieltä, että yötyö on syytä korvata asiallisesti. Siinä ei ole kyse vain yöstä vaan myös seuraavasta päivästä. Perheellisillä kun mies/nainen tulee lauantaina aamulla 06:30 kotiin, ollaan pitkällä iltapäivässä kun hän herää. Siihen asti koko perheen elämä on viikonloppuna aivan erilaista.
Itse tein joskus jatkuvaa 32h yötyöviikkoa. Extrana tuli 8h palkkaa lisää ja tunnilta yötyölisää muistaakseni 5-6e. Pienemmillä työtunneilla siis tienasin selkeästi enemmän kuin päivää tekevät. Homma sujui hyvin vielä kolmekymppiseksi asti. Koska oli paljon aikaa vieviä harrastuksia ja kolmenkympin kynnyksellä tuli perhelisäystäkin, niin yksinkertaisesti yötyö tuli liian raskaaksi. Rytmiä ei voinut pitää viikonloppuisin ja töiden jälkeiset "yöunet" oli todella huonolaatuisia. Vaikka sen kahdeksan tuntia olisi keskeytyksettä nukkunut, niin olin jatkuvasti väsynyt ja kiukkuinen. Nykyään noin neljäkymppisenä itseäni ei saisi enää edes tuplapalkka yötöihin, kun vapaa-aika ja terveys kärsii liikaa siitä.

En nyt suoraan kantaa asiaan ottanut, mutta todettakoon että alalle ei varmasti ole helppoa saada korvaajia, jos riittävää extraa ei makseta yövuoroista.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy