Perussuomalaiset

  • 5 557 404
  • 44 537

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Joskushan se oli Soininkin väistyttävä ja hieman epäilen, olisiko persut koskaan hallituksessa ilman Halla-ahon ja kumppaneidensa (=aatetoverinsa) hankkimaa buustia vaaleissa. Voi olla, että olisi, mutta kun taannoin lueskeli persukannattajista tehtyjä selvityksiä (ja jotain laitoin tännekin), halla-aholaiset mielipiteet olivat hyvin vahvoja ainakin tutkimuste/selvitysten perusteella koko kentässä.
Sen verran mitä tunnen noita äänestäjiä, niin ei mitään saumaa. Soini rakensi koko puolueen nousun tuon aatteen varaan, aatteen mitä yli 50% tämän maan väestöstä, edelleen, kannattaa. Se, että Perussuomalaisista tuli nuivien johtama oli täysin syy ja seuraus suhteen alaista. Joko Soini olisi voinut jäädä abortti pelleilyineen (mitä suurin osa persuista ei todellakaan kannata) sinne marginaaliin, tai sitten hänellä oli käytössä kortti maineeseen ja mammonaan, minkä käytti, nyt niittää sitä mitä kylvää.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Aika lähellä varmaan, mitä @BlackWolf kirjoitat. Luin juuri äsken persujen vaaliohjelmia (2015), ja olivathan ne jo lähellä Halla-ahon & Co linjaa. Niistä näkee ainakin jossain määrin, mihin suuntaan puolue oli kulkemassa. Ja se oli kohtuullisen kaukana tästä hallituspolitiikasta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sinä nyt et taida ymmärtää, että tänään kun oikeasti asioista keskusteltiin, oli Halla-Aho valmis antaa Soinin jatkaa tehtävässään. Sinä nyt spekuloit ja mutuilet asiasta mikä ei ole fakta, fakta on se että Halla-Aho halusi Persujen jatkavan hallituksessa ja Soini, kuten muutkin ministerit olisi ollut osa tätä kokonaisuutta. PISTE. ...

Eli väität, että Halla-aho on valehdellut medialle kahdesti ja Sipilä kerran? Halla-aho sanoi Ylen Ykkösaamussa 6.5. ja lauantain valintansa jälkeen, että Soinin pitää väistyä. Sipilä taas kertoi maanantaina tiedostustilaisuudessa, että Perussuomalaisten ministerivalinnat oli yksi ongelma.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Puheenjohtajavaalin tuloksen voi tulkita myös niin, että vähemmistöjuntta on pitänyt valtaa persuissa viime vuodet, suvereenina johtajanaan Jabba The Hut. Lupauksia riitti, mutta mitään todellista ei toimitettu. Ei se kannatuksen romahdus mikään luonnonvoima ollut, kyllä siihen on ihan loogiset syyt.

Ja ne loogiset syyt kannatuksen romahdukseen olivat hallituksen esitykset pakkolaeiksi mikäli kiky-sopimusta ei saada aikaan. Soinin kosiskelemat duunarit äänestivät jaloillaan.
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Tämä kaikki ei muuta miksikään sitä perusfaktaa, että Halla - aho on antanut johdonmukaisesti ymmärtää ettei Soini tule jatkamaan tehtävässään mikäli hänestä tulee puheenjohtaja. En tiedä Soinin oletuksista, mutta jos Halla - aho on niin kiinnostunut hallitusohjelman noudattamisesta, luulisi hänen pitävän kiinni ministeristä joka on viimeiset kaksi vuotta yrittänyt pitää kiinni hallitusohjelmasta jota on itse ollut luomassa.

Mutta tämä nyt on tätä Persu - logiikkaa jota minä en vain ymmärrä.

Ööööö... Halla-aho sanoi että hallitusohjelman noudattaminen sopii. Sipilä sanoi että Halla-aholle sopi hallitusohjelman noudattaminen, Orpo ei tätä kiistänyt. Halla-aholle todellakin olisi sopinut hallitusohjelman noudattaminen, mutta nyt raapaistiin esiin mm. YK ja ihmisoikeudet, jonka takia omaa hallitusohjelmaa ei sovikaan noudattaa. Jotkut "arvot", jotka eivät kyllä tähän asti ole juurikaan kiinnostaneet, ainakaan mitä suomalaisiin tulee. Jokainen tietää mistä tässä on todellisuudessa kyse: Vallasta ja vihervassarimedian luomasta ja voimakkaasti tukemasta "muka yleinen mielipide" - kuplasta.

Kaikesta media- ym. ulinasta huolimatta Halla-ahon persut tulevat tekemään isomman jytkyn seuraavissa vaaleissa, kuin Soinin aikana kertaakaan, mikäli hallitus ei selkeästi muuta linjaansa nykyisestä. Itseasiassa tilannehan on se, että mitä enemmän media ulisee, sen tuhdimpi jytky.
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Sen verran mitä tunnen noita äänestäjiä, niin ei mitään saumaa. Soini rakensi koko puolueen nousun tuon aatteen varaan, aatteen mitä yli 50% tämän maan väestöstä, edelleen, kannattaa. Se, että Perussuomalaisista tuli nuivien johtama oli täysin syy ja seuraus suhteen alaista. Joko Soini olisi voinut jäädä abortti pelleilyineen (mitä suurin osa persuista ei todellakaan kannata) sinne marginaaliin, tai sitten hänellä oli käytössä kortti maineeseen ja mammonaan, minkä käytti, nyt niittää sitä mitä kylvää.

Mikäs se sellainen aate on, jota yli puolet kansasta kannattaa?
Mutta Soinia ei syrjäytetty, vaan hän lähti itse ja ilmoitti siitä hyvissä ajoin. Sen sijaan Jutta ja Stubb olisivat halunneet itse jatkaa. Soinihan oli valmis luovuttamaan puolueen käsistään Terholle.

Niin, mutta Soini olisi halunnut jatkaa ministerinä ja olisi halunnut että puolue pysyy hallituksessa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Eli väität, että Halla-aho on valehdellut medialle kahdesti ja Sipilä kerran? Halla-aho sanoi Ylen Ykkösaamussa 6.5. ja lauantain valintansa jälkeen, että Soinin pitää väistyä. Sipilä taas kertoi maanantaina tiedostustilaisuudessa, että Perussuomalaisten ministerivalinnat oli yksi ongelma.
Tiedän mitä Halla-Aho sanoi, tiedän myös mitä Halla-Ahon on sanottu sanoneen tuolla triossa. Toisessa näistä on aikajänne, se on eduskuntavaalit. Toisessa se aikajänne on tähän asti ollut rajoittamaton. Hui kauhistus, voisiko Halla-Aho tarkoittaa vaikka että Soini jättäytyisi sivuun pikkuhiljaa tms.? En minä tiedä, mutta sinä kun tiedät niin varmaankin sen nyt kerrot että mitäs siellä on puhuttu ja missä tuo Soinin jättäytymisen sivuun aikajänne on määritelty. Jään odottamaan, sinä kyllä olet jo tehnyt päässäsi päätöksen mikä se aikajänne on ja tällä lätkit muita, muka perusteluna. Minä pidättäydyn tunnetuissa faktoissa.
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Ja ne loogiset syyt kannatuksen romahdukseen olivat hallituksen esitykset pakkolaeiksi mikäli kiky-sopimusta ei saada aikaan. Soinin kosiskelemat duunarit äänestivät jaloillaan.

Höpöhöpö. 30k muslimimiestä kävelee sisään ilman papereita, eikä mitään tehdä. Se on todellinen syy.

Toinen esimerkki; Jan Vapaavuori ilmoittaa selkeästi, että kun hän on pormestari, Helsinkiin ei tule suurmoskeijaa. Tuloksena äänivyöry kaupungissa, jossa vihreillä ja vassareilla ym. suvaitsevaistolla on täysi hegemonia, ainakin jos puolueetonta ja objektiivista valtakunnallista mediaa uskomme.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Kaikesta media- ym. ulinasta huolimatta Halla-ahon persut tulevat tekemään isomman jytkyn seuraavissa vaaleissa, kuin Soinin aikana kertaakaan, mikäli hallitus ei selkeästi muuta linjaansa nykyisestä. Itseasiassa tilannehan on se, että mitä enemmän media ulisee, sen tuhdimpi jytky.

Tästä olen valmis lyömään vetoa. Litran Jaloviina vetoa siitä, että Halla-ahon Perussuomalaiset eivät ylitä seuraavissa eduskuntavaaleissa Soinin Perussuomalaisten jytkyä 2011 eli 39 paikkaa ja 19,50% kannatusta.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mikäs se sellainen aate on, jota yli puolet kansasta kannattaa?
Maahanmuuttopolitiikan kiristykset. Viimeksi taisi olla 65% kannatus, tämä siis muistelisin pohjalla, saattoi olla jopa enemmänkin, mutta ei alle 50%.
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Maahanmuuttopolitiikan kiristykset. Viimeksi taisi olla 65% kannatus, tämä siis muistelisin pohjalla, saattoi olla jopa enemmänkin, mutta ei alle 50%.

No sittenhän teillä ei ole mitään hätää. Seuraavissa eduskuntavaaleissa yli 50 % äänistä ja yksin hallitukseen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tiedän mitä Halla-Aho sanoi, tiedän myös mitä Halla-Ahon on sanottu sanoneen tuolla triossa. Toisessa näistä on aikajänne, se on eduskuntavaalit. Toisessa se aikajänne on tähän asti ollut rajoittamaton. Hui kauhistus, voisiko Halla-Aho tarkoittaa vaikka että Soini jättäytyisi sivuun pikkuhiljaa tms.? En minä tiedä, mutta sinä kun tiedät niin varmaankin sen nyt kerrot että mitäs siellä on puhuttu ja missä tuo Soinin jättäytymisen sivuun aikajänne on määritelty. Jään odottamaan, sinä kyllä olet jo tehnyt päässäsi päätöksen mikä se aikajänne on ja tällä lätkit muita, muka perusteluna. Minä pidättäydyn tunnetuissa faktoissa.

Ykkösaamussa Halla-aho perusteli kantaansa epäselvyyksien välttämisellä eli kun halutaan johonkin asiaan Perussuomalaisten kanta, ei tarvitse arpoa puheenjohtaja Halla-ahon ja ulkoministeri Soinin välillä. Mielestäni Halla-aho sanoi kantansa hyvin selvästi Ylen Ykkösaamussa, eikä puhuttu pitkästä aikajänteestä.

No nyt Soini saa jatkaa ulkoministerinä, kun SMP:läiset eroavat Perussuomalaisten eduskuntaryhmästä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No sittenhän teillä ei ole mitään hätää. Seuraavissa eduskuntavaaleissa yli 50 % äänistä ja yksin hallitukseen.
Meillä? Enkä ole missään väittänyt mitään tämän suuntaista, miksi yrität tunkea sanoja suuhuni, ei faktat riitä?
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Maahanmuuttopolitiikan kiristykset. Viimeksi taisi olla 65% kannatus, tämä siis muistelisin pohjalla, saattoi olla jopa enemmänkin, mutta ei alle 50%.

Kyllä, 65% tutkimuksen mukaan oli lukema. Eikä se ole mikään ideologia, vaan tervettä järkeä ja matematiikaa. Ideologit ovat mediataloissa töissä, jotkut suoltavat ideologiaansa jopa veronmaksajien kustannuksella, muka objektiivisena totuutena.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ykkösaamussa Halla-aho perusteli kantaansa epäselvyyksien välttämisellä eli kun halutaan johonkin asiaan Perussuomalaisten kanta, ei tarvitse arpoa puheenjohtaja Halla-ahon ja ulkoministeri Soinin välillä. Mielestäni Halla-aho sanoi kantansa hyvin selvästi Ylen Ykkösaamussa, eikä puhuttu pitkästä aikajänteestä.

No nyt Soini saa jatkaa ulkoministerinä, kun SMP:läiset eroavat Perussuomalaisten eduskuntaryhmästä.
Odotan linkkiä missä SMP:läiset ilmoittavat eroavansa.

Hallitus on aina hallitus, se on aina kompromissi, jos et tätä voi ymmärtää, niin aika turha on politiikasta puhua. Soinin osallisuus on yksi asia missä voi myötäillä jos se ajaa puolueen politiikkaa. Nyt me emme voi tietää mikä olisi ollut Soinin kohtalo, siitä olkiukon rakentaminen ei ole mitään järkevää keskustelua, siinähän mätkit vaan menemään ja selittelet. Kun paikka oli, niin tämä natsi olisi taipunut siihen että Soini jatkaa, se on ainoa fakta. Loppu on sinun mutuiluasi.
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Niin, mutta Soini olisi halunnut jatkaa ministerinä ja olisi halunnut että puolue pysyy hallituksessa.

Soini olisi hallunnut myös presidentiksi. Soini varmasti haluaa myös, että hänet muistetaan suurena valtiomiehenä ja niin edelleen... Ei liity mitenkään mihinkään muuhun, kuin tyypilliseen pitkäaikaisen vallan luomaan narsistiseen jeesuskuplaan.
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Höpöhöpö. 30k muslimimiestä kävelee sisään ilman papereita, eikä mitään tehdä. Se on todellinen syy.

Toinen esimerkki; Jan Vapaavuori ilmoittaa selkeästi, että kun hän on pormestari, Helsinkiin ei tule suurmoskeijaa. Tuloksena äänivyöry kaupungissa, jossa vihreillä ja vassareilla ym. suvaitsevaistolla on täysi hegemonia, ainakin jos puolueetonta ja objektiivista valtakunnallista mediaa uskomme.

Vapaavuoren kannatus Stadissa on niin suurta jopa yli puoluerajojen, että en usko usko äänimäärän johtuneen tuosta moskeijakysymyksestä juuri lainkaan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
... Kun paikka oli, niin tämä natsi olisi taipunut siihen että Soini jatkaa, se on ainoa fakta. Loppu on sinun mutuiluasi.

Voisitko perustella jollain tätä faktaa? Sinulla täytyy olla sisäpiirintietoa suoraan Suomen politiikan huipulta, kun pystyt väittämään omaa mielipidettäsi faktaksi. Minä tosiaan mutuilen mediasta saamieni faktojen pohjalta.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Voisitko perustella jollain tätä faktaa? Sinulla täytyy olla sisäpiirintietoa suoraan Suomen politiikan huipulta, kun pystyt väittämään omaa mielipidettäsi faktaksi. Minä tosiaan mutuilen mediasta saamieni faktojen pohjalta.
Ei sinä mutuilet yhden aamuteeveen haastattelun pohjalta. Jätit kuitenkin kuuntelematta sen asian loppuun asti, tai no alkuakaan tuskin kuuntelit.

Itse asiasta en nyt tiedä, että mitä perustelua tässä haluat, et joko ole seurannut mediaa, tai en ymmärrä mikä nyt sinulta jää tässä ymmärtämättä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei sinä mutuilet yhden aamuteeveen haastattelun pohjalta. Jätit kuitenkin kuuntelematta sen asian loppuun asti, tai no alkuakaan tuskin kuuntelit.

Itse asiasta en nyt tiedä, että mitä perustelua tässä haluat, et joko ole seurannut mediaa, tai en ymmärrä mikä nyt sinulta jää tässä ymmärtämättä.

Minä mutuilen Halla-ahon Ylen Ykkösaamun ja heti valinnan jälkeisen haastattelun sekä Sipilän maanantain klo 17 tiedotustilasuudessa antamien lausuntojen perusteella. Nopeasti kääntyy takki, mikäli väitteesi pitää paikkansa. Taitaa olla edellistä puheenjohtajaa notkeampi kaveri.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Höpöhöpö. 30k muslimimiestä kävelee sisään ilman papereita, eikä mitään tehdä. Se on todellinen syy.

Toinen esimerkki; Jan Vapaavuori ilmoittaa selkeästi, että kun hän on pormestari, Helsinkiin ei tule suurmoskeijaa. Tuloksena äänivyöry kaupungissa, jossa vihreillä ja vassareilla ym. suvaitsevaistolla on täysi hegemonia, ainakin jos puolueetonta ja objektiivista valtakunnallista mediaa uskomme.

Eiköhän Vapaavuoren suosion suurin syy ollut vastaehdokas? Väittäisin, että maahanmuutolla oli aika marginaalinen vaikutus tähän vaaliin.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Minä mutuilen Halla-ahon Ylen Ykkösaamun ja heti valinnan jälkeisen haastattelun sekä Sipilän maanantain klo 17 tiedotustilasuudessa antamien lausuntojen perusteella. Nopeasti kääntyy takki, mikäli väitteesi pitää paikkansa. Taitaa olla edellistä puheenjohtajaa notkeampi kaveri.
Halla-aho: ”En ole missään vaiheessa ehdottomasti sanonut, että Soini ei voi jatkaa ministerinä” | Demokraatti.fi (linkki demokraatti "lehteen")

Edelleen, mitä minä en nyt tässä tajua? Siinä ykkösaamussakin tämä asia käytiin lävitse. Ilmeisesti tuo(kin) taho suorissa lainauksissaan valehtelee.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Halla-aho: ”En ole missään vaiheessa ehdottomasti sanonut, että Soini ei voi jatkaa ministerinä” | Demokraatti.fi (linkki demokraatti "lehteen")

Edelleen, mitä minä en nyt tässä tajua? Siinä ykkösaamussakin tämä asia käytiin lävitse.

Timo Soini ei ministerinä ainakaan jatka?

– Siihen en ole sanonut juuta enkä jaata. Olen esittänyt kantani siitä, mutta puheenjohtajahan ei meidän puolueessa ole diktaattori.

Onko se neuvoteltavissa oleva kysymys, jos hallitusyhteistyö jatkuu? Se ei ole ehdoton?

– Minä en ole missään vaiheessa ehdottomasti sanonut, että Soini ei voi jatkaa ministerinä hallituksessa. Olen vain ilmaissut sen kannan, että minun mielestäni olisi luontevaa, että kun hän väistyy puheenjohtajan tehtävästä, hän väistyisi myös raskaimman salkun haltijan paikalta. Mutta toivon, että tässä asiassa saavutetaan kaikkia osapuolia tyydyttävä ratkaisu, Halla-aho vastaa.

Mikään ei näytä muuttuneen, Perussuomalaisten puheenjohtajan selkäranka muistuttaa kastematoa.
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Lainaan erästä ajattelijaa vapaamuotoisesti: "Sipilä varmaan huomannut liikennekaaren, mamujen ja soten lähteneen niin lujaa lapasesta, että ainut keino selvitä ilman munien kastumista on kaataa hallitus ja pistää sekin jonkun toisen syyksi."

Se kyllä selittäisi tämän sekoilun...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös