Sen verran terhakkaasti puolustelet Halla-ahoa täällä että oletin sinun olevan persujen kannattaja. Pahoittelut jos meni väärin.
Fakta voi olla se että 65 % kannattaa tiukempaa maahanmuuttopolitiikkaa. Pointtina mulla oli se että kuinka monelle se on se tärkein asia? Ja nyt se on aika lailla persujen ainoa agenda. Puolue on oikeistopopulistinen, kuten sen uusi johtokin on todennut. Se on nytkin tehnyt hallituksessa oikeistolaista politiikkaa ja moni sen äänestäjä on ihmetellyt mm kiky-sopimusta, pakkolakiuhkauksia yms. Puolueen äänestäjät ovat kuitenkin kaikkien puolueiden äänestäjien vertailussa vähiten koulutettuja ja toiseksi vähiten tienaavia. Vain vasemmiston äänestäjät tienaavat vähemmän. Kuinkahan moni matalapalkkaduunareista uskovat jatkossa että heidän suurin ongelmansa ovat maahanmuuttajat ja nielevät samalla työolojensa, palkkansa, sosiaaliturvansa yms heikentämisiä.
Minä puolustan demokratiaa, tiedettä (en pidä ihmistä joiden elämää määritteleen uskonto, pätee Soiniin ja Huhtasaareen) ja faktoja.
Minä en puolustele Halla-ahoa, minä puolustan meidän demokratiaa ja tällä hetkellä ei kansan ääni kuulu, vaan muutaman ihmisen oma pelko ja sen luomat mielikuvat. Kuten olen jo aiemmin sanonut, niin demokratiassa saa vaikka pedofiilit voittaa vaaleissa ja saada suurimman puolueen aseman, ei minun tarvitse heidän mielipidettään jakaa, mutta se on silti demokratiaa. Parempaa vaihtoehtoa ei ole vielä kukaan kertonut.
Minusta on naurettavaa, että aikuiset ihmiset sortuvat valehteluun, retoriikkaan ja vääristelyyn ajaakseen jossain keskustelufoorumilla omaa agendaansa. Tällöin ei ole pyrkimyksenä saavuttaa keskustelua asioista, vaan saavuttaa poteroista huutelua ja se ei edistä mitään.
Minua kiinnostaa Halla-ahon mielipide Soinin ministeripaikasta. Katsoin 6.5. Halla-ahon haastattelun Yle Ykkösaamussa ja siinä hän sanoi, että Soinin pitäisi jättää ministeri paikkansa. Hän toisti tämä valintansa jälkeen, että Soinin pitäisi vetää omat johtopäätöksensä ministeri tehtävän suhteen. Halla-aho on siis ilmaisut oman kantansa varsin selvästi.
Sinun mukaasi Halla-aho on kääntänyt takkinsa ja suostunut siihen, että Perussuomalaisen puolueen ministerit jatkavat hallituksessa. Kuitenkin Sipilä väittää muuta,
Sipilä ja Orpo perustelivat päätöstään useilla syillä. Tärkeimmäksi niistä näytti nousevan puheenjohtajien väliset arvoerot. Sipilän mukaan oli kyseenalaista, olisiko perussuomalaisten kanssa löytynyt riittävää yksimielisyyttä kaikissa eteen tulevissa tilanteissa. Epäluuloja herättivät myös tulevat ministerinimitykset ja Halla-ahon aikomus jakaa hallituksen johtokolmikon tehtäviä varapuheenjohtajille.
Yksi puoluekokous syöksi Suomen hallituksen hajalle, uutta kokoonpanoa aletaan etsiä ehkä jo tiistaina | Yle Uutiset | yle.fi
Jos et nyt ymmärrä mitä eroa on europarlamentaarikolla, triolla ja ministerin salkulla, niin turha kai tätä keskustelua on käydä. Sipilää harmitti ettei hallituspuolueiden puheenjohtajat voi yhdessä sopia asioita, vaan paikalla olis Persujen vara-PJ Huhtasaari, koska Halla-aho olisi EU:ssa tekemässä töitään. Se ei liity ministerisalkkuihin millään tavalla, kuten sanoin maalitolpat siirtyy. Äsken se oli Soini, nyt jo se onko Suomessa vai ei.
Lisäksi myös Huhtasaari on sanonut suoraan ettei hänelle ministerin salkku ole mikään vaatimus.