Perussuomalaiset

  • 5 379 905
  • 43 413

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Niin, samaan aikaan toisaalla:

Asiantuntija kannattaa kiusaajan passittamista toiseen kouluun – ”Voisi olla yksi keino kitkeä koulukiusaamista” | Koulukiusaaminen | HS

Lakialoite: Jatkossa koulukiusaaja ensisijainen koulunvaihtaja | m.iltalehti.fi

Olen kyllä ihmetellyt kauan tuota, että miksi kiusattu heivataan ulos ja kiusaaja saa jäädä, etsiä uuden kohteen ja jatkaa touhujaan? Kun kiusaaja pistettäisiin toiseen kouluun, niin hän joutuisi silloin uuden tilanteen eteen. Tukijoukot ovatkin yht'äkkiä poissa ja uudessa koulussa saattaakin tulla itselle neppariin, jos yksinäinen bully löytääkin "väärän" kohteen.

Ei kiusaaminen tuolla aloitteella lopu, mutta ehdottoman kannatettava se on jo perusajatukseltaan.

Aloitteen tekijä muuten ilmoitti omana kantanaan, että Kiemunkin pitäisi lähteä puolueesta. Joutuu jatkuvasti hankaluuksiin omien kirjoituksiensa kanssa, vaikka oli itse aikanaan heristämässä sormeaan. No, puolue on ottanut mielestäni oikean kannan ja on hän itsekin esittänyt anteeksipyyntönsä. Jokunen muutos-sankari toki jatkaa itsensä munaamista, mutta siinäpä munaavat.

Tuo on hyvä ajatus sinänsä, mutta taitaa olla valitettavasti erittäin vaikeasti toteutettavissa. Harmillisen usein kiusatuksi joutunut tulee kiusatuksi useiden henkilöiden toimesta eikä vain yhden. Jos yksi sitten pakotetaan vaihtamaan koulua, jäljelle jää monessa tapauksessa useita kiusaajia, jolloin kiusaaminen saattaisi jopa pahentua. Mutta jos löydetään tapa valvoa ja toteuttaa tuota lakia tehokkaasti, niin ehdottomasti se olisi hyvä muutos.

Parasta aloitteessa on se, että kiusaamisesta joudutaan puhumaan viimein eduskunnassakin. Tähän asti tämän äärimmäisen vastenmielisen kysymyksen käsittely on ollut eduskuntatasolla täysin olematonta. Eli joka tapauksessa peukku sille, että tätä asiaa koskien on tehty lakialoite.

Noin yleisesti ottaenkin pidän Tiina Elovaaraa persujen eduskuntaryhmän fiksuimpana yksilönä.
 
Viimeksi muokattu:

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Siinä missä Teuvo menee höpsönä sketsihahmona joka taitaa oikeasti olla ihan lämminsydäminen, vanhan ajan kasvatuksen & maailmankuvan metsien mies, tämä Kiemunki vaikuttaa oikeasti ikävältä ihmiseltä.

Kiemunki vaikuttaa avohoitotapaukselta, jonka sairaus puskee pintaa, kun unohtaa ottaa lääkkeensä.

Pakkohoito voisi olla paikallaan, koska saattaa olla vaarallinen sekä itselleen että muille kanssaihmisille...
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Onko esim. Tim Soini äärisuvakki, vai onko hän 1. esittänyt ettei joitakin turvapaikanhakijoita otettaisi vastaan, 2. määritellyt maan kantokykyä eli myönnettävien turvapaikkojen ylärajaa, tai 3. esittänyt jotain muuta keinoa rahoittaa tämä?

Alun jälkeen Soini on toiminut ryhdikkäämmin. Tässä yksi ensimmäisiä Soinin järkipuheita:

Soini: EU-taakanjakopäätös antoi turvapaikanhakijoille signaalin – nyt voi tulla - Suomen Uutiset

Sen jälkeen Soini on vaatinut hallitsemattoman maahanmuuton nopeaa tyrehdyttämistä:

Soini: Hallitsematon maahanmuutto tyrehdytettävä nopeasti - Suomen Uutiset

Kuten myös sosiaaliturvan rajoittamista:

Soini: Turvapaikanhakijoiden sosiaaliturvaa voidaan rajoittaa huomattavasti | Yle Uutiset | yle.fi

Yllä olevat vaikuttavat suoraan hakijoiden määrään ja Suomen talouteen. Ulkoministerinä Soini on skarpannut ja toimii määrän rajoittamisen puolesta ymmärtääkseni yhdessä muun hallituksen kanssa kohtuullisesti. Tuloksiakin ovat saaneet.

Edellä olevan perusteella Soini ei ole äärisuvakki.

PS. Tämän kaiken tiesit, joten oliko kysymyksillesi jokin todellinen syy?
 

Ihmiskuula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viisaissa vanhuksissa on viisautta, tyhmissä tyhmyyttä.
Ihmebantu - Mummot ja turistit - YouTube linkki Youtubeen, noin 1.15 kohdassa tämä toteamus. OT kyllä mut oli ihan pakko.

Jos jotain vähän aihetta sivuten, meinasin kirjoittaa että ihmettelen tätä vääntöä lähinnä @BlackWolf , onko Kiemunki rasisti? Ja miksei sitä voi vaan myöntää?

Jos täytyy faceen kirjoitella et hiekkaneekerit on vallannut virpomisenkin niin totta vitussa se kirjoittaja on ihan HC-rasisti.Enkä mä jumalauta käsitä, onko se nyt kantiksilta pois? Irakilaiset vievät makeiset lastemme suusta?

En halua suomeen sharia-lakia.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Äärisuvakki on minusta:

1. Suomen on otettava kaikki turvapaikanhakijat vastaan koska kansainväliset sopimukset vaativat;
2. Sen jälkeen Suomi käsittelee jokaisen tilanteen ja antaa osalle oikeuden jäädä Suomeen ilman määrään liittyviä rajoja;
3. Rahat tähän otetaan budjetista kuten kaikkeen muuhunkin eli ei ole mitään ylärajaa.
Onhan tämä tietysti linjassa sen kanssa, että "suvakki" on haukkumanimi ihmisille, jotka kannattaa demokratiaa ja ihmisarvoja. Huonona puolena tämä listasi tekee äärisuvakkeja aikamoisesta ihmisjoukosta, mm kaikista hallituspuolueista. Hymähdin joskus, kun kirjoitit olevasi usein samaa mieltä @Kisapuisto n kanssa. Ikävä kyllä taisit olla ihan tosissasi.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Onhan tämä tietysti linjassa sen kanssa, että "suvakki" on haukkumanimi ihmisille, jotka kannattaa demokratiaa ja ihmisarvoja. Huonona puolena tämä listasi tekee äärisuvakkeja aikamoisesta ihmisjoukosta, mm kaikista hallituspuolueista.

Palataan joskus kun opit lukemaan. Äärisuvakki josta oli kyse, on nimitys ihmisille, joille jokaisen turvapaikanhakijan ottaminen Suomeen on kunnia-asia ja loputtoman pakolaistulvan rahoittaminen ei ole koskaan ongelma - sillä rahat vaan otetaan.

Tiedän että nyt alkaa pommitus, joka vie täysin sivuun ketjun aiheesta ja kuten aina, myös siitä mitä juuri lainasit. Osaltani ei muuta ja jos tarkkoja ollaan, et olisi tätäkään vastausta ansainnut.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ihmebantu - Mummot ja turistit - YouTube linkki Youtubeen, noin 1.15 kohdassa tämä toteamus. OT kyllä mut oli ihan pakko.

Jos jotain vähän aihetta sivuten, meinasin kirjoittaa että ihmettelen tätä vääntöä lähinnä @BlackWolf , onko Kiemunki rasisti? Ja miksei sitä voi vaan myöntää?

Jos täytyy faceen kirjoitella et hiekkaneekerit on vallannut virpomisenkin niin totta vitussa se kirjoittaja on ihan HC-rasisti.Enkä mä jumalauta käsitä, onko se nyt kantiksilta pois? Irakilaiset vievät makeiset lastemme suusta?

En halua suomeen sharia-lakia.
Voi Kiemunki olla rasisti, mistäs minä voisin tietää? Hiekkaneekerit oli kyllä ihan minun kirjoitukseni, ei Kiemungin. Olisin toki voinut asian kirjoittaa tahdikkaamminkin, mutta siinä kohdassa koin, että käyttämään sitä sanaa "shokeeraavassa" tarkoituksessa siitä olisi enempi hyötyä keskustelun kannalta. Otan täysin vastuun tästä halventavasta nimityksestä, vaikka en sitä tarkoittanut ketään loukkaavaksi. Sinä taasen et edes ole tainnut lukea alkuperäistä tekstiä, kun et tätä eroa huomannut.

Minä en vain löytänyt tästä Kiemungin tekstistä sitä rasismia, mitä jotkut löysivät. Löysin kyllä syrjintää, ivaa, pilkkaa ja loukkaavuutta muslimeita kohtaan. En tiedä miksi tämä henkilö halusi lapsiin sellaisen hyökkäyksen kohdistaa, enkä ole varma, että haluanko edes tietää. Mutta minusta asiat pitää käsitellä kuten ne on ja suoranaista rasismia en kyennyt tuosta tekstistä löytämään. Kaikkea muuta siinä kyllä oli, paljon enempi kuin tarpeeksi. Antaa lähinnä kuvan erittäin häiriintyneestä ihmisestä tai ainakin sellaisen maailmankuvan omaavasta, tai joka sellaiseen on opetettu.

Olen kuvitellut, pienessä mielessäni, että edes jatkoajassa voitaisiin, jossain vaiheessa, päästä yli näiden kaikenmaailman korttien heiluttelusta, ennen kuin on edes koko tarina selvillä. Kuinka väärässä taas olinkaan.
 
Yllä olevat vaikuttavat suoraan hakijoiden määrään ja Suomen talouteen. Ulkoministerinä Soini on skarpannut ja toimii määrän rajoittamisen puolesta ymmärtääkseni yhdessä muun hallituksen kanssa kohtuullisesti. Tuloksiakin ovat saaneet.

Edellä olevan perusteella Soini ei ole äärisuvakki.
Ainakaan eivät ole ääneen kertoneet mistään rajoittamisesta. Nuo persujen lehden jutut ovat käsistään sidotun ministerin selityksiä jotka kuulostavat persun korvaan hyvältä mutta joissa ei kuitenkaan sanota yhtään mitään, ja tuossa Ylen jutussa hän puhuu vain vastaanottorahasta (="vaikuttavat suomen taloteen", paskat, yhtä tyhjän kanssa), joten nämä eivät kyllä onnistu häivyttämään lyömääsi äärisuvakin leimaa Soinin yltä.

Ja sinähän helvetti soikoon puhut kuin Soini, parit kauniit otsikot kehiin niin persut ovat myytyjä.
 

Meikäpoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils
Nämä ovat niitä päiviä jolloin oikeasti hävettää olla persujen kannattaja. En tiedä mikä saa ihmisen suoltamaan tuollaista tekstiä mitä Kiemunki kirjoitti. Sen lisäksi, että on rasisti niin olisi edes viisas sellainen mutta taas joutuu pettyneenä toteamaan, että yksi typerä perussuomalainen onnistuin jälleen tuhrimaan oman, että myöskin Persujen mainetta entisestään. Hyvä, että tämänkin ihmisen sisimmäinen luonne kävi ilmi ja ei muutakun kengän kuva persuksiin mahdollisimman nopeasti. Minä en hyväksy tälläistä ajattelua etenkään pienten lapsien kohdalla ja toivon sydämestäni, että ei kukaan muukaan Perussuomalainen. Vaikka tälläisiä henkilöitä on saatu monotettua pihalle niin pahoin kuitenkin pelkään, että näitä "kiemunkeja" vielä riittää Perussuomalaisissa..
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ainakaan eivät ole ääneen kertoneet mistään rajoittamisesta. Nuo persujen lehden jutut ovat käsistään sidotun ministerin selityksiä jotka kuulostavat persun korvaan hyvältä mutta joissa ei kuitenkaan sanota yhtään mitään, ja tuossa Ylen jutussa hän puhuu vain vastaanottorahasta (="vaikuttavat suomen taloteen", paskat, yhtä tyhjän kanssa), joten nämä eivät kyllä onnistu häivyttämään lyömääsi äärisuvakin leimaa Soinin yltä.

Sulla menee asiat sekaisin. Koita edes vähän paremmin. Ei kai minun tehtävä ole osoittaa ettei Soini ole äärisuvakki eli joille jokaisen turvapaikanhakijan ottaminen Suomeen on kunnia-asia ja loputtoman pakolaistulvan rahoittaminen ei ole koskaan ongelma - sillä rahat vaan otetaan. Se on sinun tehtävä näyttää, että näin Soini toimii. Olen todennut, että ei ole kesän jälkeen toiminut vaan sai itseensä ryhtiä. Kumoa siis tämä tai lopeta suvakkityylinen jankkaaminen.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
taas joutuu pettyneenä toteamaan, että yksi typerä perussuomalainen onnistuin jälleen tuhrimaan oman, että myöskin Persujen mainetta entisestään.

Ilman sarvia ja hampaita kysyn, mikä on persujen maine? Minulle kun näyttää siltä, että Oinonen, Immonen, Hakkarainen, Kiemunki ynnä muiden ääliöiden kommentit ja käyttäytyminen on puolueen maine.
 

Ihmiskuula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Voi Kiemunki olla rasisti, mistäs minä voisin tietää? Hiekkaneekerit oli kyllä ihan minun kirjoitukseni, ei Kiemungin. Olisin toki voinut asian kirjoittaa tahdikkaamminkin, mutta siinä kohdassa koin, että käyttämään sitä sanaa "shokeeraavassa" tarkoituksessa siitä olisi enempi hyötyä keskustelun kannalta. Otan täysin vastuun tästä halventavasta nimityksestä, vaikka en sitä tarkoittanut ketään loukkaavaksi. Sinä taasen et edes ole tainnut lukea alkuperäistä tekstiä, kun et tätä eroa huomannut.

Varmaan ne rasistiset facebook päivitykset on ensimmäinen varoitusmerkki.

Tuota nimitystä en poiminut sun viestistä saati sitten alkupetäisestä, termi ei varmaan ole ihan korrekti mut tiedetään kenestä puhutaan. Kiemungin alkuperäinen viesti oli varmasti tarkoitettu loukkaavaksi, jos joku noin paskasta provosta oikeasti loukkaantuu se on taas ihan eri ongelma.

Melko pienestä asiasta taas kauhii vääntö.
 
Ei kai minun tehtävä ole osoittaa ettei Soini ole äärisuvakki eli joille jokaisen turvapaikanhakijan ottaminen Suomeen on kunnia-asia ja loputtoman pakolaistulvan rahoittaminen ei ole koskaan ongelma - sillä rahat vaan otetaan. Se on sinun tehtävä näyttää, että näin Soini toimii. Olen todennut, että ei ole kesän jälkeen toiminut vaan sai itseensä ryhtiä. Kumoa siis tämä tai lopeta suvakkityylinen jankkaaminen.
Suomi ottaa jokaisen turvapaikanhakijan, selvittää ja myöntää turvapaikat kuten kirjoitit, kasvattaa budjettiaan niin paljon kuin tämä vaatii, eikä ministeri Soini, joka perussuomalaisten diktaattoriksi tiedetään, ole sanonut tai tehnyt yhtään mitään tämän muuttamiseksi*. Eli sinun määritelmäsi mukaan äärisuvakki.

*Yritti vissiin neuvotella Irakin kanssa mutta Irakin ulkoministeri heitti kirjeen roskiin, ja voi olla että on ollut mukana myymässä, toistaiseksi salassa, jotain Putinille itävirran tukkimista vastaan. Niin ja puheiden tasolla se vastaanottorahan muutama kymppi.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Suomi ottaa jokaisen turvapaikanhakijan, selvittää ja myöntää turvapaikat kuten kirjoitit, kasvattaa budjettiaan niin paljon kuin tämä vaatii, eikä ministeri Soini ole sanonut tai tehnyt yhtään mitään tämän muuttamiseksi*. Eli sinun määritelmäsi mukaan äärisuvakki.

Lopeta nyt valehtelu.

Tuossa on listani:

1. Suomen on otettava kaikki turvapaikanhakijat vastaan koska kansainväliset sopimukset vaativat;
2. Sen jälkeen Suomi käsittelee jokaisen tilanteen ja antaa osalle oikeuden jäädä Suomeen ilman määrään liittyviä rajoja;
3. Rahat tähän otetaan budjetista kuten kaikkeen muuhunkin eli ei ole mitään ylärajaa.


Suomi ei todellakaan ota kaikkia turvapaikanhakijoita vastaan vaan on mm. neuvotellut ja onnistunut siinä Venäjän kanssa siten, että liike rajan yli on seis. Suomi ei myöskään anna oikeutta jäädä Suomeen ilman mitään määrään liittyviä rajoja ja on pienentänyt Suomen vetovoimaa jo eri tavoin vaikeuttamalla jäämisen ehtoja. Mamubisnekselläkin on budjetissa aivan varmasti ylaraja, jota hallitaan kahta ensimmäistä ruuvia kiristämällä. Soinilla kuten muullakin hallituksella on tässä tullut vihdoin edes hieman järki käteen. Ainakin vähäksi aikaa.

Jatkossa samassa korissa Anssin kanssa. Ei vastauksia osaltani.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Varmaan ne rasistiset facebook päivitykset on ensimmäinen varoitusmerkki.

Tuota nimitystä en poiminut sun viestistä saati sitten alkupetäisestä, termi ei varmaan ole ihan korrekti mut tiedetään kenestä puhutaan. Kiemungin alkuperäinen viesti oli varmasti tarkoitettu loukkaavaksi, jos joku noin paskasta provosta oikeasti loukkaantuu se on taas ihan eri ongelma.

Melko pienestä asiasta taas kauhii vääntö.
Kyllä olen pointeistasi samaa mieltä. Varsinkin tuosta, että on selvä varoitusmerkki. Tällöin pitäisi hoksottimien olla jatkossa kohdillaan ja mikäli vastaavaa touhua esiintyy, niin ehdottomasti minäkin voin kääntyä rasistin kannalle ja että tässäkin oli kyseessä rasistinen kannanotto, sen islamofobian sijaan. Minä vain en selvästi ole tarpeeksi perehtynyt tämän "nobodyn" (edit. vitut se mikään nobody ole, joku random eduskunta-avustaja, oikeat sanat "aiemmin tuntematon", eikä mikään muka pätevä englannin lainasana ja snobbailu termi, kun ei tiedä mistä puhuu) asioihin, kun en osaa heti yhdistää häntä aiempiin rasitisiin lausuntoihin(?) ja tehdä tätä tulkintaa. Tästä syytä sitä joutuu tulkitsemaan asioita, kuten ne on. Tässä tapauksessa niin, että lausunnon rasistisuus on kyllä varsin heiveröisellä pohjalla, vaikka sen tuomittavuus onkin todella suuri syrjivänä ja loukkaavana.

Pitää kuitenkin muistaa, että tämä on keskustelupalsta, paljonkos sitä jäisi keskusteltavaa, jos me kaikki omaisimme, kaikkiin asioihin, saman näkökannan jo oletusarvoisesti.
 
Viimeksi muokattu:

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Minulle kun näyttää siltä, että Oinonen, Immonen, Hakkarainen, Kiemunki ynnä muiden ääliöiden kommentit ja käyttäytyminen on puolueen maine.
Toisaalta jos persujen kannattajat ovat samanlaisia niin kai he ovat tyytyväisiä näiden lausuntoihin. Onko muuten Soini jo harjannut Immosen (muistaakseni hän lupasi kesällä tehdä niin)?
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Harjavallan perussuomalaisten pomo ei muuta näkemystään: "Virpojille pekonia palkaksi" | Yle Uutiset | yle.fi

– Minulla ei ole mitään anteeksipyydettävää, se oli ihan asiallinen kommentti. Olen sanonut sen mitä olen sanonut, eikä siihen ole mitään lisättävää, Riku Nevanpää sanoo.

Median syyttely oman arviointikyvyn pettämisestä on kyllä jotain niin persua. Onneksi tällä palstalla on kirjoittajia jotka ymmärtävät vähän paremmin mikä on tai ei ole hyvän maun rajoissa olevaa hakamussuttelua.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Koska lapsi ei valitse uskontoaan itse, vaan vanhemmat sosiaalistavat lapsen siihen hänen tahdostaan riippumatta, voidaan varsinkin lapsiin kohdistuvaa uskonnon perusteella syrjimistä ihan heittämällä pitää rasismina.

Tavallaan ymmärrän kyllä pointtisi. Minäkin vähän yllätyin, kuinka iso haloo tuosta on noussut persuleirissäkin. Minusta tuo on ollut tuota jo monta vuotta, että kovilta paikoilta persuissa lauotaan ilmoille rasistista paskaa. Mikä tästä keissistä tekee niin erikoisen?

Minä en ole yllättynyt siitä, että tämä sai persuissakin näin paljon huomiota - siis tuomitsevia kannanottoja. Jos kyseessä olisi ollut ensimmäinen kerta Kiemungin osalta, asetelma olisi voinut olla hiukan toinen ja persuissa asia olisi haluttu painaa villaisella, mutta kun tämä Kiemunki on aiemminkin onnistunut tötöilemään samanmoisella tavalla niin häntä voidaan kutsua "rikoksen uusijaksi" ja täten on ymmärrettävää, että suhtautuminen on jo hiukan toisenluokkaista.

Mutta toisena merkittävänä tekijänä pidän sitä, että suoranainen iva ja pilkka kohdistui lapsiin, kun pakolaiskriisin alusta lähtien on sanottu, että Suomen pitäisi ottaa naisia ja lapsia, niin tämä huomioiden sitten ivan ja pilkan kohdistaminen lasten - integroitumista tukevan toiminnan - harjoittamiseen on kyllä niin suuri rimanalitus kuin vain voi olla (virpomassa olleet tuskin olivat tuoreita pakolaislapsia, mutta silti). Sen jotenkin voin ymmärtää, että hiukan kovemmin sanoin käsitellään nuoria mamu-aikuisia, jotka rötöstelevät ja ovat taparikollisia, mutta tällaisen ivan ja pilkan kohdistaminen lapsiin on sitten sellaista jota en missään nimessä hyväksy. Se on vastenmielistä toimintaa, ja sellaisesta pitäisi jokaisen irtisanoutua.

Joten tämä asiayhteys huomioiden yhdistettynä Kiemungin aiempaan toimintaan varmasti vaikutti merkittävällä tapaa siihen kuinka Kiemunkiin persu-leirissäkin suhtaudutaan.

Onneksi perusleirissä on sitten toisenlaisia toimijoita, Kärkölän persupomo näyttää esimerkkiä siitä kuinka pakolaislapsia on tuettava ja autettava kotoutumisessa ja kuinka tarjota heille elämyksiä: Jarkko Juselius Twitterissä: "Kärkölän persupomo Matti Mäntylä opastamassa kuntaan tulleita pakolaislapsia pilkille. Rispektiä. https://t.co/B0wUzZNKhT"

vlad
 
Niin, samaan aikaan toisaalla:

Asiantuntija kannattaa kiusaajan passittamista toiseen kouluun – ”Voisi olla yksi keino kitkeä koulukiusaamista” | Koulukiusaaminen | HS

Lakialoite: Jatkossa koulukiusaaja ensisijainen koulunvaihtaja | m.iltalehti.fi

Olen kyllä ihmetellyt kauan tuota, että miksi kiusattu heivataan ulos ja kiusaaja saa jäädä, etsiä uuden kohteen ja jatkaa touhujaan?

Eikös noita kiusaajia yleensä ole useampia? Meilläkin ala-asteella yhtä meidän luokkamme poikaa kiusattiin isolla porukalla. Olin siinä mukana lähinnä yllyttäjän roolissa, ja minua uhkailtiin silloin siirrolla toiseen kouluun. Voi olla, että uhkailtiin joitain muitakin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin, samaan aikaan toisaalla:

Asiantuntija kannattaa kiusaajan passittamista toiseen kouluun – ”Voisi olla yksi keino kitkeä koulukiusaamista” | Koulukiusaaminen | HS

Lakialoite: Jatkossa koulukiusaaja ensisijainen koulunvaihtaja | m.iltalehti.fi

Olen kyllä ihmetellyt kauan tuota, että miksi kiusattu heivataan ulos ja kiusaaja saa jäädä, etsiä uuden kohteen ja jatkaa touhujaan? Kun kiusaaja pistettäisiin toiseen kouluun, niin hän joutuisi silloin uuden tilanteen eteen. Tukijoukot ovatkin yht'äkkiä poissa ja uudessa koulussa saattaakin tulla itselle neppariin, jos yksinäinen bully löytääkin "väärän" kohteen.

Ei kiusaaminen tuolla aloitteella lopu, mutta ehdottoman kannatettava se on jo perusajatukseltaan.

Aloitteen tekijä muuten ilmoitti omana kantanaan, että Kiemunkin pitäisi lähteä puolueesta. Joutuu jatkuvasti hankaluuksiin omien kirjoituksiensa kanssa, vaikka oli itse aikanaan heristämässä sormeaan. No, puolue on ottanut mielestäni oikean kannan ja on hän itsekin esittänyt anteeksipyyntönsä. Jokunen muutos-sankari toki jatkaa itsensä munaamista, mutta siinäpä munaavat.

Media tekee mielellään juttuja epäreilusta kohtaloista, niin kiusaajienkin kohdalla. Mutta kyllä se on kiusaaja nytkin, johon voimakaammat toimenpiteet kohdistuvat. Olen ollut hoitamassa useampaa tapausta, joissa kiusaaja on vaihtanut koulua, siirretty erityisopetukseen, erotettu tai häneen on kohdistettu lastensuojelun toimenpiteitä. Ei ole ollut mediaa paikalla.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Media tekee mielellään juttuja epäreilusta kohtaloista, niin kiusaajienkin kohdalla. Mutta kyllä se on kiusaaja nytkin, johon voimakaammat toimenpiteet kohdistuvat. Olen ollut hoitamassa useampaa tapausta, joissa kiusaaja on vaihtanut koulua, siirretty erityisopetukseen, erotettu tai häneen on kohdistettu lastensuojelun toimenpiteitä. Ei ole ollut mediaa paikalla.

Minulla löytyy täysin päinvastaisia esimerkkejä. Mutta tässä kohtaa niillä voi pyyhkäistä pyllyä. Tietysti oikeinelämisen suurvisiiri on aikaansa edellä tässäkin, mutta nyt on kyse ideologisesta muutoksesta. Miksi tuo tutkija puoltaa aloitetta, jos se nyt on pelkkää paskaa ja turhanpäiväistä ajanhukkaa, kuten annat olettaa? Miksi Elovaaralle tulvii positiivista palautetta esim. juuri kiusatuilta ja myös ammatti-ihmisiltäkin tästä vmp-aloitteesta?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minulla löytyy täysin päinvastaisia esimerkkejä. Mutta tässä kohtaa niillä voi pyyhkäistä pyllyä. Tietysti oikeinelämisen suurvisiiri on aikaansa edellä tässäkin, mutta nyt on kyse ideologisesta muutoksesta. Miksi tuo tutkija puoltaa aloitetta, jos se nyt on pelkkää paskaa ja turhanpäiväistä ajanhukkaa, kuten annat olettaa? Miksi Elovaaralle tulvii positiivista palautetta esim. juuri kiusatuilta ja myös ammatti-ihmisiltäkin tästä vmp-aloitteesta?

Ei minulla ole mitään lakialoitetta vastaan, puutuin vain tapaan jolla se tuodaan esiin. Monella tuntuu olevan vaan sellainen käsitys, että kaikki koulut ja opettajat haluavat lakaista ongelmat maton alle. Media tekee mielellään juttuja erilaisten julkisyhteisöiden epäonnistumisista, mutta erittäin harvoin siitä peruspuurtamisesta, mikä on kuitenkin sitä arkipäivää.

Sinulla on kyllä epäonninen ystäväpiiri, tähänkin löytyy negatiivinen esimerkki.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös