Perussuomalaiset

  • 5 564 381
  • 44 566

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No kun jo aiemmin lempinimeä kehittelit Halla-aholle ja olet tuota mieltä, niin kokeile ihan piruuttasi. Laita vaikka maksettu ilmoitus Hesariin, jossa sanot Halla-ahoa julkisesti natsiksi. Tai jos et halua maksaa, niin julkinen blogi omalla nimellä, linkität sen sitten eduskuntaan kaikille. Seuraan mielenkiinnolla, jos Halla-aho tuosta lähtee juttua nostamaan ja lupaan omalla nimelläni julkaista anteeksipyynnön "seisten korjattuna", jos jutun voitat.

Se oli laiska viittaus ko. rotutohtorin Jani Toivolasta käyttämään nimitykseen. Äläkä ole lapsellinen, vaan linkitä nyt viimein vaikka niitä ennakkotapauksia, tai vaikka käräjäoikeuksien tuomioita, oikeusoppineiden kantoja tms. mitä tahansa joka tukee edes vähän alusta näitä sun väitteitä.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Hienoa saivartelua, voisit vaikka kokeilla jotain muuta. 70 vuotta on pitkä aika, mutta luulisin että sinäkin olet perehtynyt siihen mitä natsit tuolloin puuhasivat.

Ja tuosta pedofiiliporukasta ja heidän suorittamistaan raiskauksista mulla on liian läheinen tapahtuma 3 vuoden takaa, että jätän sulle kommentoinnin tähän.

No sanotaanko sitten vielä että lähtisitkö vankilaan mieluummin natsina vai pedofiilina? 70-vuotta on pitkä aika ihmisiässä mutta natsiaate ei ole sinä aikana kuollut mihinkään. Ei mennä noihin sun kokemuksiisi kolmen vuoden taakse kun jää vähän epäselväksi millä puolella aitaa olit.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei mulla ole tässä mitään ennakkotapauksia siitä, että joku olisi kutsunut toista mediassa julkisesti omalla nimellään natsiksi. En ole moisia otsikoita nähnyt, lue se alkuperäinen viestini.
Turhaa tässä on varmaan asiasta jankata, tuo selviää sitten kun joku tuosta jutun nostaa.

No voi. Minä kun käsitin puheistasi:

"Kannattaa tutustua edes hiukan mistä puhuu. Jos julkisuudessa leimaat ja syytät( joko media tai yksityishenkilönä) toista ihmistä natsiksi, niin syytekynnys on ylitetty kunnianloukkauksen osalta."

että olisit tutustunut tähän aiheeseen ja sulla olisi ollut jotain kättä pidempää väitteesi tueksi. Paljastuikin, ettet todellisuudessa oikeastaan tiedä asiasta yhtään mitään, se että natsi-sana on sinun ja suomen oikeuslaitoksen mielestä ihan ultimaattinen loukkaus sekä omituinen ajatus siitä, että natsiaatteen tukemisella ei olisi mitään tekemistä henkilön poliittisen toiminnan kanssa. Lopuksi haastoit mut väittämään julkisesti Halla-ahoa natsiksi, vaikken edes pidä miestä natsina, ja lähettämään asiasta postia 200 kansanedustajalle.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
En huomannutkaan aikaisemmin tätä puskahuuteluräpistystä. Annas inkkarimies nyt tulla sitten, mihin perustat tämän huutelusi.

Minä perustan oman arvioni esimerkiksi tähän:

Vuonna 2003 lähes puolet suomalaisista kannatti täysin (15 %) tai osittain (30 %) seuraavaa väittämää: ”Joihinkin rotuihin kuuluvat eivät kerta kaikkiaan sovi asumaan modernissa yhteiskunnassa”. Vain vajaa kolmasosa oli täysin eri mieltä väittämän kanssa. Isoimmissa kaupungeissa väittämää vastustettiin eniten. Helsingissä, Espoossa, Tampereella ja Turussa ” vain” joka kolmas vastaaja oli täysin tai osittain samaa mieltä väittämän kanssa.

Iso hali sulle ettei tule paha mieli.

Pistäppä vähän linkkiä kehiin, että mistä olet tämän kaivanut ja jos vastaukset ovat perustuneet vain rotuun niin silloin kyse on rasismista, mutta nykyään jos vastustat maahanmuuttoa tietystä maasta niin se tekee sinusta automaattisesti rasistin vaikka syyt kielteisyyteen eivät välttämättä ole rasistiset. Osalla on pahasti hakusessa rasisti sanan merkitys.

Itse tutkimus nyt on aika helvetin vanha ja nuo lukemat olisivat isommat jos tutkimus olisi tehty -90 luvulla, joten tuo ei anna mielestäni perustetta epäillä persujen riveissä olevan satoja ellei jopa tuhansia rasisteja(Kun kerran satoja rasisteja oli alakanttiin) varsinkin jos suoraa näyttöä ei rasismista ole satojen kohdalta. Tuntuu, että kourallinen rasistisia ihmisiä saa vasurin tuomitsemaan suuren määrän ihmisiä vain sen perusteella, että ovat samassa ryhmässä aivan kuten rasisti näkee kaikki mustat raiskaajina.


Pistetään nyt loppuun sulle kysymys: Onko ihminen rasisti jos hän ei halua esim. somaleja maahan perustuen heidän huonoon työllisyystilastoon?
 

Tuamas

Jäsen
Tuo sadat on ihan pätevä arvio.
TJEU rasis.. anteeksi siis maahanmuuttokriittisten Persu-poliitikoiden FB-seinät.

Nuo imevät puoleensa noita avoimen rasistisia elämäm kolun uunoja kuin persujen kritisointi Dee snideria. Ja tätä porukkaa on hiukan jännästi jopa aktivoitunut puoluetoimintaan.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä en tiedä, millaisia sanamuotoja tuossa keskustelussa on käytetty, mutta jos esimerkiksi Halla-ahosta on käytetty sanaa natsi, syytekynnys ylittyy oli sitten kyseessä poliitikko tai ei.
Linkki iltalehden juttuun: Jussi Halla-aho harkitsee rikosilmoitusta

Linkin jutussa kerrotaan kuinka jokunen kuukausi sitten uhri-Jussi uhriutui taas vaihteeksi, kun ylen toimittaja kutsui Jussia uusnatsiksi, joka monessa sivistysmaassa olisi jo kiven takana. Jussi uhreili facebookissa heti asian jälkeen tekevänsä kommentista rikosilmoituksen. Muutama päivä myöhemmin Iltalehti kyseli Jussilta, onko rikosilmoitus jo tehty. Hiukan jo uhriutumisestaan voimaantunut Jussi kertoo, että vielä ei ole tehty ja että asiasta käydään parhaillaan keskustelua lakimiehen kanssa. Tuon jälkeen asiasta ei ole mitään kuultukaan. Oletettavasti lakimies kertoi Jussille sen, mitä täälläkin on jo kerrottu, eli että ei tule menemään läpi, unohda koko juttu.

Halal-aho on persuista siellä fiksummasta päästä. Sen huomaa esim tuosta, että kun ensin ei mennyt se läpi rotutohtori kunnianloukkaus, niin heti toisella kerralla jo uskoi, mitä lakimies sille kertoi. Tuohon ei moni persu pysty.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Halal-aho on persuista siellä fiksummasta päästä. Sen huomaa esim tuosta, että kun ensin ei mennyt se läpi rotutohtori kunnianloukkaus, niin heti toisella kerralla jo uskoi, mitä lakimies sille kertoi. Tuohon ei moni persu pysty.
Halla-aho kommentoi muuten tuota rotutohtori-rikosilmoitustaan ja sen tekemisen motiiveja blogissaan seuraavasti:

"
Minulla ei ole illuusioita siitä, että tämä tutkintapyyntö johtaisi mihinkään. Olen tehnyt sen periaatteellisista syistä. Suomessa on laki kunnianloukkauksesta, Yle ja Rantala ovat mielestäni ylittäneet rymistämällä laillisuuden ja laittomuuden rajaviivan, ja katson, että lainsuoja koskee myös minua.

Minua ei häiritse se, että Leif Salmén kutsuu minua "fasistiksi" keskusteluohjelmassa, koska keskusteluohjelmassa keskustelijat esittävät omia mielipiteitään, joihin kanssakeskustelijoilla on mahdollisuus vastata. Vastaavasti odotan, ettei Salménin kunniaa loukkaa, jos minä kutsun häntä samalla foorumilla "vanhaksi stalinistiksi".

Jotain mullistavaa on kuitenkin tapahtunut siinä vaiheessa, kun toimittaja kutsuu minua Ylen pääuutislähetyksessä "rotutohtoriksi". Yhtä mullistavaa olisi, jos samassa pääuutislähetyksessä toimittaja kutsuisi Leif Salménia "vanhaksi stalinistiksi", vaikka Leif Salmén on vanha stalinisti.

Ellen tekisi tutkintapyyntöä, antaisin hiljaisen hyväksyntäni sille, että kuka tahansa saa sanoa minusta mitä tahansa missä hyvänsä kontekstissa.

Toinen tavoitteeni on saada virallinen vahvistus sille oletukselleni, että olen lainsuojattomassa tilassa. En pidä kirjoittamattomista säännöistä, vaan haluan, että ne sanotaan julki.

Kolmas tavoitteeni on luoda ennakkotapaus, johon on kätevää viitata myöhemmässä vaiheessa: 1400 vuotta sitten eläneen poliitikon, sotapäällikön, kansankiihottajan ja uskonnollisen vaikuttajan (perusteltu) nimittäminen "pedofiiliksi" yksityishenkilön omalla verkkosivulla julkaistussa mielipidekirjoituksessa johtaa Suomessa viranomaistoimiin, mutta saman yksityishenkilön (perustelematon) nimittäminen "rotutohtoriksi" 800 000 ihmistä tavoittavassa valtakunnan virallisessa uutislähetyksessä ei johda.

Itse en saanut tuosta sellaista käsitystä, että Halla-aho olisi kuvitellut että rikosilmoitus johtaisi mihinkään.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Nuo imevät puoleensa noita avoimen rasistisia elämäm kolun uunoja kuin persujen kritisointi Dee snideria. Ja tätä porukkaa on hiukan jännästi jopa aktivoitunut puoluetoimintaan.

Hei, unohdit isäm maa puollustajat! Olen myös sellainen, kun olen käynyt armeijan ja kannatan yleistä asevelvollisuutta.

Eilisessä SK:ssa oli muuten hyvä kirjoitus Satakunnan Perusnaisten pomolta. He olivat järjestäneet Monikulttuuriyhdistyksen kanssa maahanmuuttajanaisille suunnatun tilaisuuden, jossa he olivat päässeet tutustumaan toisiinsa, ym.. Tilaisuus poiki yhteydenpitoa ja esim. kieliketju-toimintaa.

Näihin tilaisuuksiin on kutsuttu myös mediaa ja muiden puolueiden edustajia, mutta heitä ole paikalle ilmaantunut. On se vähän erikoista, kun SK kyllä PS:stä mielellään kirjoittelee, lähes päivittäin tulee blogia, ym.., niin tällaiset jutut ei paljon nappaa.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
En ota kantaa Halla-ahon tekemään tutkintapyyntöön, mutta olihan tuo Rotutohtori-nimittely paha rimanalitus Yleisradiolta. Odotan heiltä sen verran puolueettomuutta, että poliitikkoja ei lähdetä tuolla tavoin nimittelemään uutisissa.

Vaikka JHA oli tuolloinkin kirjoittanut hyvin kärkeviä tekstejä Scriptaan, ei hän ansainnut YLE:ltä saamaansa kohtelua.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse en saanut tuosta sellaista käsitystä, että Halla-aho olisi kuvitellut että rikosilmoitus johtaisi mihinkään.
Juu, tuo mitä kirjoitat on ihan totta. Mutta mun mielestä nuo Jussin käsitykset laintulkinnoista oli kuitenkin mettässä.

Esim tämä kohta:
"Toinen tavoitteeni on saada virallinen vahvistus sille oletukselleni, että olen lainsuojattomassa tilassa. En pidä kirjoittamattomista säännöistä, vaan haluan, että ne sanotaan julki."

Tuon minä tulkitsen niin, että Halla-aho pitää tuota odottamaansa tulosta seurauksena siitä, että tässä on iso paha Halla-aho asialla ja iso paha Halla-aho ei saa oikeutta koska se on paha rasistisetä. Minä taas pidän sitä lopputulosta odotettuna, koska tuossa ei ylitetty sitä, mitä poliitikosta saa sanoa. Halla-ahon pitää kestää kritiikkiä, koska on poliitikko. Päätös ei siis johtunut Halla-ahon henkilöstä, vaan ihan siitä, että mies lähti mukaan poitiikkaan.

Lain kannalta Salmenin fasistisyytökset on ihan samalla viivalla näiden rotutohtorisyytösten kanssa. Ei sillä ole lain kannalta väliä sanotaanko nuo asiat keskinäisessä keskustelussa vai siellä, missä Halla-aho ei ole paikalla.

Noin muuten pidän niitä rotutohtoripuheita typerinä ja taisivat nekin sitten loppujen lopuksi kääntyä Halla-ahon eduksi.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Koko case-Immonen on kyllä hämmentävä.

1. Suomalaisista 40-50% on enemmän tai vähemmän rasistisia. Heillä on kuitenkin luonnollisesti äänioikeus.

2. Suomessa on hei jotenkin äänestetty eduskuntaan kansanedustaja jolla on ollut salaa rasistisia mielipiteitä! Miten voi olla mahdollista?

3. Järjestetään mielenosoitus ja Väärin äänestetty!!


Jos rasismista ja Perussuomalaisten agendasta on huolissaan niin jotenkin sitä vain luulisi, että olisi johdonmukaisempaa olla huolissaan siitä, että Perussuomalaisilla on yli puoli miljoonaa äänestäjää, kuin siitä mitä yksi Immonen Facebookissa julistaa.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koko case-Immonen on kyllä hämmentävä.

1. Suomalaisista 40-50% on enemmän tai vähemmän rasistisia. Heillä on kuitenkin luonnollisesti äänioikeus.
2. Suomessa on hei jotenkin äänestetty eduskuntaan kansanedustaja jolla on ollut salaa rasistisia mielipiteitä! Miten voi olla mahdollista?
3. Järjestetään mielenosoitus ja Väärin äänestetty!!
Jos tässä joku on hämmentävää, niin se on tuo sinun päättelyketjusi.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Jos rasismista ja Perussuomalaisten agendasta on huolissaan niin jotenkin sitä vain luulisi, että olisi johdonmukaisempaa olla huolissaan siitä, että Perussuomalaisilla on yli puoli miljoonaa äänestäjää, kuin siitä mitä yksi Immonen Facebookissa julistaa.

Miksi puolue ei tuo tätä selkeästi esiin? Miksi Soini on hiljaa tai väistelee asiaa? Miksi Putkonen uhriutuu ja syyttää mediaa ajojahdista?

Immosen flirttailu uusnatsien kanssa tuskin tuli yllätyksen sellaisille, jotka ovat tietoisia hänestä. Kun käy tutustumassa Immosen kirjoituksin, niin tämä tulee hyvin selkeästi esille. Perussuomalaisilla on vaikea tilanne näiden Hirvisaarten ja Immosten kanssa. He edustavat pientä ääripäätä, mutta heidän erottaminen saattaisi aiheuttaa suuremman joukon irtaantumisen. Maahanmuuttokritiikki on yksi Perussuomalaisten kivijaloista ja siirtyminen miedompaan linjaan saattaisi karkottaa enemmänkin äänestäjiä. Väittäisin, että suurinosa puoluetta äänestäneistä on samaa mieltä Meillä on unelma porukan kanssa, mutta voimakas vastakkainasettelu pakottaa valitsemaan Immosen puolustamisen.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei kyseessä ole mikään päättelyketju. Vaan jostain hämmentävästä syystä ihan aktuaalisten tapahtumien sarja.
Se, että jotkut tapahtumat tapahtuvat sarjassa, ei tarkoita sitä, että niiden välille voi vedellä mielivaltaisesti syy-yhteyksiä.

Mä kirjoitin aiheesta jo toiseen ketjuun näin:
"Lainaus wikipediasta: "Ensimmäinen maailmansota lähti käyntiin ketjureaktiona, jonka pani alulle Itävallan kruununprinssin Franz Ferdinandin ja hänen vaimonsa Sofian murha 28. kesäkuuta 1914 Sarajevossa"
Samaan tapaan tämä "mellakka" saattoi lähteä käyntiin muutamasta internetrivistä, mutta ei se ole syy siihen "mellakkaan", eikä sitä "mellakkaa" käydä sen muutaman internetrivin takia."

Lisätään vielä, että jos Franz Ferdinand olisi ollut persu, niin epäilemättä persujen mielestä koko maailmansota olisi käyty Franzin facebookkiin kirjoittaman känniviestin takia. Sitten joukolla uhriuduttaisiin, että kyllä nyt menee överiksi tämä Franzin kiusaaminen.

Rasisimia on Suomessa ollut ennen persuja ja sitä on persujen jälkeenkin. Sitä on myös vastustettu ennenkin ja sitä vastaan on marssittu ennenkin. Yksittäisen persun häröilyt voi toki toimia sytykkeenä mielenilmaisuille, mutta eivät ne ole syitä tai seurauksia ilmiön olemassaololle.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Tuon minä tulkitsen niin, että Halla-aho pitää tuota odottamaansa tulosta seurauksena siitä, että tässä on iso paha Halla-aho asialla ja iso paha Halla-aho ei saa oikeutta koska se on paha rasistisetä. Minä taas pidän sitä lopputulosta odotettuna, koska tuossa ei ylitetty sitä, mitä poliitikosta saa sanoa. Halla-ahon pitää kestää kritiikkiä, koska on poliitikko. Päätös ei siis johtunut Halla-ahon henkilöstä, vaan ihan siitä, että mies lähti mukaan poitiikkaan.
Minä taas tulkitsen että Halla-aho hakemalla hakee kaksoisstandardeja, eikä pelkästään lain silmissä vaan julkisen keskustelun kontekstissa. Rikosilmoitus tai Julkiseen Sananneuvostoon kanteleminen on vain yksi väline siitä.

Immos-keissin yhteydessä Halla-aho kirjoitti Facebookiin tämä rivin kun syytösten kärki oli väkivältaiseen taisteluun kehottamisen kauhistelussa.

"Jos poliitikko kehottaa "taisteluun" x:n puolesta tai y:tä vastaan, onko default-tulkinta oikeasti ja johdonmukaisesti se, että poliitikko tarkoitti kirjaimellista taistelua? Sellaista, jossa veri lentää?"

On aivan varmaa, että Halla-aho tulee leikkimään tyhmää tuon sanan käytöstä jatkossa.

Minua nuo kaksoisstandardit huvittavat, mutta kuten olen aiemmin sanonut niin olen kasvanut katsoen Jon Stewartin Daily Showta jossa koko pointti on sanojien tekopyhyyden osoittaminen.

Juuri eilen katsoin tämän clipin jossa (tällä viikolla sivuun astuva) Stewart osoitti miten tekopyhästi Barack Obaman Iran-sopimusta kritisoitiin ja näytettiin mitä mieltä poliitikot olivat George Bushin tai Ronald Reaganin aikaan.

Minulle tuollainen iskee kuin sata volttia. Mutta jotenkin Suomessa ollaan ihan tosissaan tässä se-on-ihan-eri-asia-moodissa jossa Jan Vapaavuoren annetaan kritisoida toisten poliitikkojen rikostaustaa ilman että hänestä tehtäisiin Daily Show:n tyylinen segmentti j
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@SergeiK . Taistelu -sanan kohdalla kaksoisstandardi on osittain totta. Tosin Immosen tekstissä tietenkään kyse ei ollut ainoastaan siitä yhdestä sanasta. Tuo yhteen sanaan takertuminen on vain Halla-ahon harhautustaktiikkaa osana valkopesuohjelmaa.

Mutta tuossa kunnianloukkausjutussa mielestäni ei ole kyse kaksoisstandardista. Vai onko poliitikkoja loukanneita tuomittu muita kuin Seppo Lehto, joka nyt on ihan oma tapauksensa. Mitä tulee julkisen keskustelun kontekstiin, nämä meidän kohupoliitikot saavat rapaa niskaansa ihan siinä missä Halla-aho ja enemmänkin. Vaikka nyt Väyrynen ja Kanerva ovat saaneet oman osansa siinä missä Halla-ahokin.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Iso hali sulle ettei tule paha mieli.

Pistäppä vähän linkkiä kehiin, että mistä olet tämän kaivanut ja jos vastaukset ovat perustuneet vain rotuun niin silloin kyse on rasismista, mutta nykyään jos vastustat maahanmuuttoa tietystä maasta niin se tekee sinusta automaattisesti rasistin vaikka syyt kielteisyyteen eivät välttämättä ole rasistiset. Osalla on pahasti hakusessa rasisti sanan merkitys.

Itse tutkimus nyt on aika helvetin vanha ja nuo lukemat olisivat isommat jos tutkimus olisi tehty -90 luvulla, joten tuo ei anna mielestäni perustetta epäillä persujen riveissä olevan satoja ellei jopa tuhansia rasisteja(Kun kerran satoja rasisteja oli alakanttiin) varsinkin jos suoraa näyttöä ei rasismista ole satojen kohdalta. Tuntuu, että kourallinen rasistisia ihmisiä saa vasurin tuomitsemaan suuren määrän ihmisiä vain sen perusteella, että ovat samassa ryhmässä aivan kuten rasisti näkee kaikki mustat raiskaajina.

Pistetään nyt loppuun sulle kysymys: Onko ihminen rasisti jos hän ei halua esim. somaleja maahan perustuen heidän huonoon työllisyystilastoon?

En osaa käyttää googlea, väittämä ”Joihinkin rotuihin kuuluvat eivät kerta kaikkiaan sovi asumaan modernissa yhteiskunnassa” ei kohdistunut tarpeeksi selvästi rotuun, tutkimus oli 10 vuotta vanha, eri mieltä oleva on mielenvikainen vasuri. Rasisti on henkilö, joka kokee kaikki mustaihoiset henkilöt raiskaajina. Johtopäätös: persuissa on kourallinen rasisteja.

Kaikenlaista sitä.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tein @floikkari puolesta googletyötä ja löysin ainakin jonkinlaisen tutkimuksen, missä tuohon floikkarin väitteseen rasististeista viitattiin. Tutkimus löytyy täältä. Tietty tuo väittämä "Joihinkin rotuihin kuuluvat eivät kerta kaikkiaan sovi asumaan moderniin yhteiskuntaan" on myös mielenkiintoinen. Voisin melkein väittää, että joku alkuasukasheimo viidakosta ei sopeudu moderniin yhteiskuntaan.

Vuodelta 2011 löytyy myös Helsingin Sanomien teettämä kysely TNS Gallupin kautta, josta ilmenee 27% perussuomalaisten kannattajista tunnistaa itsessään paljon tai melko paljon rasistisia piirteitä. Väitteen joihinkin rotuihin kuuluvat ihmiset eivät kerta kaikkiaan sovi asumaan moderniin yhteiskuntaan on samaa mieltä tai lähes samaa mieltä 51% perussuomalaisten kannattajista.

Voidaanko siis näillä tiedoilla todeta, että lievä enemmistö persukannattajista omaa rasistisia piirteitä? Tästä osasta puolet eivät vain tunnista niitä piirteitä itsessään.
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tietty tuo väittämä "Joihinkin rotuihin kuuluvat eivät kerta kaikkiaan sovi asumaan moderniin yhteiskuntaan" on myös mielenkiintoinen. Voisin melkein väittää, että joku alkuasukasheimo viidakosta ei sopeudu moderniin yhteiskuntaan.
Varmasti tuo jälkimmäinen voi pitää paikkansa, tai ainakin ongelmia voisi olla erittäin paljon. Tosin syynä siihen ei tietenkään ole rotu.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tein @floikkari puolesta googletyötä ja löysin ainakin jonkinlaisen tutkimuksen, missä tuohon floikkarin väitteseen rasististeista viitattiin. Tutkimus löytyy täältä. Tietty tuo väittämä "Joihinkin rotuihin kuuluvat eivät kerta kaikkiaan sovi asumaan moderniin yhteiskuntaan" on myös mielenkiintoinen. Voisin melkein väittää, että joku alkuasukasheimo viidakosta ei sopeudu moderniin yhteiskuntaan.

Vuodelta 2011 löytyy myös Helsingin Sanomien teettämä kysely TNS Gallupin kautta, josta ilmenee 27% perussuomalaisten kannattajista tunnistaa itsessään paljon tai melko paljon rasistisia piirteitä. Väitteen joihinkin rotuihin kuuluvat ihmiset eivät kerta kaikkiaan sovi asumaan moderniin yhteiskuntaan on samaa mieltä tai lähes samaa mieltä 51% perussuomalaisten kannattajista.

Ihan tarkennuksen vuoksi: mulle on ollut koko ajan ihan selvää, että lainasin Helsingin kaupungin tietokeskusksen julkaisemaa Maahanmuuttajat suomalaisten näkökulmasta Asennemuutokset 1987–2007 -tutkimusta. Moisen bongasin puolestaan Puurosen "Rasistinen Suomi" -kirjasta.

Kysymys on mielenkiintoinen sikäli, että eihän sitä paljon rasistisemmin voi sanoa, kuin sanoa, että jotain rotua olevat henkilöt eivät kerta kaikkiaan sovi asumaan moderniin yhteiskuntaan. Tämän luulisi olevan selvää myös niille, joiden mielestä ko. väittämä pitää paikkansa.

Hyvä löytö kyllä, että hesari oli kysynyt samaa pari vuotta takaperin. Jos puolella persukannattajista on tälläinen rasistinen maailmankuva, niin onko realistista olettaa, että puolueessa tomii (lonkalta heitettynä useiden tuhansien aktiivien) joukossa vähintään satoja henkilöitä, joilla tälläinen rasistinen maailmankuva on. Puolueessa, joka nimenomaan on tullut tunnetuksi maahanmuuton vastustuksesta ja jatkuvista rasismikohuistaan. Sekä esimerkiksi näistä sisulaisista. Tietysti on.

[uhriutuminen]Mutta kuten esimerkiksi nimimerkki boulerice meille kertoi, tämmöinen naurettava väite kertoo esittäjän mielenterveysongelmista sekä vasuriudesta.[/uhriutuminen]
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Immosen Facebook-kirjoittelusta ei aloiteta esitutkintaa koska "ei ole syytä epäillä rikosta". Lisäksi poliisin tiedotteessa sanotaan että "Immonen ei ole Rikoslain 11 luvun 10 pykälän tunnusmerkistön edellyttämällä tavalla nimennyt kirjoituksessaan mitään tiettyä ryhmää tai tahoa ajatustensa kohteeksi".

Poliisi - Tiedotteet
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vastaappa siihen kysymykseen vielä.

Lapsellinen asiaankuulomaton kysymyksesi ei ansaitsisi edelleenkään vastausta.

Mutta kun meikäläinenkin on tässä jo leimattu toimestasi vasuriksi ym. roskaa on selvää että lapsellinen inttäminen ja leimausyritykset sen kuin jatkuvat, jos vastausta ei tule, joten tässä rautalankaa:

Maahanmuuton vastustaminen esimerkiksi tulijoiden työllistysmisennusteeseen ym. vedoten ei tietenkään ole automaattisesti rasistisesti motivoitunutta. Tietenkään.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös