Perussuomalaiset

  • 5 543 626
  • 44 452

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Huhtasaari on myös uskonnon aineopettaja ja syvästi uskovainen. Hänellä on paljon fiksuja mielipiteitä, halla-aholaisuus omissa silmissä miinusta. Huhtasaari on kovassa nosteessa ja puoluejohdon suosiossa, ministeriehdokas.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Täytyy nyt sen verran sanoa, kun melkein naapureita ollaan ja hän on poikaanikin opettanut, niin mistään raamattu kainalossa kulkevasta käännyttäjästä ei todellakaan ole kyse, vaikka TosiFani tuollaista kuvaa ehkä yrittääkin luoda. Kulkevat usein tuosta meidän talon ohi ja Laura jää usein juttelemaan niitä näitä. Kertaakaan hän ei ole mistään jeesuksista puhunut mitään.

Poikani tykkäsi kovasti hänen tunneistaan ja on vähän surullinen, kun hän ei palaakaan kouluun. Mitä olen muiltakin kuullut, niin kovin äidillinen opetustyyli hänellä on ja mitä poikakin on kertonut, niin pelkkää hyvää tuo palaute on.

Ja onhan tuo äärimmäisen kaunis nainen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Täytyy nyt sen verran sanoa, kun melkein naapureita ollaan ja hän on poikaanikin opettanut, niin mistään raamattu kainalossa kulkevasta käännyttäjästä ei todellakaan ole kyse, vaikka TosiFani tuollaista kuvaa ehkä yrittääkin luoda. Kulkevat usein tuosta meidän talon ohi ja Laura jää usein juttelemaan niitä näitä. Kertaakaan hän ei ole mistään jeesuksista puhunut mitään...

En ole puhunut mitään käännytyksestä, Huhtasaaren äiti kertoi torilla Jeesuksen olevan voimakkaasti Lauran elämässä.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
En ole puhunut mitään käännytyksestä, Huhtasaaren äiti kertoi torilla Jeesuksen olevan voimakkaasti Lauran elämässä.

Mitä sitten? Minun kanssani hän on puhunut pelkästään asiaa, mitä nyt esim. kaupungin valtuustosta ja kasvatusasioista on puhuttu. Jossain kohtaa kirjoituksissa nuttura on ollut vähän turhan piukalla ja olen siitä hänelle palautettakin antanut. Olen sanonut puolueestakin hänelle, että liiallisella arvokonservatiivisuus-hömpötyksellä kyllä karkoitetaan meidät tavalliset tuppuraiset.
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Mitä sitten? Minun kanssani hän on puhunut pelkästään asiaa, mitä nyt esim. kaupungin valtuustosta ja kasvatusasioista on puhuttu. Jossain kohtaa kirjoituksissa nuttura on ollut vähän turhan piukalla ja olen siitä hänelle palautettakin antanut. Olen sanonut puolueestakin hänelle, että liiallisella arvokonservatiivisuus-hömpötyksellä kyllä karkoitetaan meidät tavalliset tuppuraiset.

Taisi ko. leidi olla oma ehdokkaasi?
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse olen maltillinen ateisti, mutta en näkisi ongelmaa uskovaisen henkilön äänestämisessä, edellyttäen että tämä pitää uskonnon yksityisasianaan, eikä niin sanotusti anna vakaumuksensa vaikuttaa poliittiseen agendaansa. Kokonaisuus on se, mikä ratkaisee. Olen itse asiassa kerran kunnallisvaaleissa jopa äänestänyt henkilöä, jonka päättelin mm. kirkkovaltuustotaustansa ja joidenkin vaalikonevastaustensa vuoksi olleen ihan kunnolla uskonnollinen henkilö. Kokonaisuutena hän kuitenkin vaikutti olleen paras vaihtoehto.

Ketjun aiheeseen: perussuomalaisuus on minulle taasen karsiva tekijä, koska puolue ei kokonaisuutena ole mieleeni. Olen kuitenkin tyytyväinen puolueen kehityksestä kohti salonkikelpoisempaa suuntaa. Eriävät mielipiteet fiksusti perusteltuina tekevät hyvää poliittiselle keskustelulle. Samalla ne vaativat muita puolueita tarkentamaan agendaansa. Konsensus voi jopa olla se, minkä kautta lopulta löydetään se toimivin ratkaisu.
 
Viimeksi muokattu:

LuKi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, LuKi-82
En ole puhunut mitään käännytyksestä, Huhtasaaren äiti kertoi torilla Jeesuksen olevan voimakkaasti Lauran elämässä.

On tää veikeätä. Suomalaisista kuuluu neljä miljoonaa edelleen luterilaiseen kirkkoon, jossa Jeesus on kyllä aika keskiössä. Taitaa olla vielä suurempi tuo kastettujen osuus, jotka siis on kastettu "uudeksi ihmiseksi" ja taivaan valtakunnan jäseneksi Jeesuksessa. Lisäksi Suomessa on muita kristitittyjä yli satatuhatta.

Kristinuskon keskus on Jeesus. Millaista leimaa ja miksi halutaan lähes 80% suomalaisista lyödä?

Mahatma Gandhi ihaili myös suunnattomasti Jeesusta, vaikkei ollutkaan kristitty. Jeesus oli eräs tämän suurmiehen merkittävimpiä esikuvia, johon viittasi usein politiikassaan.

Paavo Lipposta mukaellen: Mitä vikaa on Jeesuksessa?
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Taitaa olla vielä Paavo Lipposta mukaellen: Mitä vikaa on Jeesuksessa?

On tämä veikeää... Olen todennut yhden asian Laura Huhtasaaresta, hän on syvästi uskovainen. Tämä tuli selväksi Porin torilla hänen äitinsä pitämästä vaalipuheesta. Minä en ole väittänyt Huhtasaaren olevan käännyttäjä, enkä ole väittänyt, että asiassa olisi jotain vikaa. Minä en äänestäisi Huhtasaarta koskaan hänen halla-aholaisuutensa takia.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
On tää veikeätä. Suomalaisista kuuluu neljä miljoonaa edelleen luterilaiseen kirkkoon, jossa Jeesus on kyllä aika keskiössä.

Vuonna 2002 Suomen Gallup kysyi seuravaa: ”Oletko uudestisyntynyt kristitty, jolla on henkilökohtainen suhde Jeesukseen?” Tähän vain kahdeksan prosenttia vastaajista vastasi myöntävästi. Tässä mielessä loppujen lopuksi aika harvalla tuntuu Jeesus olevan vahvasti mukana elämässä.

Aika mielivaltaisena tulkintana pidän sitä, että automaattisesti kaikkiin ev.lut.kirkkoon kuuluvilla olisi Jeesus mukana elämässä. Itselläni ei ainakaan ollut, siis silloin kun vielä olin osa tuota ahdasmielistä yhteisöä.
 

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY
Huhtasaari on näköjään vastaillut Kristilliseen vaalikoneeseen, jonka tämän palstan naureskeluketjusta tai jostain bongasin vaalien alla. Kukin voi sieltä katsoa näkemykset. Selvästi uskovainenhan tuo on noiden vastausten perusteella: rakastaa Jeesusta, kannattaa Raamatun opettamista kouluissa ja saarna-aamunavauksia sekä vastustaa homoliittoja. Ei kuitenkaan mikään täyshihhuli, kun vertailee noihin kristillisdemokraatteihin. Sanattomaksi vetää heidän näkemyksensä.

Halusin tämän tuoda siis keskusteluun, jotta on muutakin faktaa kuin äidin puheet Porin torilla.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Huhtasaari on näköjään vastaillut Kristilliseen vaalikoneeseen, jonka tämän palstan naureskeluketjusta tai jostain bongasin vaalien alla. Kukin voi sieltä katsoa näkemykset. Selvästi uskovainenhan tuo on noiden vastausten perusteella: rakastaa Jeesusta, kannattaa Raamatun opettamista kouluissa ja saarna-aamunavauksia sekä vastustaa homoliittoja. Ei kuitenkaan mikään täyshihhuli, kun vertailee noihin kristillisdemokraatteihin. Sanattomaksi vetää heidän näkemyksensä.

Ei hän KD:n ehdokkaiden veroinen hihhuli ole, mutta ei nuo näkemykset omaan makuuni kovin järkeviäkään ole. Esimerkiksi tuo, että Huhtasaari on täysin samaa mieltä siitä, että lasten adoptio-oikeus kuuluu vain heteroseksuaaleille. Siis mitä vittua? Adoptioprosessin yhteydessä tarkastetaan, että kiihottuuko omasta vai vastakkaisesta sukupuolesta? Aivan käsittämätön näkökulma ja vielä voimakkaasti ristiriidassa perustuslain kanssa.

Samaten tuo kuulostaa absurdilta ajatukselta, että osa Yle-verosta pitäisi korvamerkitä vain kristillistä sisältöä tuottaville toimijoille. Miksi ihmeessä kaikkien kansalaisten olisi pakko maksaa kristillisen hörhöilyn tuottamisesta?
 

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY
Ei hän KD:n ehdokkaiden veroinen hihhuli ole, mutta ei nuo näkemykset omaan makuuni kovin järkeviäkään ole. Esimerkiksi tuo, että Huhtasaari on täysin samaa mieltä siitä, että lasten adoptio-oikeus kuuluu vain heteroseksuaaleille. Siis mitä vittua? Adoptioprosessin yhteydessä tarkastetaan, että kiihottuuko omasta vai vastakkaisesta sukupuolesta? Aivan käsittämätön näkökulma ja vielä voimakkaasti ristiriidassa perustuslain kanssa.

Samaten tuo kuulostaa absurdilta ajatukselta, että osa Yle-verosta pitäisi korvamerkitä vain kristillistä sisältöä tuottaville toimijoille. Miksi ihmeessä kaikkien kansalaisten olisi pakko maksaa kristillisen hörhöilyn tuottamisesta?
Hankala vastata tällaisena melkein ateistina, kun tosiaan olen Huhtasaaren kanssa eri mieltä noista kohdista. Erikseen on sitten nämä evoluutionkieltäjät, jotka kuvottavat minua.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Taisi ko. leidi olla oma ehdokkaasi?

Ei ollut. Viime kerralla meni Lauralle ääni, mutta nyt läpimeno oli niin pomminvarma juttu, että nyt meni Jalosen Arskalle lopulta ääneni. Ja komea potti persuille muutenkin Satakunnasta, 25 pinnaa taisi tulla. Aika käsittämätöntä tuo demarien voittaminen. Koskelan Jaria saattaa vituttaa tuo uudistus, joka Satakunnasta söi yhden paikan, koska PS käsittääkseni olisi tuon paikan saanut.
 
Viimeksi muokattu:

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Samaten tuo kuulostaa absurdilta ajatukselta, että osa Yle-verosta pitäisi korvamerkitä vain kristillistä sisältöä tuottaville toimijoille. Miksi ihmeessä kaikkien kansalaisten olisi pakko maksaa kristillisen hörhöilyn tuottamisesta?

Lämpimästi tervetuloa kristilliseen vaalikoneeseen, jonka kysymykset perustuvat tv-sarjaan "Suomi Jeesukselle - Sanasta tekoihin" (TaivasTV7)

24. Yle-verosta tulisi antaa osa sellaisille toimijoille, jotka tuottavat pelkästään kristillistä sisältöä television ja sähköisen median keinoin. Tästä hyvänä esimerkkinä TaivasTV7.


Tokihan noin hienon "vaalikoneen" tekijöille pitää vähän jyvää antaa. Mikä muu toimija edes tuottaa pelkästään kristillistä sisältöä televisioon?

Oikeestihan YLE on jo nyt velvoitettu tekemään ja lähettämään verovaroin jeesuksellista ohjelmaa.

Itselleni pisti päällimmäisenä silmään, että mimmi ei lähtenyt ollenkaan mukaan aborttien tahi eutanasian kielloille, mutta pisti "en tiedä" -ruksia noihin nuori maa -kreationismihommiin. Hyvin epätyypillinen yhdistelmä.
 
Viimeksi muokattu:

Koge

Jäsen
Kaikesta päätellen TV7:lla on sitä paitsi ihan tolkuttomasti fyrkkaa. Kanava on ollut olemassa jo yli kymmenen vuotta, mikä on pelkälle kaapelikanavalle Suomen olosuhteissa (vrt. esim. Moontv ja ATV) ihan tolkuttoman pitkä aika. Ohjelmaa kanavalta tulee 24/7, josta toki valtaosa on uusintoja ja kanavalla on sisarkanavat Virossa ja Ruotsissa. Ilmeisesti kanava pyörii pääosin lahjoitusvaroin sekä erilaisten helluntai- ynnä muiden seurakuntien tuella.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Persujen Nuutti Hyttinen Helsingistä trollaa suvakkeja nyt aikamoisella tavalla. Ehdotti ensin Tom of Finland -patsaan pystyttämistä keskustakirjaston eteen ja myöhemmin heitti FB:iin, että patsas "herättäisi muslimeissa paheksuntaa ja vähentäisi tarpeetonta hengailua keskuskirjaston ympäristössä".

Suvaitsevaiset ovat nyt valinnan edessä: kumpia suvaita enemmän, homoja vai muslimeja? Saa nähdä kumpi voittaa tämän erän.
 

TomiP

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Suomi
Persujen Nuutti Hyttinen Helsingistä trollaa suvakkeja nyt aikamoisella tavalla. Ehdotti ensin Tom of Finland -patsaan pystyttämistä keskustakirjaston eteen ja myöhemmin heitti FB:iin, että patsas "herättäisi muslimeissa paheksuntaa ja vähentäisi tarpeetonta hengailua keskuskirjaston ympäristössä".

Suvaitsevaiset ovat nyt valinnan edessä: kumpia suvaita enemmän, homoja vai muslimeja? Saa nähdä kumpi voittaa tämän erän.

Yhtä lailla patsas herrättäisi paheksuntaa persuissa. Persujenkin hengailu paikalla vähenisi. Suomessa lähimpänä muslimia ajatusmaailmaltaan ja arvoiltaan on uskovainen peruspersu.
 

LuKi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, LuKi-82
Vuonna 2002 Suomen Gallup kysyi seuravaa: ”Oletko uudestisyntynyt kristitty, jolla on henkilökohtainen suhde Jeesukseen?” Tähän vain kahdeksan prosenttia vastaajista vastasi myöntävästi. Tässä mielessä loppujen lopuksi aika harvalla tuntuu Jeesus olevan vahvasti mukana elämässä.

Aika mielivaltaisena tulkintana pidän sitä, että automaattisesti kaikkiin ev.lut.kirkkoon kuuluvilla olisi Jeesus mukana elämässä. Itselläni ei ainakaan ollut, siis silloin kun vielä olin osa tuota ahdasmielistä yhteisöä.

Jos tuntisit teologiaa, niin ymmärtäisit miten hankala Suomen Gallupin esittämä kysymys on vaikkapa tavalliselle körtille tai evankeliselle. Pietistiset ja vapaiden suuntien kannattajat vastaavat varmasti kysymykseen kyllä, mutta monille lapsikasteen kannattajalle kysymykseen vastaaminen on hankalampaa, koska uudestisyntymistä ei ymmärretä omaksi valinnaksi. Mutta se siitä.

Pari vuotta sitten noin 30% prosenttia suomalaisista ilmoitti uskovansa juuri kristinuskon Jumalaan, kristinuskon tavoin ja se Jumalahan on Jeesus. Hassua, että vielä suurempi osa uskoo Jeesuksen ylösnousemukseen. Lisäksi monet merkittävät ei kristityt politiikot, kulttuurivaikuttajat, humanistit pitävät Jeesuksen opetuksia erinomaisina, erityisesti vuorisaarnalla on ollut suuri vaikutus erityisesti länsimaisen kulttuurin moraali-ja vastuukäsityksissä.

Nykypäivän Suomessa uskonto on laitettu niin yksityiseen lokeroon, että jos sanoo Jeesuksen merkitsevän jotain omassa elämässä, sillähän saa tälläkin palstalla puupäisen typeryksen leiman. Soini, Räsänen ja Sipilä ovat sen jo saaneet. Leiman voisi lyödä myös Jutta Urpilaiseen, Sauli Niinistöön ja Jenni Haukioon, Paavo ja Päivi Lipposeen, Martti ja Eeva Ahtisaareen ja moniin kansanedustajiin KD:n ja PS:n ulkopuolelta. Entisistä presidenteistä lisäksi ainakin Ståhlberg, Kallio ja Ryti olivat ns. totisia kristittyjä. Amerikan presidentit nyt ovat "hurskaita" poliittisistakin syistä, mutta Euroopan vahvin poliitikko, luteilaisen papin tytär liittokansleri Angela Merkel, tunnustaa Jeesuksella olevan suuri merkitys hänen elämässään.

Jääkiekkopalstalla kun ollaan, niin Rauno Korpi antoi juuri "hihhuli-lehti" Uusi Tielle aukeaman kokoisen haastattelun, jossa kertoo Jeesuksen merkityksestä hänelle ja perheelleen. Samanlaisia mieleipiteitä ovat hiljattain esittäneet mm. Teemu Selänne ja Jan Latvala. Isoista ympyröistä on aktiivisia tunnustavia kristittyjä mm. Jarome Iginla, Shane Doan ja Mike Fisher. The great one 99 kuuluu myös tähän joukkoon. Futiksessa taitaa 90% Brasilian maajoukkuepelaajista kuulua voimakkaasti uskostaan kertovaan evankelikaaliseen liikeeseen, loput 10% ovat normi katolisia, joille Jeesus on luonnollisesti elämässä tärkeä. Täytyykin olla varmasti erittäin hankalaa katsoa eurooppalaista futista tai kultaisen liigan kilpailuja, kun suuri osa urheilijoista tekee ristinmerkin ennen suorituksiaan, tai sen jälkeen ja vielä osoittavat kiitostaan "yläkertaan". Aiheuttaako kovasti näppylöitä?
 
Viimeksi muokattu:

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Persujenkin hengailu paikalla vähenisi. Suomessa lähimpänä muslimia ajatusmaailmaltaan ja arvoiltaan on uskovainen peruspersu.

Tunnetko yhtään persua, joka tuolla (kuplassa) hengailisi? En minäkään, eikä Kososen Kristakaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös