Perussuomalaiset

  • 5 382 613
  • 43 434

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Mielenkiintoinen mielipide nimimerkiltä, joka riemastuu aina, kun mediassa on maininta yksittäisesimerkkien tekemistä rikoksista.

Yksi tapamuslimi vastaanotti eilen Nobelin rauhanpalkinnon samassa kaupungissa, jossa yksittäisesimerkki Breivik aloitti terroritekonsa. Allahia ei palkitun puheessa mainittu, mutta Islam mainittiin.

Sama nimimerkki on myöskin kirjoitellut suht antoisasta työstään muslimipakolaisten parissa, harvoin sitä nostat esiin. Et myöskään kommentoinut mitenkään, että kehuin suoraselkäistä somalia Wali Hashia täysin avoimesti.

Johtaahan yksi tapamuslimi meppiryhmää, jossa istuu muuan Jussi Halla-aho.Ihmeen hyvin ovat kuitenkin tulleet toimeen.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Johtaahan yksi tapamuslimi meppiryhmää, jossa istuu muuan Jussi Halla-aho.Ihmeen hyvin ovat kuitenkin tulleet toimeen.

Tämä on minulle uusi tieto. Mielenkiintoista on, että Hallis kykenee toimimaan moisen kulttuurin rikastuttajan johtamassa ryhmässä. Monikulttuurisuus kuitenkin on tunnetusti hanurista ja länsi uppoamassa islamisaation vuoksi.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Turun telakka teki aiesopimuksen uuden laivan rakentamisesta Tallinkille. 2300 miestyövuotta.

Vieläkö Soini, Putkonen ja muut persut ovat sitä mieltä, että Suomen hallitus teki suuren virheen, kun se ei lapannut rahaa konkurssikypsän STX:n pohjattomaan arkkuun?
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Turun telakka teki aiesopimuksen uuden laivan rakentamisesta Tallinkille. 2300 miestyövuotta.

Vieläkö Soini, Putkonen ja muut persut ovat sitä mieltä, että Suomen hallitus teki suuren virheen, kun se ei lapannut rahaa konkurssikypsän STX:n pohjattomaan arkkuun?

Kerrottiinko näistä Meyer-mahdollisuuksista tuolloin, kun tämä STX-jupakka kiehahti? Miksi Vapaavuori tuolloin sanoi, ettei valtion tule osallistua mitenkään telakkateollisuuteen? Miksi esim. Petteri Orpo oli hyvin samoilla linjoilla persujen (johon tässä kohtaa myös Sipilä kuuluu)?

Kokoomuslaiset juhli telakkateollisuuden alasajolla, kun Vapaavuori ilmoitti, ettei valtio tue mitenkään telakoita tulevaisuudessa. Eli nythän teidän pitäisi haukkua Vapari alimpaan helvettiin, kun meni kääntämään takkiaan eikä nämä ahneet ay-paskat saaneetkaan kenkää?

Aikamoista jälkiviisastelua tuo touhu tuntuu olevan. Ihmettelihän talousnero Tuamaskin silloin, että miksei rahat ole jo tilillä?

Mutta joka tapauksessa, hieno uutinen!
 
Viimeksi muokattu:

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eksyin lukemaan tota Soinin "plokia", ja aika rivakasti tuli kyllä poistutua sivulta. Aivan järkyttävää skeidaa. Miten tuollaisella ulosannilla voi valmistua maisteriksi?

Tuohon muslimikeskusteluun kommentoisin sen verran, että ihan hiljattain olen positiviisesti yllättynyt muutamista kohtaamisista vieraan kulttuurin edustajien kanssa. Aika hyvin täällä Helsingissä pystyy elämään, vaikka arviolta jopa 20% porukasta on ulkomaalaistaustaisia.
 
Eksyin lukemaan tota Soinin "plokia", ja aika rivakasti tuli kyllä poistutua sivulta. Aivan järkyttävää skeidaa. Miten tuollaisella ulosannilla voi valmistua maisteriksi?

Tuohon muslimikeskusteluun kommentoisin sen verran, että ihan hiljattain olen positiviisesti yllättynyt muutamista kohtaamisista vieraan kulttuurin edustajien kanssa. Aika hyvin täällä Helsingissä pystyy elämään, vaikka arviolta jopa 20% porukasta on ulkomaalaistaustaisia.

Siis ihan oikeasti Soinin juttuja lukiessasi ihmettelet tuollaisia juttuja? Ilmeisesti pähkäilet myös Ali G:tä katsellessasi, että miten Sacha Baron Cohen on voinut sellaisella englannin kielen taidolla valmistua yliopistosta?

Minä ihmettelen usein reaktioita Soinin lauserakenteisiin lukiessani, että missä on ihmisten medialukutaito.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Sama nimimerkki on myöskin kirjoitellut suht antoisasta työstään muslimipakolaisten parissa, harvoin sitä nostat esiin. Et myöskään kommentoinut mitenkään, että kehuin suoraselkäistä somalia Wali Hashia täysin avoimesti.

En väitäkään, etteikö sinulla olisi hyviä kokemuksia muslimeista. Tarkoitukseni oli kritisoida sanaa yksittäistapaus, jota käytit. Perussuomalaisista minulla ei tällä kertaa ole mitään asiaa, joten jätän kirjoitukseni tähän.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Siis ihan oikeasti Soinin juttuja lukiessasi ihmettelet tuollaisia juttuja? Ilmeisesti pähkäilet myös Ali G:tä katsellessasi, että miten Sacha Baron Cohen on voinut sellaisella englannin kielen taidolla valmistua yliopistosta?

Minä ihmettelen usein reaktioita Soinin lauserakenteisiin lukiessani, että missä on ihmisten medialukutaito.
ihmettelin, sillä jos en paremmin tietäisi, uskoisin kirjoittajan olevan ala-astetta lopetteleva keskiverto-oppilas. Soini on kuitenkin kohtuullisen hyvä puhumaan, joten voisi olettaa sen korreloivan myös kirjoitustaidon kanssa. Ei kannata kuitenkaan odotella liikoja, näemmä.
 
ihmettelin, sillä jos en paremmin tietäisi, uskoisin kirjoittajan olevan ala-astetta lopetteleva keskiverto-oppilas. Soini on kuitenkin kohtuullisen hyvä puhumaan, joten voisi olettaa sen korreloivan myös kirjoitustaidon kanssa. Ei kannata kuitenkaan odotella liikoja, näemmä.

Luulisi jokaisen Suomen politiikkaa edes vähän alusta seuranneen jo tässä vaiheessa ymmärtäneen, että poliitikko Timo Soini on käsikirjoitettu roolihahmo, joka on suunniteltu naaraamaan ääniä köyhälistölähiöistä. Siksi kirjallinen ilmaisu poliitikko Timo Soinilla on luonnollisesti täysin erilaista kuin abiturientti Timo Soinilla tai valtiotieteiden kandidaatti Timo Soinilla. Jos sille lähiököyhälistölle kirjoittaisi samanlaista tekstiä kuin ylioppilastutkintolautakunnalle tai gradun tarkastajalle, lukijoiden mielenkiinto loppuisi parin virkkeen jälkeen.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
En tiedä onko tämä nyt varsinaisesti oikea ketju tuolle STX-keskustelulle, mutta pääsy eroon STX:stä taitaa pitemmän päälle muodostua Turun telakan pelastukseksi. Jos tuon lopulta Ranskaan menneen tilauksen olisivat saaneet niin tämä Meyer-kuvio olisi mahdollisesti jäänyt tapahtumatta ja edessä saattaisi olla telakas nopeahko kuolema varsinkin mikäli tuo emoyhtiön konkurssipesän selvittely menisi likaiseksi. Toisaalta en nyt osaa sanoa mikä STX:n emoyhtiön tilanne on tällä hetkellä.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Eilenkin kertoi haastattelussa Suomen taloustilannetta koskien suoraan ja ryhdikkäästi miten mm. energiaveroja olisi laskettava, byrokratiaa ja julkista sektoria supistettava. Veroparasiitit ja ostovoima on mainittu aiemmin jo moneen kertaan. Samaten typerät eu:n pankkituet ja turha rahan lappaminen välimereen kerrottu vuosia sitten jo Kreikka ykköspaketin aikaan.

Tässä oikein oppikirjaesimerkki miten heitetään populistisia itsestäänselvyyksiä ja mahdottomuuksia mixinä, ja miten ne uppoavat kohderyhmään. Palkanalennusten leimaamisesta tutkijapellejen haihatteluksi vielä lisäpisteet.

Suomalaisessa yhteiskunnassa on masentava trendi siinä että asiantuntijuuden ja ammattitaidon kunnioitus on romahtanut. Milloin on voi-vanhemmat ohjeistamassa lastenhuollon ja -ravitsemuksen ammattilaisia, milloin poliitikot yhteiskuntatutkijoita jne jne. Pahimmillaan tämä menee ihan denialismin puolelle niinkuin ilmastomuutoksen kanssa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
No juuri noin. Nämä yksittäisesimerkit ovat aina vähän niin ja näin. Varsinkin kun niillä yritetään lakaista ongelmia maton alle, niin ollaan heikoilla hangilla. Esimerkkinä juuri tämä radikalisoituminen. Husu Hussein teki kaikkensa estääkseen keskustelun syyttämällä suomalaisia holokaustista ja Halla-ahoa Bilal Phillipsen tapauksessa. Ja tämä nyt tietysti uppoaa tosijanistoon kuin sormi pyllyyn Vihreiden kesäkokouksessa.

Husu tuli vaan totaalisesti ownatuksi Wali Hashin toimesta, joka rohkeasti nosti kissan pöydälle ja totesi, että jotain on yhteisössä mennyt vituilleen, kun täällä syntyneet ja kasvaneet nuoret miehet lähtevät Isis-porukoihin. Tällaisten Hashin kaltaisten järkimiesten kannanotot vaan tuppaavat jäävän paitsioon, koska mutku persut-valitus myy paremmin käsien heiluttajille ja olen suvaitsevainen-osastolle.

Kun Halla-ahon kanssa keskustelusta ei tullut mitään, niin olisi kiva kuulla Husun mietteitä Haras Rafiqin haastattelusta Iltalehdessä. Varsinkin koskien juuri näitä radikaalisaarnaajia.
Eikö tämä viesti olisi hieman rasistiseksi tulkittavissa, kun tässä ei ole näiden ulkomaalaisten nimistä edes yritetty vääntää mitään mukahauskaa kuten nimimerkillä on tapana suomalaisten nimien kanssa. Miksei Husu Husseinistä puhuta tasa-arvon nimissä esim Pusu Pusseinina? Ja Palli Rash
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Perussuomalaisille paha takaisku Keski-Suomesta, kun eläkeläisten äänitorvi Kauko Tuupainen ei lähdekään enää ehdolle. Toki on ymmärrettävää, että kun ikää on 74 vuotta, niin terveys menee edelle. Teuvon osakkeet nousi taas kertaheitolla, voi perkele.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Perussuomalaisissa on aina ihmetyttänyt se, että miksi he eivät edes yritä olla vaihtoehto sivistyneille ihmisille. Puolueessa on oikeastaan vain Terho ja Halla-aho, joiden imago antaa viitteitä kriittisestä ajattelusta sekä älyllisestä kapasiteetista. Vastapainoksi on sitten nettipalstoillakin itsensä nolanneita superhumoristeja ja maakunnissa vaikuttavia juntteja, joiden avauksille saa tasaisin väliajoin nauraa. Tämän lisäksi puolueen puheenjohtaja on alkanut käyttäytyä håmmästyttävän typerästi mm. näissä homoliittoasioissa, mikä on mielestäni strategisesti äärimmäisen hölmöä.

Sanon tämän siksi, että mielestäni puolueella olisi hyvät mahdollisuudet olla varteenotettava vaihtoehto perinteisille puolueille. Tänä päivänä euroa kritisoivat monet oikeistolaiset - Nalle etunenässä. En kuitenkaan usko, että koulutetulla kaupunkilaisella on hirveästi intressejä äänestää puoluetta, jonka nimessä esiintyy sana "perus", joka.profiloituu marginaalisiin kysymyksiin ja jonka avaukset liittyen talouteen, työllisyyteen ja ylipäätänsä lainsäädäntöön sakkaavat pahasti. En ihmettele, että suht samoilla apajilla pyörivä kepu vie potin tulevissa vaaleissa.
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Viiden prosentin palkanalennus Suomessa tarkoittaa arviolta 20000 menetettyä työpaikkaa kotimarkkinayrityksissä. Tämä tutkimustulos esitettiin taannoin työllisyyttä käsitelleessä A-teemaillassa.
En nähnyt kyseistä ohjelmaa. Olisko tuohon tutkimukseen (eikä pelkästään tutkimustulokseen) mahdollista tutustua jossakin lähemmin?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Perussuomalaisissa on aina ihmetyttänyt se, että miksi he eivät edes yritä olla vaihtoehto sivistyneille ihmisille. Puolueessa on oikeastaan vain Terho ja Halla-aho, joiden imago antaa viitteitä kriittisestä ajattelusta sekä älyllisestä kapasiteetista.

Kyllä minä tähän joukkoon laskisin mukaan myös kansanedustajan ja eduskunnan puolustusvaliokunnan pj:n Jussi Niinistön. Ainakin minä näen hänen toiminnassaan kriittistä ajattelua ja älyllistä kapasiteettia, huomioiden vielä hänen puolustuspoliittiset ulostulonsa. Ja onpa henkilökohtainen mielipiteeni Timo Soinista millainen tahansa niin on hänessä kuitenkin hyvätkin puolensa - joskin tuntuu olevan roolinsa vanki vailla kykyä uusiutua, josta seuraa se, että aika alkaa ajaa hänestä ohi. On kuitenkin tunnustettava, että mediassa yleisesti ottaen suhteettoman paljon palstatilaa saavat nämä puolueeseen tavalla tai toisella linkitettävät helppoheikit.

vlad.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Kuinka tahansa kevään vaaleissa käykään, varmaa on että Timo Soini ei ole valtiovarainministeri.
Enkä tarkoita poliittisen itsemurhan pelkoa vaan terveydellisiä syitä. Lääkärivaimo kieltää.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä minä tähän joukkoon laskisin mukaan myös kansanedustajan ja eduskunnan puolustusvaliokunnan pj:n Jussi Niinistön. Ainakin minä näen hänen toiminnassaan kriittistä ajattelua ja älyllistä kapasiteettia, huomioiden vielä hänen puolustuspoliittiset ulostulonsa. Ja onpa henkilökohtainen mielipiteeni Timo Soinista millainen tahansa niin on hänessä kuitenkin hyvätkin puolensa - joskin tuntuu olevan roolinsa vanki vailla kykyä uusiutua, josta seuraa se, että aika alkaa ajaa hänestä ohi. On kuitenkin tunnustettava, että mediassa yleisesti ottaen suhteettoman paljon palstatilaa saavat nämä puolueeseen tavalla tai toisella linkitettävät helppoheikit.

vlad.
Olin lisätä tuohon listaan Niinistön, mutta jotenkin minun on vain vaikea nähdä hänessä samanlaista potentiaalia kuin Terhossa tai Halla-ahossa. Käsittääkseni Niinistön historiassa on myös jotain hämärää, muistaakseni mies oli ollut varsin innokas äärioikeistotutkija tms. No, kieltämättä hän on ehkä vähän imagonsa vanki noin ulkonäöllisestikin.

Lisään vielä sen verran, että minun on vaikea nähdä Niinistöä puolueen johdossa, vaikka ilmeisesti hän onkin yksi potentiaalisimmista vaihtoehdoista Soinin seuraajaksi. Ehkä tämäkin kertoo tietystä laatuvajeesta puolueen sisällä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Olin lisätä tuohon listaan Niinistön, mutta jotenkin minun on vain vaikea nähdä hänessä samanlaista potentiaalia kuin Terhossa tai Halla-ahossa. Käsittääkseni Niinistön historiassa on myös jotain hämärää, muistaakseni mies oli ollut varsin innokas äärioikeistotutkija tms. No, kieltämättä hän on ehkä vähän imagonsa vanki noin ulkonäöllisestikin.

Lisään vielä sen verran, että minun on vaikea nähdä Niinistöä puolueen johdossa, vaikka ilmeisesti hän onkin yksi potentiaalisimmista vaihtoehdoista Soinin seuraajaksi. Ehkä tämäkin kertoo tietystä laatuvajeesta puolueen sisällä.

Lainaan nyt laiskuuttani wikiartikkelista osan Niinistöä:

"Perussuomalaisiin kohdistuvan mediahuomion myötä myös Jussi Niinistöön on kiinnitetty huomiota. Ennen vaaleja maaliskuun alussa Uusi Suomi kahdessa uutisessa pyrki herättämään huomiota sille, että Niinistö kirjoitti 1990-luvun alussa Uuden Suomen äärioikeistolaiseksi luonnehtiman Kansallinen Kulttuuririntama -järjestön ”Valkoinen Rintama” -lehteen, ja että hän tunsi järjestön johtajan, sittemmin kokoomuslaisen, Jukka I. Mattilan. Niinistö kuittasi puheet nuoruuden radikalismilla ja kertoi pitäneensä järjestöä vain isänmaallisena. Tuolloin Niinistö oli kannattanut Karjalan palauttamista ja vastustaneensa pakkoruotsia, eikä ole muuttanut kantaansa asian suhteen edelleenkään."

Moni varmasti karttaa Niinistöä juuri näiden aiempien äärioikeistoa sympatiseeraavien kannanottojen ja mielipiteiden tähden - tai äärioikeistolaisiksi luonnehditun järjestön lehteen kirjoittamiensa juttujen tähden. Toisaalta nuoruuden radikalismi on annettu monilta osin anteeksi vasemmalle kallellaan oleville, miksi siis ei näin voida toimia Niinistön tapauksessa, vai onko radikalisoitumisen suunta ollut väärä?

NIinistö on itse omia poliittisia mielipiteitään kuvannut seuraavalla tapaa:

"Poliittisilta mielipiteiltään Niinistö on sanonut olevansa enemmän vasemmalla kuin oikealla, mutta ”maanpuolustuksessa voi sanoa, että olen oikealla”' (jälleen lainaus wikiartikkelista).

Mikä itse asiassa pätee hyvin pitkälti myös minuun, asia näin ääneen todettuna.

vlad.
 

Edustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, CFC, Bayern, BVB
"Poliittisilta mielipiteiltään Niinistö on sanonut olevansa enemmän vasemmalla kuin oikealla, mutta ”maanpuolustuksessa voi sanoa, että olen oikealla”' (jälleen lainaus wikiartikkelista).

Mikä itse asiassa pätee hyvin pitkälti myös minuun, asia näin ääneen todettuna.

vlad.

Sama vika rahikaisella. Tosin talouspuolen asioista pyrin ajattelemaan pragmaattisesti kansantalouden ja yleisen hyvinvoinnin kautta, enkä halua lähtökohtaisesti juuttua missään asiassa oikeisto- tai vasemmistoajatteluun. Niillä ei ole mitään merkitystä jos pyrkii kansakunnan kannalta maksimaalisen hyvään lopputulokseen, koska molemmissa on vahvuuksia ja heikkouksia. Esim. hyvinvointivaltion ja vapaan markkinatalouden ei tarvitse olla toisiaan poissulkevia. Valitettavasti vapaa markkinatalous on melko lyhyessä ajassa muuttunut globalistiseksi pankkiiri-korporaatio-sosialismiksi, joka on kuin jättiläismäinen läpeensä korruptoitunut pyramidihuijauskyhäelmä. Tuossa systeemissä huipulla operoiva ahne roistojoukkio imee alhaalta kaiken omaisuuden hiljalleen itselleen ja lopulta pyramidi romahtaa omaan mahdottomuuteensa, koska 99% ihmisistä ei ole enää varaa kuluttaa, joka taas pitää talouden pyörät pyörimässä ja siten myös pyramidin kasassa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
. Äidit kävivät yksinään hoitamassa koululla asioita, jopa miesopettajien kanssa.

Oikeasti? Miten tämänkaltainen suvaitsevuusteko ei ole vielä ollut mediassa, tämähän on selvä voittajaehdokas 2014 Tarja Halonen -palkinnolle.
 

Edustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, CFC, Bayern, BVB
En nähnyt kyseistä ohjelmaa. Olisko tuohon tutkimukseen (eikä pelkästään tutkimustulokseen) mahdollista tutustua jossakin lähemmin?

Valitettavasti en ole itsekään tuota kyseistä tutkimusta netistä löytänyt. Muutaman kerran olen googletellut.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Miten kyseinen uutinen liittyy millään tavalla perussuomalaisiin? Onko heillä jotain yhteistyötä olemassa vai trollailetko? Ainakaan Euroopan Parlamentissa eivät kuulu samaan ryhmään.

No ainakin persujen puheenjohtaja plokissaan on viime aikoina kovasti puolustanut ruotsalaisia aateveljiään. Tässä mielessä on kai loogista ajatella, että Ruotsidemokraattien arvomaailma pääpiirteittäin vastaa perssuomalaisten arvomaailmaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös