Olen myös saanut sellaisen käsityksen, että MustatKortit on myös osoittanut tukea kyseiselle puolueelle. Vaikka kyseessä on pesunkestävä kokkari. Eli joko MustatKortit on natsisika tai sitten hänen mielestään kansalla tulisi olla oikeus valitä päättäjänsä (lue. äänestää) ja vaikuttaa tällä tavoin maansa tulevaisuuteen. Nythän näin ei tehty, vaan Ruotsindemokraatit suljettiin aika törkeällä tavalla pois poliittisesta päätöksenteosta.
Anteeksi MustatKortit, että käytin sinua esimerkissäni. Ja saat toki korjata, jos olen väärässä.
Kyllä itsekin symppaan Ruotsindemokraatteja. En ymmärrä minkä takia kansaa ei nyt Ruotsissa kuunnella. Eikö koko demokratia perustu siihen, että kansa tuo oman mielipiteensä julki?
Niin, minä olen tosiaan kirjoittanut jonkun verran SD:stä ja ennen kaikkea ilmaissut hämmennykseni siitä, etteivät Ruotsin muut puolueet halua kunnioittaa demokratian perusteita. Minulle on jäänyt vähän sellainen fiilis, että lähinnä muita ärsyttää se, kun hiekkalaatikolle on tullut uusi peluri, joka vielä uskaltaa pöyhiä muutamia tulenarkoja keskustelunaiheita, kuten kansankodin nykytila sekä lapasesta lähtenyt "monikulttuurisuus".
Jumalauta, luin jostain että kasikymppinen, koko elämänsä liberaaleja arvoja korostanut Jörkka Donnerkin ihmettelee tätä nykymenoa ja SD:n sulkemista ulkopuolelle.
Mielestäni on kaksi vastakkaista asiaa, jotka SD:n kohdalla on syytä tunnustaa:
1.) Kyllä, puolueen juuret ovat uusnatsismissa ja äärioikeistolaisessa ajattelussa. Tätä on turha kiistää tai vähätellä.
2.) On kuitenkin selvää, että puolue on salonkikelpoistanut itseään läpi 2000-luvun ja ainakin minun mielestäni muutamat heidän esiinnostamansa epäkohdat ansaitsevat tulla keskustelluiksi. Toki puolue vetää puoleensa hörhöainesta, mutta niinhän vetävät kaikki poliittiset liikkeet. Mikko Elokin on demari, tästä tuskin voimme kuitenkaan syyttää SDP:tä puolueena.
Ihan loppuun toteaisin, että kun katsoo SD:n vaalitilaisuutta - perheitä lastenrattaineen - ja ympärillä olevia "vastamielenosoittajia" niin herää kysymys, että kumpi osapuoli tässä edustaa ääriainesta?
Persuilla muuten olisi helvetisti opittavaa SD:ltä, ihan lähtien julkisista esiintymisistä, mainonnasta ja markkinoinnista. Mielestäni SD:n monet kannat ovat myös selvempiä, kuin Persujen vastaavat.