Olin lisätä tuohon listaan Niinistön, mutta jotenkin minun on vain vaikea nähdä hänessä samanlaista potentiaalia kuin Terhossa tai Halla-ahossa. Käsittääkseni Niinistön historiassa on myös jotain hämärää, muistaakseni mies oli ollut varsin innokas äärioikeistotutkija tms. No, kieltämättä hän on ehkä vähän imagonsa vanki noin ulkonäöllisestikin.Kyllä minä tähän joukkoon laskisin mukaan myös kansanedustajan ja eduskunnan puolustusvaliokunnan pj:n Jussi Niinistön. Ainakin minä näen hänen toiminnassaan kriittistä ajattelua ja älyllistä kapasiteettia, huomioiden vielä hänen puolustuspoliittiset ulostulonsa. Ja onpa henkilökohtainen mielipiteeni Timo Soinista millainen tahansa niin on hänessä kuitenkin hyvätkin puolensa - joskin tuntuu olevan roolinsa vanki vailla kykyä uusiutua, josta seuraa se, että aika alkaa ajaa hänestä ohi. On kuitenkin tunnustettava, että mediassa yleisesti ottaen suhteettoman paljon palstatilaa saavat nämä puolueeseen tavalla tai toisella linkitettävät helppoheikit.
vlad.
Olin lisätä tuohon listaan Niinistön, mutta jotenkin minun on vain vaikea nähdä hänessä samanlaista potentiaalia kuin Terhossa tai Halla-ahossa. Käsittääkseni Niinistön historiassa on myös jotain hämärää, muistaakseni mies oli ollut varsin innokas äärioikeistotutkija tms. No, kieltämättä hän on ehkä vähän imagonsa vanki noin ulkonäöllisestikin.
Lisään vielä sen verran, että minun on vaikea nähdä Niinistöä puolueen johdossa, vaikka ilmeisesti hän onkin yksi potentiaalisimmista vaihtoehdoista Soinin seuraajaksi. Ehkä tämäkin kertoo tietystä laatuvajeesta puolueen sisällä.
"Poliittisilta mielipiteiltään Niinistö on sanonut olevansa enemmän vasemmalla kuin oikealla, mutta ”maanpuolustuksessa voi sanoa, että olen oikealla”' (jälleen lainaus wikiartikkelista).
Mikä itse asiassa pätee hyvin pitkälti myös minuun, asia näin ääneen todettuna.
vlad.
. Äidit kävivät yksinään hoitamassa koululla asioita, jopa miesopettajien kanssa.
En nähnyt kyseistä ohjelmaa. Olisko tuohon tutkimukseen (eikä pelkästään tutkimustulokseen) mahdollista tutustua jossakin lähemmin?
Miten kyseinen uutinen liittyy millään tavalla perussuomalaisiin? Onko heillä jotain yhteistyötä olemassa vai trollailetko? Ainakaan Euroopan Parlamentissa eivät kuulu samaan ryhmään.
Osoitatko kohdan persujen puheenjohtajan plokista, jossa hän toteaa Ruotsidemokraatit perussuomalaisten aateveljiksi?No ainakin persujen puheenjohtaja plokissaan on viime aikoina kovasti puolustanut ruotsalaisia aateveljiään.
Hieman kyseeenalainen tutkimus siis. Voi olla että esitetyt asiat pitävät paikkaansa mutta en minä ainakaan siihen toistaiseksi usko. Palkanalennus voi aiheuttaa työttömyyttä koska rahaa kulutukseen on vähemmän kuin aiemmin mutta voi sillä olla myös positiivisia seurauksia: työllistäminen voi olla helpompaa ja kotimaiset yritykset saa kilpailuedun niin kotimarkkinoilla kuin myös viennissä. Lisäksi kuluttaja voi saada etua sikäli että ainakin kotimaisten tuotteiden hinta laskee koska yritysten palkkakulut pienenevät. Millainen olisi jutun kokonaisvaikutus, siitä olisi kiva nähdä tutkittua tietoa. Palkkaleikkauksien huonona puolena on myös se että verotulojen määrä pienenee mutta koska yhteiskunta on myös huomattava työnantaja, palkkakulujen pienenemisestä johtuen myös yhteiskunnan menot pienenevät.Valitettavasti en ole itsekään tuota kyseistä tutkimusta netistä löytänyt. Muutaman kerran olen googletellut.
Persujen sisarnatsipuolueen määritelmä Ruotsin kansalle sulkee saamen- ja suomenkieliset pois:
http://yle.fi/uutiset/ruotsidemokra...nkieliset_eivat_kuulu_ruotsin_kansaan/7688056
Miten persut määrittelevät Suomen kansan? Onko vastaava sulkupykälä voimassa ruotsin- ja saamenkielisten suhteen vai onko vastaavaa edes käsitelty puolue-elimissä/Soinin päässä?
En oikein ymmärrä koko kysymyksen logiikkaa. Ruotsidemokraatit ja perussuomalaiset eivät ole tehneet mitään merkittävää yhteistyötä poliittisten linjausten tekemisessä, joten minkä takia perussuomalaisten puolueena saati puolueen kannattajien tulisi olla mitään mieltä SDn edustajien lausunnoista? Se, että molemmat on luokiteltu omassa maassaan populistipuolueiksi ei tarkoita sitä, että niillä olisi vastuu ja velvollisuus selitellä toistensa sanomisia.En trollaile, vaan esitin persuille kysymyksen. On mielenkiintoista hahmottaa näiden pohjoismaisten populistipuolueiden erot. Kysyn uudestaan, että mikä siis on ero tässä suhteessa?
Ainakin täällä Jatkoajassa persuiksi tunnustautuneet tuntuvat esittävän laajalti tukea Ruotsidemokraateille, joten miksi kieltää aateveljeys nyt? Ruotsidemokraattien natsitaustat on niin tunnettu asia, että sitäkään ei kannattane kieltää.
. Olin tyytyväinen, kun Ruotsin höttöhallitus kaatui.
En trollaile, vaan esitin persuille kysymyksen. On mielenkiintoista hahmottaa näiden pohjoismaisten populistipuolueiden erot. Kysyn uudestaan, että mikä siis on ero tässä suhteessa?
Ainakin täällä Jatkoajassa persuiksi tunnustautuneet tuntuvat esittävän laajalti tukea Ruotsidemokraateille, joten miksi kieltää aateveljeys nyt? Ruotsidemokraattien natsitaustat on niin tunnettu asia, että sitäkään ei kannattane kieltää.
Tämä on malliesimerkki Jatkoajan sairaasta keskustelukulttuurista. Jos kysyt puolueen linjaa, saat kuulla olevasi pedofiili. Huoh.
Minä en ollut. Kyseinen hallituskombinaatio olisi melko varmasti parantanut Suomen asemia keskinäisessä kilpailussamme maailmanmarkkinoilla.
Roger that. Kun hallituksen ykkösprioriteetti oli Palestiinan tunnustaminen, niin kyllähän se vahvan suuntauksen antoi, mitä olisi tuleman pitänyt. Maahanmuuton lisääminen entisestään ja teollisuuden alasajo, ym. viherhömppä olisi ollut meidän kannalta juuri oikea suunta Ruotsille.
Tosin ymmärrän sen, että Reinfeldt oli vähän poissa tolaltaan, olihan Ruotsin porvarihallitus toiminut mainiosti jo vuosikaudet, eikä asiakysymyksiä hallituksen vaihtoon oikein löytäneet asiantuntijatkaan, analyysiksi jäi se, että "ihmiset vaan halusivat vaihtelua".
Olen myös saanut sellaisen käsityksen, että MustatKortit on myös osoittanut tukea kyseiselle puolueelle. Vaikka kyseessä on pesunkestävä kokkari. Eli joko MustatKortit on natsisika tai sitten hänen mielestään kansalla tulisi olla oikeus valitä päättäjänsä (lue. äänestää) ja vaikuttaa tällä tavoin maansa tulevaisuuteen. Nythän näin ei tehty, vaan Ruotsindemokraatit suljettiin aika törkeällä tavalla pois poliittisesta päätöksenteosta.
Anteeksi MustatKortit, että käytin sinua esimerkissäni. Ja saat toki korjata, jos olen väärässä.
Kyllä itsekin symppaan Ruotsindemokraatteja. En ymmärrä minkä takia kansaa ei nyt Ruotsissa kuunnella. Eikö koko demokratia perustu siihen, että kansa tuo oman mielipiteensä julki?
No eiköhän vaikkapa maanpuolustuksen alasajo riitä yhdeksi kohdaksi, jonka sinäkin myönnät asiakysymykseksi, jossa oikeisto munasi itsensä. Myös esimerkiksi kansallisomaisuuden myyminen ideologisista syistä lienee yksi näistä syistä miksi kansa halusi muuttaa linjan vasemmistolaiseksi.
Eli joko MustatKortit on natsisika tai sitten hänen mielestään kansalla tulisi olla oikeus valitä päättäjänsä (lue. äänestää) ja vaikuttaa tällä tavoin maansa tulevaisuuteen. Nythän näin ei tehty, vaan Ruotsindemokraatit suljettiin aika törkeällä tavalla pois poliittisesta päätöksenteosta.
Kyllä itsekin symppaan Ruotsindemokraatteja. En ymmärrä minkä takia kansaa ei nyt Ruotsissa kuunnella. Eikö koko demokratia perustu siihen, että kansa tuo oman mielipiteensä julki?
Paitsi, jotta Suomessa tavataan pitää Ruotsia esimerkkinä.Kyseinen hallituskombinaatio olisi melko varmasti parantanut Suomen asemia keskinäisessä kilpailussamme maailmanmarkkinoilla.
...
Siis miten kansaa ei muka kuunnella? Pitäisikö äärioikeistolle antaa pääministerin paikka, koska saivat jonkun 14 prosentin kannatuksen?...
Tämä on malliesimerkki Jatkoajan sairaasta keskustelukulttuurista. Jos kysyt puolueen linjaa, saat kuulla olevasi pedofiili. Huoh.
Hieman kyseeenalainen tutkimus siis.
Voi olla että esitetyt asiat pitävät paikkaansa mutta en minä ainakaan siihen toistaiseksi usko. Palkanalennus voi aiheuttaa työttömyyttä koska rahaa kulutukseen on vähemmän kuin aiemmin mutta voi sillä olla myös positiivisia seurauksia: työllistäminen voi olla helpompaa ja kotimaiset yritykset saa kilpailuedun niin kotimarkkinoilla kuin myös viennissä.
Lisäksi kuluttaja voi saada etua sikäli että ainakin kotimaisten tuotteiden hinta laskee koska yritysten palkkakulut pienenevät.
Palkkaleikkauksien huonona puolena on myös se että verotulojen määrä pienenee mutta koska yhteiskunta on myös huomattava työnantaja, palkkakulujen pienenemisestä johtuen myös yhteiskunnan menot pienenevät.
Kansalaisen kannalta palkkaleikkauksella on sama vaikutus kuin veron korotuksella mutta veronkorotuksesta on vaikea nähdä mitään muita positiivisia vaikutuksia kuin ehkä se että verotulojen määrä kasvaa.