Perussuomalaiset

  • 5 567 526
  • 44 578
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Timppa kohkaa, etteivät ihmiset ole ollenkaan yhtä lämpimänä käyneet homoavioliitoista tai abortista, kuin tästä pakkoruotsista. Sekös Timppaa suututtaa.

Saattaisiko sillä olla kenties jotain tekemistä sen kanssa, minkä ihmiset kokevat oikeudenmukaiseksi ja mitä eivät, Timppa hyvä?
 

kovalev

Jäsen
Mielenkiintoista, että Timppa lähti itse ikään kuin vähättelemään koko pakkoruotsi-asiaa. Juuri nyt, kun sitä pitäisi rummuttaa yöt ja päivät joka tuutista.

Luuleeko hölmö tosiaan saavansa abortista samanlaisen kansalaiskeskustelun aikaiseksi, johon EK:kin ottaisi kantaa.
Vai mitä hän oikeastaan itki itkiessään?
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Perussuomalaisten raju esitys – â€Orjatyötä†| Uusi Suomi

Siitä taas yksi idioottiehdotus muiden idioottiehdotusten rinnalle.

Kuinkas Hakkarainen on ottanut huomioon yritysten välisen eriarvoistumisen, jos yritykselle A on tarjolla ilmaista (siis valtion kustantamaa) työvoimaa mutta yritys B samalla alalla joutuu maksamaan työvoimastaan markkinahintaa? Eikun hei, mitä näitä miettimään. Tuskin on käynyt edes ajatuksissa moinen.

Kunnilla ja valtiolla sitten tulisikin olla oikeus tämän työttömän työvoiman hyödyntämiseen, mutta tätä ei voi todellakaan laajentaa yrityksiin.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters

Myyt nyt aika vahvasti vanhaa uutena. Pari vuotta vanha juttu ja tuota ei enää ajeta käsittääkseeni eteenpäin. Vähän hätäisesti tuo tuotiin raakileena pöytään, vaikka ajatus tuon takana onkin hyvä. Kuitenkin kokoajan olemme menossa kohti vastikkeeellisuutta. Itse olen aikanani joutunut pakkotyötä tekemään duunini eteen, koska vastassa oli punaiset puoluekirjat, niin oli pakko tehdä ilmaista duunia vapaaehtoisesti ja harjoitteluiden kautta kuukausia, että oli antaa näyttöä työhaastattelussa. Ja siitäkin kodinhoitotuen leikkaajat kitisivät jotain väsynyttä. Koska puoluekirja ja sillee.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kuinkas Hakkarainen on ottanut huomioon yritysten välisen eriarvoistumisen, jos yritykselle A on tarjolla ilmaista (siis valtion kustantamaa) työvoimaa mutta yritys B samalla alalla joutuu maksamaan työvoimastaan markkinahintaa? Eikun hei, mitä näitä miettimään. Tuskin on käynyt edes ajatuksissa moinen.

Tässä on varmasti todellisia ongelmia mutta ideahan lähtee käsittääkseni (en tiedä) siitä että työttömiä saadaan työn piiriin (aktivoitua) ja toisaalta kattoon räkijät ja muut elämäntapaintiaanit eivät voi lokkeilla vapaasti.

Tuo vasemmistoaktiivin kommentti on taas tyypillistä vasemmistolaisuutta jossa saavutetut edut nauttivat täydellistä koskemattomuutta ja mitään vastuullisuutta verovaroilla maksettavien tukien eteen saa vaatia. Ja käsittääkseni jo nyt ansisidonnainen voidaan viedä pois jos ei suostu töihin/koulutukseen, ilmeisesti tämä on vasemmistolle ok (no ei varmasti ole mutta jopa he tajuavat ettei tätä vaatimusta voida poistaa).

EDIT: Hyvä Hege41, juttu on jo kaksi vuotta vanha! Virta päälle!
 
Viimeksi muokattu:

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Myyt nyt aika vahvasti vanhaa uutena. Pari vuotta vanha juttu ja tuota ei enää ajeta käsittääkseeni eteenpäin. Vähän hätäisesti tuo tuotiin raakileena pöytään, vaikka ajatus tuon takana onkin hyvä.

Ajatuksena ei ole hyvä, jos yritysten välinen kilpailu eriarvoistuu. Vain kunnalla ja valtiolla tulisi olla oikeus tähän työttömään työvoimaan. Se että suuri joukko perussuomalaisia tuon allekirjoitti, kertoo omaa kieltään ko. remmistä.

Daespoo kirjoitti:
Tuo vasemmistoaktiivin kommentti on taas tyypillistä vasemmistolaisuutta jossa saavutetut edut nauttivat täydellistä koskemattomuutta ja mitään vastuullisuutta verovaroilla maksettavien tukien eteen saa vaatia.

Minä en ottanutkaan kantaa tuon vassarin mölinään. Ei siellä olla sen paremmin kartalla tämän esityksen todellisesta ongelmasta.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ajatuksena ei ole hyvä, jos yritysten välinen kilpailu eriarvoistuu. Vain kunnalla ja valtiolla tulisi olla oikeus tähän työttömään työvoimaan.

Jep, tämä on esityksen suurin ongelma. Mutta jos työvelvoite rajoittuu 1-2vkoon niin silloin ei korvata ns. normipalkollisia. Kouluttamattomien pätkätyöllisten asema ei kyllä parane.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Ajatuksena ei ole hyvä, jos yritysten välinen kilpailu eriarvoistuu. Vain kunnalla ja valtiolla tulisi olla oikeus tähän työttömään työvoimaan. Se että suuri joukko perussuomalaisia tuon allekirjoitti, kertoo omaa kieltään ko. remmistä.

Tarkoitin ajatuksella sitä, että nuoret on vain yksinkertaisesti pakko saada liikkeelle sieltä WOW:in ääreltä. Kilpailu työpaikoista ja koulutuksesta sen kuin kovenee. Ahkeruus ja oma-aloitteellisuus palkitaan varmasti jossain vaiheessa, vaikka se vaatisi vähän perseelle potkimista. Toki tuossa on ne ongelmat toteuttamisen kanssa, kuten sanoit. Niistä olen samaa mieltä.

Mitä kieltä kertoo vasurien ja demarien allekirjoittamat leikkauslistat lääkkeistä ym.. (Muista pappisaatelistosuvun kultamunan uho: Leikkaamme aseista, emme lääkkeistä) alvin korotukset ja eläkeiän nostot (Joita Jutta ja demput jyrkästi vastusti)?

No, eiköhän hommat lutviudu, kun Paavo nostaa kehitysavut tappiin ja antaa Kreikan velat anteeksi. Loputkin tehtaat kiinni, niin saadaan päästötön Suomi. Miksi vaivautuisimme hitsaamaan ynnä muuta ikävää? Kun voimme tehdä työtä tasa-arvotutkijoina ja maahanmuuttokoordinaattoreina.
 
Viimeksi muokattu:

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Tarkoitin ajatuksella sitä, että nuoret on vain yksinkertaisesti pakko saada liikkeelle sieltä WOW:in ääreltä. Kilpailu työpaikoista ja koulutuksesta sen kuin kovenee. Ahkeruus ja oma-aloitteellisuus palkitaan varmasti jossain vaiheessa, vaikka se vaatisi vähän perseelle potkimista. Toki tuossa on ne ongelmat toteuttamisen kanssa, kuten sanoit. Niistä olen samaa mieltä.

Olen samaa mieltä tuosta aktivoimisesta, mutta yrityksille tuota ilmaista työvoimaa ei saa antaa.

Mitä kieltä kertoo vasurien ja demarien allekirjoittamat leikkauslistat lääkkeistä ym.. (Muista pappisaatelistosuvun kultamunan uho: Leikkaamme aseista, emme lääkkeistä) alvin korotukset ja eläkeiän nostot (Joita Jutta ja demput jyrkästi vastusti)?

Tuo eläkeiän nostoa vastaan haraaminen on juuri sitä kuvottavaa toimintaa, jolla oman kannatuksen rippeistä yritetään pitää kiinni valtiontalouden kustannuksella.

Mulle on aika turha heittää näitä demarivassari-juttuja, koska minä en niihin osaa vastata eivätkä minua noin muutenkaan hetkauta. Mulla on nykyään nukkuvien puoluekirja.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Perussuomalaisten Olli Immonen taitaa kannataa niin sukupuolineutraalia avioliittolakia kuin nykyisen asevelvollisuuden muuttamista molempia sukupuolia koskevaksi?

Suora lainaus tuosta Perussuomalaisten omasta verkkomediasta:
Perussuomalaiset Immonen luopuisi sukupuolikiintiöistä

Ihmisten jaottelu sukupuolen perusteella ei ole enää tätä päivää, vaan jokaista ihmistä on ensisijaisesti kohdeltava yksilönä, Immonen toteaa
 

PTS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuo eläkeiän nostoa vastaan haraaminen on juuri sitä kuvottavaa toimintaa, jolla oman kannatuksen rippeistä yritetään pitää kiinni valtiontalouden kustannuksella.

No jaa, Urpilainen tulisi sen vastuunkannon mantran kera vielä hyväksymään. Nyt Soinikin on taipunut: Soini Talouselämässä: Eläkeikä voisi nousta vuodella - Kotimaa - Savon Sanomat. Itsessäänhän eläkeiän lakisääteisen nostamisen ajaminen on nykyisen uusliberalistisen konsensuksen aikaansaannos.

Nykyäänkin eläkkeelle todellisuudessa jäädään ennen ikärajoja. Toisaalta tässä Vanhasen hiihtoreissulla saamassa ideassa ei oteta ollenkaan huomioon eri alojen hyvin erilaista tilannetta. Tutkimusten mukaan juuri fyysisissä ammateissa toimivat vastustavat korottamista eniten (ja nimenomaan vanhemmat ikäryhmät), eikä se ole sattumaa. Hokema työvoimapulasta on myös huvittava, kun todellisuudessa sitä ei vaan useimmilla aloilla ole. Toki joskus 2000-luvun alussa puhuttiin IT-osaajien puutteesta :).

Hoitoalalle sellainen voi oikeasti tulla, mutta panostaisin ennemminkin uudelleen koulutukseen ja tarvittaessa maahanmuuttoonkin mieluummin kuin siihen, että arvokasta mutta samalla kuitenkin raskasta työtä tekevät pakotettaisiin roikkumaan työelämässä pidempään. Kysymys näin ylipäänsä on myös siitä, halutaanko iäkkäitä ihmisiä pitää työelämässä? Halukkaita pidempään työskentelijöitä kyllä on, mutta aina ei vaan ole työpaikkoja näillekään. Se on ongelma eikä työvoiman tarjonta niinkään. Noh, onneksi edes Paavo Lipposen anti-intellektuelliksi nimeämä Heikki Patomäki katselee esimerkiksi huoltosuhteen ongelmaa laajemmin kuin nykyinen vartiaiskonsensus: Vuoden 2014 budjetin analyysi | Heikki Patomäki
 
Viimeksi muokattu:

Fremont

Jäsen
Persut julisti tukun uusia eurovaaliehdokkaita.

Kuten arvata saattoi ehdokkaiden joukossa oli roskakuski, 25-vuotias eläkeläinen, järjestysmies, maanviljelijä ja ATK-tukihenkilö.

Joukosta puuttuvat ainakin rumat ihmiset...

Henkilökohtaisesti näkisin kyllä mieluummin tavallisia ihmisiä europarlamentissa kuin peiliin tuijottavia hyväosaisia. Ehkä niihin ilmapallon puhaltamis-direktiiveihinkin saataisi sillä jotain järkeä.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hoitoalalle sellainen voi oikeasti tulla, mutta panostaisin ennemminkin uudelleen koulutukseen ja tarvittaessa maahanmuuttoonkin mieluummin kuin siihen, että arvokasta mutta samalla kuitenkin raskasta työtä tekevät pakotettaisiin roikkumaan työelämässä pidempään. Kysymys näin ylipäänsä on myös siitä, halutaanko iäkkäitä ihmisiä pitää työelämässä? Halukkaita pidempään työskentelijöitä kyllä on, mutta aina ei vaan ole työpaikkoja näillekään. Se on ongelma eikä työvoiman tarjonta niinkään. Noh, onneksi edes Paavo Lipposen anti-intellektuelliksi nimeämä Heikki Patomäki katselee esimerkiksi huoltosuhteen ongelmaa laajemmin kuin nykyinen vartiaiskonsensus: Vuoden 2014 budjetin analyysi | Heikki Patomäki

Kun Aatu Amis valmistuu ammattikoulusta vaikkapa raksamieheksi tai putkimieheksi 18-vuotiaana, aloittaa työt ja lopettaa eläkeikään tullessaan, on takana 45 vuotta töitä ammatissaan. Siis jos ajatellaan optimitilannetta. Luulisi riittävän kaikille osapuolille.

Tiina Tutkija taas "opiskelee" jotain kulttuurihistoriaa yliopistolla, valmistuu 28-vuotiaana (jos valmistuu), jää eläkkeelle 63-vuotiaana ja takana on 35 vuotta töitä ammatissaan. Siis jos ajatellaan edelleen optimitilannetta.

Ihan kuriositeettina kysyisin, että kumpi on maksanut Suomen yhteiskunnalle enemmän, kummasta on ollut Suomen yhteiskunnalle enemmän hyötyä ja kumpi jää eläkkeelle todennäköisemmin paremmassa fyysisessä kunnossa?

Mun mielestä eläkkeelle pääsyä pitäisi viedä siihen suuntaan, että iällä ei ole merkitystä eläkkeelle pääsyn kanssa, vaan se merkitsisi, kuinka kauan ihminen on ollut työelämässä. Mun mielestä ihminen, joka on ollut työelämässä vaikkapa 40 vuotta, on ansainnut päästä eläkkeelle. Tämä myös kannustaisi ihmisiä nopeuttamaan valmistumistaan korkeakouluista, sillä korkeakouluista valmistumisikä taitaa Suomessa olla ihan ylätasoa Euroopassa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kun Aatu Amis valmistuu ammattikoulusta ...
Tiina Tutkija taas "opiskelee" jotain kulttuurihistoriaa ....

Jaa nämäkö ne on ne vaihtoehdot?

Eiköhän suurin osa yliopisto-opiskelijoista päädy tekemään jotain tuottavaa työtä ja nämä kulttuurihistorian tutkijat on aika pieni vähemmistö. Lisäksi nämä maksavat keskimäärin enemmän veroja ja ovat tuottavampia kuin amistyypit.
 

CBMS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lugu
Mun mielestä eläkkeelle pääsyä pitäisi viedä siihen suuntaan, että iällä ei ole merkitystä eläkkeelle pääsyn kanssa, vaan se merkitsisi, kuinka kauan ihminen on ollut työelämässä. Mun mielestä ihminen, joka on ollut työelämässä vaikkapa 40 vuotta, on ansainnut päästä eläkkeelle. Tämä myös kannustaisi ihmisiä nopeuttamaan valmistumistaan korkeakouluista, sillä korkeakouluista valmistumisikä taitaa Suomessa olla ihan ylätasoa Euroopassa.

Tätä samaa mallia olen itse jo pitkään pohtinut ja ehdotellut keskusteluissa.
Duunaripuolella tälle idealle löytyy kannatusta. Sovitaan joku työuran pituus, on se sitten vaikka tuo ehdottamasi 40 vuotta. Tasapuolista ja reilua. Koulutettuja ihmisiä olisi silti varmasti tarpeeksi jatkossa, ja ehkä motivoisi myös ihmisiä hakeutumaan duunaripuolen koulutukseen/töihin. Tosiasia vaan on että monella fyysistä työtä tekevällä eläkeikä ei ole lähelläkään kuuttakolmea. Esim. rakennusalalla todellinen eläkeikä on 52 vuotta, keskimäärin kaikilla aloilla 59 vuotta.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Mun mielestä eläkkeelle pääsyä pitäisi viedä siihen suuntaan, että iällä ei ole merkitystä eläkkeelle pääsyn kanssa, vaan se merkitsisi, kuinka kauan ihminen on ollut työelämässä. Mun mielestä ihminen, joka on ollut työelämässä vaikkapa 40 vuotta, on ansainnut päästä eläkkeelle. Tämä myös kannustaisi ihmisiä nopeuttamaan valmistumistaan korkeakouluista, sillä korkeakouluista valmistumisikä taitaa Suomessa olla ihan ylätasoa Euroopassa.

Erinomainen ehdotus. Kyllä 40 vuodessa jo eläkemaksuja on maksanut ihan riittävästi. Ongelmana tuossa vain olisi se, että jos jää työttömäksi jossain vaiheessa, on esim. vuoden työttömänä. Pitääkö sitten olla vastaavasti vuosi pidempään työelämässä? Joo, mutta nuo on sitten ihan järjestelykysymyksiä. Ja kuten sanoit, niin tulisi varmasti opintoihinkin vauhtia. Mielestäni todella typerää, että voi valtion piikkiin opiskella useita tutkintoja siihen asti, kunnes täyttää 30 vuotta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos työvuosia halutaan pidentää, niin niitä työvuosia tulisi olla vähintään 45. Tarkoituksena on kai pitää väki pidempään töissä, jotta he eivät kuluttaisi eläkerahoja.
 
Eiköhän suurin osa yliopisto-opiskelijoista päädy tekemään jotain tuottavaa työtä ja nämä kulttuurihistorian tutkijat on aika pieni vähemmistö.
Tuosta löytyy hivenen tutkimustietoa Tampereen Yliopistosta, TTY:stä, TAMK:sta ja PIRAMK:sta valmistuneiden työllistymisestä. Työllistyneistä 39% oli kunnan, kuntayhtymän, kunnallisen liikelaitoksen, ammattikorkeakoulun, valtion tai valtion liikelaitoksen palveluksessa. Nopeasti tulee kyllä sellainen mielikuva, että amk:sta valmistuneiden suhteellinen osuus listaamissani työnantajasektoreissa on vähäisempi kuin yliopistosta valmistuneiden.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös