Mikä sen tarkoitus mielestäsi sitten on?
Taata työhön kykenemättömän toimeentulo.
Mikä sen tarkoitus mielestäsi sitten on?
Kumpiakohan yhteiskunnan kannattaa kouluttaa, niitä joista on pulaa vai niitä jotka valmistuvat suoraan kortistoon?
Mitä suurempi kysyntä ammattitaidolle, sen paremmat aidot työllistymismahdollisuudet. Ymmärtääkseni valtaosa suomalaisista haluaa, että asunnossa on toimivat vesiputket ja viemärit. Ihmiset ovat myös valmiita maksamaan tuosta.Mitä korkeampi koulutus, sen parempi työllisyys.
Mitä suurempi kysyntä ammattitaidolle, sen paremmat aidot työllistymismahdollisuudet.....
Ei suunnittele. Niitä ei myöskään suunnittele yliopiston käynyt sukupuolen tutkija. Ne suunnittelee todennäköisesti joko DI tai tietyn lisäpätevöitymisen suorittanut ins-AMK. Toisin sanoen sellainen, jonka ammattitaidolle on myös kysyntää, josta ihmiset ovat valmiita maksamaan.Tottakai ne putket pitää toimia, mutta miten se liittyy tähän? Ja vaikka liittyisi, niin se putkimieskö ne putket mitoittaa ja suunnittelee?
jussi_j kirjoitti:Onko vaikeuksia ymmärtää lukemaansa.
Tarinankertoja kirjoitti:Mitä korkeampi koulutus, sen parempi työllisyys.
Boldaukset mun. Oliko muuta?jussi_j kirjoitti:Sinulle on esitetty, että parempi koulutus takaa paremman työllisyyden.
Kumpiakohan yhteiskunnan kannattaa kouluttaa, niitä joista on pulaa vai niitä jotka valmistuvat suoraan kortistoon?
Vielä suurempi voimavara ovat naistutkimuksen opiskelijat. Oppiala on lähes koko maailmassa täysin tuntematon, joten meillä on huikea etulöyntiasema :)
Oppiaine tunnetaan Suomessakin nykyään ihan vaan muun maailman malliin sukupuolitutkimuksena.
Tuollaisista tutkimuksista ei ole kukaan halukas maksamaan senttiäkään. Yhteiskunta sitten keksii tuollaisille tyhjän rustaajille jonkinlaisen, totaalisen ylisuuren palkkauksen.
Se on se yhteiskunta, jossa valtava enemmistö elää pienen vähemmistön toimeliaisuudesta ja tuottavuudesta ja tuon määrällisen ylivoimansa ansiosta maksattavat vähemmistöllä yhtä ja toista tarpeetonta. Sama yhteiskunta, jossa keksitään tutkimukselle nimi, tekijä ja hintalapuksi 700 000€. Lienee melko yksimielinen käsitys, että yksikään yksilö, yhdistys tai yritys ei olisi tehnyt moista tilausta.Hetkinen. Mikä on tämä yhteiskunta, joka tällaisen ylisuuren palkkauksen keksii, jos kerran kukaan ei ole halukas maksamaan?
Kyllä. Täällä tarvitaan ainoastaan maanviljelijöitä ja metsästäjiä, jotta saadaan ruokaa, rakennusmiehiä, että saadaan suojaa ja vaatteiden tekijöitä, jotta pysytään lämpinä. Kaikki muut ovat yhteiskunnassa loisia, jotka elävät em. ryhmän tuotteilla. Siis niin putkimiehet, jääkiekkoilijat, tehdastyöläiset, opettajat, kauppiaat, viihdetaiteilijat kuin tutkijat.
Hetkinen. Mikä on tämä yhteiskunta, joka tällaisen ylisuuren palkkauksen keksii, jos kerran kukaan ei ole halukas maksamaan? Minä olen ollut siinä uskossa, että yhteiskunta olemme me, sinä ja minä ja kaikki muut. Ei se ole mikään taivaalta tipahtava jumalan sana.
Tarinankertoja, sinulle esitettiin edellisellä sivulla suora pyyntö (tai siis kaksi kappaletta pyyntöjä samasta aiheesta) perustella väitteesi, ajattelitko
tyypilliseen tapaasi jättää perustelematta heittosi vai oliko kyseessä vain puhdas epähuomio?
Hetkinen. Mikä on tämä yhteiskunta, joka tällaisen ylisuuren palkkauksen keksii, jos kerran kukaan ei ole halukas maksamaan? Minä olen ollut siinä uskossa, että yhteiskunta olemme me, sinä ja minä ja kaikki muut. Ei se ole mikään taivaalta tipahtava jumalan sana.
Jos kansalta kysytään, että pitääkö veroja alentaa niin 90% on sitä mieltä, että pitää.Aika ylevää Snakster. Yhteiskunnan muodostamme me kaikki mutta meitä kaikkia koskevat säännökset (lait ja asetukset) määritellään eduskunnassa.
En kerro, koska se ei ollut viestini pointti. Ihmisen kuuluu tehdä töitä siihen asti kuin jaksaa, sen jälkeen tulee eläke.
Minusta erilaiset työvuosiin sidotut eläkkeet ovat turhia, ihmisen kuuluu käydä töissä.
...Olen samaa mieltä kyllä siitä, että ihmisen kuuluu kaydä töissä. Mutta on mielestäni aika raakaa väittää, että ihmisen pitää käydä töissä niin kauan kuin pystyy ja jaksaa. Että ihmisellä ei nähdä mitään muuta arvoa kuin se, miten paljon hän tekee työtä ja sitten kun on kuluttanut henkiset ja fyysiset voimavarat loppuun, niin voi lopettaa työt ja mennä kotiin/palvelutaloon kuolemaan.
Käsien heiluttelu jatkuu.
Ja vastapalloon vihreiden Jani Toivolan esitys talousongelmien ratkaisuun Suomen on kannettava vastuu Syyrian pakolaisten auttamisesta | Vihreät - De GrönaKäsien heiluttelu jatkuu...
Toimittaja aika suoraan sanoi, että "Mitään laskelmaa sen pohjaksi ei esitetä."
Niin, missäköhän ne kädet nyt mahtaa heilua? Ota nyt pari soijanakkia pahimpaan nälkään ja pienet greenpeace-päikkärit päälle.
Ylen uutisointi perussuomalaisten vaihtoehdosta päin peetä Reijo Tossavainen, toisinajattelija
Linkki Uusi Suomi-blogiin.