Perussuomalaiset

  • 5 490 655
  • 44 140

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Varsinkin toi lopetus on huvittava, Telaketju puhui nimenomaan tuomituista rikollisista, joita sinun mukaasi ei toki ole olemassa.
Puhuit itsesi lahjakkaasti pussiin, saat olla rasisti mutta ole tyhmä.

Väitätkö että useakin somali tai irakilainen on saanut kotimaassaan tuomion rasismista? Siellähän kannustetaan riistämään valkoiselta, ei todellakaan tuomita siittä.




Saat olla rasismi, mutta ole tyhmä, on ilmeisesti jotain somalian murretta jota en ymmärrä, Voisitko suomentaa...
 
...joten jotain ongelmia on peruskoulussa, kun näitä edelleen kasvaa.
Tarinankertojan pelko on viisauden alku. -Tunnuslause moku-Suomen vaakunasta.

Ehdotan jälleen uutta yhteiskuntaa. Vihervasemmisto ottaa Afrikan sarven ja Lähi-idän sankarinsa messiin sekä kaikki ne suomalaiset, joiden mielestä peruskouluissa ei kitketä rasismia riittävän tarmokkaasti. Sinne sitten joka koulun pihalle rakennetaan Tarinankertojan viisikymmenmetrinen kultainen patsas, jonka juurella lapset laulavat joka aamu Kansainsvälisen.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Lukko
Väitätkö että useakin somali tai irakilainen on saanut kotimaassaan tuomion rasismista? Siellähän kannustetaan riistämään valkoiselta, ei todellakaan tuomita siittä.

Eikö tosiaan ole ainuttakaan valtiota jossa jaetaan rasismista tuomioita? Vai eikö Suomi vaan vastaanota kyseisistä maista? Selvennä vähän. Myös valkoisen miehen riistäminen kiinnostaa, tästäkin lisätietoa.

Pointti sulla meni kuitenkin ohi niin että välähti, pari avainsanaa vinkkinä: "rasisti" "rajalla" "mamu" "ei" "tuomiota" ja "vittuako vaadit ensin seulontaa Afrikan rasisteille ja sen jälkeen ilmoitat ettei seulominen ole mahdollista tällä perusteella"

Ts. sulla ei ollut edes pienintä halua keskustella aiheesta, kunhan länkytit.

Saat olla rasismi, mutta ole tyhmä, on ilmeisesti jotain somalian murretta jota en ymmärrä, Voisitko suomentaa...

Sieltä puuttuu "älä" sana, voit itse keksiä sille paikan.

Kerro sinä puolestasi mitä Togoa tuo "saat olla rasismi" on? Ei mitään käsitystä. Mitä se tarkoittaa?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Joka on se ongelma. Se että rasisti on luomassa omalta osaltaan yhteiskunnallisia ongelmia syrjimällä, ylenkatseella ja kuluttajavalinnoillaan. Nämä kaikki aiheuttavat ongelmia juurikin syrjittävien piirissä, jonka oireista sitten rasisti saa lisäsyytä käytökselleen... autuaita ova vähän yksinkertaiset jne.. sellainenhan se rasisti, tai nykysuomeksi maaanmuuttokriittinen, ihminen on.

Olen varmaan mielestäsi rasisti, koska olen maahanmuuttokriittinen henkilö, ei sillä mitään, minua ei enää edes sekään jaksa hetkauttaa, että kriittisyys merkitsee automaattisesti rasismia. Mutta minusta on - rehellisesti asia ilmaisten - älyllistä köyhyyttä ja typeryyttä leimata jokainen maahanmuuttoon kriittisesti suhtautuva rasistiksi, näin sinä viestissäsi teet. Aivan samoin kuin jokainen Vihreä olisi automaattisesti kettutyttö, mikä sekään ei pidä paikkaansa.

vlad.
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Ts. sulla ei ollut edes pienintä halua keskustella aiheesta, kunhan länkytät.

Nyt tuli kyllä sen tasoiselta ykköskeskustelijalta palautetta, että ehkä minun tosiaan nyt täytyy lopettaa tämä länkyttäminen. Toivottavasti tajuat itse tehdä saman.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen varmaan mielestäsi rasisti, koska olen maahanmuuttokriittinen henkilö, ei sillä mitään, minua ei enää edes sekään jaksa hetkauttaa, että kriittisyys merkitsee automaattisesti rasismia.
No olen itse vasemmalle kallellaan melko selkeästikin, mutta olen silti maahanmuuttokriittinen.

Ei nuo asiat siis ole niin mustavalkoisia, vaan harmaan sävyjä mahtuu ja minä olen yksi niistä. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä harmaammalta nuo mielipiteeni näyttää.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Ja sekö selviää kaivamalla työtön kokoomuslainen ja vetämällä siitä analyysi kokoomuslaisuudesta yleisesti?

Nähdäkseni sinä olet ainoa, joka on tässä jauhanut jostain työttömistä ja kokoomuslaisista. Haluat kiihkossasi puhua ilmeisti jonkun tutkimuksen persuäänestäjäsegmentistä ja jostain syystä sotkea sen siihen, kun minä kommentoin persupoliitikkojen koulutustasoa. Puhumme siis eri asioista, mutta ei se mitään.

Aivan kuten teit kaivamalla yksittäisproffia PStä, kun tutkittuakin tietoa on tarjolla.

Kun mainitsee, että 30 valittua kuntavaltuutettua sadan joukosta omaa ylemmän korkeakoulututkinnon, niin ei se ole mitään yksittäistapauksen kaivelua. Eivät edes niiden joukossa olevat 6 tohtoria tai proffaa, jotka sinua tuntuvat niin kovasti kiusaavan.

Onneksi kaikki eivät lue näitä viestejä aivot marxilaisessa solmussa. Esim. nimimerkki karotenoidi ymmärsi vaivatta mistä oli kysymys ja miksi viittasin tuohon Uudenmaan ps-kuntavaltuutettujen koulutustasoa käsittelevään viestiin.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
No olen itse vasemmalle kallellaan melko selkeästikin, mutta olen silti maahanmuuttokriittinen.

Ei nuo asiat siis ole niin mustavalkoisia, vaan harmaan sävyjä mahtuu ja minä olen yksi niistä. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä harmaammalta nuo mielipiteeni näyttää.

Asiat eivät todellakaan ole mustavalkoisia, mutta tuntuu siltä, että puolella jos toisella niistä halutaan tehdä mustavalkoisempia kuin ne ovatkaan ja toki rasismi-leimaa lyödessään osa vihervasemmistosta syyllistyy tähän yksinkertaistamiseen kenties ajattelematta, että siellä kritiikin takana voi olla aitoa huolta ja fiksujakin ajatuksia, sellaisia joita kannattaisi kuunnella kädet korvilla seisoskelun sijaan.

Olisi mielenkiintoista tietää, että kuinka moni vihreä tai vasemmistoliittolainen suhtautuu kriittisesti maahanmuuttoon mutta pitää ajatukset vain ja ainoastaan omassa tiedossa, koska yleinen suhtautuminen maahanmuuttoon on kyseisissä puolueissa jopa yltiöpäisen kritiikitöntä ja tuntuu siltä, että huomattavan suuri osa pitää maahanmuuttoa kaikkiaan positiivisena asiana ja ne kenties pienet kielteiset asiat on hyväksyttävä osana tätä monikansallista kauppaa ja ihanuutta.

vlad.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Hmm, olen kyllä vähän antanut itselleni kertoa, että jos ihan ei pidä maahanmuuttoa maailman pahimpana asiana niin on voinut helpostikin viuhua erinäisiäkin "suvis-visva- raiskausten rakastaja" -leimoja. Itse en juuri pidä rasisteina kuin rasisteja, ja minusta on selkeää, että huomattava osa maahanmuuttokriitikoista ei ole rasisteja - joskin melko huomattavalla osalla on puolestaan vähintään jonkinlaisia rasistisia mielipiteitä (lähinnä yksilön etukäteistä leimaamista ryhmäjäsenyyden perustella, mikä minusta liberaalina on kyllä rasistista ajattelua). Mutta ihan tyylipuhtaita ideologisia rasisteja lienee hyvin pieni vähemmistö.

Ja luulisinpa että meistä maahanmuuttokriitikko-kriitikoista melkoisen pieni osa rakastaa raiskauksia ja tyttöjen sukuelinten silpomisia ja fundamentalistista islamia. Mutta mene ja tiedä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Olen varmaan mielestäsi rasisti, koska olen maahanmuuttokriittinen henkilö, ei sillä mitään, minua ei enää edes sekään jaksa hetkauttaa, että kriittisyys merkitsee automaattisesti rasismia. Mutta minusta on - rehellisesti asia ilmaisten - älyllistä köyhyyttä ja typeryyttä leimata jokainen maahanmuuttoon kriittisesti suhtautuva rasistiksi, näin sinä viestissäsi teet. Aivan samoin kuin jokainen Vihreä olisi automaattisesti kettutyttö, mikä sekään ei pidä paikkaansa.

vlad.

No olen itse vasemmalle kallellaan melko selkeästikin, mutta olen silti maahanmuuttokriittinen.

Ei nuo asiat siis ole niin mustavalkoisia, vaan harmaan sävyjä mahtuu ja minä olen yksi niistä. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä harmaammalta nuo mielipiteeni näyttää.

Hmm, olen kyllä vähän antanut itselleni kertoa, että jos ihan ei pidä maahanmuuttoa maailman pahimpana asiana niin on voinut helpostikin viuhua erinäisiäkin "suvis-visva- raiskausten rakastaja" -leimoja. Itse en juuri pidä rasisteina kuin rasisteja, ja minusta on selkeää, että huomattava osa maahanmuuttokriitikoista ei ole rasisteja - joskin melko huomattavalla osalla on puolestaan vähintään jonkinlaisia rasistisia mielipiteitä (lähinnä yksilön etukäteistä leimaamista ryhmäjäsenyyden perustella, mikä minusta liberaalina on kyllä rasistista ajattelua). Mutta ihan tyylipuhtaita ideologisia rasisteja lienee hyvin pieni vähemmistö.

Ja luulisinpa että meistä maahanmuuttokriitikko-kriitikoista melkoisen pieni osa rakastaa raiskauksia ja tyttöjen sukuelinten silpomisia ja fundamentalistista islamia. Mutta mene ja tiedä.

Tässä jonossa muutama älykäskin kannanotto rasismiin ja rasistiksi leimaamiseen - jopa "ystäväni" mrj saa minulta varauksettoman tunnustuksen. Kuten täällä on todettu, rasistikortti(-kin) heilahtaa tietyiltä tahoilta salamannopeasti, kun vain edes epäilee em. tahojen tarkoitusperiä ja viisautta maahanmuuttoasioissa. Mutta - OK eli kuten eräs entinen istuva presidenttimme sanoi: "Ei pidä provosoitua, kun provosoidaan!"
Tuo on tosin helpommin sanottu kuin tehty, kuten tällä foorumillakin selkeästi näemme enkä katso olevani mitenkään poikkeus säännöstä, paremminkin päinvastoin.

Omista lähtökohdistani sen verran, että olen mm. elellyt yhden muslimiperheen seinänaapurina vuosikausia, paraikaakin, eikä minulle ole heistä juuri muuta kuin hyvää sanottavaa. He ovat integroituneet suomalaiseen yhteiskuntaan kohtuullisesti, tosin pitkän ajan kuluessa, mutta menettämättä silti kokonaan omaa kulttuuriperintöään. Avainsanana tuossa integroitumisessa on ollut voimakas halu ja yritys sopeutua ja ymmärrys mitä se itseltä vaatii, mm. kielen opettelu, yms.
Olen myös joutunut/saanut työni takia asua eri maissa ja kiertää maailmaa ihan riittävästi elämäni ja työurani aikana ja se on muokannut näkökantaani omanlaisekseni. Olen ollut "viemässä" tietotaitoa ja materialistista apua sellaisiin maihin, joissa sitä on kaivattu ja tarvittu ja omien kokemusteni mukaan se on kohtuullisen hyvä ja kustannustehokas ja itse asiassa lähes ainoa mahdollinen keino parantaa ao. maiden elinoloja ja kansalaisten toimeentuloa.

Mutta - ei se tarkoita sitä, että olisin valmis ja halukas hyväksymään kaikki mahdolliset ja mahdottomat maahanmuuttajat mukisematta, kun nämä tietyt tapaukset ovat näin "kunnon kansalaisia" yleisesti ottaen. Tällainen sinisilmäinen olettamus, lähestymistapa ja asenne on, vladin sanoin, älyllistä köyhyyttä ja typeryyttä ja on valitettavasti täällä Suomessakin vallalla monien muiden länsimaiden tavoin.
Se, että sekalaista seurakuntaa "kelkotaan" mm. tänne arktisen hysterian synnyinsijoille ghettoutumaan "humanitäärisistä, ym. syistä", ei ole hyväksi kellekkään pidemmällä tähtäimellä - tästä lienee jo tarpeeksi esimerkkejäkin, vain syistä on erimielisyyttä.

Jos/kun olen näillä aika suppeille ja vaatimattomilla mutta konkreettisilla kokemuksillani ja esittämilläni mielipiteillä jonkun mielestä rasisti, persu, yms. ja minulla on ollut ongelmia koulutuksessani, so be it - se ei ole suinkaan minun häpeäni, päinvastoin. Polkekoot ensin itse samat jäljet lumeen...
 

kovalev

Jäsen
Soinilla on hyvät ja huonot hetkensä. Eilinen Pressiklubi meni taas aika lailla kiertelyksi ja änkyttämiseksi, mikä oli toki jossain määrin odotettuakin Apusen ja Kuparisen seurassa.
Tietysti puolueen omille äänestäjilleen asettama rimakin on hyvin alhaalla, ja moni (Soinin) perusduunarikin varmasti näkee tämän halpatyövoima-ajattelun loistavana visiona: töihin hinnalla millä hyvänsä ja millä työehdoilla hyvänsä, Ameriikan malliin.
Nyt pitäisi vielä tietää, miten tämä persujen ihanneyhteiskunta eroaa kokoomuslaisesta ajattelusta. Vaikka ei kai sen ole tarkoituskaan erota, kun puolueessa on valtava oikeistosiipi ja entisiä kokkareitakin.

Soinilta myös merkillistä änkytystä tässä ministerikierrätys-kysymyksessä. En ymmärrä, miksei Soini vain reilusti myönnä sukupuolittavansa tämän kysymyksen (niin kuin suurin osa ihmisistä joka tapauksessa tekee). Kuparinen vs. Soini - 6 - 1.
Homoliitto-kysymyksessä pöytä ja tuoli ovat ilmeisesti uusi meloni ja lippalakki. Suorastaan häikäisevää retoriikkaa, mutta puree varmasti karaokebaareissa jopa yllättävän hyvin.

Pakko se on vain hyväksyä, että autonrassaajat pysyvät autonrassaajina, vaikka ne välillä viikoksi suureen maailmaan päästettäisiinkin.
 
Soinilta myös merkillistä änkytystä tässä ministerikierrätys-kysymyksessä. En ymmärrä, miksei Soini vain reilusti myönnä sukupuolittavansa tämän kysymyksen (niin kuin suurin osa ihmisistä joka tapauksessa tekee). Kuparinen vs. Soini - 6 - 1.

Aika kiihtyneessä mielentilassa oli kyllä Kuparinen, kun pääsi Soinille juttelemaan. Ymmärtäähän sen, että Voima-lehden päätoimittajalle se on suuri hetki, kun pääsee samaan studioon itse pääperkeleen kanssa. Apusen Matti taas totesi, että tämä Soinin luoma käsitys duunarimiehestä on silkkaa fiktiota. Mitäköhän Apunenkin duunareista tietää, kun sellaisten kanssa joutuu elävässä elämässä tekemisiin tuskin koskaan? Tervetuloa vaan meidänkin työpaikalle kuuntelemaan taukohuoneen juttuja. Siinä saattaisi Matilla (ja etenkin Susannalla) vähän korvat punottaa, kun kuulisi esim. sen, miten avoin rasismi tuolla matalapalkkamiesten keskuudessa rehottaa.

Soini luultavasti kierteli sukupuolittamiskysymyksen ympärillä siksi, että haluaa säilyttää myös naisäänestäjät (joiden osuus persuilla taitaa olla noin 30 prossaa, eli sama luokkaa kuin miehillä vihreissä).
 
Viimeksi muokattu:

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Soinilta oli aika suoraselkäinen teko osallistua marssille miehen ja naisen välisen avioliiton puolesta Ranskassa. Järkyttyneestä yksilöstä en yllättynyt.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Soinilta oli aika suoraselkäinen teko osallistua marssille miehen ja naisen välisen avioliiton puolesta Ranskassa. Järkyttyneestä yksilöstä en yllättynyt.

Ai tuollainenkin on järkätty. Itseltäni on kyllä marssin lisäksi mennyt täysin ohi se, että miehen ja naisen väliseen avioliittoon on mahdollisesti tulossa jotain huononnuksia. Pitääkin muistaa mainita vaimolle, että osaa olla varuillaan hänkin. En kestä, jos tämä jotenkin nyt laimenee.
 

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Soinilta oli aika suoraselkäinen teko osallistua marssille miehen ja naisen välisen avioliiton puolesta Ranskassa. Järkyttyneestä yksilöstä en yllättynyt.

Onko miehen ja naisen välinen avioliitto jotenkin uhattu Ranskassa? Eikö miehet ja naiset enää voi keskenään mennä naimisiin? Jos näin on, niin hienoa toimintaa Soinilta!
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Do not shoot the messenger. Noilla sanoilla Soini itse perusteli osallistumistansa marssille tv-uutisille. Joka tapauksessa arvostan sitä, että Soini osallistui tärkeäksi kokemaansa tapahtumaan huolimatta hyvin ennalta-arvattavista järkyttymisistä. Toivola järkyttyi, kuten käsikirjoitukseen hyvin sopii.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Do not shoot the messenger. Noilla sanoilla Soini itse perusteli osallistumistansa marssille tv-uutisille. Joka tapauksessa arvostan sitä, että Soini osallistui tärkeäksi kokemaansa tapahtumaan huolimatta hyvin ennalta-arvattavista järkyttymisistä. Toivola järkyttyi, kuten käsikirjoitukseen hyvin sopii.

Niin, siis Soini osallistui homoavioliittoja vastaan järjestettyyn mielenosoitukseen kertoo Ilta-Sanomat. Oma asiansa, mutta jollakin lailla ymmärrän ettei Toivola ns. tykkää.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Onko miehen ja naisen välinen avioliitto jotenkin uhattu Ranskassa? Eikö miehet ja naiset enää voi keskenään mennä naimisiin? Jos näin on, niin hienoa toimintaa Soinilta!

Minusta on hienoa, että kiireinen suomalainen puoluejohtaja löytää aikaa jostain välistä puolustaa myös miehen ja naisen välistä avioliittoa Ranskassa. En tiedä, miten epätoivoinen kamppailu siellä on menossa kriminalisointia vastaan, mutta toivottavasti jatkossakin säilyy edes jonkinlainen mahdollisuus ranskalaisen miehen ja naisen solmia avioliitto. Onhan se nyt kuitenkin käytännössä perusoikeus. Ja jos huonosti menee niin ehkä Ranskan rajoille voisi rakentaa Vegas-tyylisiä drive in -kappeleita, joihin miehet ja naiset voivat paeta avioliittoon Ranskan viranomaisten vainoa.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Onko miehen ja naisen välinen avioliitto jotenkin uhattu Ranskassa? Eikö miehet ja naiset enää voi keskenään mennä naimisiin?

Tässähän tää pointti on.

Ikään kuin se, että joku muukin kansanryhmä saa samat oikeudet kuin muilla muka kaventaisi muiden oikeuksia? Tätä pöljää ajattelua voisi soveltaa vaikka naisten äänioikeuteen tai vaikka siihen aparhaidiin. Onko se miehen oikeuksista pois, jos nainen saa äänioikeuden? Tai onko se valkoisen miehen oikeuksista pois, jos musta saa samat oikeudet?

eli onko se heteron oikeuksista pois, jos homo saa samat oikeudet?

ei tietenkään ole. Heterot saa mennä naimisiin ihan samoin oikeuksin kuin aina ennekkin.

Mutta tota perustelua ennakkoluuloiset ja ahdasmieliset ihmiset monesti käyttävät.. tässäkin avioliittolakiasiassa.

"mut ku raamatussa".. no olisivat marssineet raamatun puolesta

"mut kun lapsen oikeudet"… olisivat marssineet lasten oikeuksien puolesta

...mutta ei, he marssivat olemassa olevan oikeutensa puolesta halutessaan vastustaa muiden oikeutta samaan.


no onpahan rehellisen ahdasmielistä.
 
Älkää nyt suvaitsevaiset yrittäkö riistää Soinilta oikeutta marssia hänelle tärkeäksi kokemansa asiansa puolesta (lol).

Sama pätee rasismiin, jos joku haluaa olla kunnioittamatta yk:n ihmisoikeussopimusta niin eikös se ole suvaitsemattomuutta olla tätä suvaitsematta?
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Jos Soini olisi oikeasti jotain muuta kuin oppositiossa räksyttävä populistinen rakkikoira, niin hän organisoisi tällaisen marssin Suomeen ja marssisi itse etunenässä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös