Kuten toteat, kyseisessä huntukulttuurissa naiset on kasvatettu pienestä pitäen alistumaan miesten edessä. Toki minua voidaan pitää ahdasmielisenä, mutta en halua tällaista kulttuuria tänne. Itse en pidä itseäni ahdasmielisenä, koska minua kyseiset tavat eivät häiritse yhtään kun eivät minun elämääni millään tavalla kosketa. Tunnen kuitenkin sympatiaa kyseisiä naisia kohtaan, sillä osa heistä elää alistuvaa elämää täysin länsimaalaisten vapautta vaalivien arvojen vastaisesti. Tämä on myös fakta.
Olisin valmis lainsäädännöllisesti rajoittamaan yksilönvapautta tässä asiassa, sillä tähtäimenä suurempi hyvä. Toki myös tuo kouluehdotuksesi todennäköisesti ajan kanssa muuttaa kyseistä kulttuuria länsimaisempaan, vapaampaan ja oikeudenmukaisempaan suuntaan.
Silläkin uhalla, että tässä on kohta taas viisitoista ihme hiipparia syyttelemässä ties mistä ympärileikkauksien ym. kannattamisesta (no, katsotaan mitä tässä tapahtuu. puhuit juuri itse virheellisesti "naisten alistamisen kannattamisesta".) Suuri osa musliminaisista pitää sitä huntuaan ihan vapaaehtoisesti.
Kyllähän "suuremmalla hyvällä" voidaan perustella yllättävän helposti vaikka mitä. Vaikkapa nyt kieltolaki, joka varmaankin vähentäisi vaikkapa pahoinpitelyitä. Mun oikeustaju ei anna sitten millään periksi puuttua tuolla tavoin ihmisten elämään. Ikävää, että joku esimerkiksi silloin tällöin potkitaan siellä nakkikioskilla koomaan, mutta minkäs teet. Sinäkin kannatat ihmisten potkimista, häh? Elämä on.
Mielestäni yhteiskunnan ei pidä alkaa puuttua tämmöisiin tekemisiin tai "kulttuureihin" lainsäädännöllä. Se loukkaa ihmisten perusoikeuksia ja kusee ihan jokaisen vapauden päälle. Ainakaan minä en halua sitä kohtaloa itselleni, että kun viimein rupean transumuslimiksi, niin saan sakot tai joudun linnaan ihan vain koska vedän huivin päähäni. Kyseessä on harvinaisen uhriton "rikos". Pohjois-koreaan tuollaiset "väärän kulttuurin" lailla kriminalisoinnit. Mielestäni halla-aho ja kumppanit voisivat populistisen haihattelun sijaan keskittyä esimerkiksi hommaamaan sosiaalipuolen työntekijöille jotain kättäpidempää esimerkiksi parantamalla lainsäädännölisesti lasten itsemääräysoikeutta uskonnollisissa asioissa. Mitään varsinaista hyötyä koko puolueesta ei mielestäni ole näissä asioissa ollut kenellekään. Päinvastoin ko. pellet ovat suuna päivänä pitämässä yllä monia uskonnollisia lapsia alistavia rakennelmia esmes kouluissa.
Ja kuten sanoin, niin tuo kouluhomma edustaa tässä itselleni varsin
poikkeuksellista poikkeusta enkä ole siitäkään ihan satavarma. Perustelut aikaisemmissa viesteissä.