Mikäs tuossa on niin kovin ihmeellistä? Veikkaan, että hyvinkin moni perussuomalaisten äänestäjistä ajattelee kyseisen asian täysin samalla tavalla kuin Soini. Tuskin tuo ainakaan kauheasti heikentää perussuomalaisten kannatusta. Elämä on valintoja täynnä.
Tervejärkisistä syistä homoavioliittoja puoltaa mm. ulkopoliittinen tilanne, joka on koko ajan menossa sallivampaan suuntaan maailmalla (Ranska ja Uusi-Seelanti viimeksi, Iso-Britanniassakin asian käsittely pitkällä). Uskoisin, että jo muutaman vuoden sisällä voi olla mahdollista, että homoavioliitot otetaan kansainvälisesti jopa ihmisoikeuskysymyksen kaltaisena asiana, vähän erirotuisten ja naisten oikeuksien tapaan. Varsinkin kun nuoret ovat sallivampia gallupien mukaan. Mielestäni Suomen pitäisi olla tässä remmissä mukana ja siksi Soinin jyrkkä kanta ihmetyttää.
Biologiasta homoseksuaalisuutta löytyy paljonkin, tutkimuksissa on havaittu jopa laumassa elävien lajien yhteisöjen hyötyvän homoseksuaalisuudesta. Siksi en pidä Soinin tavasta ottaa biologiaa mukaan.
Sitten jää Soinin tapauksessa "minä itse". Ja Soinin omaa henk.koht. vakaumusta kunnioitan, en vain jaa sitä. Turha vain ottaa noita muita tekijöitä näkemystänsä tukemaan. Ne kun ovat turhan kiihkoilevan kuuloisia ja saattavat lopulta ajaa ihmisiä jopa pois persu-leiristä. Itsekin olen pitänyt Soinin tyylistä tuoda kriittisiä asioita talouspolitiikasta pöydälle, mutta uskonnollista tyyliänsä olen karsastanut. Itse kun olen enemmän tiedepuolen miehiä kuitenkin.