Perussuomalaiset

  • 5 476 973
  • 44 081

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ei se ole nykyään virallinen tuotenimi.

Tiedän... aloitin edellisessä viestissäni - tarkoituksellisesti puhumaan aidanseipäästä - eli neekerin suukko oli maukas ennen vanhaan mutta en sitten tiedä miltä nyt maistuvat kun allergian tähden en voi niitä syödä. Olettaen samalta kuin 70-luvun kultaisina vuosina, jolloin kaupasta sai ostaa neekerin suukkoja, lakupekka-lakua ja pihamaalla leikittiin kuka pelkää mustaa miestä.

Toki ymmärrän sen, että nimi on ajanmukaistettu mutta harmi silti minun mielestä, että näin perinteitä poljetaan. Kaikki on mänt...

vlad.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Täällä ei vääriä nimi käytetä. Ne on neekerin suukkoja eikä mitään muuta!

vlad.

Tiedoksenne, että Floikkari Oy on tuomassa lisäystä jo ennalta laajaan elintarviketuoteperheeseensä. Maukkaat "Jatkoaika.comin nimimerkki Vladin kulli" -prinssinakit ovat saatavissa hyvin varustelluista ruokakaupoista vuoden kolmannella neljänneksellä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tiedoksenne, että Floikkari Oy on tuomassa lisäystä jo ennalta laajaan elintarviketuoteperheeseensä. Maukkaat "Jatkoaika.comin nimimerkki Vladin kulli" -prinssinakit ovat saatavissa hyvin varustelluista ruokakaupoista vuoden kolmannella neljänneksellä.

Floikkari Oy saa tuoda markkinoille vaikkapa kokonaisen tuoteperheen vladin kulleista, mutta muistathan sen, että vlad kirjoitetaan - vastoin kielioppia - pienellä.

vlad.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Entäs "Jutkun savulohi" tai "Jammu-sedän tikkari" ? Maistuvia.

Urheilulehdessäkään ei enää nykyisin erikseen mainita kuinka Oulussa on nähty neekereitä, mihin tämä maailma menee.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Entäs "Jutkun savulohi" tai "Jammu-sedän tikkari" ? Maistuvia.

Urheilulehdessäkään ei enää nykyisin erikseen mainita kuinka Oulussa on nähty neekereitä, mihin tämä maailma menee.

Minun puolesta niminä voi olla ihan mitä tahansa, se ei minua hetkauta suuntaan eikä toiseen. Näissä ehdottamissasi nimissä on vain sellainen ongelma, että niillä ei ole perinnettä takana minkä tähden ihmiset niiden nimen perään haikailevat, toisin kuin neekerin suukoissa tai lakupekka-lakussa.

Tosi asiassa elämääni ei myöskään hetkauta suuntaan tai toiseen sekään, että Brunbergin neekerin suukkojen nimi on vaihdettu Brunbergin suukoiksi, kunhan härnään suvaitsevaisia ja leikin aikani kuluksi idioottia. Tämä on kiva leikki ja vähentää palstauskottavuutta kummasti!

neekeri-vlad.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Minun puolesta niminä voi olla ihan mitä tahansa, se ei minua hetkauta suuntaan eikä toiseen. Näissä ehdottamissasi nimissä on vain sellainen ongelma, että niillä ei ole perinnettä takana minkä tähden ihmiset niiden nimen perään haikailevat, toisin kuin neekerin suukoissa tai lakupekka-lakussa.

Ei se mikään ongelma ole, eihän perinteitä synny jos ei mitään koskaan aloiteta.
Kuten jo aiemmin mainitsin, 2000-luvun lapsille nämä nimet eivät enää ole yhtä arkea joten tuo perinne kuolee pystyyn.

Kyllä mä ihan ymmärrän sun nostalgiapointin, ei siinä mitään. Enkä itsekään oikein mahda sille mitään, että nimenomaan näillä nimillä itsekin kyseiset tuotteet/leikit tunnen. Mutta kun asiaa hieman pohtii, niin olisivathan nuo nyt melko järjettömiä sivistysvaltiossa vuonna 2013.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ei se mikään ongelma ole, eihän perinteitä synny jos ei mitään koskaan aloiteta.
Kuten jo aiemmin mainitsin, 2000-luvun lapsille nämä nimet eivät enää ole yhtä arkea joten tuo perinne kuolee pystyyn.

Voidaanhan se perinne toki aloittaa vaikka nyt. Tälle suunnalle Suomea kun syntyy noita savukala ja muita kalayrityksiä kuin sieniä sateella - kiitos venäläisasiakkaiden kalanhimon - niin voisinpa pistää pystyyn "Jutkun savukalan".

Kyllä mä ihan ymmärrän sun nostalgiapointin, ei siinä mitään. Enkä itsekään oikein mahda sille mitään, että nimenomaan näillä nimillä itsekin kyseiset tuotteet/leikit tunnen. Mutta kun asiaa hieman pohtii, niin olisivathan nuo nyt melko järjettömiä sivistysvaltiossa vuonna 2013.

Tietyssä mielessä ymmärrän sen pointin miksi neekerin suukkojen nimi on vaihdettu mutta se minusta on jo melkoista hakuammuntaa kun kuka pelkää mustaa miestä leikin nimi on muutettu. Aiheesta on keskusteltu palstalla aiemminkin ja minulle, kuten monelle muullekin, leikin mustasta miehestä ei koskaan tullut mieleen neekeri vaan jokin sarjakuvien musta pahis. Minulle siitä tuli mieleen esim. mustakaapu Mikki Hiiren arkkivihollinen.

Mikäli leikin nimi olisi pidetty ennallaan tai annettu sen vapaaehtoisesti aikaamyöten muuttua lapset eivät välttämättä olisi edes mieltäneet siihen kuuluvan mitään kiellettyä ja rumaa. Lapsi ei välttämättä ajattele samalla tavalla kuin aikuinen ja hänen maailmansa on viattomampi kuin aikuisen - miksei anneta lasten olla lapsia ja leikkiä leikkejä nimillä jotka heitä miellyttävät ja jotka ovat heille tuttuja? Kenties aikaamyöten leikin nimi olisi itsestään jalostunut ja muokkantunut sen sijaan, että sitä väkisin muokataan jolloin lapsi voi - aiheellisestikin - kysyä, että miksi? Ja jatkokysymys voi olla vaikkapa "Mitä pahaa on Mustassa Pekassa" tarkoittaen Mikki Hiiren vihollista Mustaa Pekkaa eikä mitään mustaihoista miestä jonka nimi on Pekka.

vlad.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Tietyssä mielessä ymmärrän sen pointin miksi neekerin suukkojen nimi on vaihdettu mutta se minusta on jo melkoista hakuammuntaa kun kuka pelkää mustaa miestä leikin nimi on muutettu. Aiheesta on keskusteltu palstalla aiemminkin ja minulle, kuten monelle muullekin, leikin mustasta miehestä ei koskaan tullut mieleen neekeri vaan jokin sarjakuvien musta pahis. Minulle siitä tuli mieleen esim. mustakaapu Mikki Hiiren arkkivihollinen. vlad.

Joo, oikeastaan tästä kyllä sama mieltä. Vaikka nimeen nyt selkeästi arvolataus sisältyy, niin en minäkään tuota skidinä ikinä minään tummaihoisen synonyymina pitänyt. Toisaalta taas en voi puhua esimerkiksi pienten maahanmuuttajalasten puolesta, tai ihan tummaihoisten suomalaislasten suulla. Ymmärrän, että tuollaiset leikit voivat tuntua hyvinkin loukkaavilta.

Fremont saatat olla oikeassa, toisaalta melko vähän intiaaneja olen Suomessa nähnyt.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Eli kun intiaaneja on Suomessa niin vähän niitä saa haukkua niin paljon kuin haluaa? Tai kutsua loukkaavilla nimillä
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ei minulla ole mitään intiaaneja vastaan, eikä yhtä Raumalais-Turkkilais kebab-paikkaa. Ihmettelin vain tuota yhtä kommenttiasi
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihmettelin vain tuota yhtä kommenttiasi

Terminologia on lopulta melko loputon suo, joten arkirealismissa ymmärrän, että ns. parranpärinää ja paheksuntaa aiheuttavat lähinnä termit joihin sisältyy selkeä negatiivinen arvolataus vallitsevassa kulttuurissa. Tuohon viittasin myös samassa viestissä josta lainasit osan, joten siksi oletin, että hiffasit mitä ajoin takaa. Mutta olin todennäköisesti aavistuksen epäselvä, pahoittelut tuosta.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Soinista tuli aika hiljainen poika, kun faktoista piti puhuman.

Soinille EU-jauhot suuhun suorassa l - Kotimaan uutiset - Ilta-Sanomat

Itse asiassa minua ei kiinnosta se, kuka muistaa minkäkin vuoden ja kuinka tarkasti. Ei se oikeasti ole ongelma, lillukanvarsia ei tarvitse muistaa, kunhan tarkistaa faktat ennen päätöksentekoa. Sen sijaan odotan kyllä edelleen sitä, että Soini sanoisi suoraan haluavansa Suomen eroavan eurosta ja EU:sta. Tällaista suorasanaista kommenttia en muista mistään lukeneeni.
 
Soinista tuli aika hiljainen poika, kun faktoista piti puhuman.

Soinille EU-jauhot suuhun suorassa l - Kotimaan uutiset - Ilta-Sanomat

Itse asiassa minua ei kiinnosta se, kuka muistaa minkäkin vuoden ja kuinka tarkasti. Ei se oikeasti ole ongelma, lillukanvarsia ei tarvitse muistaa, kunhan tarkistaa faktat ennen päätöksentekoa. Sen sijaan odotan kyllä edelleen sitä, että Soini sanoisi suoraan haluavansa Suomen eroavan eurosta ja EU:sta. Tällaista suorasanaista kommenttia en muista mistään lukeneeni.

Ei kyllä yllätä, että roskalehdistö on taas löytänyt keskustelusta sen olennaisimman kohdan ja että sen joku päätti sitten tännekin laittaa.. Voiko toimittajan poliittinen puolueellisuus olla enää selvempää? Soini ja Seppänenhän tuota keskustelua veivät, eikä Backmanilta ja Sasilta saatu kertaakaan kunnollista vastausta siihen miksi Suomi ei hae helpotuksia omiin EU-maksuihinsa, ja miksi maksamme Saksan ja monen muun maan osuuksia. Sasi mainitsi solidaarisuusliitossa olemisen syyksi, mikä vahvistaa kuvaa hallituksestamme mielistelevänä p*****nnuolijana, joka aina kiltisti maksaa kaiken samalla kun muut ajavat omia etujaan. Minä taas odotan milloin nämä Sasit, Backmanit ja kumppanit suoraan tunnustavat haluavansa liittovaltion ja lopunkin Suomen oman päätäntävallan siirtämistä Brysseliin. Tällaista suoraselkäisyyttä en muista havainneeni.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Ei kyllä yllätä, että roskalehdistö on taas löytänyt keskustelusta sen olennaisimman kohdan ja että sen joku päätti sitten tännekin laittaa.. Voiko toimittajan poliittinen puolueellisuus olla enää selvempää? Soini ja Seppänenhän tuota keskustelua veivät, eikä Backmanilta ja Sasilta saatu kertaakaan kunnollista vastausta siihen miksi Suomi ei hae helpotuksia omiin EU-maksuihinsa, ja miksi maksamme Saksan ja monen muun maan osuuksia. Sasi mainitsi solidaarisuusliitossa olemisen syyksi, mikä vahvistaa kuvaa hallituksestamme mielistelevänä p*****nnuolijana, joka aina kiltisti maksaa kaiken samalla kun muut ajavat omia etujaan. Minä taas odotan milloin nämä Sasit, Backmanit ja kumppanit suoraan tunnustavat haluavansa liittovaltion ja lopunkin Suomen oman päätäntävallan siirtämistä Brysseliin. Tällaista suoraselkäisyyttä en muista havainneeni.

Täysin samaa mieltä. Aivan uskomaton haku toimittajalta ja vähän nolokin. Backman ja Sasi väistivät kaikki heille osoitetut kysymykset, juuri nuo mitkä listasitkin. Mielenkiintoista on, että nyt taas vedotaan solidaarisuuteen. Jokaisen tukipaketin kohdalla hallituksesta on jyristy, ettei kyse ole solidaarisuudesta, vaan suomalaisten työpaikkojen pelastamisesta.

No, mutta lehti tekee rahaa syöttämällä eurojehoville sitä, mitä he haluavat kuulla. Ja läpi menee, kuten näkyy.

Voin kyllä kuvitella Porvarinmäen vitutuksen, kun katsoi Seppäsen ja Soinin istuvan samalla puolella pöytää. Myllykoski kutsui Hakkaraisen vierailulle Luvian sahalle ja totesi, että duunarit tulevat paremmin toistensa kanssa toimeen. Mustajärvi ja Yrttiaho lähtivät Perussuomalaisten välikysymykseen mukaan. Mitenköhän uustaistolainen yliopistoeliitti Arhinmäkineen, Anderssoneineen, Saramoineen ja Koivulaaksoineen suhtautuvat tällaiseen veljeilyyn ihan kamalien äärioikeistolaisten kanssa?
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
No, mutta lehti tekee rahaa syöttämällä eurojehoville sitä, mitä he haluavat kuulla. Ja läpi menee, kuten näkyy.

Minä kyllä haluaisin jo kuulla, haluaako Soini ja perussuomalaiset eroa eurosta ja EU:sta vai eivät? Yksinkertainen kysymys, johon riittää vastaus "kyllä" tai "ei". Sitä odotellessa.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitenköhän uustaistolainen yliopistoeliitti Arhinmäkineen, Anderssoneineen, Saramoineen ja Koivulaaksoineen suhtautuvat tällaiseen veljeilyyn ihan kamalien äärioikeistolaisten kanssa?

Sinä et selkeästi tunne kyseisiä ihmisiä, etkä edes heidän julkisuuskuvaansa. Ei tuu yllärinä, että persuleirissä nähdään kouluttautuminen elitisminä.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Ei tuu yllärinä, että persuleirissä nähdään kouluttautuminen elitisminä.

Eihän sieltä saa vastausta edes yksinkertaiseen kysymykseen. Ehkä heillä on liian kiire kiillottaa suosimaansa ruotsalaisen suvun vaakunasta pöllittyä symbolia.
 
Sinä et selkeästi tunne kyseisiä ihmisiä, etkä edes heidän julkisuuskuvaansa. Ei tuu yllärinä, että persuleirissä nähdään kouluttautuminen elitisminä.

Eikö persuja syytetä monesti yleistämisestä? Nyt kysyn sinulta mikä on tämä "persuleiri", jossa kouluttautuminen nähdään elitisminä? Esimerkiksi persujen eduskuntaryhmästä löydät melko monta yliopiston käynyttä miestä ja naista, joten se taas siitä sitten.. Lisäksi ei taida ihan olla Dee:n pointti tuossa kirjoituksessa se, että kouluttautuminen olisi elitismiä. Vanhan ja uuden polven vasemmiston erot painotuksineen ovat kyllä ihan selvästi näkyvillä.
 
Eihän sieltä saa vastausta edes yksinkertaiseen kysymykseen. Ehkä heillä on liian kiire kiillottaa suosimaansa ruotsalaisen suvun vaakunasta pöllittyä symbolia.

Demokraattisen puolueen ohjelmaan kuuluu kysyä ensin kansan mielipidettä asiasta, ja siksipä on ehdotettu esim. kansanäänestyksiä. Vaakunasta pöllitty symbolikin on hieno ja tällainen symbolien "pölliminen" on ollut ihan yleistä Euroopassa ja muuallakin maailmassa. Sekään ei ole siis mikään suomalaisten erityissynti. Ruotsikin on hieno maa ja sukuni on sekä äidin, että isän puolelta Ruotsista. Ei minun silti tarvitse väheksyä suomalaisuutta, tai äänestää RKP:tä.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Demokraattisen puolueen ohjelmaan kuuluu kysyä ensin kansan mielipidettä asiasta, ja siksipä on ehdotettu esim. kansanäänestyksiä.

Toisin sanoen perussuomalaisten kanta tähän suhteellisen tärkeään kysymykseen muotoutuu vasta mahdollisen kansanäänestyksen tuloksen perusteella? Ja jos kansanäänestyksen tulos olisi EU-myönteinen esimerkiksi prosentein 51-49 Soini olisi Suomen EU-jäsenyyden kannalla?
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Eikö persuja syytetä monesti yleistämisestä? Nyt kysyn sinulta mikä on tämä "persuleiri", jossa kouluttautuminen nähdään elitisminä?
...

Lisäksi ei taida ihan olla Dee:n pointti tuossa kirjoituksessa se, että kouluttautuminen olisi elitismiä. Vanhan ja uuden polven vasemmiston erot painotuksineen ovat kyllä ihan selvästi näkyvillä.

Mikä ihmeen yleistäminen? Lainasin Dee Sniderin viestiä ja vastasin hänen argumenttiinsa koulutustason ja elitismin suhteesta. Eikö se ole silloin aikaa selvää, että kommenttini koski kyseistä kirjoittajaa?

Kyllä se pointti hänellä aika pitkälti tuossa kouluttautumisessa on. Otetaan havainnollistavana esimerkkinä vaikka Arhinmäki, joka kyseisen nimimerkin kirjoituksissa on vuorotellen anarkomarko ja porvari. Riippuen siitä kumpi mainituista ilmaisuista sattuu sillä hetkellä kyseisen kirjoittajan agendaan sopivan. Tässä asiayhteydessä oli taas porvarin vuoro, koska paikalla oli vanhan liiton Esko Seppänen ja söpöjä lauseenparsia kuten "duunari tulee toimeen duunarin kanssa"
Unohtamatta suosikkiani "yliopistoeliitti" joka on käsitteenäkin jo vähintään huvittava.
 
Toisin sanoen perussuomalaisten kanta tähän suhteellisen tärkeään kysymykseen muotoutuu vasta mahdollisen kansanäänestyksen tuloksen perusteella? Ja jos kansanäänestyksen tulos olisi EU-myönteinen esimerkiksi prosentein 51-49 Soini olisi Suomen EU-jäsenyyden kannalla?

Varmaan ainakin hyväksyisi asian. Minulla itselläni on sellainen käsitys, että Soini on pikemminkin ajanut ainakin jossain vaiheessa eroa eurosta, ja että EU:sta eroa hän ei pidä tällä hetkellä ajankohtaisena asiana. Siksi ajetaankin enemmän EU:n muuttamista ja Suomen jäsenyysehtojen parantamista. Toki jos kysymys kiinnostaa sinua enemmän, voit yrittää selvittää sitä jostain muualta kuin jatkoajasta ja ottaa suoraselkäisesti yhteyttä vaikka johonkin persujen kansanedustajaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös