KotkaSydän
Jäsen
Kyllä se pointti hänellä aika pitkälti tuossa kouluttautumisessa on.
No Dee selvittäköön itse mitä tarkoitti, en tästä enempää rupea jankkaamaan.
Kyllä se pointti hänellä aika pitkälti tuossa kouluttautumisessa on.
Tätä asiaa koitin jo pari päivää sitten kysellä, mutta ilmeisesti nyt löytyi tietävä. Mikä on tuo viittaamasi Saksan osuus? Entä paljonko Ruotsi maksaa?Soini ja Seppänenhän tuota keskustelua veivät, eikä Backmanilta ja Sasilta saatu kertaakaan kunnollista vastausta siihen miksi Suomi ei hae helpotuksia omiin EU-maksuihinsa, ja miksi maksamme Saksan ja monen muun maan osuuksia.
No Dee selvittäköön itse mitä tarkoitti, en tästä enempää rupea jankkaamaan.
Eli kun intiaaneja on Suomessa niin vähän niitä saa haukkua niin paljon kuin haluaa? Tai kutsua loukkaavilla nimillä
Neekeri-sana ei ole itselle koskaan ollut negatiivinen.
Satun nyt vaan tuntemaan jonkun verran noita vasemmistolaisia metallimiehiä ja heidän puheissaan useasti mainitaan puolueen "yliopistopellet"
Tämä kirkasotsainen talonvaltaaja-osasto kirjoittelee kirjojaan ja julistaa Perussuomalaisten pahuutta, jopa halveksuen sananvapautta ja demokratiaa. Eikö tuossa nyt ole ristiriitaa, kun osa vanhan liiton edustajista veljeilee näiden äärioikeistofasistien kanssa?
Paljon on kiinni sanan intonaatiosta ja painotuksesta. Varsinkin "ennen vanhaan" tummaihoisia sanottiin neekeriksi ilman sen kummempaa ivaa ja vanhemmalta polvelta se tulee helposti luonnostaan vieläkin.Neekeri-sana ei ole itselle koskaan ollut negatiivinen. Ensimmäiseen pikimustaan ystävääni tutustuin jo 5-vuotiaana. Silloin -70-luvun puolivälissä tyttö tai hänen adoptiovanhempansa eivät olleet moksiskaan neekerin käytöstä, se oli ihan vakiintunut tapa ilman negatiivista sävytettä.
Kirjoittaa kirjojaan, voi näitä sananvapauden ja demokratian uhkaajia. Ehdottomasti pitäisi taantua samalle tasolle persujen kanssa, ja yhdelle yksilölle riittää joko kirjoitus tai lukutaito.
Eikö tuossa nyt ole ristiriitaa, että meloonilippiksien johto veljeilee äärisuvaitsevaisten kanssa, kun osa liiton edustajista leikkii puukkohippaa näitä vastaan kirjastoissa? Kirjastotkin ehdottomasti uhkaavat sananvapautta ja demokratiaa.
Kun eskimot ei halua, että heitä kutsutaan länsimaisten ihmisten termillä eskimo, vaan heidän omalla termillään inuiitti, niin se on vaan sivistynyttä ja kohteliasta noudattaa heidän toivettaan.
Sama koskee intiaaneja, ei heitä enää kutusta intiaaneiksi, vaan heidän heimojensa nimellä tai alkuperäiskansoina tai "first nations", koska he itse eivät pidä intiaani nimityksestä.
ei kai se nyt ton vaikeampaa ole? Hyvä käytös ja sivistys..
Paljon on kiinni sanan intonaatiosta ja painotuksesta. Varsinkin "ennen vanhaan" tummaihoisia sanottiin neekeriksi ilman sen kummempaa ivaa ja vanhemmalta polvelta se tulee helposti luonnostaan vieläkin.
En itse juuri jaksa näistä asioista kinailla, mutta mielestäni itse kirjaimet eivät ratkaise välttämättä sanan sävyä. Aina löytyy mielensäpahoittajia, jos ei jostain tietystä sanasta, niin äänensävy, kehonkieli tms. ovat vähintään vääriä. Ei oikeaa rasismia pelkällä terminologiaan puuttumisella poisteta, päinvastoin...
Paljon on kiinni sanan intonaatiosta ja painotuksesta. Varsinkin "ennen vanhaan" tummaihoisia sanottiin neekeriksi ilman sen kummempaa ivaa ja vanhemmalta polvelta se tulee helposti luonnostaan vieläkin.
Itse tutustuin ala-asteella kaveriin, jonka isä oli kenialainen ja sällin lempinimi on edelleen Noksu. Ja mistäkö tuo tulee? No siitä, että kakarana kaveria kutsuttiin nokikepiksi ilman tietoakaan rasismista. Samalla tapaa pyöreämpiä kavereita saatettiin nimitellä bontsoiksi, silmälasipäisiä rillipäiksi ym.
Suomessa viela 60- ja 70-luvulla sanalla neekeri ei ollut sellaista merkitysta kuin nykyaan. Yhdysvalloissakin kaytettiin sanaa negro. Mutta maailma muuttuu eskoseni ja me siina mukana (toivottavasti).
Aion kayda tassa katsomassa Steven Spielbergin elokuvan "Lincoln". Voi varmaan suositella muillekin jenkkien historiasta kiinnostuneille ja hyvien elokuvien ystaville.
Niin, Dan Koivulaakso vaati ettei Perussuomalaisille olisi saanut antaa yhtään valiokuntapaikkaa, viime vaalien jälkeen.
Samansuuntaista mantraa julisti Andersson.
Minun puolestani nämä kissanraatojen päälle runkkaajat ja poliisimurhaajien ylistäjät saavat kirjoittaa vaikka miljoona kirjaa. Kapinakellarit ovat aina hyvin sitten buukattuja, kun tämän yhdenkin oksennuksen julkistamiseen on mennyt yli puoli vuotta
Edelliselle kaverille vastaan että en kehoita nimittelemään ketään minkään ulkoisen piirteen mukaan, varsinkaan koululuokassa. Ei tuon päättelyn mielestäni olisi pitänyt mitenkään yivoimaista olla.
Linkkaa Liin kirjoitus/lausunto.
Ajantasa: Vapun virittelyä | Radio | Areena | yle.fi
Linkki YLE:n Ajantasa ohjelmaan.
Eli Lillin mielestä politiikasta tulee rikollista, kun Persut on hallituksessa.
Ajassa 19.10 eteenpäin tuonne kahteenkymppiin.
Jep tanks. No olipas myrsky vesilasissa, tuohan oli vain kuittaus noihin autonpolttamis ja mielenosoitus-läppiin.
Niin, että kepulaiselle pitää kuitata persujen kautta? On se Li ihan vitun kova heittää niinku läppää...
Voitko vastata kysymykseen?
.
Kun kerran kukaan muu ei tähän vastannut, niin minä sitten vastaan.Minä kyllä haluaisin jo kuulla, haluaako Soini ja perussuomalaiset eroa eurosta ja EU:sta vai eivät? Yksinkertainen kysymys, johon riittää vastaus "kyllä" tai "ei". Sitä odotellessa.
Minä kyllä haluaisin jo kuulla, haluaako Soini ja perussuomalaiset eroa eurosta ja EU:sta vai eivät? Yksinkertainen kysymys, johon riittää vastaus "kyllä" tai "ei". Sitä odotellessa.
l
"Soinin mielestä nykyisenlainen EU ei kelpaa Suomelle, mutta hän ei näe EU:ta niin pahana, jos kyseessä on pelkkä itsenäisten valtioiden talous- ja vapaakauppaliitto." On siellä muutakin mielipideasiaa kuin vain tuo kohta.
Tai entä jos Käyttäjänimetön ei olekaan Soini? Voi olla, että oikea Soini ei edes ole vielä avannut Jatkoaikaa ja tätä ketjua sen jälkeen kun Maple Leaf on kysymyksen esittänyt.Olenko minä ainoa, jonka mielestä tuossa ei nyt ihan vastata yksinkertaiseen kysymykseen, vaan lähdetään jälleen tuolle älyttömälle kiertely- ja kaartelulinjalle?