Perussuomalaiset

  • 5 569 590
  • 44 578
Persuissa ärsyttää se, että eivät osaa kantaa vastuuta. Persuja äänestää ne, jotka valittavat joka vitun asiasta, mutta eivät ole valmiita paikan tullen tekemään mitään muutoksia. Niitä "vaikeita" päätöksiä. Eli aika moni suomalainen on tälläinen. Helppo ryhmä siis kalastella ääniä. Mitä se nyt on, populismia? Verot alas jne.

Soini puolueen johdossa ajaa samaa linjaa. Vittuilee vasemmalle ja oikealle, mutta kun olisi mahdollisuus vaikuttaa, jää taka-alalle. Tälläisia ihmisiä on maailma täynnä, aukovat päätä sen minkä ehtivät ja sitten juoksevat karkuun. Ja selityksiähän löytyy, ei se siitä ole kiinni.

Häviäjä keksii selityksiä, voittaja keinoja.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tämä harhakuva johtuu siitä, että maahanmuuttajia suositaan työhön otossa esimerkiksi dösäkuskia paikkoja täytettäessä. Sama juttu on esimerkiksi Itellalla.

Täsmennetään sen verran, että Itellalla on tiettyjä yksiköitä joihin ei enää oteta tiettyihin maahanmuuttajaryhmiin kuuluvia henkilöitä töihin, koska heistä saadut kokemukset eivät ole kovinkaan kannustavia. Mutta tämä "syrjintä" koskee vain harvoja kansallisuuksia ja mitä suurimmassa määrin vain yhtä niistä. Nykyisiä tähän kansallisuuteen kuuluvia työntekijöitä ei tietenkään olla irtisanomassa mutta uusia tähän/(näihin) kansallisuuteen kuuluvia henkilöitä ei oteta töihin - pääsääntöisesti. Tietty jo on esittää riittävän vakuuttava CV ja koulutuspohja on vankka, töitä varmasti löytyy mutta tällaisella CV:llä varustettu henkilö tuskin hakee Itellalla töitä, ei ainakaan jakelusta ja lajittelusta.

vlad.
 

Ostrich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Persuissa ärsyttää se, että eivät osaa kantaa vastuuta. Persuja äänestää ne, jotka valittavat joka vitun asiasta, mutta eivät ole valmiita paikan tullen tekemään mitään muutoksia. Niitä "vaikeita" päätöksiä. Eli aika moni suomalainen on tälläinen. Helppo ryhmä siis kalastella ääniä. Mitä se nyt on, populismia? Verot alas jne.

Soini puolueen johdossa ajaa samaa linjaa. Vittuilee vasemmalle ja oikealle, mutta kun olisi mahdollisuus vaikuttaa, jää taka-alalle. Tälläisia ihmisiä on maailma täynnä, aukovat päätä sen minkä ehtivät ja sitten juoksevat karkuun. Ja selityksiähän löytyy, ei se siitä ole kiinni.

Häviäjä keksii selityksiä, voittaja keinoja.

Olen samaa mieltä siitä, että persujen olisi pitänyt mennä hallitukseen. Haluan kuitenkin ottaa kantaa tuohon "vastuunkantoon", jota varmaan mielestäsi nykyinen hallitus tällä hetkellä harjoittaa. Mielestäni on idioottimaista, että esim. jygä viitsii puolustaa jok'ikistä paskaa päätöstä sillä, että "pitää kantaa vastuuta". Olen itseasiassa alkanut vihaamaan vastuunkanto-sanaa, koska lapsinero jaksaa käyttää sitä joka saatanan tilanteessa.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Olen samaa mieltä siitä, että persujen olisi pitänyt mennä hallitukseen. Haluan kuitenkin ottaa kantaa tuohon "vastuunkantoon", jota varmaan mielestäsi nykyinen hallitus tällä hetkellä harjoittaa. Mielestäni on idioottimaista, että esim. jygä viitsii puolustaa jok'ikistä paskaa päätöstä sillä, että "pitää kantaa vastuuta". Olen itseasiassa alkanut vihaamaan vastuunkanto-sanaa, koska lapsinero jaksaa käyttää sitä joka saatanan tilanteessa.

Niin jaksaa juu. Ja miksi Perussuomalaisten pitäisi kantaa vastuuta Kokoomuksen piikki auki-linjasta? Jos Soini nyt vetelisi VVM:nä nimeä Kreikan vekseleihin, niin tuskin Pullamössökään kiittelisi vastuunkannosta.

Juu, kyllä sitä itsekin pohdein, että olisiko sittenkin ollut järkevämpää mennä hallitukseen ja kääntää takki eurotakauksissa? Mutta kyllä Soini olisi totaalisesti suolattu syksyllä esim. Palttoonnappi-Paavon ja Vihreidenkin toimesta, jos oppositiossa olisivat olleet. Eli siinä mielessä nämä vastuunkantolöpinät ovat täyttä hevonpaskaa. Soinin veto oli vaan niin radikaali konsensus-politiikkaa vastaan, ettei vastaavaa ole hetkeen nähty. Myös Vasen-ryhmän eroaminen Porvaristoliitosta oli merkki siitä, että kaikki ei ole vielä Kokoomus aivopestyjä.

Mutta ei ole pitkään aikaan ollut näin isoa yksittäistä asiaa, mitä tämä EU:n perustuslakia rikkova piikkipolitiikka. Kokoomus, RKP ja Perussuomalaiset ovat pitäneet linjansa tässä asiassa. Muut ovat huoranneet suuntaan jos toiseen. Esim. Vihreiden on aivan turha valittaa vastuunkannosta, kun ilmoittivat äänestävänsä vastaan oppositiossa ja hallituksessa puolesta. Tuollaista kiristämistä ja mielipidehuoraamista noin isolla asialla, jolla on helvetin isot vaikutukset meidän lasten ja lastenlapsien tulevaisuuteen en voi millään tavalla hyväksyä.

Vihrepakettia vastaan - HS.fi - Politiikka

Tuossa vielä linkkiä HS:n kirjoitukseen aiheesta.

Miksi Perussuomalaisten pitäisi pelastaa muut katteettomista vaalilupauksista? Sitä voisi Annilta ja Villeltä kysyä?
 

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Kun homoketjussa luki niin paljon polemiikkia siitä, mikä on sairaus ja mikä ei niin onko persuus vamma vai sairaus? Sen verran kaistapäistä meininkiä se on, ettei jotenkin riitä vastaukseksi epänormaalia. Jotenkin tulee mieleen se "toiset frendit" tai mikä se oli nimeltä se vammaissarja ja mietin tässä tosissani, että mitä ihmeen vikaa ihmisessä täytyy olla, jotta hänestä tulee persu.

Onko tämä sitä teidän kuuluttamaa "suvaitsevaisuutta" ja muidenkin mielipiteiden hyväksymistä? Eipä sillä kun on lukenut sun viestejä naisasiat yms. osastoilla, niin eipä paljon tämäkään teksti kummastuta.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Juu, kyllä sitä itsekin pohdein, että olisiko sittenkin ollut järkevämpää mennä hallitukseen ja kääntää takki eurotakauksissa? Mutta kyllä Soini olisi totaalisesti suolattu syksyllä esim. Palttoonnappi-Paavon ja Vihreidenkin toimesta, jos oppositiossa olisivat olleet. Eli siinä mielessä nämä vastuunkantolöpinät ovat täyttä hevonpaskaa. Soinin veto oli vaan niin radikaali konsensus-politiikkaa vastaan, ettei vastaavaa ole hetkeen nähty.

Tämä se Persujen ongelma minusta juuri onkin: ollaan koko ajan miettimässä, että miten joku tulee käyttämään mahdollista kompromissia jossain asiassa Persuja vastaan seuraavissa vaaleissa, ja sitten tulee häviö.

Ja kun kompromissejä ei uskalleta tehdä sen pelossa, että joku käyttää sitä vaaliaseena, on se minusta juuri sitä vastuunvälttelyä ja pelkuruutta.

Jos Soini olisi suoraselkäinen ja kansantajuinen mies, niin hän kuittaisi asian sanomalla, että " Niin teimmekin kompromissin, koska jokainen puolue joutuu välillä niin tekemään demokratiassa. Mutta pystyimme myös vaikuttamaan siihen ja siihen asiaan"

Nyt persut pakoilee joukolla asiassa kun asiassa sen taakse, että joku käyttää sitä aseena, jos teemme kompromissin. Tälläistä piirrettä en arvosta, ja näyttää siltä, että aika iso osa kansastakin alkaa nähdä tämän ongelman, ja kannatus laskee.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Tämä se Persujen ongelma minusta juuri onkin: ollaan koko ajan miettimässä, että miten joku tulee käyttämään mahdollista kompromissia jossain asiassa Persuja vastaan seuraavissa vaaleissa, ja sitten tulee häviö.

Jos Soini olisi suoraselkäinen ja kansantajuinen mies, niin hän kuittaisi asian sanomalla, että " Niin teimmekin kompromissin, koska jokainen puolue joutuu välillä niin tekemään demokratiassa. Mutta pystyimme myös vaikuttamaan siihen ja siihen asiaan"

Nyt persut pakoilee joukolla asiassa kun asiassa sen taakse, että joku käyttää sitä aseena, jos teemme kompromissin. Tälläistä piirrettä en arvosta, ja näyttää siltä, että aika iso osa kansastakin alkaa nähdä tämän ongelman, ja kannatus laskee.

Niin no, Kepu vastustaa nyt aloittamiaan kuntauudistuksia ja Kreikka ym tukipaketteja. Vasemmistoliitto vastusti jyrkästi tukipaketteja, koska niillä rahoitetaan eurooppalaisia ökypankkeja ja nyt niitä tuetaan pää märkänä. Soinin ei tarvinnut kuin mennä Säätytalolle, niin jo alkoi lässytys äänestäjien pettämisestä.

Soini oli kahteen kertaan Säätytalolla ja halu hallitukseen oli kova. Kuten hän sanoi, niin kompromisseja tehtiin, mutta tämä oli vaan iso asia, ettei siinä voitu takkia kääntää. Koska käytännössä tässä on kyse isommasta asiasta kuin PS-puolueesta. Suostumalla Jyrkin piikki auki-linjaan, maan politiikasta olisi kadonnut EU-kriittisyys kokonaan. Ainakin aito sellainen. Siksi ymmärrän, että Jyrkiä harmitti, ettei saanut Soinia luotikilveksi. Mutta hyvin se näyttää Jutankin kanssa menevän. No, Kepu, Vasurit ja Vihreätkin olisivat alkaneet välittömästi tukipakettien vastustajaksi. Se että linja pitää, Audista riippumatta, on minusta suoraselkäistä.

Sinulle vaalilupaukset voivat olla pelkkää silmänlumetta, mutta minulle ei. Ja jos käytetään edellisten galluppien ja varsinaisen äänestyksen kuilua, niin 3-6 prosenttia tuohon 16,1 lisää, niin ei nyt ihan vielä kannata juhlia PS-puolueen lakkauttamisella.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Minusta suhtaudut perinteisen halveksuvasti suomalaisiin, joka on useille Vihreitä kannattavalle yksi peruspiire.

Vihreät ja minä ??? En ole k-o-s-k-a-a-n äänestänyt vihreitä, pidän heitä kaksinaamaisina opportunisteina. Haavistot, Niinistöt (Ville) ovat poliitikkoja, joiden suuntaan toivon Vihreiden menevän. Tällöin voisin äänestääkin vihreitä joskus. Kerroin tuossa jo aiemmin, että olen lievä asehullu ja haluan Suomen NATOon. Lisäksi kannatan ydinvoimaa, se on järkiratkaisu. Tämä vihreyttä? Tuohan on melkein loukkaus : D. Siitä voit mua moittia, että äänestän yleensä RKP:tä ja RKP:stä mieluiten naista.

Mitä tulee dösäkuskeihin ja suomalaisuuteen, niin tuttavapiiriini kuuluu työvoimatoimistossa työskentelevä kaveri, joka järjestelee ammattikursseja aikuisille. Nyt helmikuussa alkoi bussikuskikurssi (30 koulutettavaa), joka oli tarkoitettu yli 35-vuotiaille vuoden tai yli kortistossa olleille (20kpl) tai juuri kortistoon ilmoittatuneille ammattia etsiville (10 kpl). Työvoimahallinnon tietokoneet etsivät sata parasta tarjokasta näitä +35-vuotiaita, joilla rupeaa olemaan jo vuosi ja ylikin mittarissa. Tästä joukosta ei löytynyt kahtakymmentä vapaaehtoista kursseille menijää! Ja tämä joukko on 90%:sesti suomalainen. Toiset 10 paikkaa meni heti ja sinne 5 maahanmuuttajaa, 5 nuorta suomalaista. 20 paikan ensimmäinen haku tuotti 8 kurssiin tarttunutta ja se oli siis tasan 8% niistä suomalaisista, joille paikkaa tarjottiin. Jotta kurssi voidaan vetää, laitettiin ne vielä 12 täyttämätöntä paikkaa yleiseen hakuun uusilla ehdoilla (sai hakea, vaikka olisi ollut allekin vuoden kirjoilla) ja niistä 9 meni ulkomaalaistaustaisille, 3 suomalaisille. Kurssille tuli yhteensä siis 8+5+3 = 16 suomalaista ja 5+9 = 14 ulkomaalaista. Kokemusten mukaan suomalaiset työkkärin vakioasiakkaat ovat vaikeita työllistettäviä. Taksien omistajathan hakevat itse kuskinsa ja ei näistäkään varmasti juuri kukaan ota tarkoituksella ulkomaalaisia. Heitä vaan saa helpommin. Tilanne muistuttaa 80-luvun Ruotsia, jolloin pääsin yhdellä puhelinsoitolla sairaalaan duuniin. Tukholman sairaaloiden apuhenkilöstö (me joilla ei ollut mitään tutkintoa, apuhoitajat, siivoojat, huoltomiehet jne) koostui lähes pelkästään ulkomaalaisista: suomalaiset, marokkolaiset, turkkilaiset jne. Se oli silloin jo päivänselvää, että perussvenssoneille eivät raskaat perusduunit kelvanneet, ulkomaalaisille kelpasivat. Jos tässä oli Ruotsin puolelta jotain poliittista ulkomaalaisten työllistämistarvetta yli omien kansalaisten, niin kiitän! Minä ainakin järkkäsin itse duunipaikkani ja kuka tahansa svenssonikin olisi voinut soittaa St.Eriks Sjukhusetiin ja kysyä olisiko töitä ja jos, niin olisiko kämppää? Myöhemmin hain itse usean muunkin työpaikan, mm. Grand Hotelista. Whic was interesting and nice.

Itse sanoisin, että ne jotka yhä elävät seuraavien uskomusten varassa, ovat irti todellisuudesta:
-suomalainen on raitis, ahkera ja luotettava työntekijä
-suomalainen työ on jokaisella alueella parempilaatuista kuin ulkomaalaisten tekemä työ
-suomalainen on sisukas, eikä valita

Kysy keneltä tahansa pienyrittäjältä, joka toimii esimerkiksi rakennusalalla. Kuulet, että virolaisia otetaan paitsi edullisen hinnan, myös sen vuoksi, että he tekevät hyvää duunia annetussa aikataulussa, eivätkä dokaa ja ilmoittaudu maanantaina sairaiksi. Tapasin Dubain lentokentällä pari vuotta sitten joukon hollantilaisia raksatyyppejä, jotka olivat käyneet pistämässä pystyyn jonkun pikku palatsin. Kysäisin onko niissä hommissa myös suomalaisia. Kuulin, että onhan niitäkin ja jumalauta ne ovat muuten kovia poikia dokaamaan! Sitten tuli muutama juttu, jonka tyypit kertoivat siis ihan onnessaan, koska arvelivat, että olen maanmiehenä ylpeä näistä sälleistä. Yksi oli ollut niin lärveissä nosrturin ratissa, että oli duunin loputtua avannut oven ja pudonnut hytistä alas, kun jalat eivät kantaneet.

Turhan moni persu ja moni muukin elää vielä romanttisissa 50-luvun tunnelmissa, kun sisukas Suomi maksoi sotakorvaukset ja rakensi maan uudestaan. Ei tällaisella voi nykyään ratsastaa. Eihän tässä tarvitse katsoa kuin mitkä tahansa olympialaiset nähdäkseen suomalaisen suunnattoman sisukkuuden ja taistelutahdon tilanteen 2010-luvulla. -Ei ollut tänään mun päiväni...-Joo taisi aurinko häikäistä...-Nää oli kivat kisat, mun kymmenennet, ja katsellaan jos Lontoossa saisi parannettua tätä 12:tta sijaa..Samaan aikaan jopa ruotsalaiset pärjäävät paremmin. Miten Suomi on saanut aikaiseksi tällaisen pullamössökansan ihan parin viimeisen vuosikymmenen aikana? Me ollaan kuin 80-luvun Ruotsi ja kylmä totuus on se, että paskaduunit eivät kelpaa suomalaisille. Katsokaa, ketkä työntelevät SOLin siivouskärryjä toimistoissa ja ostoskeskuksissa? Luuletteko oikeasti, että suomalainen SOL syrjisi kotimaisia työnhakijoita? Jos joku ei usko, soitaSOLin työhönottoon ja kysy olisiko siivousduunia. Takaan, että viikon sisään olisit työllistetty ja palkkakaan ei ole ihan paska.

Itse katsoin tätä kuviota 80-luvulla Tukholmassa siitä näkökulmasta, että minä olen se ulkomaalaispaska, joka tulee viemään täältä duunit. Näin mua ei kuitenkaan kohdeltu. Lähinnä svenskit olivat tyytyväisiä, että jostain tulee työvoimaa. Sama ilmiö elää tämän päivän Suomessa, kun käy oikeasti kyselemässä siltä yrittäjäosastolta, joka työllistää raksaduuunareita, hoitajia, taksikuskeja, grillikioskeja, siivoojia jne. He nauravat, jos heitä syyttää siitä, että otatte ulkomaalaisia suomalaisten ohi. Jokainen yrittäjä haluaa välttää kaikin keinoin epäluotettavat työntekijät ja sellainen taksin omistaja, jonka renki tulisi työkkärin pakkotyöllistettynä, olisi pian entinen taksin omistaja. Tää on hyvin simppeliä. Työmarkkinoilla on jo paljon sellaista työtä, joka ei kiinnosta muita kuin ulkomaalaisia.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Sinulle vaalilupaukset voivat olla pelkkää silmänlumetta, mutta minulle ei. Ja jos käytetään edellisten galluppien ja varsinaisen äänestyksen kuilua, niin 3-6 prosenttia tuohon 16,1 lisää, niin ei nyt ihan vielä kannata juhlia PS-puolueen lakkauttamisella.

Taas pistetään perussuomalaiseen tapaan sanoja toisen suuhun.

Kuka muu muuten puhuu "vaalilupauksista" kuin media ja jotkut yksittäiset henkilöt (usein persuja)? Eivät puolueet itse käytä nimeä vaalilupaus! Puolueet nostavat esiin teemoja ja ajatuksia, joita ajavat ja kannattavat. Kuka tahansa normijärkinen ymmärtää, ettei kyseessä ole lupaus toteuttaa asia juuri siten kuin on tavoite ja pyrkimys. Reaalimaailma asettaa rajoitteita aika useinkin toteuttaa asiat juuri siten, kun tietty kansanryhmä tai puolue haluaisin.

Minulle nämä "vaalilupaukset" ovat ajatuksia, johon suuntaan puolue haluaa viedä Suomea. Mutta ymmärrän, ettei kyse ole lupauksesta, vaan pyrkimyksestä edistää tuota asiaa, ja ettei siinä aina onnistuta. Sellaista on demokratia.

Tuntuu vaan, että Persuille tämä on todella vaikea ymmärtää, ja he hirttäytyvät noihin "lupauksiin" ja "pettämisen pelkoon".

En myöskään ole juhlinut Persujen lakkauttamista. Olen vaan todennut, että kannatus laskee, joka on galluppien ja pressan vaalien tuloksien osoittama fakta.
 
Nyt persut pakoilee joukolla asiassa kun asiassa sen taakse, että joku käyttää sitä aseena, jos teemme kompromissin. Tälläistä piirrettä en arvosta, ja näyttää siltä, että aika iso osa kansastakin alkaa nähdä tämän ongelman, ja kannatus laskee.

Luuletko ihan oikeasti, että kannatus olisi laskenut vähemmän, jos persut olisi lähtenyt hallitukseen? Rohkenen epäillä. Eiköhän tavoite ole se, että kuplassa olisi ilmaa jäljellä vuoden 2015 vaaleissakin, jotta sieltäkin tulisi vielä työpaikka neljäksi vuodeksi mahdollisimman monelle persulle. Sitä tavoitetta silmällä pitäen uskon oppositioon jättäytymisen olleen oikea ratkaisu.

Vihreät ja minä ???..... Siitä voit mua moittia, että äänestän yleensä RKP:tä ja RKP:stä mieluiten naista.

No nämä kaksihan tosiaan ovat ne puolueet, joiden piirissä köyhiä Suomessa halveksutaan kaikkein voimakkaimmin. Siksi on helppo ymmärtää, miksi ne myös ovat kovimpia persujen vastustajia.
 
Viimeksi muokattu:

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Luuletko ihan oikeasti, että kannatus olisi laskenut vähemmän, jos persut olisi lähtenyt hallitukseen? Rohkenen epäillä. Eiköhän tavoite ole se, että kuplassa olisi ilmaa jäljellä vuoden 2015 vaaleissakin, jotta sieltäkin tulisi vielä työpaikka neljäksi vuodeksi mahdollisimman monelle persulle. Sitä tavoitetta silmällä pitäen uskon oppositioon jättäytymisen olleen oikea ratkaisu.

No jos taktiikkana on vain pelata mahdollisimman pientä tappiota seuraavissa vaaleissa, niin varmasti oppositio on oikea paikka.

Minä kun vaan olen luullut, että vastuullisilla puolueilla olisi jokin mielekkäämpi tavoite toiminnassaan.
 
No jos taktiikkana on vain pelata mahdollisimman pientä tappiota seuraavissa vaaleissa, niin varmasti oppositio on oikea paikka.

Pidätkö Timo Soinia ihan täytenä idioottina? Hän oli mukana SMP:n kaatuessa, joten eiköhän se ole miehelle ollut alusta asti selvää, ettei populismiprojektia voi loputtomiin rakentaa, vaan seinä tulee vastaan ennemmin tai myöhemmin. Kyse on koko ajan ollut vain siitä, miten pitkälle romahdusta pystyy viivästyttämään. Teille kaikille arvostelijoille pelin periaatteet eivät ilmeisesti ole yhtä selvät.

Minä kun vaan olen luullut, että vastuullisilla puolueilla olisi jokin mielekkäämpi tavoite toiminnassaan.

Juu, vastuu, se se on tärkeetä. Ja moniarvoisuus, eurooppalaisuus, impivaaran pelko ja plaalaa.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Juu, vastuu, se se on tärkeetä. Ja moniarvoisuus, eurooppalaisuus, impivaaran pelko ja plaalaa.

Persujen varjobudjetti oli naurettava esitys. Kukakohan valopää sen päätti laittaa julkiseen jakeluun? Viimeistään siitä selvisi, ettei ole Soinin poppoollakaan mitään toimivia käytännön ratkaisuja.

Ei niitä välttämättä ole muillakaan, mutta jonkinlaista liikettä sentään näkyy. Katainen puhuu kuin saarnaaja ja häärää kovasti. Se ilmeisesti luo ihmisille mielikuvan, että jotain edes yritetään. Soinilaiset ainoastaan valittavat, maalailevat perusteettomia uhkakuvia eivätkä esitä ratkaisuja oikeasti suuriin ongelmiin.

Persut ovat nousseet asemaansa tarjoamalla muutoksen mahdollisuuden. He ovat kuitenkin omalla toiminnallaan osoittaneet, ettei heillä ole välineitä toteuttaa muutosta. Soini ei suostu tätä myöntämään, vaan on omaksunut vaikertajan roolin, jossa kaikki muiden tekemiset pistelevät kuin miekan iskut. Omia ratkaisuja hänellä ei kuitenkaan ole.

Alla olevassa klipissä on persujen ongelma.

http://www.youtube.com/watch?v=zjtlbPIzPl4
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Persujen varjobudjetti oli naurettava esitys. Kukakohan valopää sen päätti laittaa julkiseen jakeluun? Viimeistään siitä selvisi, ettei ole Soinin poppoollakaan mitään toimivia käytännön ratkaisuja.

Pirkko-Ruohonen Lernerin laatima ja Persujen hyväksymä varjobudjetti oli todellakin typerää demariroskaa, mutta PS ei tule koskaan saamaan yli 50% kannatusta, joten en heidän talousopeistaan ole huolissaan vaikka hallitukseen pääsisivätkin. Persut ovat arvopuolue, ei valtionhoitajapuolue :).

Tästä huolimatta äänestän seuraavaksi(kin) persuja, koska haittamaahanmuutto(humanitaarinen maahanmuutto), aselait, pakkoruotsi (ei koske minua, mutta periaate on tärkeä) ja kansallismielisyys. Mikään muu puolue ei noita intressejä aja.

Persut ovat kokonaisuudessaan nipin napin siedettävä porukka ja tuskin kukaan ajatteleva henkilö pitää persuja "coolina ja mukavana juttuna" äänestää, mutta tietyt asiakokonaisuudet velvoittavat siihen todennäköisesti jatkossakin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pidätkö Timo Soinia ihan täytenä idioottina? Hän oli mukana SMP:n kaatuessa, joten eiköhän se ole miehelle ollut alusta asti selvää, ettei populismiprojektia voi loputtomiin rakentaa, vaan seinä tulee vastaan ennemmin tai myöhemmin...

Suoraan kysymykseen suora vastaus, pidän.

Soini on hurmioitunut suuren puolueen asemasta, vaikka Perussuomalaisten oikea paikka on isojen ja pienten puolueiden välissä. Nykyisessä kannatuksessa on yhdistetty maahanmuuttokriittisyys (ja rasismi) sekä EU-vastaisuus, se onnistui hyvin viime keväänä. Nyt todellisuus alkaa tulla vastaan, sillä ei tavallinen EU-kriittinen keskustalainen halua tulla yhdistetyksi rasismiin.

Soinin pitää valita, onko Perussuomalainen puolue uusi SMP eli EU-kriittinen tavallisen kansan puolustaja vai yrittääkö se syleillä kaikkia pettyneitä. Ensimmäinen vaihtoehto tarkoittaa noin 10% vakaata kannatusta, toinen tarkoittaa hetkellistä uhoa ja varmaa tuhoa.

Itselle on tullut epäilys Soinin vauhtisokeudesta, hän on tehnyt hölmöjä ratkaisuja vaalien jälkeen.
 
Venäläinen nielaisu ei ole mielestäni lopulta sen huonompi kuin Euroopan Unioninkaan/euroalueen/mikäsittenonkaan nielaisu. Lopulta aika sama liehuuko tuolla salossa Venäjän lippu vai EU:n lippu, korvautuuko Maamme-laulu Venäjän hymnillä vai Oodilla ilolle. Aivan yhtä vähän sykähdyttäisi Euroopan Unionin kuin Venäjänkin olympiakulta jääkiekossa. Tasan yhtä vähän tuottaisi ilon aihetta Malkinin jatkoaikavoittomaali kuin Sedinin jatkoaikavoittomaali. Ja aivan yhtä vähäisellä riemulla ottaisin vastaan Makarovin mitalin kepinheitossa kuin Matthias de Zordon lätkän.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Minusta suhtaudut perinteisen halveksuvasti suomalaisiin, joka on useille Vihreitä kannattavalle yksi peruspiire.

Minusta taas tämä on Perus - ja monen muunkin suomalaisen ongelma, että kaikki Suomea, suomalaisia, ja suomalaisuutta koskeva krittiikki tulkitaan halveksunnaksi.

Te näettä maahanmuuttajat lähtökohtaisesti niin heikkoina, että te koette, että he tarvitsevat tämän posiitivisen erityiskohtelun.

Tämä ei valitettavasti ole kenenkään lähtökohtainen näkemys vaan seurausta vallitsevista olosuhteista. Sellainen suomalaisille pyhä asia kuin koulutusta vastaava työ ei ole monellekaan maahanmuuttajalle todellisuutta. Aika monella mamu-bussikuskilla on esimerkiksi hyvä koulutus. Oma lukunsa ovat tietysti ne, joilla ei ole kunnon koulutusta; silloin työnsaanti normaalein keinoin alkaa olla jo oikeasti vaikeaa.

Ja ei, en väitä etteikö maahanmuuttajissa olisi myös työtä vältteleviä yksilöitä.

JHagilta muuten jälleen loistava kirjoitus.
 

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Aivan yhtä vähän sykähdyttäisi Euroopan Unionin kuin Venäjänkin olympiakulta jääkiekossa. Tasan yhtä vähän tuottaisi ilon aihetta Malkinin jatkoaikavoittomaali kuin Sedinin jatkoaikavoittomaali. Ja aivan yhtä vähäisellä riemulla ottaisin vastaan Makarovin mitalin kepinheitossa kuin Matthias de Zordon lätkän.

Vähän samalla tavalla kuin minua helsinkiläisen sykähdyttää jos kuopiolainen Kapanen / Jokinen / whoever olisi ratkaissut NHL-finaalisarjan? Aika vähän on yhteistä esim. jonkun porilaisten kanssa... Nämä asiat ovat aika suhteellisia...
 
Soini on hurmioitunut suuren puolueen asemasta, vaikka Perussuomalaisten oikea paikka on isojen ja pienten puolueiden välissä.

Ei populismiprojektilla ole mitään "oikeaa paikkaa", jonka sen voisi olettaa vakiinnuttavan. Se nousee ja romahtaa. Kyse on vain siitä, miten jyrkkä on nousu ja miten nopea romahdus. Kyllähän Soini on homman hoitanut vähintäänkin kiitettävästi.

Soinin pitää valita, onko Perussuomalainen puolue uusi SMP eli EU-kriittinen tavallisen kansan puolustaja ........vaihtoehto tarkoittaa noin 10% vakaata kannatusta

Juu, tämänhän näkee jo siitä, miten SMP:nkin kannatus vakiintui, eiku...
 
Kuka muu muuten puhuu "vaalilupauksista" kuin media ja jotkut yksittäiset henkilöt (usein persuja)? Eivät puolueet itse käytä nimeä vaalilupaus! Puolueet nostavat esiin teemoja ja ajatuksia, joita ajavat ja kannattavat. Kuka tahansa normijärkinen ymmärtää, ettei kyseessä ole lupaus toteuttaa asia juuri siten kuin on tavoite ja pyrkimys.

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta muistaakseni Soini ei ennen vaaleja sanonut vain, että persut pyrkii estämään Kreikka-takaukset. Hän sanoi, että persut ei lähde mukaan sellaiseen hallitukseen, joka ajaa Kreikka-takauksia. Silloin kyseessä mielestäni on ihan selvästi lupaus.
 

#76

Jäsen
Perussuomalaisesta puolueesta tulee mieleen se kaveri, joka löytyy varmaan useimmilta työpaikoilta. Kerrotaan mistätahansa uudistuksesta, niin takarivistä alkaa puhina "Ei toimi, ihan turha muutos ja jokainenhan tajuaa miten huono idea tuo on." kun kysytään miten k.o henkilö sitten asian tekisi, niin vastaus menee linjalla "ei oo mun homma ja mulla ei ole aikaa tehdä muiden duunia niiden puolesta, mutta tää nykymalli on ihan perseestä ja ehdotettu muutos on vielä enemmän perseestä."
 

Morgoth

Jäsen
Venäläinen nielaisu ei ole mielestäni lopulta sen huonompi kuin Euroopan Unioninkaan/euroalueen/mikäsittenonkaan nielaisu.

Menivät Kreikan tukirahat hukkaan vai ei, niin lännessä on siitäkin huolimatta parempi elintaso kuin Venäjällä. Venäjällä ei ole koskaan ollut minkäänlaista demokratiakaan. En sanoisi että on aivan yhdentekevää, jos olisi vain nuo vaihtoehdot.
 

Morgoth

Jäsen
Itselle on tullut epäilys Soinin vauhtisokeudesta, hän on tehnyt hölmöjä ratkaisuja vaalien jälkeen.

Soini on varmaan myös huolestunut omasta asemastaan puolueen sisällä. Ei hän loputtomasti voi luottaa siihen, että hänen asemansa pysyy kiistattomana. Olkoot miten tahansa yksin nostanut puolueen pohjamudista, mutta kiittämättömyys on yleensä maailmassa palkkana. Ihan mielenkiintoista Kiviniemen ja Soinin viimepäivien sanasota. Vielä jos Kiviniemi vaihtuisi Väyryseen, niin johan tapahtuisi...
 

#76

Jäsen
Väyrysen nousu Keskustan johtoon voi olla todellinen uhkakuva Perussuomalaisille. oppositioon ei minusta mahdu kahta liian samanlaista henkilöä&puoluetta. Seuraaviin eduskuntavaaleihinkin on vielä aikaa, joten kovin nopeasti kumpikaan ei pääsisi päättämään asioista ja saamaan selviä saavutuksia puolueelleen. Oppositiossa Väyrynen ja Soini syövät toisiaan liikaa muiden voittaessa.

Siitä en ole ihan varma olisiko uhka vai hyvä juttu, että Soinin rinnalle tulisi joku toinen vahva henkilö, joka näkyisi mediassa. Tämän henkilön pitäisi olla suht samoilla linjoilla asioista Soinin kanssa, niin kokonaisuus kääntyisi puolueelle eduksi, mutta erilainen linja taas jakaisi puoluetta. Samanhenkinen nuorehko näyttävä nainen toisi erilaista näkyvyyttä ja varmasti laajentaisi Perussuomalaisten mediaprofiilia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös