Nyt ensimmäisen kerran Persut ylittivät räikeästi oman sietorajani.
Mikä minä olen sinänsä kenenkään sietorajaa määrittelemään, mutta noin yleisesti minua on ruvennut ihmetyttämään se, että kaikki vähänkään sisäpolitiikkaa sivuava keskustelu on nykyyisin yhtä saamarin mielensäpahoittamista - puolin jos toisin. Miksei vaan voi antaa sen vastapuolen olla rauhassa ja ns. pelata omaa peliään? Mitä haittaa vaikkapa vihreiden, kokoomuksen tai demareiden kannattajalle on siitä, että oppositiossa istuu Pentti "Pena" Oinosen, Veltto Virtasen tai Tepi Hakkaraisen kaltaisia hassuja setiä? Kansa on heidät sinne laillisesti äänestänyt, joten eikö silloin kannata antaa heidän tehdä duuniaan ja kohdella tasavertaisesti, vaikka kuinka ottaisi kupoliin näiden tekemiset ja sanomiset?
Tietyllä tapaa on hieno asia, että politiikkaan tulee vastakkainasettelua ja siitä syystä tervehdinkin ilolla persujen viimekeväistä jytkyä. Politiikka näytti palanneen politiikkaan. Nyt näyttää kuitenkin siltä, että homma on vajonnut typeräksi nokitteluksi, jossa "persujuntit" ja "vihervasemmisto" vääntävät ja tappelevat täysin yhdentekevistä asioista ja kilpailevat siitä, kumpi puoli saa vedettyä herneen syvemmälle sieraimeen.
Noh - eiköhän sitä poliittista yhteisymmärrystä saada Suomeenkin taas viimeistään siinä vaiheessa, kun nurkan takana väijyvä lama iskee kunnolla kimppuun ja leikkauslistoja ruvetaan naulaamaan valtioneuvoston seinälle.
Edit. Mitä tulee tuohon hiljaisen hetken toivomiseen parin edustajan toimesta, niin typerä temppu, oli se sitten tehty huumorilla, v*ttuillakseen tai tosissaan. Ei todellakaan tarvita mitään "valtamedian salaliittoa" puolueen kannatuksen torpedoimiseen - persut tekevät sen ihan itse.