Perussuomalaiset

  • 5 572 053
  • 44 580

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
"Kaikki elämä on pyhää" ja elämänlaadusta viis? Suurin osa raskauden keskeytyksistä tehdään niin varhaisessa vaiheessa että ihmisestä puhuminen alkion/sikiön kohdalla ei ole millään järjellisellä tavalla perusteltua. Puhumattakaan uskonnollisten hörhöjen käsityksestä että hedelmöittynyt munasolu tulisi laskea lajin Homo Sapiens edustajaksi.

Mutta raskautta ei sovi keinotekoisesti keskeyttää vaan tulee pitää huoli että väkivalloin hyväksikäytetyt naiset ja tytöt menettävät ainakin puoli vuotta elämästään saadakseen synnytettyä lapsen jota eivät halua. Tämä kaikki koska "lapsen etu" ja "elämän pyhyys".

Ei kaikki elämä ole pyhää, olet siitä hyvä esimerkki.

Minä en edes ole sinänsä mikään abortin vastustaja, ainakaan mistään uskonnollisista syistä. "Suvaitsevaiset" ovat vaan vieneet tämän keskustelun sille tasolle, että täytyy hiukan lyödä vettä kiukaalle.

Entisessä työssäni olen kohdannut nuoria tyttöjä, jotka ovat hankkiutuneet raskaaksi tehdäkseen abortin, koska sillä saa respectiä. Nuorien tyttöjen päät ovat helvetin alttiita kaikenlaisille typeryyksille. Ja se, että vanhemmilta ihmisiltä tulee tällaista "abortti, big deal, hei" tyyppistä asennoitumista, niin en voi sietää sitä.

Meillä on tuttava pariskunta, jotka ovat tehneet kaksi aborttia, kun toisella kertaa oli tilattu lomamatka ja rouva halusi nauttia punaviiniä luksuslomallaan, niin lapsi meni pesuveden mukana. Toisella kertaa miehellä alkoi työprojekti, eikä halunnut lapsen häiritsevän sitä. Yövalvomiset sun muut, katsos. No sitten löydettiin päivyreistä sopiva aika lapselle ja alettiin työstämään, niin hupsis. Lääkäri sanoi, että lasta ei rouva enää saa.

Kuinka yleisiä raiskauksen uhrien raskaudet nykyään mahtavat olla? En löytänyt mitään dokumenttia. Mutta seksuaaliväkivallan kurssilla aikoinaan käytiin tätä läpi, niin kun raiskauksen uhri menee lääkäriin, kyllä ensimmäiseksi kerrotaan mahdollisesta raskaudesta ja ns. katumuspillerit otetaan. Mutta silloin eräs lääkäri kertoi, että kaikki ei halua niitä. Toki, ymmärrän sen henkisen sekatilan, mikä silloin vallitsee(ei minulla tietenkään voi olla omaa kokemusta jne. mutta kaikki varmaan ymmärtänee pointin) ja jokainen ei edes lääkärille mene tai tee edes rikosilmoitusta. Kyllä minä ymmärrän tämäntyyppiset abortit varsin hyvin. Samoin teinisohlaukset.

Mutta näin tuossa hetki aika yhden noista tytöistä, ketä aikoinaan pelleili tällä asialla, niin aika valtava oli järkytys. Ja kuulin taustoja, niin pää oli seonnut tämän operaation jälkeen totaalisesti, painajaisia kuolleesta vauvasta, mielisairaalareissuja toistuvasti, pillereitä ja viinaa, prostituutiota ym..

Kyllä minä Soinia ymmärrän tavallani, mutta sitä en hyväksy, että aborttiin suhtaudutaan kevytkenkäisesti ja ikäänkuin kehoittaen. Ja varsinkin aikuiset ihmiset, jotka eivät ole mitään retardeja, eivät tunnu aina ymmärtävän, että kun miehen penis ejakuloi naisen emättimeen, niin siitä hyvin usein seuraa raskaus.

Aika usein syyllinen löytyy sieltä peilistä, poislukien tietysti nämä jo mainitut erityistapaukset. Meille ei pitänyt tulla koskaan lapsia, mutta ihme tapahtui ja kaveri osasi järjestää tulonsa harvinaisen vaikeaan rakoon. Mutta ei kyllä tullut millään tavalla mieleen, että nyt ei sovi. Oli sovittava ja aikamoinen savotta siinä tehtiin toukan takia. Anoppi sitä vaati, ainoalta tyttäreltään ja hänen ainoa mahdollisuus saada lastenlapsi. Siinä käytiin aikamoinen riita läpi, enkä ole vieläkään antanut sitä anteeksi, enkä anna. Ja varsinkin nyt, kun sitä lapsenlasta on niin kiva esitellä muille tantoille, niin joskus tekisi mieli sanoa, mitä ajattelee...
 
Viimeksi muokattu:

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Itse asiassa tämä on kyllä vielä pahempi. Joo, kyllä on. Ja ennekun joku (looking at you, Dee)

No, terve terve..:)

Äläs nyt, tämä oli oikein erinomainen juttu. Nimittäin ollaan tässä pohdittu kirkosta eroamista, kun sixpackin duunarin tappolinjaan kaivataan helpotusta. Jos nekin rahat menee tuon näköisten viher-rehupetterien elättämiseen, niin päätös on kyllä helppo.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mutta raskautta ei sovi keinotekoisesti keskeyttää vaan tulee pitää huoli että väkivalloin hyväksikäytetyt naiset ja tytöt menettävät ainakin puoli vuotta elämästään saadakseen synnytettyä lapsen jota eivät halua. Tämä kaikki koska "lapsen etu" ja "elämän pyhyys". Oksettavaa.

Olen sitä mieltä, että nainen päättää ruumiistaan, mutta tämä raiskausteeman esiin ottaminen kuitenkin pistää mietityttämään...

Jotenkin tämän pitäisi ymmärrettävänä maissa, jossa raiskaus on suuri rikos, josta olisi myös rikosta vastaavat rangaistukset. Suomessa raiskauksesta voi selvitä sakoilla ja keskimäärinen rangaistus on muutama kuukausi ehdollista vankeutta. Suomessa siis annetaan pään silityksellä raiskaajalle uusi mahdollisuus, mutta tälle uudelle kehittyvälle ihmislle(alkiolle/sikiölle) ei anneta edes sitä ensimmäistä mahdollisuutta. Pitäisikö kuitenkin tehdä niin, että annettaisiin raiskaajalle niskalaukaus ja annettaisiin mahdollisuus kasvaa ihmiseksi sille alkiolle?
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Hauska juttu, että visvat riehuvat täällä ihan täpinöissään tästä Soinin avustajan entisen työpaikan pomon rikollisesta taustasta. Kuitenkin visvojen suursuosikkilehti Hesari on ollut tämän hirvittävän ja raakalaismaisen yhtiön kanssa yhteistyössä. Luulisi nyt saatana, että Hesari katsoisi ja tietäisi yhteistyökumppaneidensa yhtiöiden avainhenkilöiden taustat. Uskomatonta ja pöyristyttävää vaadin päitä vadille!

Hetkonen, onkos muuten tämä Oskari sukua sille Vihreiden ex-kansanedustaja Juurikkalalle? Sehän oli kovan luokan moottoripyöräsaastuttaja, joten sitten en yhtään ihmettelisi näitä Cannonball-yhteyksiä...
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...olen kohdannut nuoria tyttöjä, jotka ovat hankkiutuneet raskaaksi tehdäkseen abortin, koska sillä saa respectiä....
....
Meillä on tuttava pariskunta, jotka ovat tehneet kaksi aborttia, kun toisella kertaa oli tilattu lomatka ja rouva halusi nauttia punaviiniä luksuslomallaan, niin lapsi meni pesuveden mukana. Toisella kertaa miehellä alkoi työprojekti, eikä halunnut lapsen häiritsevän sitä. ...Yövalvomiset sun muut, katsos. No sitten löydettiin päivyreistä sopiva aika lapselle ja alettiin työstämään, niin hupsis. Lääkäri sanoi, että lasta ei rouva enää saa.

Kuinka yleisiä raiskauksen uhrien raskaudet nykyään mahtavat olla? En löytänyt mitään dokumenttia.....

Siis ihanko esität noita esimerkkejä vasta-argumentteina abortin sallimista vastaan. Ihme ja kumma, ettei löytynyt dokumentteja. Eihän nuo mitään yleisiä tapauksia ole ja jos joku tekee abortin lomamatkan takia, niin voi kysyä onko hän sopiva vanhemmuuteen muutenkaan. Veikkaan tosin, että koko juttu on sinun tai jonkun muun mielikuvituksen tuotetta.

Minä tunnen paljon naisia jotka ovat tehneet abortin. Vaimonikin on joskus teininä niin joutunut tekemään. Hyvä että teki, sillä nyt hänellä on koulutus, ammatti, hyvin kasvatettu lapsi ja kaksi lastenlasta. Jos katoliset olisivat saaneet päättää, hänen asemansa yhteiskunnassa olisi ja olisi ollut luultavasti paljon huonompi. Tunnen nuoruudestani myös monia muita abrtin tehneitä naisia, joilla on nykyään lapset, perheet ja asiat hyvässä kunnossa. No, naisen asema nyt ei muutenkaan ole uskontojen agendalla yleensä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Meillä on tuttava pariskunta, jotka ovat tehneet kaksi aborttia, kun toisella kertaa oli tilattu lomatka ja rouva halusi nauttia punaviiniä luksuslomallaan, niin lapsi meni pesuveden mukana. Toisella kertaa miehellä alkoi työprojekti, eikä halunnut lapsen häiritsevän sitä. Yövalvomiset sun muut, katsos. No sitten löydettiin päivyreistä sopiva aika lapselle ja alettiin työstämään, niin hupsis.
Kuulostaa niin hyvlltä ja tasapainoiselta pariskunnalta, että ilman muuta heidät olisi pitänyt pakottaa pitämään lapsensa. Heistä olisi tullut varmasti tosi hyvät vanhemmat. Harmi että kukaan lapsi ei elämän pyhyyden nimissä päässyt tuota kokemaan.
Harmi myöskin ettei emäntä enää lapsia saa.

Niissä maissa joissa abortit ovat laittomia on henkareiden kulutus hieman korkeampi. Se lienee arvokysymys, että kumpaa pitää parempana.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Siis ihanko esität noita esimerkkejä vasta-argumentteina abortin sallimista vastaan. Ihme ja kumma, ettei löytynyt dokumentteja. Eihän nuo mitään yleisiä tapauksia ole ja jos joku tekee abortin lomamatkan takia, niin voi kysyä onko hän sopiva vanhemmuuteen muutenkaan. Veikkaan tosin, että koko juttu on sinun tai jonkun muun mielikuvituksen tuotetta.

Minä tunnen paljon naisia jotka ovat tehneet abortin. Vaimonikin on joskus teininä niin joutunut tekemään. Hyvä että teki, sillä nyt hänellä on koulutus, ammatti, hyvin kasvatettu lapsi ja kaksi lastenlasta. Jos katoliset olisivat saaneet päättää, hänen asemansa yhteiskunnassa olisi ja olisi ollut luultavasti paljon huonompi. Tunnen nuoruudestani myös monia muita abrtin tehneitä naisia, joilla on nykyään lapset, perheet ja asiat hyvässä kunnossa. No, naisen asema nyt ei muutenkaan ole uskontojen agendalla yleensä.

Ja vitut esitän. Niin, kaipaan dokumentteja, koska niin täällä kuin mediassakin annetaan olettaa, että näitä raiskauksella tehtyjä raskauksia on enemmän kuin pystytään hoitamaan. Mitä pahaa siinä muka on? Ja tuo lopun vittuilusi on todella arvoton. Mutta avataan nyt vielä sen verran, että kyseessä on/oli hirveän elitistinen pariskunta ja maireilivat tällä asialla juuri samoihin aikoihin, kun lääkäri kertoi meille ikäviä uutisia. Mutta kyllä heidän asenteessaan on tapahtunut selkeää muutosta. Siperia opettaa. Ollaan taas oltu hieman enemmän yhteyksissä, kun on tultu hieman maanpinnalle pilvilinnoista.

Mutta kun katolilaiset ei päätä ja hyvä niin. Ja Soinikaan ei ole tehnyt elettäkään, että muutosta lakiin tehtäisiin. Hyvä, että sinulla on vain positiivisia kokemuksia. Mutta esimerkiksi tässä taannoisessa Krisse-ohjelmassa kun piti Soinia hiillostaa, niin en usko, että kovin moni kyseisen asian läpi käynyt nainen niille jutuille naureskeli. Eli se pilkkakirves lensi mielestäni jonkin maalin ohi.

Sinä voit minun puolestani naureskella koko asialle, mutta minä en.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Kuulostaa niin hyvlltä ja tasapainoiselta pariskunnalta, että ilman muuta heidät olisi pitänyt pakottaa pitämään lapsensa. Heistä olisi tullut varmasti tosi hyvät vanhemmat. Harmi että kukaan lapsi ei elämän pyhyyden nimissä päässyt tuota kokemaan.
Harmi myöskin ettei emäntä enää lapsia saa.

Niissä maissa joissa abortit ovat laittomia on henkareiden kulutus hieman korkeampi. Se lienee arvokysymys, että kumpaa pitää parempana.

Ymmärrän kyllä, että raapustelusi on pelkkää vittuilua, mutta vastataan. Kovin rakastava pariskunta on ollut ja rahaa on ollut aina helvetisti, että eiköhän se lapsi olisi hoitunut kohtuullisesti.

Ja edelleen, onhan tuossa tuossa Ramchesterin kirjoituksessa pointtia. Raiskaajan tuottavan sinänsä syyttömän elämän saa katkaista, mutta raiskaajan elämä onkin sitten suvaitsevaisille pyhä.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...
Sinä voit minun puolestani naureskella koko asialle, mutta minä en.

En minä naura aborteille, se on ilmeisen vakava paikka aina.

Nauroin tuolle tarinasi pariskunnalle tai tarinalle, ihan sama, mutta melko epäihmisiä nuo olisivat jos ovat totta ja jos tarina on totta. Koko homman peruskysymys on, että saako ihminen päättää omista asioistaan vai tarviiko kysyä lupaa joltain vähän paremman moraalin omaavalta. Ei koske vain tätä aborttiasiaa. Presidenttiehdokas Soini on sitä mieltä, että ei saa, ainakaan mitä tulee aborttiasiaan.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Nauroin tuolle tarinasi pariskunnalle tai tarinalle, ihan sama, mutta melko epäihmisiä nuo olisivat jos ovat totta ja jos tarina on totta. Koko homman peruskysymys on, että saako ihminen päättää omista asioistaan vai tarviiko kysyä lupaa joltain vähän paremman moraalin omaavalta. Ei koske vain tätä aborttiasiaa. Presidenttiehdokas Soini on sitä mieltä, että ei saa, ainakaan mitä tulee aborttiasiaan.

Kyllä se vaan valitettavasti totta on ja ne ajat ei kyllä unohdu, kun silloin lääkäriltä tultiin, kun vaimo itki monta vuorokautta putkeen, kun saatiin tulokset. Sitten kun hiukan päästiin jaloilleen, niin sitten tuli tämä pariskunta laukomaan näitä typeryyksiään ja sitten porattiin taas.

Ja kun vielä synnytys oli erittäin vaikea, poika syntyi napanuora erittäin piukassa kaulan ympärillä, hengenlähtö oli lähellä ja oltiin yli kaksi viikkoa teholla, niin silloin oli aika paljon ajatuksia päässä. Piuhojen alta hädin tuskin koko muksua näkyi. Meillä vielä syntyi kahteen oikeasti tärkeisiin ystäväperheisiin, joilla oli sama lapsettomuustuomio päällä, molempiin kehitysvammaiset lapset, niin meikäläisellä on kyllä ollut itsellä sekä lähipiirissä helvetisti ikäviä perheasioihin liittyviä juttuja, joten myönnän kyllä, että otan lämpöä aika helposti, kun näillä asioilla aletaan pelleilemään. Ei saisi provosoitua, mutta minkäs teet. Saattaa kuulostaa paskapuheelta, mutta sen jätän ihan jokaisen oman harkinnan varaan.

Edelleen presidenttiehdokas Soini on mielipiteensä ilmaissut ja sillä selvä. Jos se on jollekin se asia, mikä päättää äänestämisen, niin sitten se on. Sinänsä jonkun aborttikanta on äänestämisen kannalta minulle aika lailla toisarvoinen juttu, vaikka asia arvokas onkin. Mutta abortti ei ole ehkäisy ja sellaista kuvaa ei saa nuorille antaa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Mutta abortti ei ole ehkäisy ja sellaista kuvaa ei saa nuorille antaa.

En ole kovinkaan monessa asiassa kanssasi samaa mieltä, minustakaan abortti ei ole ehkäisymuoto ja koulussa tulisi painottaa nuorille, että käyttäisivät ehkäisyä tavalla tai toisella jos sitä lasta ei ole tarkoitus hankkia. Mutta, sitten tiemme varmaan eroavat, en missään nimessä halua, että naisten oikeutta aborttiin ryhdytään millään tavalla rajoittamaan vaan jokaisella naisella tulee olla oikeus siihen - lain sallimissa rajoissa eli käytännössä raskausviikot, joidenka jälkeen abortti ei ole enää laillinen.

Minulle Soinin kanta abortista on selvä, toki hän on sen poliitikkomaiseen tapaan ilmaissut epäsuorasti mutta kanta on selvä. Toivottavaa olisi, että olisi rohkeutta sanoa suoraan "Vastustan aborttia" eikä verhota vastausta epämääräisen kaavun alle, mutta näin tekevät muutkin poliitikot, jos suinkin mahdollista, vastaus ilmaistaan epäsuorasti ja kuulijan vastuulle jää se kuinka sen tulkitsee, joten miksi Soini toimisi toisella tavalla ja miksi vaatia Soinilta toisenlaista tapaa toimia? Kenties siksi koska Soini esittäytyy rehtinä ja suorana miehenä, siksi on (oikeus) saada suora vastaus suoraan kysymykseen. No, minulle kelpaa verhoiltukin vastaus, osaan tulkita ja lukea viestin.

vlad.
 

Rike.K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kissapedot
Koko homman peruskysymys on, että saako ihminen päättää omista asioistaan vai tarviiko kysyä lupaa joltain vähän paremman moraalin omaavalta. Ei koske vain tätä aborttiasiaa. Presidenttiehdokas Soini on sitä mieltä, että ei saa, ainakaan mitä tulee aborttiasiaan.

Mitä nyt hourit? Ei Soini missään ole sanonut että hänen kantaansa aborttiasiassa tulisi noudattaa, se on hän henkilökohtainen katsomus, eikä liity millään tavalla hänen poliittisiin tavoitteisiin.

Musta abortin vastustamisessa ei ole mitään moraalista vääryyttä tai epäkohtaa. Kysymys kuitenkin on pohjimmiltaan siitä, että siinä tapetaan elinkelpoinen elämänalku, ei mistään muusta. Tappamisella voi aina moralisoida ja ihmiskunta on aina tietyissä tapauksissa hyväksynyt sen, kysymys on aina ollut olosuhteista. Kuolemantuomio on hyvä vertauskohta tähän, jotkut kannattaa sitä ja ei siinäkään ole mitään pahaa. Toisaalta jotkut kunnioittaa jokaisen olennon henkeä, niin että pitävät kaikenlaista tappamista vääryytenä, enkä näe tässäkään katsantokannassa mitään tuomittavaa.

Nainen ei tule raskaaksi itsestään, tämä on fakta. Aina kun on yhdynnässä, niin mahdollisuus on että syntyy lapsi, tämä pitäisi muistaa niin miehen kuin naisenkin! Abortti ei ole, eikä saa ikinä olla ehkäisykeino, vaan siihen tulisi suhtautua, mitä se oikeasti onkin, eli tapetaan kehittyvä elinkelpoinen olento!
 

Fordél

Jäsen
Minulle Soinin kanta abortista on selvä, toki hän on sen poliitikkomaiseen tapaan ilmaissut epäsuorasti mutta kanta on selvä. Toivottavaa olisi, että olisi rohkeutta sanoa suoraan "Vastustan aborttia" eikä verhota vastausta epämääräisen kaavun alle, mutta näin tekevät muutkin poliitikot, jos suinkin mahdollista, vastaus ilmaistaan epäsuorasti ja kuulijan vastuulle jää se kuinka sen tulkitsee, joten miksi Soini toimisi toisella tavalla ja miksi vaatia Soinilta toisenlaista tapaa toimia? Kenties siksi koska Soini esittäytyy rehtinä ja suorana miehenä, siksi on (oikeus) saada suora vastaus suoraan kysymykseen. No, minulle kelpaa verhoiltukin vastaus, osaan tulkita ja lukea viestin.

Minusta hän on todennut vastauksen hyvin selvästi eikä hänen kantansa jätä tulkinnanvaraa. Soini on myös tuonut esille kuinka se on hänen oma henkilökohtainen kantansa eikä perussuomalaisten kanta. En näe, että tähän asiaan liittyy mitään ongelmaa jos ei sellaiseksi lasketa sitä, että moni on asiasta Soinin kanssa eri mieltä. Vapaassa maassa senkään ei pitäisi olla ongelma.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ymmärrän kyllä, että raapustelusi on pelkkää vittuilua, mutta vastataan. Kovin rakastava pariskunta on ollut ja rahaa on ollut aina helvetisti, että eiköhän se lapsi olisi hoitunut kohtuullisesti.
Ei viestini mitään vittuilua ollut. Koitan terävöittää vittuilujani sen verran, että ne tulevaisudeessa erottuisivat selvemmin muuten vain raflaavien viestejeni joukosta.

Olen pahoillani, mutta tuon kertomasi mukaan kuvaamasi pariskunta ei vain kuulosta rakastavalta siinä mielessä, jossa minä olen sanan merkityksen oppinut tuntemaan. Rahalla ei myöskään lapsia kasvateta, vaikka siitä tietenkin apua on hoitamisen käytännönjärjestelyissä.


Muille kirjoittajille muistuttaisin että munasolut ja siittiöt ovat myöskin kehittyviä elinkelpoisia elämänalkuja. Tällä kannalta ajateltuna paavit, teresat (ei Orlowski) ja synnystyssairaala-vaimonraiskaaja lestat joista jatkoajassa kerrotaan legendoja ovat sentään johdonmukaisia kieltäessään abortin lisäksi myös ehkäisyn ja seksin harjoittamisen muussa kuin lisääntymistarkoituksessa.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Nyt sitten kysellään, josko Kokoomuksen väki olisi "vuotanut" Juurikkalan Opus Dei -jäsenyyden julkisuuteen.

Opus Dei -j - MTV3.fi - Uutiset - Taustat - Presidentinvaalit 2012

Lyhyt on ihmisen muisti. Mitä "vuotamista" tuossa olisi? Eihän tästä ole montaakaan vuotta, kun Juurikkala itse esiintyi Image-lehden haastattelussa kertoen Opus Dei -elämästään.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Olen pahoillani, mutta tuon kertomasi mukaan kuvaamasi pariskunta ei vain kuulosta rakastavalta siinä mielessä, jossa minä olen sanan merkityksen oppinut tuntemaan. Rahalla ei myöskään lapsia kasvateta, vaikka siitä tietenkin apua on hoitamisen käytännönjärjestelyissä.

No nyt siellä on adoptiomuksu ja kyllä he ovat erittäin hyviä vanhempia. Jotkut vaan elävät niin omassa erinomaisuudessaan, että tarvitaan iso pysäytys, ennen kuin tajuavat tulla maanpinnalle. En halunnutkaan tarkoittaa, että raha olisi tärkein, en missään nimessä. Mutta sen tekeminen (vaikka sitä tosiaan oli jo ennestään) lapsen kustannuksella, on vähän kyseenalaista.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Miksi kukaan edes haluaa puuttua muiden yksityisasioihin?

Perseissähän on paljon Yhdysvaltain republikaanipuolueesta tuttuja konservatiivipuolueen piirteitä, kuten esimerkiksi puolue täynnä julkisuudessa itsestään täysiä pellejä tekeviä "poliitikkoja", yksilönvapauden tukahduttamisen ilmapiiri jota tietysti pyritään naamioimaan päinvastaiseksi, sekä valehtelua hipova asioiden yksinkertaistamisen kulttuuri.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Iltalehden uutisen mukaan perussuomalaiset kansanedustajat Kaj Turunen sekä Juho Eerola ovat ehdotelleet eduskunnassa hiljaista hetkeä Pohjois-Korean edesmenneen tyrannidiktaattori Kim Jong-Ilin muiston kunniaksi sekä käyttäneet ko. kaverista ja hänen seuraajastaan kyseisen maan propagandakoneiston käyttämiä nimityksiä "suuri johtaja" sekä "suuri seuraaja".

Onko tämä nyt jonkinlaista huumoria taas, antaako iltapulu asiasta aivan väärän kuvan vai mitä helvettiä? Venyykö nationalismi niin pitkälle, että pitävät oikeasti näitä juche-perseitä arvossaan?

Linkki uutiseen:
Kansanedustaja ehdotti hiljaista hetkeä Kimille | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

muokkaus: ei tietenkään suuri johtaja, vaan rakastettu johtaja
 
Viimeksi muokattu:

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Onko tämä nyt jonkinlaista huumoria taas, antaako iltapulu asiasta aivan väärän kuvan vai mitä helvettiä? Venyykö nationalismi niin pitkälle, että pitävät oikeasti näitä juche-perseitä arvossaan?

YLE:llä on videoklippi tuon tueksi kyseisistä puheenvuoroista. LINKKI

Antaa kieltämättä erikoisen kuvan niin perussuomalaisten kuin kyseisten kansanedustajienkin poliittisen vakaumuksen suunnasta. Nationalismin nimissä, ehkä Kaj Turusen ja Juho Eerolan mielestä, Pohjois-Korean mallikin on parempi kuin eurointegraatio. Kertoo tämäkin jotain poliittisesta siitä poliittisen uskottavuuden kriisistä, johon Suomessakin on tultu. Soini on onnistunut vetämään perässään Arkadianmäelle melkoisen sirkuksen.

Kieltämättä tämä case herättää kysymyksiä ainakin kyseisten perussuomalaisten ihanteista. Ihaillaanko siellä diktatuuria? Kelpaisiko heille Suomeenkin "vahva johtaja" kohottamaan nationalismin arvoonsa vaikkapa fasistisen diktatuurin avulla?

Soinin lausuntoa odotellessa..
 
Viimeksi muokattu:

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Odotetaan ensin demarien Urpilaisen irtisanoutuvan presidentti Halosen vihapuheista kun suree Kimin poismenoa.

Halonen toivoo uudistuksia Pohjois-Koreaan | Kotimaa | YLE Uutiset | yle.fi


"- Mutta kaiken kaikkiaanhan Kimin kuolemaan liittyy ikään kuin kaksi eri asiaa, eli varmaan on paljon niitäkin, jotka ovat olleet poismenneen valtionpäämiehen läheisiä ja kokevat siinä mielessä luonnollisena surun."


Toki metsän näkeminen puilta voi olla make- ja kakekuusyseille liian hankalaa, mutta laitetaan nyt tuo kappale tuohon. Tiedä sitten ymmärtääkö make- ja kakekuusysit.
 

tumba17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jo vuodesta 1971
Iltalehden uutisen mukaan perussuomalaiset kansanedustajat Kaj Turunen sekä Juho Eerola ovat ehdotelleet eduskunnassa hiljaista hetkeä Pohjois-Korean edesmenneen tyrannidiktaattori Kim Jong-Ilin muiston kunniaksi sekä käyttäneet ko. kaverista ja hänen seuraajastaan kyseisen maan propagandakoneiston käyttämiä nimityksiä "suuri johtaja" sekä "suuri seuraaja".

Mistäs johtuu, etteivät ehdottaneet samaa Gaddafin kohdalla, suuri/rakastettu johtaja ja sitkeä kansa oli sielläkin kyseessä? Eniten minua tosin ihmetyttää, että kuka näitä pellejä on äänestänyt eduskuntaan saakka?
 

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Gaddafin aikana Libyassa oli suuret määrät ulkomaalaisia töissä. Pohjois-Korean valtionjohto on taas luottanut maan omaan työvoimaan ja osaamiseen. Kumpi politiikka on lähempänä Perussuomalaisten omia mielipiteitä?
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Kyllähän jumalan siunauksen toivottaminen kiihkoateistisen valtion uudelle johtajalle on aikamoista vihapuhetta ottaen huomioon, että rajan takaa kajastavat joulukuusen valotkin luokitellaan törkeäksi provokaatioksi ja vihanlietsonnaksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös