Perussuomalaiset

  • 5 569 541
  • 44 578

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Linkitän tänne SergeiK:n erinomaisen kirjoituksen Norjan tragedia -ketjusta. Samanlaisia ajatuksia olen päässäni itsekin pyöritellyt.

Tässä sinulle lisää oksennuslääkettä. Minusta on henkistä laiskuutta vain koettaa etäyttää itsensä terroriteon tekijästä tuomitsemalla tämän mielipuoleksi antikristukseksi joka teki tekonsa sen takia koska vihaa vapautta. Vaikka teot eivät mahdu omaan käsityskykyyn voi silti koettaa ymmärtää motiiveja. Se ei ole sympatisointia, vaan osa vastuullisen kansalaisen yhteiskunnalista aktiviteettia.

Ilmeisesti osa ABB:n mielipiteistä voisi olla minkä tahansa kokoomusnuoren (ala villerydman) tai city-persun kynästä. Se mikä johti tähän tragediaan oli se, että jostain syystä ABB koki että hän ei poliittisen prosessin kautta saa ajettua päämääriään.

Onko siis Norjan tapauksen jälkeen fiksua evätä pääsy tietyiltä mielpiteiltä. Onko jatkossa vaaleissa jatkossa vain kaksi mielipidettä - a) hallitsematon maahanmuutto on upeaa b) hallitsematon maahanmuutto on mahtavaa.

Käsittääkseni Norjassa maahanmuutonvastaiselle mielipiteille ei ole oikeaa parlamentaarista purkautumiskanavaa. En tiedä asiaa aivan tarkasti, mutta jos mietitään tilannetta Ruotsissa jossa jokainen puolue on päättänyt olla olematta missään tekemisissä Ruotsindemokraattien kanssa ja missä kenkäkaupat (Brandos) ilmoittavat mainoksessa, että eivät toivo Ruotsindemokraatteja äänestäneitä asiakkaikseen. Onko tämä siis se järkevin tapa estää ABB:n kaltaisia fanaatikkoja radikalisoitumasta?

Onneksi Suomessa asiat ovat kuitenkin paremmin - sanon tämän oikeasti ilman sarkasmia. Perussuomalaisten hallituksesta poisjääminen johtui lähinnä perussuomalaista itsestään ja heidän kanssaan neuvoteltiin kahteen otteeseen. Oppositioon jäämisestä huolimatta puolueella on vaikutusvaltaa mm. valiokuntien kautta.

Jo ennen vaaleja Tarja Halonen totesi, että muiden puoluiden kannattaisi kuunnella Perussuomalaisten teesejä. Vaalien jälkeen Halonen piti tulosta positivisena osoituksena siitä, että suomalaisten tyytymättömyys purkautuu äänestyskopissa, eikä kaduilla. Ehkä Halonen tarkoitti mellakoita, mutta hänen lauseensa osoittautui kaukaa viisaaksi näin Norjan iskujen jälkeen. Siksi minä olen toiveikas että tämänkaltaista tekoa ei ihan heti tapahdu Suomessa. Sen sijaan ruotsalaisena valtapuoleen nuorisopoliittikona saattaisin olla hermostunut menemään kesäleireille lähiaikoina.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Se, että on ulkoministeri, ei poista ihmiseltä mielipiteen vapautta. Jos jokainen kansalainen saisi ottaa kantaa vain siihen elämän alaan jossa kulloinkin työskentelee, niin mielipiteistä eri asioista tulisi aika vähän.

Ei poista ei. Ministeri Tuomiojan olisi kannattanut kuitenkin jättää ensimmäinen ulostulo siitä vastaavalle kollegalleen. Ei ole kenenkään etu, että ministerit talsivat toistensa tiluksissa.

Rivikansanedustajilla on sana vapaa.

Ministerin sananvapaus on yhtä kiistämätöntä kuin esim. sinun...vai otatko sinä kantaa vain omaan työhösi liittyviin asioihin ?

Minuun koskee sama sääntö kuin rivikansanedustajaan. Minulle sana on vapaa.

Loppuun vielä:

"– Minun mielestäni sivistysvaltioissa kenelläkään yksityishenkilöllä ei pitäisi olla aseita kotonaan. Metsästys- ja ampumaseurat voivat pitää niitä hallussaan. Koti ei ole aseiden säilytyspaikka, Tuomioja kertoi MTV3:n Huomenta Suomessa."

Aika höpönassuluokan -settiä. Erkin ei todellakaan kannattaisi puuttua tähän asiaan, kun ei paukut selvästikään riitä.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Muuten, kun Halla-aho eilisessä haastattelussa syytti (tietenkin!) politiikan tekemisestä ruumiilla ja sanoi, ettei yksittäisten sairaiden ihmisten tekojen perusteella tule leimata eikä tuomita kokonaisia ihmisryhmiä, niin mitä ihmisryhmiä Halla-aho tarkoittaa?

Tuskin ainakaa muslimeja tai somaleita?

Kyllä minusta tämän Gospel-laulaja Erkki Kalevin kirjoituksessa väitettiin, että isku olisi estetty tekemällä erilaista politiikkaa. Ja kun muistetaan Erkki Kalevin oma mielipide siitä, millaista maahanmuuttopolitiikkaa pitäisi Suomessakin harjoittaa, niin kyllähän tuo blogikirjoitus on aika vastenmielistä politiikan tekoa.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Muuten, kun Halla-aho eilisessä haastattelussa syytti (tietenkin!) politiikan tekemisestä ruumiilla ja sanoi, ettei yksittäisten sairaiden ihmisten tekojen perusteella tule leimata eikä tuomita kokonaisia ihmisryhmiä, niin mitä ihmisryhmiä Halla-aho tarkoittaa?

a) Yhtälailla JHAkin on ratsastanut tällä asiassa omien tarkoitusperien (lue: politiikan tekeminen) promotoimaan (mm median ajojahti häntä kohtaa ja muuta buhuu) ja b) yhtälailla hän on systeemaattisesti ollut jo monen vuoden ajan ollut luomassa islam-kauhua ja pelkoa "monikulttuurisuutta" vastaan kärjistyneellään, borderline ulosannillaan.

Älä tee niinkuin minä teen - tee niinkuin sanon.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Todellisessa kusessa Halla-aho olisi jos vastaava verilöyly olisi nähty Suomessa. Siihen verraten tämä on vielä pientä, mutta joku mediastrategian miettiminen saattaisi joka tapauksessa olla paikallaan. Vakioselitys siitä miten hän ei voi olla vastuussa siitä miten hänen tekstejään tulkitaan ei (vaikka muodollisesti totta onkin) välttämättä pitkään pure.

Ymmärtäisin tätä itkuasi paljon paremmin, jos tämä Preiviiki olisi ollut todellinen Halla-Aho fanaatikko, joka olisi joka kääntessä ylistänyt esikuvaansa ja JHA:ta ylistävää materiaalia olisi ollut kämppä ja tietokone täynnä. Nyt siellä 1500 sivun joukosta on löydetty tasan yksi siteeraus, jonka perusteella visvat nyt tekevät Preiviikistä Halla-Ahon "unelmien" toteuttajan, jolle Jussi itse opettanut ampumista ja pomminrakennusta. Takkulaahan tämä kaista tuntui enemmän ylistävän.

Itse epäilen, että mahdollinen homous ja varsinkin homomyönteisyys ovat tämän iskun taustalla. Pride-kulkueet näköjään pursuavat mahdollisia massamurhaajia. Toinen mahdollinen syy voisi löytyä vapaa-muurariaatteesta. Väkivalta ja viha-ajattelu duunariaatetta kohtaan on siellä kumminkin se lähtökohta näille hassunhauskoille loosiveljille. Juodaan vähän viinaa ja sitten lähdetään muiluttamaan työläisiä, Preiviikillä lähti vissiin vaan vähän lapasesta.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ymmärtäisin tätä itkuasi paljon paremmin, jos tämä Preiviiki olisi ollut todellinen Halla-Aho fanaatikko, joka olisi joka kääntessä ylistänyt esikuvaansa ja JHA:ta ylistävää materiaalia olisi ollut kämppä ja tietokone täynnä.

Uskoakseni Halla-aho olisi yhdistetty tähän keissiin ennemmin tai myöhemmin kirjoitushistoriansa ja tunnetun asemyönteisyytensä vuoksi, manifestin julkaisu vain vauhditti prosessia. Noin muuten vähättelysi on kohtalaisen käsittämätöntä: kaikista Suomen sadoista julkista virkaa hoitavista poliitikoista mainitaan kaksi tämän ase - ym. hullun manifestissa ja näistä toinen on Jussi Halla-aho. Olitko ihan vilpittömän hämmästynyt tästä käänteestä? En voi sanoa että itse olisin ollut, miehen aseman ja mielipiteet huomioiden.

Ylipäätään tekstisi on tyypillisen järjetöntä "visvat sitä ja visvat tätä"-syyttelyä. Minähän en ole syyttänyt Halla-ahoa yhtään mistään, totesin vain mielestäni täysin kiihkottomaan sävyyn että hänen asemansa julkisuudessa on nyt hankala ja että joku mediastrategian miettiminen saattaisi olla paikallaan. Siihen taas että tilanne saattaa nyt näyttää hankalalta on Halla-aho vaikuttanut itse eniten mm. kirjoituksellaan legitiimista vihan kohteesta.

Vaikka kai ne kirjoituksetkin ovat kohta jonkun toisen syytä. Eihän se Jussin vika ole että huonot poliitikot ärsyttävät häntä kärkeviin kirjoituksiin?
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Linkitän tänne SergeiK:n erinomaisen kirjoituksen Norjan tragedia -ketjusta. Samanlaisia ajatuksia olen päässäni itsekin pyöritellyt.

Itsellä on samanlaiset ajatukset myös tästä. Sen takia onkin rasittavaa lukea näitä ketjuja joissa on jotkut virtuaalipippelinvenytyskilpailut menossa Hegen, Vanha Lenin ja kumppaneiden toimesta.

Mutta olen kylläkin sitä mieltä, että myös Halla-ahon pitäisi miettiä tarkemmin mitä näppäimistöltään nettiin päästää. Saa ja pitääkin kritisoida asioita joihin ei olla tyytyväisiä, mutta tuollaiset "Todellinen syyllinen, ja legitiimi vihan kohde, on se utopiassa elävä poliittinen eliitti, jolle neekeri on hoivattava reppana ja kiva halinalle ja joka vähät välittää yhteiskuntarauhasta. "-tekstit pitäisi Halla-ahonkin tarkemmin miettiä kuinka asiansa ilmaisee.

Mutta toivottavasti suomalaiset tyytyvät myös jatkossa ilmaisemaan tyytymättömyytensä äänestämällä.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta olen kylläkin sitä mieltä, että myös Halla-ahon pitäisi miettiä tarkemmin mitä näppäimistöltään nettiin päästää. Saa ja pitääkin kritisoida asioita joihin ei olla tyytyväisiä, mutta tuollaiset "Todellinen syyllinen, ja legitiimi vihan kohde, on se utopiassa elävä poliittinen eliitti, jolle neekeri on hoivattava reppana ja kiva halinalle ja joka vähät välittää yhteiskuntarauhasta. "-tekstit pitäisi Halla-ahonkin tarkemmin miettiä kuinka asiansa ilmaisee.

Mutta toivottavasti suomalaiset tyytyvät myös jatkossa ilmaisemaan tyytymättömyytensä äänestämällä.

Niin, kieltämättä tuo Sergein mainitsema Halos-kommentti viime eduskuntavaalien jälkeen oli presidentiltä ns. hyvä veto.

Mitä Halla-ahoon tulee, niin olisiko se toisaalta sitten parempi, että mies piilottelisi sanomansa retoriikan keinoin niin ovelasti, ettei sitä tyhmempi edes tajuaisi? Vaarallisia eivät niinkään ole suoraan puhuvat vaan juonittelijat.

Vaikka varmasti Halla-aho on miettinyt tuon asian tarkkaan. Liiallinen akateeminen pyörittely kun ei tosiaan uppoaisi tiettyyn kansanosaan, joka on ottanut hänen puheensa omikseen.

Joka tapauksessa norjalainen massamurhaaja noista tietyistä Halla-ahon puheista mieleen tulee. Se on jopa pelottava ajatus. Jos Halla-aho todella haluaa irtisanoutua Breivikin manifestista, ei paras keino siihen ole kyllä suhtautua asiaan ylimielisesti ja välinpitämättömästi. Mutta ehkä hän ei vain halua irtisanoutua..
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Sellaisen hassun hauskan jutun olen huomannut että ne ketkä oikeasti asuvat lähempänä näitä mamuja yms ovat selvästi paljon kriittisempiä maahanmuuttoa (erityisesti pakolaisia, eli kärjistetysti somaleita, manneja yms) kohtaan. Sitten nämä myönteisemmin suhtautuvat yleensä asuvat siellä "paremmilla" alueilla, jotka turvallisuudessaan muistuttavat muumilaaksoa verrattuna näihin "huonompiin" alueisiin. Jossain oli juttua että "tyhmemmät" ihmiset äänestäisivät Persuja ja olisivat maahanmuuttoa vastaan. Olisiko asia pohjimmiltaan niin että ne ketkä oikeasti asuvat hyvin lähellä tai jopa asuvat itse betonilähiöissä (yleensä heikommin koulutettu tienaa huonommin ja jotkut voivat luulla että koulutus on suoraan verrattavissa älykkyyteen) ovat nähneet/kokeneet nämä ilmiöt mitä maahanmuutto pahimmillaan aiheuttaa? Onhan se eri asia asua hesan "parhailla" alueilla, siemailla espressoa ja lukea että Jakomäessä (joku alueen nimi vain) on Ulkomaalainen afroeurooppalainen tummaihoinen neekeri raiskannut naisen, kuin että se olisi tapahtunut vaikkapa 100m päässä asunnoltasi tai olisit löytänyt uhrin.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Sellaisen hassun hauskan jutun olen huomannut että ne ketkä oikeasti asuvat lähempänä näitä mamuja yms ovat selvästi paljon kriittisempiä maahanmuuttoa (erityisesti pakolaisia, eli kärjistetysti somaleita, manneja yms) kohtaan. Sitten nämä myönteisemmin suhtautuvat yleensä asuvat siellä "paremmilla" alueilla, jotka turvallisuudessaan muistuttavat muumilaaksoa verrattuna näihin "huonompiin" alueisiin. Jossain oli juttua että "tyhmemmät" ihmiset äänestäisivät Persuja ja olisivat maahanmuuttoa vastaan. Olisiko asia pohjimmiltaan niin että ne ketkä oikeasti asuvat hyvin lähellä tai jopa asuvat itse betonilähiöissä (yleensä heikommin koulutettu tienaa huonommin ja jotkut voivat luulla että koulutus on suoraan verrattavissa älykkyyteen) ovat nähneet/kokeneet nämä ilmiöt mitä maahanmuutto pahimmillaan aiheuttaa? Onhan se eri asia asua hesan "parhailla" alueilla, siemailla espressoa ja lukea että Jakomäessä (joku alueen nimi vain) on Ulkomaalainen afroeurooppalainen tummaihoinen neekeri raiskannut naisen, kuin että se olisi tapahtunut vaikkapa 100m päässä asunnoltasi tai olisit löytänyt uhrin.
Tämä on niin miljoonaa kertaan käytyä juttua ja sen voi hyvin kääntää myös toisinpäinkin. On se kumma, että verovaroista kustannetusta maahanmuutosta ovat eniten huolissaan ne jotka eivät veroja maksa vaan vain nostavat sosiaalitukia.

Joku voisi myös väittää, että parhaiten ansaitevat ovat yleensä keskimäärin enemmän maailmaa nähteitä ja heillä kansainvälisiä suhteita ja kokemuksia on enemmän.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Tämä on niin miljoonaa kertaan käytyä juttua ja sen voi hyvin kääntää myös toisinpäinkin. On se kumma, että verovaroista kustannetusta maahanmuutosta ovat eniten huolissaan ne jotka eivät veroja maksa vaan vain nostavat sosiaalitukia.

Joku voisi myös väittää, että parhaiten ansaitevat ovat yleensä keskimäärin enemmän maailmaa nähteitä ja heillä kansainvälisiä suhteita ja kokemuksia on enemmän.

En puhunut sossupummeista. Vaan perusduunareista ja muihin pienituloisiin ihmisiin jotka töitä tekevät ja maksavat veronsa. Jos lyödään vaikkapa isotuloisen rajaksi 75k vuodessa (tiedän myös että tätä alempana ovat ns. normaalituloiset sekä pienituloiset ja muut). Niin nämä ihmisethän yhteensä veroja maksavat absoluuttisesti enemmän palkastaan kuin suurituloiset. Saa todistaa vääräksi. Ja prosentuaalisesti suurempi osa kaikesta tulosta menee jollain tapaa pakollisiin veroihin (ruoan alv,polttoaineen valmistevero jne).
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Joku voisi myös väittää, että parhaiten ansaitevat ovat yleensä keskimäärin enemmän maailmaa nähteitä ja heillä kansainvälisiä suhteita ja kokemuksia on enemmän.
Toki näin, mutta millaisen kuvan oikeasti saa "kansainvälistymisestä" kun tekee duunia kansainvälisessä firmassa jossa pomona on jenkki ja alaisena länsi-eurooppalaisia, pari venäläistä ja eksoottisen työelämässä kohdattu ulkomaanelävä on ne legendaariset Accenturen intialaiskoodarit? Kenties veli asuu Belgiassa esikaupunkialueella jossa tulee rampattua ja pikkuisen tulee osattua flaamin kieltäkin, joka on aina hyvä baaritemppu.

Lomalla sitten mennään reppureissulle Balille, Goalle tai Koh Lantalle jossa hymyilevät naamat toivottavat tervetulleeksi ja tuovat jääkylmän Bintangin/Kingfisherin/Sighan?

Minä en usko, että nämä "kansainväliset kontaktit" ja "maailmannäkemiset" eivät millään tavalla avaa sitä miltä tuntuu asua itähelsinkiläisessä rappukäytävässä jossa oma nimi se ainut suomenkielinen. Minä en tosin voi olla varma, sillä minulla on vain näitä mukavia kontakteja/maailmannäkemisiä. Paljon.
 
Viimeksi muokattu:

Baldrick

Jäsen
Vai ei Halla-Aho tiedä alhaisempaa matelijaa kuin pohjoismaalainen sosiaalidemokraatti? No onnittelut hänelle, sillä niiden alkuja on nyt vajaa 100 vähemmän.

Edit. Nuo on aika hyviä heittoja Jussilta näinniinkun ajankohdan kannalta.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Joka tapauksessa norjalainen massamurhaaja noista tietyistä Halla-ahon puheista mieleen tulee. Se on jopa pelottava ajatus. Jos Halla-aho todella haluaa irtisanoutua Breivikin manifestista, ei paras keino siihen ole kyllä suhtautua asiaan ylimielisesti ja välinpitämättömästi. Mutta ehkä hän ei vain halua irtisanoutua..
Eilen televisiossa Halla-Aho totesi lähes 100 syyttömän olevan murhattu ja väkivallan syyttömiä kohtaan olevan aina väärin. Eikö se kelpaa irtisanoutumiseksi?
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Vai ei Halla-Aho tiedä alhaisempaa matelijaa kuin pohjoismaalainen sosiaalidemokraatti? No onnittelut hänelle, sillä niiden alkuja on nyt vajaa 100 vähemmän.

Edit. Nuo on aika hyviä heittoja Jussilta näinniinkun ajankohdan kannalta.

Ehkä kannattaisi perehtyä kontekstiin nyt aluksi ja sitten ihan varmistuksena, oletatko nyt että Halla-aho on sanonut tuon toteamuksen nyt viime päivinä?

Kieltämättä tämä keskustelu on jo vähän absurdia, vähän kuin Auvisen ampumisen jälkeen olisi evoluutiobiologian yms. opetus pitänyt lopettaa koska Auvinen tulkitsi asiaa omalla tavallaan.

Kaikista huolestuttavinta tosiaan on, jos tästä lähtien ABB:stä tulee sellainen näppärä uusi natsikortti jolla maahanmuuttokritiikki voidaan lakaista maton alle ja kukaan ei uskalla enää sanoa mitään, kun pelkää leimautuvansa joukkomurhan tukijaksi.

Itse vastustan nykymuotoista maahanmuuttoa yhä aivan samassa määrin kuin ennenkuin, kyllä, olen siis osasyyllinen ABB:n tekoihin, aivan selvästi.
Ongelma kun on yhä aivan sama, eikä ABB millään lailla vaikuttanut sen ratkaisemiseen.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sellaisen hassun hauskan jutun olen huomannut että ne ketkä oikeasti asuvat lähempänä näitä mamuja yms ovat selvästi paljon kriittisempiä maahanmuuttoa (erityisesti pakolaisia, eli kärjistetysti somaleita, manneja yms) kohtaan. Sitten nämä myönteisemmin suhtautuvat yleensä asuvat siellä "paremmilla" alueilla, jotka turvallisuudessaan muistuttavat muumilaaksoa verrattuna näihin "huonompiin" alueisiin.

Kyllä minua esimerkiksi Kontulan ostarilla pyörähtäessä ahdistaa enemmän vähän muut jutut kuin maahanmuuttajien runsas määrä. Ja muutenkin on aika outoa väittää, että esimerkiksi Helsingissä huonon kaupunkisuunnittelun tuloksena syntyneet vuokra-asuntokeskittymät olisivat täysin ongelmattomia ilman maahanmuuttajia.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Kaikista huolestuttavinta tosiaan on, jos tästä lähtien ABB:stä tulee sellainen näppärä uusi natsikortti jolla maahanmuuttokritiikki voidaan lakaista maton alle

Olen maahanmuuttokriittinen (minusta todellista monikulttuurisuutta ei voi olla edes olemassa), mutta en osaa tällaista uhkaa nähdä. Sen sijaan olisi hyvä, jos ABB:n teko nujertaisi voimaa maahanmuuttajakriittisyydeltä.

Esimerkiksi Homma on leimallisesti maahanmuuttajakriittinen ja suomalaisvastainen yhteisö. Siinä on selvä rasistinen ja vähemmistö- ja erilaisuusvastainen vire. Toivon sen rappioitumista. ABB:n teko saattaa herätellä ihmisiä huomaamaan, että sanat eivät välttämättä aina ole irrallaan teoista. Halla-ahonkin viljelemät asenteet voivat muuttua jonkun kohdalla todeksi.

Halla-ahon on turha pyristellä irti sanomisistaan tällaisina hetkinä. Hän tietoisesti leikkii tulella ja joskus voi metsä syttyä. Hänen tulisi ymmärtää, ettei hän voi itse päättää, miten hänen kirjoituksensa tulkitaan ja miten niistä voimaa ammennetaan. Se, että Halla-aho todennäköisesti pystyy itse erottamaan puheet ja provosoivat kirjoitukset teoista, ei vapauta häntä siitä vastuusta, että kaikki eivät pysty.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Kaikista huolestuttavinta tosiaan on, jos tästä lähtien ABB:stä tulee sellainen näppärä uusi natsikortti jolla maahanmuuttokritiikki voidaan lakaista maton alle ja kukaan ei uskalla enää sanoa mitään, kun pelkää leimautuvansa joukkomurhan tukijaksi.

Tämä ABB-natsikorttin käyttäminenhän olisi yhtä naurettavaa argumentointia, kun "vastapuolen" peloittelu islamisaatiosta tai palavista ghettoista.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Tämä ABB-natsikorttin käyttäminenhän olisi yhtä naurettavaa argumentointia, kun "vastapuolen" peloittelu islamisaatiosta tai palavista ghettoista.

Tai Gospel-laulaja Erkki Juhani Hirvisaaren argumentointi siitä, että järkevällä maahanmuuttopolitiikalla voisi estää kotimaisia sekopäitä lahtamasta maanmiehiään.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Sellaisen hassun hauskan jutun olen huomannut että ne ketkä oikeasti asuvat lähempänä näitä mamuja yms ovat selvästi paljon kriittisempiä maahanmuuttoa (erityisesti pakolaisia, eli kärjistetysti somaleita, manneja yms) kohtaan. Sitten nämä myönteisemmin suhtautuvat yleensä asuvat siellä "paremmilla" alueilla, jotka turvallisuudessaan muistuttavat muumilaaksoa verrattuna näihin "huonompiin" alueisiin.

Kyllä muo vituttaa mamuja huomattavasti enemmän nämä juopot ja nistit, jotka aiheuttavat kaduilla ongelmia (rikollisuutta ja pilaavat katukuvan omalla läsnäolollaan). On tullut asuttua parhailla paikoilla Stadisssa ja sitten myös vähän huonommallakin seudulla. Ainoa asia joka seuraa aina mukana, ovat nämä saatanan juopot ja sossupummit, niistä ei pääse eroon, oli asutusalue mikä tahansa.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Itse vastustan nykymuotoista maahanmuuttoa yhä aivan samassa määrin kuin ennenkuin, kyllä, olen siis osasyyllinen ABB:n tekoihin, aivan selvästi.
Ongelma kun on yhä aivan sama, eikä ABB millään lailla vaikuttanut sen ratkaisemiseen.

Kyse nyt ei ole siitä, kuka on mitäkin mieltä.

Vihaa ja pelkoa luovaa retoriikkaa tässä yhteydessä kritisoidaan. Suomessa siihen on merkittävässä määrin syyllistynyt ainoastaan Halla-aho. Norjassa käytännössä yksi puolue, joka on profiloitunut viime aikoina hyvin pitkälti yhden asian puolueena.

Sitä, kuinka paljon vihaa ja pelkoa luova retoriikka on vaikuttanut iskun tekemiseen, en tiedä. Perustellusti voidaan kuitenkin sanoa, että on hyvin mahdollista, että sillä on ollut vaikutusta.

Maahanmuuttoon saa suhtautua kriittisesti ja siihen pitääkin suhtautua terveen kriittisesti - onhan se yksi Euroopan suurimpia haasteita tällä hetkellä. Viharetoriikalla ei vain saavuteta yhtään mitään muuta, kuin vihaa ja se taas on mitä vähimmässä määrin rakentava voima. Rakentavaa maahanmuuttokeskustelua olen toitottanut jo pitkään myös täällä Jatkoajassa - se vain tuntuu olevan lähes mahdoton asia.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
En puhunut sossupummeista. Vaan perusduunareista ja muihin pienituloisiin ihmisiin jotka töitä tekevät ja maksavat veronsa. Jos lyödään vaikkapa isotuloisen rajaksi 75k vuodessa (tiedän myös että tätä alempana ovat ns. normaalituloiset sekä pienituloiset ja muut). Niin nämä ihmisethän yhteensä veroja maksavat absoluuttisesti enemmän palkastaan kuin suurituloiset. Saa todistaa vääräksi. Ja prosentuaalisesti suurempi osa kaikesta tulosta menee jollain tapaa pakollisiin veroihin (ruoan alv,polttoaineen valmistevero jne).
75K€ vuodessa on Suomessa iso raha. Rivikansanedustajat saavat tuota palkkaa. Mediaanitulo oli vuonna 2007 19 000 euroa. Suosituimipia Persut olivat Jakomäessä yms jotka eivät ole suurimpia verojen nettomaksajia.

Toinen juttu on että persujen kannatus oli suurta myös maaseudulla, jossa ei neekeriukkoja tai moskeijoiden rukouskutsuja päivittäin näe ja kuule.

Sergeillä oli hyvä oma pointtinsa.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Kyllä minua esimerkiksi Kontulan ostarilla pyörähtäessä ahdistaa enemmän vähän muut jutut kuin maahanmuuttajien runsas määrä. Ja muutenkin on aika outoa väittää, että esimerkiksi Helsingissä huonon kaupunkisuunnittelun tuloksena syntyneet vuokra-asuntokeskittymät olisivat täysin ongelmattomia ilman maahanmuuttajia.

Näytäppä missä olen noin sanonut?

Itse lisätty tummennus

Ei tarvitse pelkästään helsingistä puhua, turussa oli Botellonissa ainakin toinen raiskauksista tummaihoisten tekemä ja toisestakin taisi olla huhuja. Yhä enemmän noita sattuu ja aika useissa on kyseessä vielä raiskaus + pahoinpitely. Jokainen raiskaus on liikaa tekijästä riippumatta, mutta tuntuu että yhä useammin saa lukea että tekijä ei puhunut suomea tai oli tummaihoinen
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös