Vellihousu
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Porin Ässät
Minua ärsyttää suuresti se että Suomessa samanaikaisesti vaaditaan rakentavaa keskustelua maahanmuutosta ja sen ongelmista mutta toisaalta leimataan aika surutta suuri osa mamukriittisestä materiaalista vihapuheeksi jota ei tule sallia.
Perimmäinen ongelma tässä on nähdäkseni se että lainaamasi Martti Ahtisaaren kommentti on sävyltään ja sisällöltään noin kymmenen kertaa asiallisempi kuin esimerkiksi monet Jussi Halla-ahon kirjoituksista.
Minä en väitä että Halla-ahon kirjoitukset olisivat yksipuolisesti "vihapuhetta", mutta kyllä niiden sävyssä ja retoriikassa parantamisen varaa olisi ja kuten tässä on jo moni todennut, Halla-aho saattaa jopa tietämättään lietsoa hyvinkin äärimmäisiä tunteita laajassa kannattajakunnassaan.
Mitään hyssyttelyä en puolusta, mutta jos maahanmuuttokriitikot haluavat rakentavaa keskustelua, pitäisi omankin keskustelutavan ja asenteen olla aika paljon rakentavampi ja näin ei esim. Jussi Halla-ahon kohdalla aina ole.
Väitteesi siitä etteikö rakentavaa keskustelua olisi tai etteikö aiheesta uskallettaisi keskustella on hyvin kummallinen varsinkin kun muistetaan että maahanmuuttokriittisyydellään ratsastaneet Persut saivat äänivyöryn kevään eduskuntavaaleissa. Toki asiasta olisi voinut vaalien alla enemmänkin keskustella, toisaalta meuhkasit vähän aikaa sitten itse Eu:hun liittyvien talousasioiden tärkeydestä ja julistit suureen ääneen aihepiirin englanninkielistä sanastoa tuntemattomat poliitikot epäpäteviksi.
Itse en pidä maahanmuuttoa läheskään niin suurena ongelmana kuin millaiseksi se on tehty, mutta sitä suuremmalla syyllä toivonkin laajaa, kaikki osapuolet huomioivaa asiallista keskustelua aiheesta.