Perussuomalaiset

  • 5 555 692
  • 44 525

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Jos löisin vetoa, niin löisin vetoa sen puolesta, että Perussuomalaisten ryhmä hajoaa parin vuoden sisällä. En usko millään, että Putkosen demareiden ay-ryhmä sopii samaan ryhmään Halla-ahon kokoomuslaisten kanssa, puhumattakaan vanhan SMP:n siltarumpu kepulaisista.

Hajoamisveikkauksissa on kyse enemmän vastustajien toiveajattelusta, mutta tottahan se on, että Persut ovat ideologisesti paljon heterogeenisempää(pun intended) jengiä kuin moni punaniskamantraa jauhava haluaa ymmärtää. Siksi ihan luonnollista, että kirjavalta sakilta vaaditaan jotain sitoomuksia puolueessa pysymisestä. Soinille jäi ilmeisesti aikanaan pahoja traumoja SMP:n hajottajista.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Epäilen sen olleen kenttää varten kun moni persu on joutunut vastailemaan tuohon spekulaatioon "halla-aholaiset vs heinähatut". Voihan toki myös olla että Timo on pistänyt suitset kireälle juuri esim Halla-ahoa silmälläpitäen, mutta itse uskon että heillä on keskusteluyhteys ja luottamussuhde kunnossa.

Onko keskusteluyhteys kunnossa, kun Soini myy maahanmuuttokriittisyyden hallituspaikasta? Viimeisessä Ajankohtaisessa Kakkosessa Halla-aho kritisoi ulkomaalaislain uudistusta, kun Soini on taas vakuutellut maahanmuuttopolitiikan olevan kunnossa.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Epäilen sen olleen kenttää varten kun moni persu on joutunut vastailemaan tuohon spekulaatioon "halla-aholaiset vs heinähatut". Voihan toki myös olla että Timo on pistänyt suitset kireälle juuri esim Halla-ahoa silmälläpitäen, mutta itse uskon että heillä on keskusteluyhteys ja luottamussuhde kunnossa.

TosiFani kirjoitti:
En usko millään, että Putkosen demareiden ay-ryhmä sopii samaan ryhmään Halla-ahon kokoomuslaisten kanssa

Putkonen on ainakin hyvissä väleissä Halla-ahon kanssa. Siitä päätellen, että kehui paljon Halla-aholle Nuivaa Vaalimanifestia ja oli leppoisella tuulella Halla-ahon vaaliavajaisissa. Soinin ja lähinnä Halla-ahon innokkaiden nettikannattajien välillä oli jossain vaiheessa kyräilyä, mutta kun Hallis liittyi puolueeseen(eli ei ollut enää sitoutumaton) ja valittiin ek-ehdokkaaksi, niin tilanne rauhoittui heti.

Lisäksi Vesa-Matti Saarakkala on nuorista persuista ymmärtääkseni Soinin luottomies ja Saarakkala allekirjoitti halla-aholaisten manifestin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Putkonen on ainakin hyvissä väleissä Halla-ahon kanssa. Siitä päätellen, että kehui paljon Halla-aholle Nuivaa Vaalimanifestia ja oli leppoisella tuulella Halla-ahon vaaliavajaisissa...

Putkonen on demari ja erittäin kokenut järjestöjyrä, on lepposalla tuulella vaikka Kokoomuksen vaaliavajaisissa.
 
Viimeksi muokattu:

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Putkonen on ainakin hyvissä väleissä Halla-ahon kanssa. Siitä päätellen, että kehui paljon Halla-aholle Nuivaa Vaalimanifestia ja oli leppoisella tuulella Halla-ahon vaaliavajaisissa.
Kyllähän heidän arvomaailmansa muuten varmaankin ovat hyvinkin lähellä toisiaan, mutta on hirmu vaikea nähdä Putkosta myymässä omilleen halla-aholaista ajatusta siitä, että tuloerojen tulisi antaa kasvaa. Epäilenpä tosin, että aika harva Halla-ahon äänestäjistäkään on tuosta samaa mieltä.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Eli Soini puhuu mediassa paskaa? Hän on ollut mediassa tyytyväinen nykyiseen linjaa, Halla-aho on saanut aikaan muutoksen.

Soinille maahanmuuttokysymykset eivät ole henkilökohtaisesti niin tärkeitä, eikä hän ole koskaan vahvasti profiloitunut tällä asialla. Soinin preferenssit mamupolitiikassa eivät kuitenkaan määritä persujen maahanmuuttolinjaa. Fakta on kuitenkin se, että Soini on siunannut täysin Halla-ahon Nuivan manifestin mamulinjaukset koska ne ilmestyivät lähes sellaisenaan Persujen vaaliohjelmaan ja Soini itse kehunut persujen mamuohjelmaa erinomaiseksi.

Kyllä Soini puhuu välillä toimittajille juuri sitä itseään(=ympäripyöreää paskaa), mutta tapahtuneet tosiasiat viittaavat siihen, että halla-aholaisilla on maahanmuuttokysymyksissä myös Soinin tuki takanaan, vaikka mies ei itse pidä mamukysymystä yhtä tärkeänä kuin Halla-ahon klikki.

Se on tietysti mielenkiintoista tuleeko asiasta hallitusdiiliä johonkin suuntaan ja tapahtuuko silloin repeämistä Soinin ja persujen maahanmuuttokritiikillä profiloituneuden kanssa. Asiaa voi kysyä myös niin päin onko thorsilainen maahanmuuttopolitiikka myöskään Kokoomukselle niin rakasta (pl. Stubb) etteivät suostuisi tekemään Persuille myönnytyksiä asiassa? Ainakaan kokoomuksen rivikannattajissa ei olla yksimielisen ihastuneita oman puolueensa maahanmuuttopolitiikkaan. Kokoomuksen konservatiiviosasto on lähempänä Persuja tässä kysymyksessä, vaikka johto onkin arvoliberaalien käsissä.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Tuossa puoluetuki asiassa persut ovat joutuneet pahasti väärinymmärretyiksi. Eivät persut vastusta puoluetukea, persut vain vastustavat sen maksamista muille kuin persuille.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Totta. Mutta suurin osa persuista ei tunne perustuslakiamme.

Valtio-opin professori Kari Palonen on todennut pilke silmäkulmassa, että jokaisella kansanedustajalla pitäisi olla pääsyvaatimuksena vähintään valtio-opin approbaturin suorittaminen.

Pitäisikö tuota soveltaa myös äänestäjiin, jotta jatkossa välttyisimme siltä, että puliukot muuttavat Suomen politiikan suunnan?
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Pitäisikö tuota soveltaa myös äänestäjiin, jotta jatkossa välttyisimme siltä, että puliukot muuttavat Suomen politiikan suunnan?

Yksi hyvä vaihtoehto olisi sellainen, jossa äänioikeus määrittyisi äänestäjän nettovarallisuuden myötä. Tällöin jäisi lävistysnaamaisten kiljupunkkarien, halvalta tonnikalalta haisevien opiskelijoiden, seniilien eläkeläisten, lähiöpubien kurahaarojen, taksimiestakkisten hevosharrastajien ja paimentolaisyhteiskuntatasolla operoivien maahanmuuttajien äänet kokonaan antamatta. Tällöinhän yhteiskunta rakentuisi niiden ihmisten toiveiden mukaisesti, jotka sitä tosiasiallisesti kannattelevat.

Täähän olisi hyvä, vai olisiko sittenkään..?
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Lainaan tähän itseäni muutaman kuukauden takaa:

Miksi pitäisi ylipäänsä järjestää mitään vaaleja? Miksi ei siirryttäisi suoraan aitoon meritokratiaan, jossa ministerit ja vastaavat valitaan karsintajärjestelmän ja testitulosten perusteella, aivan kuten muussakin työnhaussa ja virantäytössä. Kuka tahansa voisi paikkaa hakea ja pätevin valitaan.

Paljon vähäpätöisempiinkin hommiin tarvitsee nykyään osoittaa pätevyytensä erilaisin testein ja haastatteluin, miksi jopa pääministeriksi on mahdollista päästä ilman minkäänlaista pätevyyden ja asioiden ymmärtämisen koestusta?
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kehutaanpa nyt välillä Persujakin. Jussi Niinistö kommentoi äsken puolustusmenojen leikkauksia radiossa. Ei leikata vaan saatetaan jopa lisätä.

Varuskuntien lopettamiseen tuli kyllä hersyvä vastaus eli Dragsvikin varuskunta voidaan lopettaa, koska sillä ei ole mitään sotilaallista arvoa, ainoastaan kielipoliittinen arvo. Toimittaja yritti sitten vielä näsäviisastella, että eikö Niinistö halua suomenruotsalaisia armeijaan niin Niinistö totesi, että Dragsvikin osasto voidaan liittää vaikka Upinniemeen.

Perhana. Kyllä tästä vaan tulee mielenkiintoinen kausi, kun näköjään tabut eivät olekaan enää tabuja...

edit:Dragsvik korjattu
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
Kehutaanpa nyt välillä Persujakin. Jussi Niinistö kommentoi äsken puolustusmenojen leikkauksia radiossa. Ei leikata vaan saatetaan jopa lisätä.

Argumentointi oli toki ihan hyvää, mutta itse en kyllä ymmärrä, että miksi ihmeessä puolustusmenoja pitäisi lisätä tässä taloudellisessa tilanteessa? Täysin typerä ajatus mielestäni ja itse kannata puolustusmenojen leikkaamista. Samalla kannalla ovat olleet myös Kokoomus ja muistaakseni SDP, joten vaikea nähdä, että niitä tullaan ainakaan lisäämään tulevalla hallituskaudella mikäli kaksi suurinta ovat hallituksessa.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Opinnoilla itsellään ei ole oleellista merkitystä, vaan äänestäjien tietoisuudella ylipäätään. Sitä pitää pyrkiä lisäämään, jotta jatkossa välttyisimme siltä, että Kokoomus on suurin eduskuntapuolue.

Eikö sen tietoisuuden lisääntymisen pitäisi tarkoittaa, että ihmiset osaavat nykykäyttäytymisen sijaan äänestää jatkossa entistä paremmin asioista parhaiten perillä olevat ja älykkäimmät ehdokkaat hoitamaan meidän tärkeitä yhteisiä asioitamme? Sehän johtaa väistämättä siihen, että Kokoomus on suurin eduskuntapuolue.
 

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Opinnoilla itsellään ei ole oleellista merkitystä, vaan äänestäjien tietoisuudella ylipäätään. Sitä pitää pyrkiä lisäämään, jotta jatkossa välttyisimme siltä, että Kokoomus on suurin eduskuntapuolue.

Kerrohan lisää tästä äänestäjien tietoisuudesta. Turun yliopiston tutkimuksen mukaan nimittäin parhaiten poliittisen järjestelmän tunsivat Kokoomuksen ja Vasemmistoliiton äänestäjät.

Eikö tästä voisi päätellä, että tietoisuuden kasvu sataisi näiden puolueiden laariin?

EDIT: Paitsi jos tarkoitit "tietoisuudella" jotain sellaista, joka ainakin minulle tuo mielleyhtymiä lähinnä taistolaisuuteen ja tiedonantajaan. Itse toivon, että jokainen jaksaisi nähdä vaivaa ajatella asioita ihan itse sen pohjalta mitä on lukenut ja kokenut. Eikä mitään erityistä esivalikoitua "tietoisuutta" lähdettäisi lisäämään.

Tällöin poliittinen kenttä säilyy monipuolisena ja tasaisesti edustettuna.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Argumentointi oli toki ihan hyvää, mutta itse en kyllä ymmärrä, että miksi ihmeessä puolustusmenoja pitäisi lisätä tässä taloudellisessa tilanteessa? Täysin typerä ajatus mielestäni ja itse kannata puolustusmenojen leikkaamista. Samalla kannalla ovat olleet myös Kokoomus ja muistaakseni SDP, joten vaikea nähdä, että niitä tullaan ainakaan lisäämään tulevalla hallituskaudella mikäli kaksi suurinta ovat hallituksessa.

Rahapula rapauttaa jo nyt merkittävästi Suomen kykyä puolustaa itseään, joten ennen leikkauksia olisi nykyiset määrärahat kyettävä kohdentamaan sinne, missä niitä oikeasti tarvitaan. Suomeksi sanottuna se tarkoittaa varuskuntien lakkauttamista. Alueellisen puolustuksen malli on aikansa elänyt eikä enää toimi nykytilanteessa.

Puolustusmenojen leikkaus on mahdollista vain, jos tehdään periaatepäätös puolustuskyvyn tietoisesta heikentämisestä tai vaihtoehtoisesti päätös liittymisestä Natoon.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Opinnoilla itsellään ei ole oleellista merkitystä, vaan äänestäjien tietoisuudella ylipäätään. Sitä pitää pyrkiä lisäämään, jotta jatkossa välttyisimme siltä, että Kokoomus on suurin eduskuntapuolue.

Todettakoon ensiksi, että heittoni oli toki niin ikään pilke silmäkulmassa tehty. Aivan kuten Palosellakin. Totta kai äänestystulosta on kunnioitettava. Suomen kansalla on juuri sellainen eduskunta kuin se ansaitsee. Suuri osa suomalaisista kun on poliittisesti valveutumatonta ja tietämätöntä sakkia. Vastikään julkaistu tutkimus siitä, miten kansa ei osaa erottaa edes hallitus- ja oppositiopuolueita toisistaan, kertonee kaiken olennaisen. Tämä korostuu vaatimattomasti koulutetussa väestönosassa, josta otaksun vahvasti persujen suuren kannatuksenkin kumpuavan.

Hauskaa tässä onkin se, että juuri persujen mies tulee pikkittelemään kokoomusta äänestäneitä äänestäjien tietoisuudella.

Se on toki aivan eri asia kuin poliittinen ja asiapitoinen tietoisuus, pitääkö kokoomuksen tai jonkun muun puolueen ideologiaa oikeana.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Argumentointi oli toki ihan hyvää, mutta itse en kyllä ymmärrä, että miksi ihmeessä puolustusmenoja pitäisi lisätä tässä taloudellisessa tilanteessa? Täysin typerä ajatus mielestäni ja itse kannata puolustusmenojen leikkaamista. Samalla kannalla ovat olleet myös Kokoomus ja muistaakseni SDP, joten vaikea nähdä, että niitä tullaan ainakaan lisäämään tulevalla hallituskaudella mikäli kaksi suurinta ovat hallituksessa.

Itse olen palkka-armeijaan siirtymisen kannalla, mutta pointti oli tuohon kielipolitiikkaan kajoaminen. Uusi sivu on nyt käännetty Suomen poliitisessa historiassa, kun ruotsinkielisten etuoikeuksia otetaan edes esille valtaapitävien toimesta. Itse olin sitä mieltä ennen vaaleja, että persut ovat hiljaa, kun pääsevät valtaan, mutta olin näköjään väärässä. Kyllä muutoksia tullaan todennäköisesti myös aktiivisesti ajamaan.

Ja mitä noihin puolusutsmenojen leikkauksiin tulee, niin Dragsvik ei ole tainnut olla "jostain syystä" niissä edes esillä.

edit:Dragsvik korjattu
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
Itse olin sitä mieltä ennen vaaleja, että persut ovat hiljaa, kun pääsevät valtaan, mutta olin näköjään väärässä. Kyllä muutoksia tullaan todennäköisesti myös aktiivisesti ajamaan.

Odotellaan vielä sitä Persujen valtaanpääsyä (eivät vielä ole hallituksessa) ja katsotaan sen jälkeen mikä on puheiden ja tekojen taso ja määrä.

Ja mitä noihin puolusutsmenojen leikkauksiin tulee, niin Dragsvik ei ole tainnut olla "jostain syystä" niissä edes esillä.

edit:Dragsvik korjattu

Joku toimittaja sitä on aina silloin tällöin kysellyt, mutta vaikea sanoa, että onko se ollut esillä kabineteissa.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Opinnoilla itsellään ei ole oleellista merkitystä, vaan äänestäjien tietoisuudella ylipäätään. Sitä pitää pyrkiä lisäämään, jotta jatkossa välttyisimme siltä, että Kokoomus on suurin eduskuntapuolue.

Olen periaatteessa aivan samaa mieltä ja toivonkin että Vihreät ottaisivat tämän tiedonantajan vastuun, lopettaisivat piipertelyn ja maalaisivat Kansan eteen rehevän fasistisesti tuhoa ja kuolemaa. Viime kädessä ainoa yhteiskunnallinen kysymys jolla on mitään merkitystä on ympäristön tila ja tulevaisuus ja sillä(kin) sektorilla ollaan ilmeisesti ottamassa takapakkia Persujen vaalivoiton myötä.

Persuista ei mihinkään tietoisuuden lisäämiseen ole, koska heidän politiikkansa perustuu pitkälti juuri tietämättömyyden ylläpitoon ja mahdollisimman suureen samaa mieltä olemiseen mahdollisimman monen torimummun kanssa.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Vau. Onkohan tämä puolestaan tulkittava siten, että Perussuomalaisten vaaliohjelma soveltuu siis enää lähinnä haitarin puhdistamiseen nyt kun vaalit on pidetty?

Eikös se ole yleinen tapa kaikkien puolueiden vaaliohjelmille? Vai miten veikkaat Kokkareiden paremminvointivaltiolle käyvän, ai niin, luultavasti Soinin persut tuhoaa sen, kö?
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
ja toivonkin että Vihreät ottaisivat tämän tiedonantajan vastuun,

Millä eväillä? Ensin tuonne pitäisi saada joku, joka on edes alustavasti kartalla niin sanotusta reaalimaailmasta ja sitten siitä pikkuhiljaa alkaa kehittelemään sitä agendaansa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös