Jännä jotenki nähdä, että pidät suurempana pahana sitä, että hän ei mene linnanjuhliin etkä sitä, että osallistuu äärioikeistolaiseen tapahtumaan pääpuhujana. Vai käsitinkö jotenkin väärin näkemyksesi?Ei minun mielestäni tarvitse tämän takia puolueesta erottaa, mutta kuten @Everton tuossa ylempänä mainitsi, minunkin mielestäni kansanedustajan tulisi tällaiseen jokavuotiseen kunniatapahtumaan osallistua. Ainakin ilman pätevää syytä poisjäännille (sairaus, työeste, tms.). Enkä siis pitäisi ollenkaan vääryyteenä, vaikka puolue päättäisikin tällaisen takia erottaa jäsenen eduskuntaryhmästään (näin toki i tule tapahtumaan, kuten kaikki tiedämme). En kuitenkaan näe Keskisarjaa Suomen kansalliselle turvallisuudelle niin suurena uhkana, kuin pahinta vhollistamme symppaavaa kansanedustajaa, eli en nyt ole sitä erottamista suureen ääneen vaatimassakaan. Mutta esim. Niikon kohdalla olisi voinutkin olla syytä myös eduskuntaryhmästä poistamiselle. Siis minun näkövinkkelistä.
Oliko sulla jotain ihan oikeaa asiaa tähän keskusteluun, vai vainko vittuilemaan saavuit?
Jännä jotenki nähdä, että pidät suurempana pahana sitä, että hän ei mene linnanjuhliin etkä sitä, että osallistuu äärioikeistolaiseen tapahtumaan pääpuhujana. Vai käsitinkö jotenkin väärin näkemyksesi?
Kunhan mietin saako sulta joskus ihan oikean mielipiteen eikä vaan asian vieressä ja ympärillä pyörimistä.
Kiljunen sai "fudut" vastaavista puheista tänään.Surkeaa että Keskisarja lähettää viestin Suomen itsenäisyydestä:
”EU-Suomi vuonna 2024 ei ole itsellinen eikä itsepäinen, joten pyhitys pelkistyköön historiaan. 612-väki on sananvapauden puolella sananvakautta vastaan."
Luopioksi kutsuisin tuollaista kansanedustajaa.
Hänen on varmasti parempi olla omiensa joukossa. Ja kännissäkin tuolla saa vapaasti olla eikä pukeutumisellakaan ole niin väliä.Mieluummin natsimarssiin, kuin linnanjuhliin. Naamiot todellakin on riisuttu.
Toisaalta persuilla tuo osallistuminen natsikulkueeseen voitaneen lukea työesteeksi.Ei minun mielestäni tarvitse tämän takia puolueesta erottaa, mutta kuten @Everton tuossa ylempänä mainitsi, minunkin mielestäni kansanedustajan tulisi tällaiseen jokavuotiseen kunniatapahtumaan osallistua. Ainakin ilman pätevää syytä poisjäännille (sairaus, työeste, tms.).
Mietinpä vain, jos vaikkapa Li Andersson jättäisi juhlat väliin ja osallistuisi Antifan kulkueeseen, häntä todennäköisesti pidettäisiin rohkeana ihmisenä, joka uskaltaa seistä omien näkemyksiensä takana. Näin toki ei tapahdu, koska Andersson on fiksu, mutta hypoteettisesti mietittynä.
Näinkö todella ja vakavissasi arvelet?
Ja miten tämä itse omasta päästäsi keksimäsi hypoteettinen esimerkki, jonka toteutumiseen et edes itse usko, nyt sitten liittyi Keskisarjan tekemisiin?
Se että on kirjoitellut Sarastus julkaisuun kertoo jo aika paljon. Siellä nyt ei varsinaisesti ole mitään "tervettä" kansallismielisyyttä. Tai no jos Lapuan liikettä piti normaalina niin ehkä sitten.Pölvästi trollaaja Keskisarjahan on jo pitkään ollut, mutta rehellisesti sanottuna olen yllättynyt, että 612-tapahtumaan on lähdössä mukaan. Tiedä sitten, onko mies viime aikoina enempi radikalisoitunut.
Kaikista muista eduskuntaryhmistä ovi kävisi sukkelaan, mutta nähtäväksi jää, onko Persuilla siihen selkärankaa.
No, kyllä ja ei. Minun mielestäni nuo molemmat ovat asioita, jotka voisi jättää väliin (siis juhlien skippaamisen, ja äärioikeistokulkueen). Minun mielestäni Keskisarjalla on kuitenkin halutessaan oikeus moiseen osallistua, kunhan ei syyllisty rikoksiin tai muuhun huonoon käytökseen. Tässä mennään taas vähän sille ajatuspoliisilinjalle, jos Keskisarjan kiinnostusta johonkin asiaan X aletaan ns. kriminalisoimaan.
"Keskisarja perustelee osallistumistaan Sarastus-lehdessä muun muassa niin, ettei katso ansaitsevansa kestitystä ”touhuistani kansanedustajana”.![]()
Itsenäisyyspäivä | Kansanedustaja Teemu Keskisarja kertoo menevänsä Linnan juhlien sijaan 612-tapahtumaan ja soihtukulkueeseen
612-yhdistys mainostaa Keskisarjaa tilaisuutensa puhujana.www.hs.fi
Höyhensarja jatkaa valitsemallaan linjalla.
Lähtökohtaisesti antifasistinen ajattelu on siellä maailman lähihistoriassa se rauhaa rakentava, natseja vastustava liike, ei naapureita valloittava, omia ja muiden erilaisia tuhoava taho.Mietinpä vain, jos vaikkapa Li Andersson jättäisi juhlat väliin ja osallistuisi Antifan kulkueeseen, häntä todennäköisesti pidettäisiin rohkeana ihmisenä, joka uskaltaa seistä omien näkemyksiensä takana. Näin toki ei tapahdu, koska Andersson on fiksu, mutta hypoteettisesti mietittynä.
Okei no mutta aletaan päästä vähän toisiamme kohti tässä keskustelussa. Toki vielä ihmettelen vähän sitä, kun kiljusen erottamista kovasti vaadit kun kyse oli ulkoturvallisuudesta mutta keskisarja sekoilee sisäisen turvallisuuden uhkien parissa. Molemmat ovat ihan varteenotettavia uhkia. Mutta toki keskisarjalla yksityisihmisenä olisi oikeus osallistua minunkin mielestä 612 marssille jos haluaa. Ongelma minun näkökulmasta on enemmänkin siinä että hän menee sinne pääpuhujaksi kansanedustajan ominaisuudessa.
Mutta ollaan paljon lähempänä toisiamme jo keskustelussa kuin vielä aamupäivällä.
Haha! Ei helvetti mitä suunniteltua perseilyä ja Petsku ei ole tietenkään nähnyt mitään. Voisin sanoa jo, että ottakaa kokoomuslaiset itseänne niskasta kiinni ja lopettakaa se itsellenne todistelu, että "Hei meidän pitää ottaa nämä äärioikeistolaiset mukaan päättämään, että kyllä se siitä sitten." Vitut, siinä on kyse vain ja ainoastaan teidän selkärangattomasta opportunismista. Hemmetin vaarallisilla vesillä leikitään.
Eli voit larpata natsia niinku läpäl ja se on ihan ok?Oma näkemys on se, että venäjämyötäily UaV:n puheenjohtajalta ja hänen valitsijoiltaan SDP:ssä ylittää PS:n kansanedustaja Keskisarjan äärioikeistomyötäilyn.
No vähän nyt naurattaa. SDP saa nyt vaikka upota minne tahansa, mutta en hyväksy rasismia, enkä fasismin kanssa veljeilyä.Oma näkemys on se, että venäjämyötäily UaV:n puheenjohtajalta ja hänen valitsijoiltaan SDP:ssä ylittää PS:n kansanedustaja Keskisarjan äärioikeistomyötäilyn.
Viimeksi n. vuonna -39 kärjistyi se mihin ei puututtu ajan kanssa.No vähän nyt naurattaa. SDP saa nyt vaikka upota minne tahansa, mutta en hyväksy rasismia, enkä fasismin kanssa veljeilyä.
No vähän nyt naurattaa. SDP saa nyt vaikka upota minne tahansa, mutta en hyväksy rasismia, enkä fasismin kanssa veljeilyä.
Eli voit larpata natsia niinku läpäl ja se on ihan ok?
Puhutaan persusta persuketjussa.No ei. Luetun ymmärtäminen ei nyt taas ole ihan kohdillaan.
@Cobol avasi hyvin sen, miksi tässä tilanteessa ei Kokoomus nyt tee käytännössä yhtään mitään.
Nykyinen hallituspohja palvelee nykyisen Kokoomuksen politiikkaa ja se on siinä.