Perussuomalaiset

  • 5 475 831
  • 44 081

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Mulle on muuten aika sama mitä Tynkkynen tekee, mutta kyllä tässä saa toivoa, ettei kansa äänestä häntä EU-parlamenttiin. Hänhän on kuulemma ilmoittanut, ettei edes ole menossa tekemään sinne politiikkaa vaan mediasisältöä. Eli ilmeisesti aikoo vain keskittyä tuottamaan matskua someen, ja aikoo myös käyttää hänelle annetut avustajaresurssit (max. 5 avustajaa) siihen, että avustajatkin tekevät ensisijaisesti sisältöä someen esimerkiksi lakiesityksiin perehtymisen sijaan.

Jos jokin olisi verovarojen hukkaan heittämistä niin tämä. No okei, onhan siellä nyt Hakkarainenkin, mutta ei hyvin mene, jos yksi turhanpäiväinen edustaja korvataan toisella. Käsittääkseni mepit ovat Suomelle arvokkaita voimavaroja - jos tekevät työnsä hyvin. Siksi harmillista, jos paikalle päätyy taas tyyppejä, joista ei ole Suomelle mitään hyötyä. No, toivottavasti Sebua vielä haastetaan vaalien alla enemmän motiiveistaan, ja jää rannalle.
 

Hermes#41

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arkijärki
Politiikkaa, joka perustuu vihaan ja vastustamiseen on melko hankala sovittaa valtaan. Pelikirjasta ei sitten löydy muuta kuin sakset, koska kyvyt ei riitä rakentamaan mitään.

Suurin energia menee opposition vastustamiseen ja susien huuhteluun. Yhteiset asiat on sivuseikka kun tehdään somea ja pönkitetään omaa asemaa.

Surullista, mutta tätä se demokratia tuottaa
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Suurin energia menee opposition vastustamiseen ja susien huuhteluun. Yhteiset asiat on sivuseikka kun tehdään somea ja pönkitetään omaa asemaa.

Varmasti liian vähän tulee persuja seurattua, mutta jotenkin on sellainen tunne, että suurin energia menee sielläkin hallituspolitiikkaan. Sitten on todella pitkä väli ja tulee muita asioita.

Tuli mieleen, että eikö tuo kuvaa kuitenkin oppositiota, joka käyttää niin paljon energiaa hallituksen vastustamiseen, että edelleen on omat konkreettiset työllisyys- ja talousvaihtoehdot tekemättä?

Mitä tulee sivukaupalla käytyyn keskusteluun ylempänä Tynkkysestä, häntä voi pitää yhtenä laitaoikeistopuolueen suurimmista onnistujista. Vastustajat hyökkäävät 24/7/365 joukolla Tynkkystä vastaan ja maine sen kun kohenee PS:n joukoissa. En pidä tavastaan tehdä politiikkaa enkä aina politiikastakaan, mutta hän on onnistunut erinomaisesta omissa tavoitteissaan.
 

Hermes#41

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arkijärki
En seurannut itsekään persuja kun olivat oppositiossa. Ei olisi voinut vähempää kiinnostaa.

Nytkun päättävät minunkin verorahoista, niin on tullut seurattua. Melkoinen pöyristys kyllä on ollut alkaen vanhoista viesteistä ja jatkuen näihin kaikkiin muihin rikoksiin ja sekoiluihin. Poliittisista toimista puhumattakaan.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
En pidä tavastaan tehdä politiikkaa enkä aina politiikastakaan, mutta hän on onnistunut erinomaisesta omissa tavoitteissaan.

Populistien oppikirjoissa pitäisi tosiaan olla ihan siellä pääkohdassa.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tässä on yksi mutta, missään ei ole kerrottu että kyseessä olisi vasemmiston kannattajia. Punainen lippu ei sitä vielä kerro.

Niin. Ja jos jossain vaalitilaisuudessa heiluu ukkoja sinikeltaisten lippujen kanssa häiriköimässä muita, olet varmasti puolustamassa Perussuomalaisia, etteivät välttämättä ole heidän kannattajia..?

Etkös sinä tuossa muuten aiemmin yleistänyt kaikki rasistit Perussuomalaisten äänestäjiksi?

...

Tässä ketjussa kyllä pari kirjoittajaa tuntuu menettäneen yöunet persujen takia, siksi läpikuultavaa on se persuviha. Koomista kyllä, samat nimimerkit kuittailevat @Cobol :lle vasemmistopuolesta eri puolilla palstaa.

Kaksilla rattailla on aina niin hienoa ajella.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Vaikka häiriköinti onkin aina tuomittavaa, niin syyllinen tähän tilanteeseen on Tynkkynen itse. Kiusatusta tulee hyvin usein kiusaaja, tämä on todettu monissa tutkimuksissa. Tynkkysen politiikka perustuu pääsääntöisesti muiden kiusaamiseen, viimeisimpänä podcast, jossa kolme Perussuomalaisten kansanedustajaa pilkkaa ihmisiä.

Lukitsetko vastauksen?

Eli uhria saa jatkossa syyllistää, jos rike/rikos/vääryys on uhrin itsensä aiheuttama?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lukitsetko vastauksen?

Eli uhria saa jatkossa syyllistää, jos rike/rikos/vääryys on uhrin itsensä aiheuttama?

Lue viestini uudestaan, ihan alusta alkaen, ensimmäinen lause antaa sinulle vastauksen.

Pitää erottaa idealismi ja realismi, se miten pitäisi toimia ja se mitä on tapahtunut. Kommunismi on teoriassa hieno yhteiskuntajärjestelmä, mutta oikeassa elämässä ei.

Tynkkystä ei saa häiriköidä, uhkailla, saati vetää turpaan, mutta toiminnallaan hän altistaa itsensä kaikille näille.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tynkkystä ei saa häiriköidä, uhkailla, saati vetää turpaan, mutta toiminnallaan hän altistaa itsensä kaikille näille.

Nimenomaan. Hyväksytkö siis uhrien syyllistämisen myös muissa tapauksissa (esim. raiskaukset, ahdistelut), jos uhri on itse omalla tekemisellään edesauttanut tilanteen syntyä? Kuten vaikkapa tyttönen, joka lähti ihan vain nukkumaan Lauri Tähkän hotellihuoneeseen. Saako tuota kyseistä tyttöstä mielestäsi syyttää Lauri Tähkän (mahdollisesta) rikoksesta, kun kerran itse omilla tekemisillään tuon tilanteen mahdollisti?
 

Hermes#41

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arkijärki
Nimenomaan. Hyväksytkö siis uhrien syyllistämisen myös muissa tapauksissa (esim. raiskaukset, ahdistelut), jos uhri on itse omalla tekemisellään edesauttanut tilanteen syntyä? Kuten vaikkapa tyttönen, joka lähti ihan vain nukkumaan Lauri Tähkän hotellihuoneeseen. Saako tuota kyseistä tyttöstä mielestäsi syyttää Lauri Tähkän (mahdollisesta) rikoksesta, kun kerran itse omilla tekemisillään tuon tilanteen mahdollisti?
Vertaatko oikeasti Tynkkysen kokemaa häirintää raiskaukseen?
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Vertaatko oikeasti Tynkkysen kokemaa häirintää raiskaukseen?

En, vaan kysyn lainaamaltani nimimerkiltä mielipidettä rikoksen/väärän käytöksen uhriksi joutuneen henkilön syyllistämisestä. Minulle on tällä palstalla kerrottu, että uhria ei saa missään olosuhteissa syyllistää, vaan syyllinen on vain ja ainoastaan se väärinkäytöksen tehnyt henkilö. Ilmeisesti @TosiFani ei ainakaan näin ajattele, tuosta aiemmasta kommentista päätellen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nimenomaan. Hyväksytkö siis uhrien syyllistämisen myös muissa tapauksissa (esim. raiskaukset, ahdistelut), jos uhri on itse omalla tekemisellään edesauttanut tilanteen syntyä? Kuten vaikkapa tyttönen, joka lähti ihan vain nukkumaan Lauri Tähkän hotellihuoneeseen. Saako tuota kyseistä tyttöstä mielestäsi syyttää Lauri Tähkän (mahdollisesta) rikoksesta, kun kerran itse omilla tekemisillään tuon tilanteen mahdollisti?

Ottamatta kantaa mihinkään yksittäiseen tapaukseen, jokainen varmasti ymmärtää, että teoilla on seurauksia. Tämä ei ole aina oikeudenmukaista, elämä harvoin on.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ottamatta kantaa mihinkään yksittäiseen tapaukseen, jokainen varmasti ymmärtää, että teoilla on seurauksia. Tämä ei ole aina oikeudenmukaista, elämä harvoin on.

Ei tietenkään kannata ottaa kantaa tuohon mainitseemani esimerkkitapaukseen, siinähän joutuisi ehkä myöntämään, että oma ideologia riippuukin vähän näkökannasta.

Minä olen siis kanssasi pohjimmiltani samaa mieltä, sitä saa mitä tilaa. Palstan vasemmiston mielestä asia ei vain näin ole, tai näin minulle on kerrottu. Pari vuotta sitten Elokapina-keskusteluissa pohdittiin mahdollisuutta, että joku häröilijöihin pottuuntuva ottaa oikeuden omiin käsiinsä. Silloin tuli jyrkkä vastalause siihen, että Elokapinan oma vika; mitäs lähtevät ärsyttämään. Kuulemma se oikeuden omiin käsiin ottaminen on vain ja ainoastaan sen toteuttajan syytä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ei tietenkään kannata ottaa kantaa tuohon mainitseemani esimerkkitapaukseen, siinähän joutuisi ehkä myöntämään, että oma ideologia riippuukin vähän näkökannasta.

Minä olen siis kanssasi pohjimmiltani samaa mieltä, sitä saa mitä tilaa. Palstan vasemmiston mielestä asia ei vain näin ole, tai näin minulle on kerrottu. Pari vuotta sitten Elokapina-keskusteluissa pohdittiin mahdollisuutta, että joku häröilijöihin pottuuntuva ottaa oikeuden omiin käsiinsä. Silloin tuli jyrkkä vastalause siihen, että Elokapinan oma vika; mitäs lähtevät ärsyttämään. Kuulemma se oikeuden omiin käsiin ottaminen on vain ja ainoastaan sen toteuttajan syytä.
On mahdollista olla sitä mieltä, että Tynkkynen kerjää negatiivista huomiota joka helposti johtaa tuollaisiin kohtaamisiin ja samaan aikaan olla sitä mieltä että ei saa koskea toisiin ihmisiin. Sinä ilmeisesti olet sitä mieltä että jos toinen provosoi niin ei tarvitse niin paljoa rangaista? Toki tuota voi laajentaa myös siihen pitäisikö naisten pukeutua "mustiin säkkeihin" välttääkseen negatiivista huomiota kaupungilla kun joku voi paljastavan asun kokea syyksi raiskata. Ei liene kuitenkaan aiheellista sanoa raiskatuksi tulleelle että oma vika, vittuakos liikkui yksin kaupungilla tai luotti johonkin mieheen.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
On mahdollista olla sitä mieltä, että Tynkkynen kerjää negatiivista huomiota joka helposti johtaa tuollaisiin kohtaamisiin ja samaan aikaan olla sitä mieltä että ei saa koskea toisiin ihmisiin. Sinä ilmeisesti olet sitä mieltä että jos toinen provosoi niin ei tarvitse niin paljoa rangaista? Toki tuota voi laajentaa myös siihen pitäisikö naisten pukeutua "mustiin säkkeihin" välttääkseen negatiivista huomiota kaupungilla kun joku voi paljastavan asun kokea syyksi raiskata. Ei liene kuitenkaan aiheellista sanoa raiskatuksi tulleelle että oma vika, vittuakos liikkui yksin kaupungilla tai luotti johonkin mieheen.

Minä sain helvetisti paskaa niskaan tällä palstalla pari vuotta takaperin, kun erehdyin sanomaan ääneen, että siellä Kaisaniemen puistossa raiskattu nainen saa syyttää myös itseään siitä, kun päätti siitä pahamaineisen puiston läpi kulkea. Silloin aika yksiselitteisesti minut tuomittiin raiskaajien puolustelijana, koska rikoksen uhria ei saa koskaan syyttää/syyllistää.

Eikö tuo sama ideologia sitten pädekään ihan kaikkien kohdalla? Sebastian Tynkkystä voi kyllä syyllistää, koska se on kuitenkin persu ja tosi ärsyttävä?

Minä olen edelleenkin sitä mieltä, että Tynkkynen omalla toiminnallaan oikein kerjäsi tällaista. Enkä lähde ketään tuosta syyllistämäänkään. Poliisi hoiti tilanteen niin, ettei isompaa parranpärinää tullut. Ihan samalla lailla minä olen sitä mieltä, että nuori nainen joka lähtee yksinään oikomaan yöllä Kaisaniemen puiston läpi on idiootti. (Mutta, jos se joutuu raiskatuksi, sitä ei saa sanoa ääneen, koska uhrin syyllistäminen.)

edit. Siis siitä syyllistämisestähän tässä on koko ajan ollut kyse, ei siitä mitä rikoksen tehneelle tapahtuu. Rikos on rikos, josta pitää rangaista. Moni rikos tosin jäisi syntymättä, jos rikoksen uhri toimisi eri tavalla.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Keskustelu. Käännetty.

Jos minua meinaat, niin kerros nyt oma mielipiteesi noihin asioihin.. (?)

Faktaahan on se, että poliisikin on tiedottanut puuttuneensa kansanedustajaan kohdistuneeseen häirintään. Ja sinä(kin)? olet sitä mieltä, että kansanedustaja itse oli syyllinen tuohon tilanteeseen? Meneekö se sitten näin muissakin tapauksissa; jos itse omalla toiminnallaan edesauttaa vääryyttä, on myös itse osin syyllinen tapahtuneeseen?
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Minä sain helvetisti paskaa niskaan tällä palstalla pari vuotta takaperin, kun erehdyin sanomaan ääneen, että siellä Kaisaniemen puistossa raiskattu nainen saa syyttää myös itseään siitä, kun päätti siitä pahamaineisen puiston läpi kulkea. Silloin aika yksiselitteisesti minut tuomittiin raiskaajien puolustelijana, koska rikoksen uhria ei saa koskaan syyttää/syyllistää.

Eikö tuo sama ideologia sitten pädekään ihan kaikkien kohdalla? Sebastian Tynkkystä voi kyllä syyllistää, koska se on kuitenkin persu ja tosi ärsyttävä?

Minä olen edelleenkin sitä mieltä, että Tynkkynen omalla toiminnallaan oikein kerjäsi tällaista. Enkä lähde ketään tuosta syyllistämäänkään. Poliisi hoiti tilanteen niin, ettei isompaa parranpärinää tullut. Ihan samalla lailla minä olen sitä mieltä, että nuori nainen joka lähtee yksinään oikomaan yöllä Kaisaniemen puiston läpi on idiootti. (Mutta, jos se joutuu raiskatuksi, sitä ei saa sanoa ääneen, koska uhrin syyllistäminen.)

edit. Siis siitä syyllistämisestähän tässä on koko ajan ollut kyse, ei siitä mitä rikoksen tehneelle tapahtuu. Rikos on rikos, josta pitää rangaista. Moni rikos tosin jäisi syntymättä, jos rikoksen uhri toimisi eri tavalla.
On aika erilaisista asioista kyse kuitenkin jos syyllistät uhria siksi koska "käveli väärässä paikassa ja raiskattiin" tai siksi koska "haastoi koko illan tappelua ja joku sitten löi". Tynkkysen koko ura perustuu provosointiin ja vastakkainasettelun maksimointiin ja se ihan tarkoituksella ja tietoisesti yrittää provosoida reaktioita joita kuvaa ja esittelee isoon ääneen todisteena a) onnistumisestaan vihervassarien servauksessa ja b) todisteena vihervassarien hulluudesta ja pahuudesta.

Ketään ei siis saa raiskata eikä ketään saa lyödäkään. Toisaalta uhrin tuottamuksellisuuden tasot ovat aika helvetin kaukana toisistaan tapauksessa "puskaraiskaus" ja "joku huuteli Tynkkyselle ja oli lähellä vihaisen oloisena".
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Eikö tuo sama ideologia sitten pädekään ihan kaikkien kohdalla? Sebastian Tynkkystä voi kyllä syyllistää, koska se on kuitenkin persu ja tosi ärsyttävä?
Sebastian Tynkkystä ei saa syyllistää, jos hän kävelee yöllä puistossa ja tulee raiskatuksi. Tai jos on uimarannalla paljastavassa asussa ja joutuu seksuaalisen ahdistelun kohteeksi tai raiskatuksi.

PS tämänkään ketjun aihe ei ole se, että sinulle on tullut joskus paskaa niskaan keskustelussa. Aiheena ovat perussuomalaiset.
 

444

Jäsen
On kyllä huimaa tää persukuiskaajien ajatustyö. Ihan tosissaan ollaan rinnastamassa sitä, että joku raiskataan kun käveli jossain ja tätä tynkkysen jatkuvaa provoamista ja riidanhaastoa toisiinsa. Ja kun toinen tosiaan joutuu raiskauksen uhriksi ja toiselle sanotaan ruma sana, niin tasoissa ollaan. Molemmat pitää joko hyväksyä tai tuomita. Muuten ajaa kaksilla rattailla ja mitä näitä nyt on.
Sanon tän nyt niin suoraan kuin osaan: tykkään juoda ruoan kanssa piimää, mutta en valkoviiniä. Olen siis perssulogiikalla kaksinaismoralisti.
 

Andromeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Niin. Ja jos jossain vaalitilaisuudessa heiluu ukkoja sinikeltaisten lippujen kanssa häiriköimässä muita, olet varmasti puolustamassa Perussuomalaisia, etteivät välttämättä ole heidän kannattajia..?

Etkös sinä tuossa muuten aiemmin yleistänyt kaikki rasistit Perussuomalaisten äänestäjiksi?

...

Tässä ketjussa kyllä pari kirjoittajaa tuntuu menettäneen yöunet persujen takia, siksi läpikuultavaa on se persuviha. Koomista kyllä, samat nimimerkit kuittailevat @Cobol :lle vasemmistopuolesta eri puolilla palstaa.

Kaksilla rattailla on aina niin hienoa ajella.
Aika hatarin eväin oot liikkeeellä. Ei kai Li Andersson ole vastuussa kaikista punaisen lipun heiluttelijoista? Entä jos ne oli kommunistisen puolueen kannattajia? Olisi suht idioottimaista ottaa puolueena kontolleen puolueeseen kuulumattomien häröilyjä ja mainehaittaa siitä. Eri asia tietenkin, jos kyse olisi ollut selvästi vasemmistoliiton kannattajista, silloin olisi voinut paremminkin pyytää Anderssonia kommentoimaan. Toki ei kai mikään puolue ole vastuussa äänestäjäkunnan käytöksestä, ja sikälikin perusteetonta vaatia puoluejohtoa tilille.

Ihan eri asia kun puolueen kansanedustaja ampuu pistoolilla keskellä kaupunkia, silloin kyllä saa vaatia puoluejohdon esiintuloa.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Mietin että tuomitsisinko jotain näkyvää vihervasemmistolaista poliitikkoa, jonka somestrategia olisi systemaattisesti provosoida ja härnätä vastapuolta ja nauhoittaa ja esittää vain ja ainoastaan heidän reagointinsa.

Niin totta helvetissä tuomitsisin. Kuka järkevä ihminen ei?

Anyway, vaikka tälläinen kansallisesti merkittävä poliitikko tuleekin tavallisten kansalaisten nenille trollaamaan ja provosoimaan niin ei tietenkään häntä saa lyödä tai käyttäytyä muuten häiritsevästi ja epäsopivasti. Ymmärrän kyllä kiusauksen, kun tyyppi täsmälleen kerjää tätä, mutta se on silti yksiselitteisen väärin.

Noin muuten olen sitä mieltä, että Tynkkynen on täyttä kuonaa.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Niin totta helvetissä tuomitsisin. Kuka järkevä ihminen ei?

Ei ei ei. Ei näin. Muista ensimmäisenä:

- Tynkkysen kimppuun käytiin, vasemmiston syytä.

- Naistakin voi syyttää vähän raiskauksesta.

- Li Andersson

- Sanna Marin

- Koska vasemmisto myös.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös