Perussuomalaiset

  • 5 567 526
  • 44 578

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No siis ihmettelen vaan - siis jos puhutaan tälläisistä ideologiaan, etnisyyteen jne. liittyvistä asioista, jotka tosiaan yhteiskunnallisesti nähdään erittäin laajalti tuomittavina? Varmasti meillä kaikilla on sinänsä noloja ja intiimejä viestejä tai vaikka tyhmiä humalaisia puheita, joita emme haluaisi julkisuuteen, mutta että jotain tälläistä? Ja siis systemaattisesti esitettynä, ei mitään irrallisia "läppiä" - on vaikea nähdä, että mistä ihmeen kontekstista nämä jutut olisi irroitettu, muusta kun siitä kontekstista, että ne ovat aitoja mielipiteitä ja aito maailmankuva. Siis puuttumatta siihen, että olisiko näitä pitänyt koskaan julkaista.
Kyllä minä olen laskenut leikkiä kuolleista vauvoista, natseista, juutalaisista, joulupukin tukehtumisesta savupiippuun ja mitä vielä. Se on vähän niin kuin sitä huumoria. En tietenkään tekisi sitä julkisesti tai mitenkään loukaten ketään.

Edit: Se ei tarkoita sitä etteikö Rydman olisi niljakas tyyppi ja todennäköisesti rasistikin. Eikä tuo tarkoita sitä, että minä olisin niljakas tyyppi tai rasisti. Se vaan tarkoittaa sitä, että minulla on musta huumori.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joo, en haluaisi välttämättä häntäkään nähdä ministerinä, koska sitähän tässä nyt arvioidaan.

Juu, hullu maailma kun puolisoiden välisistä yksityisviesteistä arvioidaan henkilön soveltuvuutta ministeriksi. Kuitenkin oikeudessa puolisoaan vastaan ei joudu todistajaksi vaikka syytettäisiin murhasta. Hassua eikö?
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Onhan se kieltämättä aika koomista että meillä on korkeassa asemassa olevia poliitikkoja jotka eivät näköjään edes puolisoille lähetetyissä yksäreissä pysty olemaan käyttämättä rasistisia kielikuvia.

Seuraavaksi saamme varmaan lukea saman porukan vaihtamia reseptejä ja ruuanlaittovinkkejä. "Paista pihvi tummaksi kuin arabi mutta varo ettei se kärähdä mustaksi kuin somali".

Enkä edes yllättyisi.

Tälle naurahdin itseasiassa ääneen. Voihan se olla että joillain ei päässä pyöri mitään muuta kuin rasistisia ajatuksia ja jatkuvasti tekisi mieli huudella ”neekeriä” vaikka nyt ruokakaupassa pyöriessä.

Hämmentävää.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juu, hullu maailma kun puolisoiden välisistä yksityisviesteistä arvioidaan henkilön soveltuvuutta ministeriksi. Kuitenkin oikeudessa puolisoaan vastaan ei joudu todistajaksi vaikka syytettäisiin murhasta. Hassua eikö?

Sorry, nyt putosin vähän kärryiltä. Siis koska puoliso ei joudu todistamaan oikeudessa puolisoaan vastaan, niin soveltuvuutta ministeriksi ei voi arvioida yksityisviestien perusteella? Miten nämä asiat liittyvät toisiinsa?

Muuttuisiko asia, jos puolisolle jakaisi ministerinä esimerkiksi salassapidon alaista materiaalia?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Risa

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sorry, nyt putosin vähän kärryiltä. Siis koska puoliso ei joudu todistamaan oikeudessa puolisoaan vastaan, niin soveltuvuutta ministeriksi ei voi arvioida yksityisviestien perusteella? Miten nämä asiat liittyvät toisiinsa?

Muuttuisiko asia, jos puolisolle jakaisi ministerinä esimerkiksi salassapidon alaista materiaalia?

Siis siten, että puolisoiden välillä on sellainen luottamustila (pitäisi olla). Eli heidän välinen yksityisviestittely ei määritä ihmisen soveltuvuutta johonkin.

Puoliso toimii usein myös ns. likaämpärinä, jolle puretaan paha olo ulos.

En usko että eduskunnassa on yhden yhtä henkilöä jolla ei löytyisi yksityisviesteistä sellaista materiaalia joka olisi tuomittavaa.
 

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
Marinin kohujen esiin noustessa puhuttiin monesti yksityisyydensuojasta, siis lähinnä uutisointiin viitaten. Nyt kun kahden ihmisen välistä viestittelyä julkaistaan lehdessä, ei enää olekkaan niin tärkeää se yksityisyydensuoja, tahi ainakaan mainittavan tärkeää. Luulisi jotta 2 ihmisen välinen viestittely olisi aika yksityistä?

Mutta maalitolpat ja kahdet rattaat jne. Mutta ei, lähes kaikkihan siihen sortuu, kumpahan vain ajattelin ääneen.
Jokin uusi parodiahorisontti kyllä saavutettu, kun siellä oppositiossa etunenässä Persut olivat vaatimassa Marinin eroa ja huumetestiä yhden yksityisen bilevideon takia (minkä julkaisemissa ei kukaan nähnyt ongelmaa) mutta nyt sitten uhriudutaan kilpaa kun paljastuukin puolueen olevan rasisteja ja natsisymppaajia täynnä. Kokoomukselta toki tuon leikin ymmärrän kun eivät halua samaistua tuohon puolueeseen yhtään, niin pitää viimeiseen astia nyt puolustella tätä sekoilua, mutta persut itse voisviat kyllä selkärangan kasvattaa ja seisoa sanojensa takana.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Kyllä minä olen laskenut leikkiä kuolleista vauvoista, natseista, juutalaisista, joulupukin tukehtumisesta savupiippuun ja mitä vielä. Se on vähän niin kuin sitä huumoria. En tietenkään tekisi sitä julkisesti tai mitenkään loukaten ketään.

Edit: Se ei tarkoita sitä etteikö Rydman olisi niljakas tyyppi ja todennäköisesti rasistikin. Eikä tuo tarkoita sitä, että minä olisin niljakas tyyppi tai rasisti. Se vaan tarkoittaa sitä, että minulla on musta huumori.
Kyllähän minä vitsit tunnen - kyseinen genre ei ole ihan suurin suosikki mutta kuitenkin. Sen sijaan mietin että mitkä näistä teksteistä ovat meheviä, humoristisia sutkautuksia? Minusta kun eivät yhtään mitkään. Enkö vain tunnista näitä vitsejä?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllähän minä vitsit tunnen - kyseinen genre ei ole ihan suurin suosikki mutta kuitenkin. Sen sijaan mietin että mitkä näistä teksteistä ovat meheviä, humoristisia sutkautuksia? Minusta kun eivät yhtään mitkään. Enkö vain tunnista näitä vitsejä?
Ei mulla ole tarpeen puolustella Rydmanin viestejä, jotka eivät pääsääntöisesti näyttäneet huumorilta. Vastasin vain sinun viestiisi, että tällaisilla asioilla tosiaan heitetään huumoria.

Mutta ainakin vastaten kysymykseesi, niin tämä nyt ilmiselvästi ainakin yrittää olla huumoria Rydmanin toimesta. Tässä kontekstissa se ei naurata minuakaan, mutta en tiedä onko naurattanut häntä tai viestin vastaanottajaa silloin kun viestejä on vaihdeltu. Selvästi siinä yritetään hauskuuttaa:

Rydman vastaa: Me natsit ei oikein tykätä semmoisista jutskujutuista.
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Käsi ylös (miinus ehkä tietyt sukupuolisiveellisyyteen liittyvät asiat, jotka saattaisivat joitain närkästyttää). Joskin tuossa nyt huolella siirretään maalitolppia - tyyppihän on uskomattoman rasistinen ja kumppaniaan manipuloiva, siis ihan systemaattisesti, ei mitään hurttia sisäpiirin rehevää huumoria tihkuvia yksittäisiä rasistiläppiä, mitä olen tällä viikolla ymmärtänyt reippaasti yli puolen maailman täysin viattomasti harrastavan yksityisviestittelyssään.

En ole Rydmanin viestejä lukenut muuten kuin otsikkotasolla ja mitä täällä on kerrottu, mutta kyllä tuo Rydmanin tarve manipuloida kumppaniaan (ja myös niitä muita nuoria naisia/tyttöjä) on se isompi juttu, joka on toisaalta välittynyt jo siitä Hesarin ensimmäisestä artikkelista lähtien. Tai oikeastaan jo ennen sitä, kun Wille laittoi oman pelinavausvastineensa facebookiin ja sai sillä ostettua paljon ihmisiä puolelleen. On lisäksi hyvin laskelmoiva ja en nyt sano sitä sanaa, mutta hänen persoonastaan löytää kyllä tiettyjä piirteitä, joista voisi lääketieteen ammattilainen jotain lausuakin.

Että kyllä tuo yllä oleva @Robin Big Snake kirjoittama viisaus pätee molempiin suuntiin, olkaapa pojat ja tytöt tarkkana asian suhteen!
 

Analyzer

Jäsen
Kyllähän minä vitsit tunnen - kyseinen genre ei ole ihan suurin suosikki mutta kuitenkin. Sen sijaan mietin että mitkä näistä teksteistä ovat meheviä, humoristisia sutkautuksia? Minusta kun eivät yhtään mitkään. Enkö vain tunnista näitä vitsejä?

Itse naurahdin tuolle Somali- kielo jutulle. Olen tosin varmaankin rasisti nykymääritelmien mukaan, joten minua ei kannata laskea.
 

axe

Jäsen
Mää olen sellanen äklöhyvis, joka yrittää lähes aina keksiä sen hyväntahtoisen näkökulman ihmisten sanomisille tai tekemisille. Kuten vaikka, että "me natsit ei oikein tykätä semmoisista jutskujutuista" osuu mun korvaan samanlaiselta vastapuolen käyttämien solvausten vitsillä omimiselta kuin vaikka, että Tappara-kannattaja sanoo että "me mouhijärveläiset ei ymmärretä mitään raitiovaunuja" tai Ässä-kannattaja että "meillä työttömillä hitsareilla ei ole muutakaan kuin mennä piilopullon kanssa seisomakatsomoon".

Mutta sitten taas vähän kaikki muu noissa julkaistuissa yksityisviesteissä kielii siitä, että aika lailla ehtaa tavaraa taitaa Ryyd olla ilman Batiakin.

Ja sitten taas kolmaalta, ihan vitun paskaa Helsingin Sanomilta antaa rakkaudessa pettyneelle naiselle tällainen alusta kostolleen (ja vielä jo Part Two) ja järjestää näin limainen ajojahti yksityisviesteineen, vaikka sen kohde itse olisi kuinka limainen. Tekisi melkein mieli tilata Hesari, että voisi näyttävästi irtisanoa sen!
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Intti oli meidän komppaniassa täynnä tätä porukkaa. Se oli minulle tietynlainen kulttuurishokki.
Minä en muista juurikaan rasismia, mutta toisaalta Suomessa ei ollut juurikaan ulkomaalaisia vuonna -94. Naisista puhuttiin hyvin reippaasti, mutta monet sangen vähällä kokemuksella. Se oli tietty kulttuurishokki että omassa alokastuvassa oli pari suupohjalaista lain ja poliisin kanssa tekemisissä ollutta, toisella taisi olla juttu kesken pahoinpitelystä. Nämä osoittautuivat tosi hyviksi tyypeiksi! Mitenkähän on elämässä sitten mennyt, mutta olivat hyviä ja avuliaita kavereita, minä kun olin ja olen vähän käsi kaikessa käytännöllisessä...
 

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
Kyllä minä olen laskenut leikkiä kuolleista vauvoista, natseista, juutalaisista, joulupukin tukehtumisesta savupiippuun ja mitä vielä. Se on vähän niin kuin sitä huumoria. En tietenkään tekisi sitä julkisesti tai mitenkään loukaten ketään.

Edit: Se ei tarkoita sitä etteikö Rydman olisi niljakas tyyppi ja todennäköisesti rasistikin. Eikä tuo tarkoita sitä, että minä olisin niljakas tyyppi tai rasisti. Se vaan tarkoittaa sitä, että minulla on musta huumori.
Missä välissä se on sitten huumoria jos fantasioi kavereilleen, että voispa ampua nuo kävelevät jätesäkit? Siis ihan puhtaasti jotain rasistista läppää niin missä se vitsi on? Kyllähän tuo nyt jotain tietynlaista ajatusmaailmaa vaatii, jos "kylläpäs mua oksettaa nää aavikkoapinat" on jonkun mielestä jossain yhteydessä hauskaa huumoria tai jos puhutaan, että tuolla mun selän takana on ällöttävä mokkakikkeli, joka tuijottaa minua.

Tuntuu vaan, että puhutaan aivan eri asioista, kun puhdas rasismi onkin muka huumoria. Selittäkääs nyt joku? En tietysti kiistä, etteikö noista aiheista saisi huumoria.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Missä välissä se on sitten huumoria jos fantasioi kavereilleen, että voispa ampua nuo kävelevät jätesäkit? Siis ihan puhtaasti jotain rasistista läppää niin missä se vitsi on? Kyllähän tuo nyt jotain tietynlaista ajatusmaailmaa vaatii, jos "kylläpäs mua oksettaa nää aavikkoapinat" on jonkun mielestä jossain yhteydessä hauskaa huumoria tai jos puhutaan, että tuolla mun selän takana on ällöttävä mokkakikkeli, joka tuijottaa minua.

Tuntuu vaan, että puhutaan aivan eri asioista, kun puhdas rasismi onkin muka huumoria. Selittäkääs nyt joku? En tietysti kiistä, etteikö noista aiheista saisi huumoria.
Ei tuo ole minusta huumoria enkä ainakaan tarkoituksella niin antanut ymmärtää. Vastasin vain viestiin, jossa kysyttiin, että oikeastiko ihmiset tällaisilla asioilla laskevat leikkiä.

Edit: Ilman muuta nuo ovat siis esimerkkejä rasismista.
 

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
Ei tuo ole minusta huumoria enkä ainakaan tarkoituksella niin antanut ymmärtää. Vastasin vain viestiin, jossa kysyttiin, että oikeastiko ihmiset tällaisilla asioilla laskevat leikkiä.

Edit: Ilman muuta nuo ovat siis esimerkkejä rasismista.

Joo huomasinkin sinun viestisi tuossa välissä, missä olitkin jo tähän vastannut. E: Tuo jutku juttu vaikka nyt omastakin mielestä ihan selkeää huumoria.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Jokin uusi parodiahorisontti kyllä saavutettu, kun siellä oppositiossa etunenässä Persut olivat vaatimassa Marinin eroa ja huumetestiä yhden yksityisen bilevideon takia (minkä julkaisemissa ei kukaan nähnyt ongelmaa) mutta nyt sitten uhriudutaan kilpaa kun paljastuukin puolueen olevan rasisteja ja natsisymppaajia täynnä. Kokoomukselta toki tuon leikin ymmärrän kun eivät halua samaistua tuohon puolueeseen yhtään, niin pitää viimeiseen astia nyt puolustella tätä sekoilua, mutta persut itse voisviat kyllä selkärangan kasvattaa ja seisoa sanojensa takana.

Miten minä uhriuduin tuossa? Päinvastoin taisin sanoa, jotta kenties sitä itsekkin sortuu siihen mistä mainitsin.

Ja tuosta ihan samaa mieltä. Ollaan niiden asioiden takana mitä on sanottu, vaikka se ei jotain miellyttäisikään. On sitten pesunkestävä rasisti tahi kommunisti, mutta ollaan sitten sitä mitä ollaan.

Eikä minun tarvitse puolustella ketään julkisuudessa olevaa henkilöä, he tekevät sen itse siten kuten tarpeelliseksi näkevät. Minä puutuin noissa viesteissäni lähinnä tuohon miten asiat tuodan julkisuuteen.

Kunhan eivät lapsia raiskaa ja mummoja potki, niin siinähän ovat. Niinkuin noin yleispiireisesti oikealla tahi vasemmalla olevat.
 

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
Miten minä uhriuduin tuossa? Päinvastoin taisin sanoa, jotta kenties sitä itsekkin sortuu siihen mistä mainitsin.

Ja tuosta ihan samaa mieltä. Ollaan niiden asioiden takana mitä on sanottu, vaikka se ei jotain miellyttäisikään. On sitten pesunkestävä rasisti tahi kommunisti, mutta ollaan sitten sitä mitä ollaan.

Eikä minun tarvitse puolustella ketään julkisuudessa olevaa henkilöä, he tekevät sen itse siten kuten tarpeelliseksi näkevät. Minä puutuin noissa viesteissäni lähinnä tuohon miten asiat tuodan julkisuuteen.

Kunhan eivät lapsia raiskaa ja mummoja potki, niin siinähän ovat. Niinkuin noin yleispiireisesti oikealla tahi vasemmalla olevat.

Sorry, en meinannut, että sinä uhriudut vaan nämä meidän perussuomalaiset poliitikot ja osa kokoomuslaisista myös nyt kilpaa puolustelemassa Twitterissä vaikka nämä Marin jutut aiheuttivat päinvastaisen reaktion.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Siis siten, että puolisoiden välillä on sellainen luottamustila (pitäisi olla). Eli heidän välinen yksityisviestittely ei määritä ihmisen soveltuvuutta johonkin.

Puoliso toimii usein myös ns. likaämpärinä, jolle puretaan paha olo ulos.

En usko että eduskunnassa on yhden yhtä henkilöä jolla ei löytyisi yksityisviesteistä sellaista materiaalia joka olisi tuomittavaa.
Laki ei kuitenkaan estä puolisoa todistamasta oikeudessa, vaikkei siihen pakotakaan. Ihan puolisosta siis kiinni ja varmasti monikin puolisonsa todistuksesta tuomion saanut valittaa että "kostonhimossa akka/ukko käräytti saatana".

Rydmanin tapauksessa viestittelyissä tuntuisi, ettei tarkoitus ole niinkään ollut mikään "pahan olon purkaminen", vaan vastaanottajan sitouttaminen omaan likaiseen ja sosiopaattiseen maailmaansa "osasyyllisenä". Ihan samaan tapaan kuin tapauksessa jossa roudasi juotettuja ja manipuloituja pikkulikkoja kotiin pantavaksi ja lähetteli viestejä puolisolle ikään kuin toisi niitä puolison pyynnöstä ja nimenomaan puolison valittavaksi. Tuolla kun ylempänä @Robin Big Snake mainitsi "crazy"n, niin tuossa pariskunnassa saattaisin itse tuota leimaa tarjota helpommin sille kellä on se dikki ollut, kun sen jutuista on jäänyt se sairaalloisen manipuloijan ja narsistisen sosiopaatin kuva. Siis olettaen että julkisuudessa olleet tiedot ja mm. viestittelyt ovat pitäneet paikkaansa ja sitähän ei ole missään vaiheessa edes kiistetty, vedottu vaan että vittuako noita ylipäätään julkaisette ja joka tapauksessa on ollut eri konteksti ja "EI OLE OLLUT SILLOIN LAITONTA" tai että syyteaika on vanhentunut, missä tapauksessa ei ole laitonta eli on automaattisesti sitten oltava ok.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Aika monessa ammattiryhmässä viljellään raskaan työn päälle mustaa huumoria. Eikös poliisien jostain ryhmästä noussut joskus kohu? Tuskin kaikki lääkäreiden, sairaanhoitajien tai muidenkaan terveydenhuoltoalan edustajien keskinäiset keskustelut olisi hyväksyttäviä, varsinkin jos sieltä poimii yksittäisiä lauseita, ja irroittaa ne kokonaisuudesta. Kuinkakohan monessa pelastuslaitoksessa oli viime Juhannuksenakin veikkaus siitä, monta ihmistä Suomessa kuolee? Hukkuu tai liikenteessä. Ei varmasti noilla irvailla keikalla, mutta joku sen vedon aina kuitenkin voittaa ja parhaansa kukin tekee, että luku pysyy pienenä.

Yksittäisten lauseiden irroittaminen ja niiden julkaisu on aina aika kyseenalaista. Varsinkin jos parisuhteesta kyse ja hyvin tiedossa että ero ollut ruma tai katkera. En ymmärrä HS:n toimintaa.
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Sorry, en meinannut, että sinä uhriudut vaan nämä meidän perussuomalaiset poliitikot ja osa kokoomuslaisista myös nyt kilpaa puolustelemassa Twitterissä vaikka nämä Marin jutut aiheuttivat päinvastaisen reaktion.

käsi pystyyn, ymmärsin väärin
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Ei mulla ole tarpeen puolustella Rydmanin viestejä, jotka eivät pääsääntöisesti näyttäneet huumorilta. Vastasin vain sinun viestiisi, että tällaisilla asioilla tosiaan heitetään huumoria.
No siis varmasti voi - muun muassa natseilla huumori oli yksi ase juutalaisvastaisissa kampanjoissaan. Vähemmistöille on usein helppoa nauraa vihamieliseen sävyyn, etenkin jos on tietty aktiivinen ydinjoukko yllyttämässä ja levittämässä juttuja ja meemejä.

Vaan tietysti kaikilla aiheilla voi laskea leikkiä, ehdottomasti. Mutta itse olen pitänyt tässä kontekstissa tätä "mehevää sisäpiirin läppää" yksinkertaisesti vain täysin epäuskottavana puolustuksena, kun eihän noista teksteistä paista läpi mikään huumori vaan viha ja inho. Aidot ei-humoristiset mielipiteet.
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onhan se kieltämättä aika koomista että meillä on korkeassa asemassa olevia poliitikkoja jotka eivät näköjään edes puolisoille lähetetyissä yksäreissä pysty olemaan käyttämättä rasistisia kielikuvia.

Seuraavaksi saamme varmaan lukea saman porukan vaihtamia reseptejä ja ruuanlaittovinkkejä. "Paista pihvi tummaksi kuin arabi mutta varo ettei se kärähdä mustaksi kuin somali".

Enkä edes yllättyisi.

Joo ei kyllä tule ihan heti mieleen kuvailla ruuanlaittoa taikka nyt sitä puutarhanhoitoa millään somalivertauksilla, on tuo Wille kyllä melkoinen epeli siinäkin suhteessa.

Uskon kyllä, että suurin osa ns. mustan huumorin ystävistä rajoittaa läpänheittonsa juurikin internetissä pyöriviin meemeihin tmsp. mutta tällaiset tilanteeseen kuin tilanteeseen ujutetut rasistiset hauskuudet eivät kerro mistään muusta kuin... no siitä rasismista kirjoittajan taholta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Risa

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Aika monessa ammattiryhmässä viljellään raskaan työn päälle mustaa huumoria. Eikös poliisien jostain ryhmästä noussut joskus kohu? Tuskin kaikki lääkäreiden, sairaanhoitajien tai muidenkaan terveydenhuoltoalan edustajien keskinäiset keskustelut olisi hyväksyttäviä, varsinkin jos sieltä poimii yksittäisiä lauseita, ja irroittaa ne kokonaisuudesta. Kuinkakohan monessa pelastuslaitoksessa oli viime Juhannuksenakin veikkaus siitä, monta ihmistä Suomessa kuolee? Hukkuu tai liikenteessä. Ei varmasti noilla irvailla keikalla, mutta joku sen vedon aina kuitenkin voittaa ja parhaansa kukin tekee, että luku pysyy pienenä.

Yksittäisten lauseiden irroittaminen ja niiden julkaisu on aina aika kyseenalaista. Varsinkin jos parisuhteesta kyse ja hyvin tiedossa että ero ollut ruma tai katkera. En ymmärrä HS:n toimintaa.
Kuten kansanedustajissa rankan istuntopäivän päätteeksi... Vaan tässä suhteessa onneksi on se Rydmanin viesteistään tarkasti pitämä arkisto - hänen on helppo osoittaa miten nämä kohdat ja keskustelut on irrotettu asiayhteyksistään. Kaukaa viisas mies.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No siis varmasti voi - muun muassa natseilla huumori oli yksi ase juutalaisvastaisissa kampanjoissaan. Vähemmistöille on usein helppoa nauraa, etenkin jos on tietty aktiivinen ydinjoukko yllyttämässä ja levittämässä juttuja ja meemejä.
Noh tuohan ei ole kyllä mustaa huumoria tuossa kontekstissa. Musta huumori on sellaista, että lasketaan leikkiä asioista, joista ei saisi laskea leikkiä. Natsien hallitsemassa yhteiskunnasta juutalaisista leikin laskeminen oli varmastikin "kosher".

Kuten kirjoitinkin, niin ilman muuta noissa Rydmanin viesteissä on pääosin kyse ihan puhtaasta rasismista. Tosin tuo jutsku-kirjoitus nyt on ilmiselvää mustaa huumoria. Toisaalta kyse on myös kahden henkilön välisistä yksityisistä viesteistä kuten @Tombe76 tuossa ylempänä hyvin totesi. Jäänee oikeuslaitoksen selvitettäväksi, että onko tässä toimittu oikein hesarin toimesta. Ihan hyvä varmaan, että oikeuslaitos tekee ennakkopäätöksen sitten joskus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös