PS:n kannalta tekstissä on monta mielenkiintoista kohtaa, kuten tämä:
"Poliittisesti perussuomalaiset on kehittynyt yhä enemmän sellaisen puolueen suuntaan, jollaista kaltaiseni oikeistolaisen on luontevaa äänestää. Siitä on tullut yhä enemmän markkinatalouspuolue historiallisen sosiaalipopulisminsa sijaan. Se on jättänyt taakseen tunnepitoisen EU-vastaisuuden ja vaihtanut sen älylliseen EU-kritiikkiin, jollaista usein kaipaa myös kaltaiseni EU-jäsenyyteemme sinänsä myönteisesti suhtautuva oikeistolainen. Lisäksi perussuomalaisista on tullut tukevasti Nato-myönteinen puolue, joten aiemmat ulko- ja turvallisuuspoliittiset esteeni puolueen tukemiselle ovat nekin nyttemmin väistyneet".
Vaikka itsen olen eri mieltä mm. PS:n tulosta enemmän markkinatalouspuolueeksi tai älyttömän EU-kritiikin vaihtumisesta älylliseen, PS:n kehitys vennamolaissoinilaisesta maaseudun protestiliikkeestä eurooppalaiseksi populistipuolueeksi kuvaa PS:n kehitystä. Suuri muutos tapahtui turvallisuuspoliittisessa linjassa monen muun mukana 2/2022.
En nyt luettele muita asioita, joista olen eri mieltä, sillä Rydmanin teksti ei ole minulle suunnattu. Hän on taitava kirjoittaja ja parhaimmillaan, mutta ei aina, hyvä esiintyjä. Jatkaa lähes varmasti kansanedustajana 2023 vaalien jälkeenkin. Tekstin ostaa perussuomalaisten kannattajat sekä Kokoomuksen ja PS:n välissä olevat sitoutumattomat, jotka äänestävät sopivaa riittävän oikeistokonservatiivista ehdokasta.
Rydman on juuri sellainen.