Vaikka siksi, että valtion on tarkoitus pitää huolta omista kansalaisistaan.Miksi terveydenhuolto on välttämätön meno? Lasketaan veroja, lopetetaan julkinen terveydenhuolto ja halukkaat voivat sitten hankkia vakuutuksen.
Vaikka siksi, että valtion on tarkoitus pitää huolta omista kansalaisistaan.Miksi terveydenhuolto on välttämätön meno? Lasketaan veroja, lopetetaan julkinen terveydenhuolto ja halukkaat voivat sitten hankkia vakuutuksen.
Se että sinusta tuo on valtion tehtävä ei tarkoita sitä että kyseessä olisi välttämätön asia valtion toiminnalle. Se voi olla välttämätöntä hyvinvointivaltiossa, mutta ei kaikissa valtioissa. Vain maanpuolustus on pakollinen menoerä, oikeuslaitos sitten seuraavana listalla.Vaikka siksi, että valtion on tarkoitus pitää huolta omista kansalaisistaan.
Suomea ainakin itse tarkoitin ja haluaisin meidän säilyvän hyvinvointivaltiona jatkossakin. Ehkä sitten vaan mielipiteemme ja tavoitteemme poikkeavat toisistaan.Se että sinusta tuo on valtion tehtävä ei tarkoita sitä että kyseessä olisi välttämätön asia valtion toiminnalle. Se voi olla välttämätöntä hyvinvointivaltiossa, mutta ei kaikissa valtioissa. Vain maanpuolustus on pakollinen menoerä, oikeuslaitos sitten seuraavana listalla.
Vaikka siksi, että valtion on tarkoitus pitää huolta omista kansalaisistaan.
Oikeusvaltiossa ja hyvinvointivaltiossa ne on välttämättömyyksiä, lisäksi ne on sidottu perustuslakiin ja muuhun lainsäädäntöön. Noita kirjauksista ei pysty edelleenkään Suomessa murtamaan kuin 5/6 enemmistöllä vaikka te totalitaristit sitä haluaisittekin.Se että sinusta tuo on valtion tehtävä ei tarkoita sitä että kyseessä olisi välttämätön asia valtion toiminnalle. Se voi olla välttämätöntä hyvinvointivaltiossa, mutta ei kaikissa valtioissa. Vain maanpuolustus on pakollinen menoerä, oikeuslaitos sitten seuraavana listalla.
Kaikenlaista turhaahan budjetissa kieltämättä on ja sen on saanut huomata varsinkin tällä vaalikaudella, kun rahaa on syytää joka suuntaan ilman huolta huomisesta. Siitä myös samaa mieltä, että kehitysapu on ideologinen valinta ja kun on saanut seurata miten niistäkin rahoista menee huomattava osa ihan muualle kuin tarkoitettuihin kohteisiin, olisi siitäkin mun mielestä erittäin helppo leikata. No, nää on niitä ikuisuuskysymyksiä, joista tuskin koskaan saavutetaan täyttä yksimielisyyttä.Valtionbudjetissa on paljon kehitysapua turhempiakin kohtia, kyse on ideologisesta valinnasta.
Tästä en tiedä, joten voit varmaan hieman valaista.Perussuomalaiset usein haikailevat poliisivaltion suuntaan, siinä mielessä yksityisen terveydenhuollon minimointi sopisi heidän ideologiaan.
Ei vaan tämähän on nyt sinun mielipiteesi. En usko, että terveydenhuollon minimointi sopii perussuomalaisten ideologiaan, joten valehtelet.Valtionbudjetissa on paljon kehitysapua turhempiakin kohtia, kyse on ideologisesta valinnasta. Perussuomalaiset usein haikailevat poliisivaltion suuntaan, siinä mielessä yksityisen terveydenhuollon minimointi sopisi heidän ideologiaan.
Helpointahan tuo olisi toteuttaa niin, että kehitysapu lopetetaan ja halukkaat saa lahjoittaa SPR:n ym. kautta haluamansa summan. Ei tarvitse miettiä verojen kautta mitään.
Mitä globaalimmiksi maailma muuttuu, sitä välttämättömämpää kehitysavun maksaminen itse asiassa on.Kehitysapu nyt ei ole mikään niin välttämätön meno valtion budjetissa kuin esim. terveydenhuolto, maanpuolustus, oikeuslaitos ym.
Poistetaan kansalliset maataloustuet ja lakkautetaan puoluetuet. Saisivat puolueet nostaa jäsenmaksujaan kattamaan toimintansa, eikä valtion kuulu sitä subventoida. Samoin puoluetuet ovat demokraattista kilpailua vääristävä tekijä, kun pyritään tekemään Eduskunnan ulkopuolisten puolueiden rahan kerääminen mahdollisimman hankalaksi.Ei vaan tämähän on nyt sinun mielipiteesi. En usko, että terveydenhuollon minimointi sopii perussuomalaisten ideologiaan, joten valehtelet.
Kerro vaan ihan reippaasti, mistä asioista leikkaisit ennen kehitysapua ja mielellään asia joka olisi mahdollista eikä näitä typeriä "leikataan yhden puolueen äänestäjiltä".
No, nythän tulee jo ihan asiaakin.Poistetaan kansalliset maataloustuet ja lakkautetaan puoluetuet. Saisivat puolueet nostaa jäsenmaksujaan kattamaan toimintansa, eikä valtion kuulu sitä subventoida. Samoin puoluetuet ovat demokraattista kilpailua vääristävä tekijä, kun pyritään tekemään Eduskunnan ulkopuolisten puolueiden rahan kerääminen mahdollisimman hankalaksi.
Ai niin ja yritystuista voisi karsia ison joukon rahaa pois.
Miksi terveydenhuolto on välttämätön meno? Lasketaan veroja, lopetetaan julkinen terveydenhuolto ja halukkaat voivat sitten hankkia vakuutuksen.
Mutta miksi tyytyä pelkkään kehitysapuun? Tai nimenomaan kehitysapuun? Miksei tehdä suuresta osasta verotuksesta saman tien rastiin ruutuun-pohjaista kun se kerran on niin helppoa?
Mitä globaalimmiksi maailma muuttuu, sitä välttämättömämpää kehitysavun maksaminen itse asiassa on.
Ei pidäkään tyytyä vain kehitysapuun, on paljon kohteita joista pitää, ja joista tullaan leikkaamaan. Ja turhaa yrität kehittää olkiukkoja rastiruutuun jutuista, en niistä puhunut.
Niin kauan kuin maailmassa on satoja miljoonia potentiaalisia pakolaisia, Suomella pitää olla varaa myös kehitysavun maksamiseen.Niin kauan kuin valtio elää miljarditolkulla yli varojensa, ei kehitysapuun ole varaa, oli tilanne maailmalla mikä.
Poistetaan kansalliset maataloustuet ja lakkautetaan puoluetuet. Saisivat puolueet nostaa jäsenmaksujaan kattamaan toimintansa, eikä valtion kuulu sitä subventoida. Samoin puoluetuet ovat demokraattista kilpailua vääristävä tekijä, kun pyritään tekemään Eduskunnan ulkopuolisten puolueiden rahan kerääminen mahdollisimman hankalaksi.
Ai niin ja yritystuista voisi karsia ison joukon rahaa pois.
Olen samaa mieltä ainakin osaltaan. Varsinkin puoluetuet voi käytännössä kokonaan leikata. Maataloustuista olen samaa mieltä kunhan huoltovarmuus ei vaarannu, mutta varmasti löytyisi joku järkevämpi tapa, eli esimerkiksi se, että viljelijät saisivat nimenomaan kaupalta ja asiakkailta riittävän tienestin.Poistetaan kansalliset maataloustuet ja lakkautetaan puoluetuet. Saisivat puolueet nostaa jäsenmaksujaan kattamaan toimintansa, eikä valtion kuulu sitä subventoida. Samoin puoluetuet ovat demokraattista kilpailua vääristävä tekijä, kun pyritään tekemään Eduskunnan ulkopuolisten puolueiden rahan kerääminen mahdollisimman hankalaksi.
Ai niin ja yritystuista voisi karsia ison joukon rahaa pois.
Kyseinen virke karkasi vähän käsistä ja on hieman epäselvä. Taisi ajatus katketa kesken.Toisaalta hankaloittaisit eduskunnan ulkopuolisille puolueille rahankeräystä? Myös se vääristää demokratiaa. Toki sieltä tulee pääasiassa kovinkin sakeaa porukkaa, mutta on sieltä noustu myös eduskuntaan esim. vihreät, persut ja Liike Nyt.
Pari esimerkkiä:
Terveydenhuolto varoittaa nuorison ylipainon vaaroista. Sijoitetaan rahaa perusopetukseen, lisätään liikuntatunti jokaiseen päivään ja liikunnalliset iltapäiväkerhot jokaiseen kouluun.
Huostaanotto maksaa yhteiskunnalle noin 300 - 400€/ päivä. Miksi ei kunnat sijoita rahaa ennaltaehkäisevään sosiaalityöhön, kuraattoreihin, koulupsykologeihin, avopuolen tukitoimintaan?
Et puhunutkaan, mutta siitä tämä keskustelu lähti liikkeelle että jonkun mielestä kehitysapu pitäisi muuttaa vapaaehtoisuuteen perustuvaksi ja samaa ajatustahan tarjoilit itsekin kirjoittaessasi että halukkaat voivat maksaa kehitysapua vaikka Spr:n kautta. Eikö silloin olisi loogista että vastaavia kohteita muutettaisiin enemmänkin vapaaehtoisiksi itse kunkin mielihalujen ja kiinnostuksen kohteiden mukaan?
Niin kauan kuin maailmassa on satoja miljoonia potentiaalisia pakolaisia, Suomella pitää olla varaa myös kehitysavun maksamiseen.
No minä nyt en oikein muuhun halua ottaa kantaa kuin tuohon "on laitonta ja mahdonta" kohtaan.Vielä kerran, tämä on laitonta ja mahdotonta. Onneton esimerkki.
Minä keskustelin aiheesta joka liittyi aiempaan kirjoitukseen perussuomalaisista ja kommentoin esimerkkiä, joka ei ole mahdollinen perustuslain mukaan ja perustuslaki on lähtökohta suomalaisessa demokratiassa kaikelle muulle lainsäädännölle. Jos joku ei taivu parustuslaissa, niin yhtälö on mahdoton, eli siis paska esimerkki.
49 §
Jokaisilla varsinaisilla valtiopäivillä on, siinä järjestyksessä kuin eduskunnan puhemiehen vaalista on säädetty, valittava eteväksi laintuntijaksi tietty mies eduskunnan oikeusasiamiehenä valvomaan, eduskunnan hänelle laatiman johtosäännön mukaan, lakien noudattamista tuomioistuinten ja muiden viranomaisten toiminnassa. Samassa järjestyksessä valitaan myöskin varamies oikeusasiamiehen estettynä ollessa hoitamaan hänen tehtäviänsä.
Taisit kirjoittaa kansainvälisen kaupan epäoikeudenmukaisuuksista, joka tosiaan on syy mikä pitää kehitysmaat köyhinä. Mutta vahingossa kirjoitit "kehitysapu" vaikka hakemasi termi on "trade misinvoicing".Kehitysavusta on tullut osa kansainvälistä järjestelmää, jossa pidetään osa maista ikuisesti autettavina, eikä esim. investointikohteina. Täysin moraaliton järjestelmä, jota puolustaa eniten vasenlaita ymmärtämättä edes vähän alusta puolustavansa rakenteellista riistoa.
Se on laitonta perustuslain mukaan. Voit lukea siitä alusta, missä on yhdenvertaisuus ja oikeus sosiaaliturvaan. Ei voida asettaa henkilöitä eri asemaan varsinkaan, jos puhuttaisiin työttömyysturvasta, että "persujen äänestäjät" saa sitten työttömyyspäivärahaa vain, jos niitä joku haluaa kustantaa. Lisäksi olisi kohtuullisen ongelmallista ja toki laitontakin, että joku tarkistaisi henkilöt, jotka äänestää perussuomalaisia. Kehitysavulla ja mahdollisesti muillakaan, esim. yritystuet ei ole tällaisia esteitä.No minä nyt en oikein muuhun halua ottaa kantaa kuin tuohon "on laitonta ja mahdonta" kohtaan.
Miksi se on laitonta ja mahdonta? Ihan tämän keskustelun osalta nyt lähdin tuota perustuslakia tavaamaan läpi (kiitos siitä, tämä oli oikeasti itselleni opettavaa touhua), niin sieltä alkuperäisestä perustuslaista löytyi minun mielestäni seuraava kohta:
Siis jotenkin vihaan tuota agrumentaatiota, että asia on laiton ja mahdoton. No vittu niin oli orjuuden vastustaminenkin laitonta jossain ja liekkö mahdotontakin.
Varmaan jopa nelinumeroinen määrä helsinkiläisiä ääniä tulisi Rydmanin mukana, mutta maanlaajuisesti menisi enemmän. Rydmanin maine on sen verran tehokkaasti lokaan vedetty, että on varsin helppo hieroa (etenkin nais-)äänestäjien naamaan sitä, että sitäkin ahdistelevaa pervoa ne Helsingissä hyysäävät. Minusta perussuomalaisten tulisi hyväksyä Rydman jäsenekseen, jos liittyä haluaisi, mutta ehdokkaaksi ottaminen olisi virhe. Mainitusta syystä ja siitäkin, että näin korkean profiilin loikkareilta on pystyttävä vaatimaan pidempiaikaista sitoutumista. Vuoden 2025 kuntavaalien jälkeen on oikein valmis menemään läpi eduskuntaan perussuomalaisena vuonna 2027.Alan olla melkeinpä varma, että W.Rydman on kohta persujen listoilla Ek-vaaleissa. Viittaan tällä Rydmanin omiin viime aikojen haastatteluihin. Ja menee muuten ihan takuulla läpi ja sen varmasti mies itsekin tiedostaa, että mahdollisuudet ovat erinomaiset. Persujen lista on Helsingissä todella heppoimen pl Halla-aho, joka vetää kuitenkin mukanaan kaksi ehdokasta väkisinkin. Rydman lienee toinen näistä. Toivottavasti pudottaa tehtaankadunmies Packalenin.
Ei, en tarkoittanut trade misinvoisingia. Se on seuraus ja yksi merkittävistä keinoista riiston ylläpidossa, minä puhuin juurisyystä. Rakenteellisesta järjestelmästä joka on luotu YKn siunauksella, osin tarkoituksella ja osin tahattomasti. Tuotantoa voitaisiin Kiinan sijaan siirtää milloin tahansa Afrikkaan, vaikkapa ompelukonetta oppii käyttämään oli koulutustaso mikä tahansa, mutta niin ei tehdä. Voi pohtia miksi, ja varmasti syitä keksitään. Kukaan (Kiinaa lukuunottamatta) ei investoi kehitysapua saaviin maihin. Missä ovat vaikkapa Afrikkalaiset tuotteet (muut kuin raaka-aineet, hedelmät)? Kenellä on Afrikassa tehty puhelin tai auto? Ei niitä ole, ja toki eivät pääsisi tullimuurien läpi, jos niitä olisi.Taisit kirjoittaa kansainvälisen kaupan epäoikeudenmukaisuuksista, joka tosiaan on syy mikä pitää kehitysmaat köyhinä. Mutta vahingossa kirjoitit "kehitysapu" vaikka hakemasi termi on "trade misinvoicing".
Tosiasiassa kehitysmaat maksavat moninkertaisesti enemmän rahaa rikkaisiin maihin näiden laittomien järjestelyjen vuoksi, kuin mitä on rikkaiden maiden kehitysapu köyhiin maihin. Lopetetaan tuo ensin niin sen jälkeen voidaan kehitysapukin lopettaa.