Perussuomalaiset

  • 5 569 741
  • 44 578

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Nimenomaan tämä on arvo- ja valintakysymys. Ja kuten sanoin, tällä ei ole mitään tekemistä "tein itse" vrs "valmisruoka" keskusteluun. Kunhan halusin kommentoida tätä Tosifanin esille tuoman kotimaisen ruuan osalta. Monen vuoden ajalta olevana kasvissyönäjänä halusin ilmaista omat 0.02$.

Lisäksi kaikkein vähiten viestini ovat koskeneet ketjun aihetta ja "perussuomalsia"...

Aloin miettimään tuota TF:n väitettä kotimaisten juuresten hinnoista talvella, ei ole itsellä mielikuvia asiasta eli löytyyköhän tähän jotain faktaa? Tämä siis yleisesti kysymys kaikille.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No jos tomaatit, papriikat, salaatit, tomaatit, sipulit, kurkut eivät kuulu normi ostoskoriin niin sitten olet oikeassa.

Miksi nyt on niin vaikea ymmärtää, että puhuin halvasta ja terveellisestä ruuasta ja siksi otin esimerkiksi kotimaiset juurekset. Kasvihuoneissa kasvatetut vihannekset eivät tosiaan ole halpoja talvella.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Miksi nyt on niin vaikea ymmärtää, että puhuin halvasta ja terveellisestä ruuasta ja siksi otin esimerkiksi kotimaiset juurekset.

Mitä kuuluvat "kotimaisiiin juureksiin"? Väitän edelleen, että hinta ero kesäsesongin että talvihintojen välillä on vöhintään +/- 25% joka on mielestäni merkittävä hintaero tuotteelle. Jonka jälkeen ostoksen valinnassa on kyse arvo- /valintakysymyksestä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Joku fiksumpi olisi tajunnut että kysymykseni olivat samalla vastauksia sinulle.
Joku vähemmän venkula olisi osannut vastata suoraselkäisesti kysymyksiin suorilla vastauksilla.

Ahaa eli kun menet työpaikkaan jossa et saa sanella kaikkea itse niin tarvitset liiton turvan? Kertooko tämä enemmän sinusta vai liitosta?
Mitä vittua sinä selität? Jos sain sanella asiat itse, miksi olisin tarvinnut liittoa. Nyt kun joku kasvoton ja tunteeton korporaatio, jossa luultavasti kaikki muut kuuluvat liittoon, työllistää minut, niin miksi minä en liittyisi? Kerro ne haittapuolet minulle, kaikki, paitsi se kehityksen jarrutus, ja se kehitys siis olisi minun etuuksieni huonontaminen tietenkin.

Näitä ihmeellisyyksiä varten ei tarvita liittoa, ne voi hoitaa ihan itse kun vain vähän jaksaa nähdä vaivaa. Liitto onkin laiskojen suurin ystävä. Apua saa esim. työsuojeluhallinnosta ilman että tarvitsee liittyä mihinkään.
Kannattaahan se duunarin alkaa riitelemään asiastaan varman johtajan kanssa. Liitto hoitakoon likaiset työt, siksi sille niistä maksetaan. En minä paskakaivoakaan tyhjentäisi itse, jos siis sellaista palvelua tarvitsisin, olen niin laiska.

Toki ay-väessä on paskaa sakkia, niin kuin on työnantajapuolellakin parempaa ja huonompaa materiaalia, aivan kuten työntekijöissä. Mutta näen kyllä tarpeen ammattiyhdistystoiminnalle.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitä kuuluvat "kotimaisiiin juureksiin"? Väitän edelleen, että hinta ero kesäsesongin että talvihintojen välillä on vöhintään +/- 25% joka on mielestäni merkittävä hintaero tuotteelle.

Nyt keskustelu taitaa mennä aika pahasti sivuraiteelle. Mainitsin viestissäni kolme esimerkkiä, jotka halpoja ympäri vuoden ja terveellisiä. Eurolla saa ympäri vuoden yli kilon mainittuja juureksia, joista tekee aika monta ateriaa, kunhan on vähän viitseliäsyyttä ja osaamista.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Eurolla saa ympäri vuoden yli kilon mainittuja juureksia, joista tekee aika monta ateriaa, kunhan on vähän viitseliäsyyttä ja osaamista.

No tähän voin jo heti sanoa, että ei todellakaan saa ympäri vuoden alle euron kilohinnan (lue: mainitsemasi "eurolla saa ympäri vuoden yli kilon mainittuja (kotimaisia) juureksia"), mutta voi olla että Tampereen Cittarissa on eri hinnat versus siihen missä sinä teet ostoksesi...
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No tähän voin jo heti sanoa, että ei todellakaan saa ympäri vuoden alle euron kilohinnan (lue: mainitsemasi "eurolla saa ympäri vuoden yli kilon mainittuja (kotimaisia) juureksia"), mutta voi olla että Tampereen Cittarissa on eri hinnat versus siihen missä sinä teet ostoksesi...

Teen ostokseni pääosin Länsi-Porin Prismassa. Perunan ja lantun kilohinta on mielestäni koko vuoden alle euron, porkkana taitaa nousta puoleentoista euroon.

Onko keskustelu oikeassa ketjussa?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Joku vähemmän venkula olisi osannut vastata suoraselkäisesti kysymyksiin suorilla vastauksilla.

Minusta kysymykseni olivat suht suoria vastauksia vaikka olivat kysymyksen muodossa.

Mitä vittua sinä selität? Jos sain sanella asiat itse, miksi olisin tarvinnut liittoa.

Hyvä kysymys. Jos sait sanella palkkasi, lomasi, vapaapäivät ja työajat niin mihinpä sitä liittoa tarvitsisi?

Nyt kun joku kasvoton ja tunteeton korporaatio, jossa luultavasti kaikki muut kuuluvat liittoon, työllistää minut, niin miksi minä en liittyisi? Kerro ne haittapuolet minulle, kaikki, paitsi se kehityksen jarrutus, ja se kehitys siis olisi minun etuuksieni huonontaminen tietenkin.

Ennenkuin tähän vastaan niin kysyn että kuinka hyvänä (työnantajan kannalta) työntekijänä pidät itseäsi?

Kannattaahan se duunarin alkaa riitelemään asiastaan varman johtajan kanssa. Liitto hoitakoon likaiset työt, siksi sille niistä maksetaan.

Annatko jonkun esimerkin mahdollisesta riita-asiasta? Vai vedätkö vain puhtaasti työväentalon propagandalaulujen pohjalta noin yleisesti?

Toki ay-väessä on paskaa sakkia, niin kuin on työnantajapuolellakin parempaa ja huonompaa materiaalia, aivan kuten työntekijöissä. Mutta näen kyllä tarpeen ammattiyhdistystoiminnalle.

En usko että tätä kiistää juuri kukaan. Ay-liikkeelle on tarve mutta se ei saisi puuttua niiden asioihin jotka eivät liittoihin kuulu.

Teen ostokseni pääosin Länsi-Porin Prismassa. Perunan ja lantun kilohinta on mielestäni koko vuoden alle euron, porkkana taitaa nousta puoleentoista euroon.

Knoppitietona todettakoon että peruna ei ole juures.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Teen ostokseni pääosin Länsi-Porin Prismassa. Perunan ja lantun kilohinta on mielestäni koko vuoden alle euron, porkkana taitaa nousta puoleentoista euroon.

Onko keskustelu oikeassa ketjussa?

Palataan aiheeseen puolen vuoden päästä, kun ei ole suomalaisen viljelyn sesonkiaika.

Ja kuten olenkin jo aiemmin todennut, niin ei. Tämä ei liity tähän ketjuun.
 

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
Teen ostokseni pääosin Länsi-Porin Prismassa. Perunan ja lantun kilohinta on mielestäni koko vuoden alle euron, porkkana taitaa nousta puoleentoista euroon.

Onko keskustelu oikeassa ketjussa?

Sikäli on, että Soini on hyvä esimerkki siitä, että myös hyvätuloinen ja koulutettu eliitin edustaja voi syödä epäterveellisesti? Huonot elintavat eivät ole sidoksissa tuloihin ja varallisuuteen. Voisi tämän siirtää myös kokoomus/demarit/vassarit/vihreät-ketjuunkin.

Li Andersson-ketju ja Carl Haglund-ketju voitaneen rajata ulos...
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Knoppitietona todettakoon että peruna ei ole juures.

Eikä mansikka ole marja tai tomaatti vihannes. Ilmeisesti kävit tutustumassa Wikipediaan vai kertoiko kaveri?

Peruna kuuluu koisokasveihin (kuten tomaattikin), jonka mukuloita syömme. Mansikka taas kuuluu ruusukasveihin, jonka epähedelmä on kesäinen herkku.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Eikä mansikka ole marja tai tomaatti vihannes. Ilmeisesti kävit tutustumassa Wikipediaan vai kertoiko kaveri?

Ei, kyllä tiesin tämän ihan itse. Ilmeisesti ns. kolahti siellä päin?

Peruna kuuluu koisokasveihin (kuten tomaattikin), jonka mukuloita syömme. Mansikka taas kuuluu ruusukasveihin, jonka epähedelmä on kesäinen herkku.

Heh, tämä kuulostaa aika suoralta copy&pastelta googlauksen jälkeen. Ehkä kävit wikissä?
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
AY-liike luotiin tarpeeseen, totta. Nykyään tarvetta nykykaltaiselle ay-liikkeelle ei todellakaan ole, nykyään se on poliittista valtaa käyttävä etujärjestö joka härskisti ajaa omia etujaan ja valta-asemaansa.

Tästä olen samaa mieltä. Minulle liiton jäsenyys on tietynlainen vakuutus. Jos jotain sattuu, niin onpahan selusta turvattu. Minä en pidä tuosta kähminnästä, verojen kiertämisestä ja oman edun ajamisesta yhteisen hyvän edellä. AY-liikettä pitäisi tuulettaa huolella, jotta se vastaisi nykypäivän vaatimuksia. Mutta minkäs teet, kun asetelmat haetaan jostain 1920-luvulta.

Tämänkin avun olisit saanut muualta ilman liittoa. Suullisen työsopimuksen olemassaolon määrittäminen on aika helppoa eikä siihen tarvita liiton lakimiestä.

Niinhän tuon piti ollakin. Yritin ensiksi itse. Kun ei tuottanut tulosta, otin vähän vipuvartta mukaan. Tilanne raukesi kerrasta.

Olisi reilua puhua asioista niiden oikeilla nimillä. Hajanainen palkansaajakunta olisi helpommin vietävissä kuin järjestäytyneet palkansaajat. Siksi AY-liike on kivi työantajapuolen kengässä.

Osittain näin mutta ruoan hinta ei ole ainoa syy. Jenkeissä tehtyjen tutkimuksien mukaan köyhät syövät enemmän karkkia/fatso-burgereita kuin varakkaat eikä se johdu siitä että heillä on vähemmän rahaa käytössään.

Luin tässä aamulla joutessani artikkeleita Pubmedista ja Terveysportista. Sen verran perun sanojani, ettei ruuan hinta ja liikalihavuus korreloi niin vahvasti tai edes yhtään kaikkialla maailmassa. Esimerkiksi Venäjällä ruuan hinta ei selitä liikalihavuutta. Vastaavasti briteissä liikalihavuus ja ruuan hinta kulkevat vahvasti käsi kädessä. Yli 30 prosenttia teki ostopäätöksen ruuan hinnan perusteella. Suomen osalta en onnistunut löytämään mitään faktatietoa. Onkohan moista tutkimusta edes tehty?
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Hyvä kysymys. Jos sait sanella palkkasi, lomasi, vapaapäivät ja työajat niin mihinpä sitä liittoa tarvitsisi?
En mihinkään. Ja nyt kun en jatkossa saa, liityn liittoon.
Ennenkuin tähän vastaan niin kysyn että kuinka hyvänä (työnantajan kannalta) työntekijänä pidät itseäsi?
Helvetin hyvänä. Pyrin hoitamaan asiat hyvin, tehokkaasti ja olen lojaali työnantajalle. Uskon, että jos jokin asia on tekemisen arvoinen, se tehdään niin hyvin kuin mahdollista.
Annatko jonkun esimerkin mahdollisesta riita-asiasta? Vai vedätkö vain puhtaasti työväentalon propagandalaulujen pohjalta noin yleisesti?
Erään läheisen henkilön työpaikassa muutama työntekijä oli sitä mieltä, että eräs työaikoihin ja korvauksiin liittyvä asia ei mennyt ihan niin kuin työsopimuksissa oli sovittu ja työnantaja totesi, että asia ei ole näin, vaan aina on tehty näin ja voi lähteä nostelemaan, jos ei halua tehdä töitä, niin kuin on sopimuksessa sovittu. Puhelu liittoon ja työsopimus sinne nähtäväksi ja sieltä ilmoitus työnantajalle ja tämän jälkeen asia oli kunnossa kaikkien yrityksen työntekijöiden osalta.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tästä olen samaa mieltä. Minulle liiton jäsenyys on tietynlainen vakuutus. Jos jotain sattuu, niin onpahan selusta turvattu.

Samantyyppisen vakuutuksen saat myös Loimaan kassan kautta, ei tarvitse kuulua liittoon.

Niinhän tuon piti ollakin. Yritin ensiksi itse. Kun ei tuottanut tulosta, otin vähän vipuvartta mukaan. Tilanne raukesi kerrasta.

En epäile tätä mutta suullisen työsopimuksen olemassaolo on niin helposti todennettavissa että lakimiestä siihen ei tarvi. Jos olet sekunninkin töissä ja saanut esim. työvaatteet/-välineet niin työnantajan case tippuu siihen. Jos et tehnyt töitä niin sitten taas lakimieskään ei pysty auttamaan.

Pahvista puheenollen sinulla taitaa olla krooninen taipumus lähteä tahallisen väärinymmärtämisen kautta haastamaan riitaa. Sanoin, että persut murenevat ja sen osoituksena tällaisten Tykylevitsien loikat

Eli voidaanko sanoa että Vihreät murenevat ja osoituksena tästä kun pari valtuutettua loikkasi vasureihin Helsingissä?

Mutta kaipa tästäkin jonkun jankutusketjun saat aikaiseksi – arvoitukseksi jää, millaisia sisäisiä motiiveja sellainen "keskustelu" palvelee. Huoh.

Ei tästä tarvitse jankuttaa sen enemmin, sinä sanoit että tämän kylähullun loikkaus äärilaidasta toiseen kertoo persujen murenemisesta, minusta se ei kerro juuri yhtään mitään.

En mihinkään. Ja nyt kun en jatkossa saa, liityn liittoon.

Tämä selvä.

Helvetin hyvänä. Pyrin hoitamaan asiat hyvin, tehokkaasti ja olen lojaali työnantajalle. Uskon, että jos jokin asia on tekemisen arvoinen, se tehdään niin hyvin kuin mahdollista.

No mutta minkä ihmeen takia työnantaja haluaisi kusettaa/vittuilla sun kanssa? Sähän olet tuolla kuvauksella erittäin arvokas resurssi firmalle ja olisi vain sinun etu jos saisit neuvotella asiat suoraan työntantajan kanssa?

Erään läheisen henkilön työpaikassa muutama työntekijä oli sitä mieltä, että eräs työaikoihin ja korvauksiin liittyvä asia ei mennyt ihan niin kuin työsopimuksissa oli sovittu ja työnantaja totesi, että asia ei ole näin, vaan aina on tehty näin ja voi lähteä nostelemaan, jos ei halua tehdä töitä, niin kuin on sopimuksessa sovittu. Puhelu liittoon ja työsopimus sinne nähtäväksi ja sieltä ilmoitus työnantajalle ja tämän jälkeen asia oli kunnossa kaikkien yrityksen työntekijöiden osalta.

Edelleen, jos asia on noin selvä niin liittoa ei olisi tämän asian selvittämiseen tarvittu.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Samantyyppisen vakuutuksen saat myös Loimaan kassan kautta, ei tarvitse kuulua liittoon.

Olen joskus ollut YTK:n jäsen. Vaihdoin oman alani liittoon, koska a) luulen YTK:n olevan työantajapuoleen notkollaan ja b) oman alan liitto tietää missä esim. työmarkkinoilla mennään. Nähtynä on siis YTK, Tradenomiliitto ja nykyään olen Insinööriliiton jäsen.

En epäile tätä mutta suullisen työsopimuksen olemassaolo on niin helposti todennettavissa että lakimiestä siihen ei tarvi. Jos olet sekunninkin töissä ja saanut esim. työvaatteet/-välineet niin työnantajan case tippuu siihen. Jos et tehnyt töitä niin sitten taas lakimieskään ei pysty auttamaan.

Tuo episodi oli mielenkiintoinen. Kaksi kertaa työnantaja siirsi työn aloitusajankohtaa. Näiden kahden siirron jälkeen tulikin ilmoitus, että työ johon minun piti alunperin mennä, ei ollutkaan enää firman strategian mukainen. Heillä ei ollut minulle enää tarvetta. Pahoittelivat ja toivottivat onnea jatkoon. En tätä kuviota ihan suorilta ostanut. Aluksi yritin itse setviä asiaa, mutta en saanut firmasta vastausta. Kun laitoin liiton asialle, tuli vastaus nopeasti ja tilanne ratkesi. Palkka maksettiin ja työsopimus irtisanottiin. Oli muuten aika helvetin lähellä ettei napsahtanut kolmen kuukauden karenssia tässä leikissä. Olinhan irtisanonut itseni edellisestä työpaikasta.

Sanotaan mitä sanotaan, mutta tämä opetti minulle kaksi asiaa: Ikinä ei saa irtisanoutua edellisestä työstä ennen uutta, kirjallista työsopimusta. Aina pitää olla liitto turvaamassa selustaa.
 
Viimeksi muokattu:

godofthunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Red Wings
Pienenä off-topicina, ytk:han ei ole mikään liitto, vaan pelkkä kassa. Esimerkiksi heidän tarjoama oikeusturvavakuutus kattaa ainoastaan työ- tai virkasuhteen päättämistä työnantajan puolelta. Noita sääntöjä kannattaa lueskella muutenkin ihan ajatuksella, niin selviää tämänkin palvelun taso. http://www.ytk-yhdistys.fi/download/326 (Tuolta löytyvät vakuutusehdot, jos jotakuta kiinnostaa). Koitettaan pitää kassat ja liitot erillään toisistaan :)
 
Päivän rasistinen persu vol. 426:

Perussuomalainen kansanedustaja Leena Meri spekuloi 26 vuotta sitten Turussa tansanialaisille äidille ja suomalaiselle isälle suomalaiseksi lapseksi syntyneen muusikon "palaamista kotimaahansa".

Leena Meri - Jokainen Suomessa oleva voi joutua lain... | Facebook
Jos Suomessa on niin paha olla ja poliisi kiusaa niin varmaan kannattaa palata kotimaahansa jossa ihmisoikeudet ja muu on kunnossa.
Minä ihmettelen että näin kovaa haloota ei tule kun suomalainen joutuu elämässään taistelemaan selviytyäkseen mutta annas olla kun on maahanmuuttaja niin ihan kamalaa on. Jos Suomessa on niin paha olla niin aina voi palata kotimaahansa nauttimaan niistä perusoikeuksista ja sosiaalisesta hyvinvoinnista.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mutta voi, mihin voisi perussuomalainen palata, jos ja kun nyky-Suomessa on niin paha olla? Ei ole reilua ei, kyllä maahanmuuttajilla ja heidän jälkeläisillään on tämänkin asian suhteen niin paljon helpompaa! Aina voi palata jonnekin sarvikuonojen maahan, jos ei tykkää olla Suomessa.

Vaadinkin aloitetta, että Suomeen perustetaan persureservaatti, jonne kaikki halukkaat voisivat muuttaa. Ehkäpä jonnekin Kainuun korpeen. Siellä voisivat sitten omassa porukassaan syödä pettuleipää, valittaa maailman muuttumisesta ja muistella kuinka ennen oli kaikki paremmin. Ei ollut neekereitä. Tai homoja. Oli vain nälkä. Ja kylmä. Ja Kekkonen.
 
Päivän rasistinen persu vol. 426:

Perussuomalainen kansanedustaja Leena Meri spekuloi 26 vuotta sitten Turussa tansanialaisille äidille ja suomalaiselle isälle suomalaiseksi lapseksi syntyneen muusikon "palaamista kotimaahansa".

Yksikään oikea perussuomalainen ei toimisi noin, joten persuista on ihan turha puhua tässä yhteydessä. Ei tuo akka ole perussuomalainen, vaan ihan vain sairas paskiainen.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Yksikään oikea perussuomalainen ei toimisi noin, joten persuista on ihan turha puhua tässä yhteydessä. Ei tuo akka ole perussuomalainen, vaan ihan vain sairas paskiainen.

Miten ne persut sitten toimivat? Aikoinaan kun kuulin perussuomalaisista ensimmäisen kerran, oli puolueen pääideologia tavallisten veronmaksajien, työttömien ja vähäosaisten huolehtiminen raha- ja valtaeliitin puristuksessa. Puolueen puheenjohtaja on kuitenkin profiloitunut myöhemmin vasemmistolaisuutta kammoavaksi rasvasoluksi, jolle kelpaa mustan auton nahkainen takapenkki, kunhan vasemmistolaisilla ei ole takapenkille asiaa. Ja tähän pääseminen on edellyttänyt rasistien mukaantulon puolueeseen. Rasvasolu sai paikkansa nahkaisella takapenkillä, mikä karkoitti omasta työpaikastaan huolissaan olevat pois puolueesta ja jäljelle on jäänyt rasistisiiven oma poppoo. Minusta ei ole väärin sanoa, että perussuomalaiset on umpirasistinen ja umpisivistymätön puolue, mistä yhtenä merkkinä tämä sairas paskiainen. Kas sellaiset edustajat, millaiset äänestäjät.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös