Joku fiksumpi olisi tajunnut että kysymykseni olivat samalla vastauksia sinulle.
Joku vähemmän venkula olisi osannut vastata suoraselkäisesti kysymyksiin suorilla vastauksilla.
Ahaa eli kun menet työpaikkaan jossa et saa sanella kaikkea itse niin tarvitset liiton turvan? Kertooko tämä enemmän sinusta vai liitosta?
Mitä vittua sinä selität? Jos sain sanella asiat itse, miksi olisin tarvinnut liittoa. Nyt kun joku kasvoton ja tunteeton korporaatio, jossa luultavasti kaikki muut kuuluvat liittoon, työllistää minut, niin miksi minä en liittyisi? Kerro ne haittapuolet minulle, kaikki, paitsi se kehityksen jarrutus, ja se kehitys siis olisi minun etuuksieni huonontaminen tietenkin.
Näitä ihmeellisyyksiä varten ei tarvita liittoa, ne voi hoitaa ihan itse kun vain vähän jaksaa nähdä vaivaa. Liitto onkin laiskojen suurin ystävä. Apua saa esim. työsuojeluhallinnosta ilman että tarvitsee liittyä mihinkään.
Kannattaahan se duunarin alkaa riitelemään asiastaan varman johtajan kanssa. Liitto hoitakoon likaiset työt, siksi sille niistä maksetaan. En minä paskakaivoakaan tyhjentäisi itse, jos siis sellaista palvelua tarvitsisin, olen niin laiska.
Toki ay-väessä on paskaa sakkia, niin kuin on työnantajapuolellakin parempaa ja huonompaa materiaalia, aivan kuten työntekijöissä. Mutta näen kyllä tarpeen ammattiyhdistystoiminnalle.