Hamilon media-analyysissa on paljon asiaa, mutta "työmies" Matti Putkonen on ottanut ehkä vähän turhan kirjaimellisesti tuon Hamilon kehoituksen hyökätä puolustuksen sijaan ns. kaustien, eli persuihin kohdistuvien mediakohujen, aikana.
Luulen, että suurin osa ihmisistä ymmärtää kohuissa media puolueellisuuden ilman, että Putkonen on ensimmäisenä alleviivaamassa ja siten tavallaan vesittämässä asiaa mesoamalla jollain oikeusjutuilla yms kiukuttelulla. Nähdäkseni Putkoselta palaa pinna turhan herkästi mediavastaavan roolissa ja on siten itse altis toimittajien trollaukselle.
Esim. kun Perussuomalaisten puoluetoimiston ikkunoita oli taas kerran rikottu, niin tiedotustilaisuudessa Putkonen rupesi pauhaamaan kun "YLEn toimittajat ovat provosoinnillaan aiheuttaneet tilanteen" tms. No vaikka asiassa olisikin edes promilen totuutta, niin eihän tuollaista voi millään todistaa, joten typerää tuollaisia syytöksiä lähteä julkisuuteen puolueen nimissä laukomaan.
Asenne äijällä on varmastikin vilpitön ja netistä näkemäni "työmiehen tuumaustunnit" ovat olleet välillä hyviäkin mediatilaisuuksia, siis nämä missä Putkonen on järjestänyt eri ps-poliitikkojen tiedotustilaisuuksia medialle. Halla-ahokin näyttää Putkoseen luottavan, joten demarisynnit ovat sikäli kuitattu menneeksi, eikä Putkosen tarvitsisi enää todistella olevansa persumpi kuin persut itse.
Putkoselle on varmasti jatkossakin käyttöä jonkinlaisena tausta-organisaattorina, mutta hänen roolinsa PerSujen mediasuhteissa on näyttöjen perusteella mielestäni liian suuri.