Perussuomalaiset

  • 5 471 286
  • 44 067

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikään itsestäänselvyys ei tuo Helsingin vastaanottokeskus muuten ole. Persut haluavat vastaanottokeskuksen myös mm Punkalaitumelle: Punkalaitumen perussuomalainen pomo kannattaa vastaanottokeskusta | Yle Uutiset | yle.fi

Kilpailu pakolaisista on kuitenkin kovaa. Myös esim Valkeakoski ja Hämeenkyrö ovat ilmoittaneet maahanmuuttovirastolle, olevansa kiinnostuneita saamaan oman vastaanottokeskuksen: Kunnat haluavat vastaanottokeskuksia – Maahanmuuttovirasto sopii tutustumiskäyntejä | Yle Uutiset | yle.fi
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tämä uusi aloite on johdonmukainen jatko persujen uudelle punavihreämälle linjalle.

Tämähän on kiva asia meille kaikille. Eripuraisuus laantuu puolueiden välillä ja jos sama meno jatkuu niin tulevaisuudessa voidaankin aloittaa yhteistyö ns puhtaalta pöydältä. Välillä positiivisiakin kirjoituksia eikä sitä samaa vanhaa vastakkainasettelua.
 
Mikään itsestäänselvyys ei tuo Helsingin vastaanottokeskus muuten ole. Persut haluavat vastaanottokeskuksen myös mm Punkalaitumelle: Punkalaitumen perussuomalainen pomo kannattaa vastaanottokeskusta | Yle Uutiset | yle.fi
Ilmeisesti tämä perussuomalainen kuntapomo nyt sitten lukeutuu niihin aina kovin parjattuihin mamubisneksestä hyötyviin kukkahattuihin? Lisää maahanmuuttoa, lisää rahaa Kreikkaan, lisää mamubisnestä meille, mitä helvettiä täällä tapahtuu?
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Mikään itsestäänselvyys ei tuo Helsingin vastaanottokeskus muuten ole. Persut haluavat vastaanottokeskuksen myös mm Punkalaitumelle: Punkalaitumen perussuomalainen pomo kannattaa vastaanottokeskusta | Yle Uutiset | yle.fi

Kilpailu pakolaisista on kuitenkin kovaa. Myös esim Valkeakoski ja Hämeenkyrö ovat ilmoittaneet maahanmuuttovirastolle, olevansa kiinnostuneita saamaan oman vastaanottokeskuksen: Kunnat haluavat vastaanottokeskuksia – Maahanmuuttovirasto sopii tutustumiskäyntejä | Yle Uutiset | yle.fi

Kyllähän noita uusia pakolaisten vastaanotto -keskuksia tulee, se on varma. Muistaakseni tuossa pari kuukautta sitten kirjoitin oletettavissa oletettavista turvapaikanhakijoista tälle vuodelle, ja kerroin lukeman 14 000. Taisin saada tyrmäyksen, ja epäuskoisen vastaanoton tilastoja vaatien. Silloin ei ollut tilastoja, vaan pelkkä asioiden parissa työskentelevien arvio. Taisin kuitenkin olla väärässä, kun hallitus on jopa tuosta oletettavaa lukumäärää nostanut. Tilastoja ei löydy edelleenkään, joten luultavasti olen väärässä. Toivottavasti.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
... Tilastoja ei löydy edelleenkään, joten luultavasti olen väärässä. Toivottavasti.

Kyllä tilastoja löytyy:

Tilastot - Maahanmuuttovirasto

Turvapaikanhakijoiden määrä on kasvanut rajusti huhti - heinäkuun välillä. Heinäkuussa on tehty 1479 hakemusta kun alkuvuonna tahti oli noin 350 hakemusta kuukaudessa. Heinäkuun loppuun mennessä hakemuksia oli jätetty 4121. Tarkkoja lukuja voidaan tietysti arvailla, mutta aika vaikea niille on perusteita löytää. Tasaisen vauhdin kaavaa ei voi käyttää, koska kuukausien välillä on suuria heittoja. Se on selvä, että alkuvuoden ennuste ylitetään rajusti.

http://www.migri.fi/download/58353_Turvapaikanhakijat_2015.pdf?41bba3376fa8d288
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Kyllä tilastoja löytyy:

Tilastot - Maahanmuuttovirasto

Turvapaikanhakijoiden määrä on kasvanut rajusti huhti - heinäkuun välillä. Heinäkuussa on tehty 1479 hakemusta kun alkuvuonna tahti oli noin 350 hakemusta kuukaudessa. Heinäkuun loppuun mennessä hakemuksia oli jätetty 4121. Tarkkoja lukuja voidaan tietysti arvailla, mutta aika vaikea niille on perusteita löytää. Tasaisen vauhdin kaavaa ei voi käyttää, koska kuukausien välillä on suuria heittoja. Se on selvä, että alkuvuoden ennuste ylitetään rajusti.

http://www.migri.fi/download/58353_Turvapaikanhakijat_2015.pdf?41bba3376fa8d288

Veikkaanpa, että sinäkin luit kommenttini pari kuukautta sitten, kun tuon 14 000 luvun kirjoitin. Tilastoja vaadittiin. Ei ollut esittää, joten olinko väärässä? Perustui vain ulkomaalaistutkinnan tutkinnanjohtajan arvioon.
Nyt empiirisen kokemuksen mukaan jopa tuo hallituksen esiin tuoma 15 000 saattaa jäädä pieneksi, mutta ei minulla tästäkään vielä tilastoja ole esittää. Toivottavasti olen väärässä.

Mites se nimimerkki aikoinaan kirjoitti; tilasto näytti noin 3500 pakolaista/ turvapaikanhakijaa/ vuosi ( jos oikein muistan ).
Minulla ei edelleenkään ole tilastoja väitteeni perään, vielä.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Onhan tuo hivenen huvittavaa, että persujen hajoamisesta on puhuttu jo 2011 vaaleista lähtien, mutta ainakin vielä toistaiseksi ovat pystyssä. Sen sijaan vasemmiston kiivaasti tuulettamaan Syrizan taival on päättymässä vain seitsemän kuukauden valtakauden jälkeen, puolueen hajotessa omiin sisäisiin ristiriitoihinsa ;)

Eipä ole paljon Paavosta kuulunut tämän asian tiimoilta, Li Anderssonkin on vissiin shokissa. On hauska nähdä, miten Vasemmistoliitto suhtautuu jatkossa Kreikan tukemiseen, jos sieltä vaikka joku oikeistopuolue nousisi johtoon? Uutisissa näin pätkän ohimennen, missä jonkun toisen puolueen edustaja antoi täyslaidallisen Tsipraksen toiminnalle.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Onhan tuo hivenen huvittavaa, että persujen hajoamisesta on puhuttu jo 2011 vaaleista lähtien, mutta ainakin vielä toistaiseksi ovat pystyssä. Sen sijaan vasemmiston kiivaasti tuulettamaan Syrizan taival on päättymässä vain seitsemän kuukauden valtakauden jälkeen, puolueen hajotessa omiin sisäisiin ristiriitoihinsa ;)
Suurin osa noista Perussuomalaisten hajoamisveikkauksista on lähinnä toiveajattelua vasemman laidan edustajilta. He laskevat, että PS:n romahtaminen hyödyttäisi vasemmistoa, niinhän se Rinnekin puhui jytkystä, persuille vaan ollaan kateellisia.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Veikkaanpa, että sinäkin luit kommenttini pari kuukautta sitten, kun tuon 14 000 luvun kirjoitin. Tilastoja vaadittiin. Ei ollut esittää, joten olinko väärässä? Perustui vain ulkomaalaistutkinnan tutkinnanjohtajan arvioon.
Nyt empiirisen kokemuksen mukaan jopa tuo hallituksen esiin tuoma 15 000 saattaa jäädä pieneksi, mutta ei minulla tästäkään vielä tilastoja ole esittää. Toivottavasti olen väärässä.

Mites se nimimerkki aikoinaan kirjoitti; tilasto näytti noin 3500 pakolaista/ turvapaikanhakijaa/ vuosi ( jos oikein muistan ).
Minulla ei edelleenkään ole tilastoja väitteeni perään, vielä.

Ja uskoisin, että ulkomaalaistutkinnan tutkinnan johtaja perusti arvionsa päivittäisessä työssään saamiin lukuihin? Eli tällä tahdilla Suomeen tulee 14 000 pakolaista tänä vuonna.

Tähän aiheeseen liittyy paljon sellaisia väitteitä, jotka perustuvat mutuun ja ennakkoluuloihin. Tästä syystä minä kyselen usein lähteiden ja tilastojen perään, ehkä olen perännyt tässä kohtaa niitä myös sinulta. Tosiasia on kuitenkin se, että turvapaikanhakijoiden määrän kasvu on tullut myös ammattilaisille yllätyksenä ja loppuvuoden määrän ennustaminen on arpomista.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Ja uskoisin, että ulkomaalaistutkinnan tutkinnan johtaja perusti arvionsa päivittäisessä työssään saamiin lukuihin? Eli tällä tahdilla Suomeen tulee 14 000 pakolaista tänä vuonna.

Tähän aiheeseen liittyy paljon sellaisia väitteitä, jotka perustuvat mutuun ja ennakkoluuloihin. Tästä syystä minä kyselen usein lähteiden ja tilastojen perään, ehkä olen perännyt tässä kohtaa niitä myös sinulta. Tosiasia on kuitenkin se, että turvapaikanhakijoiden määrän kasvu on tullut myös ammattilaisille yllätyksenä ja loppuvuoden määrän ennustaminen on arpomista.

Onko kuitenkin mahdollista, että joku, jolla ei ole tilastoja olemassa, voisi olla oikeassa? Et se kuitenkaan sinä ollut, joka tilastoihin perustamattoman väitteeni/tietoni dumasi, mutta kuitenkin...
 
Ja uskoisin, että ulkomaalaistutkinnan tutkinnan johtaja perusti arvionsa päivittäisessä työssään saamiin lukuihin? Eli tällä tahdilla Suomeen tulee 14 000 pakolaista tänä vuonna.

Suomeen ei tule tänä vuonna läheskään tuollaista määrää pakolaisia. Itse olen siinä käsityksessä, että pakolaisia tulee tänä vuonna Suomeen alle 5000.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Kuka sitten dumasi? @Tuamas Minä kun en sellaista muista. Kyseisen keskustelun muistan kyllä hyvin.

Niin no. "Dumasi", voi olla näin jatkoajan keskustelu -palsatalla törkeä sana, joten otan sen takaisin ja pahoittelen. En vain jaksaisi viisastella olleeni oikessa, joten en viisastele. Vaikka oikeassa ilman tilastoja olinkin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin no. "Dumasi", voi olla näin jatkoajan keskustelu -palsatalla törkeä sana, joten otan sen takaisin ja pahoittelen. En vain jaksaisi viisastella olleeni oikessa, joten en viisastele. Vaikka oikeassa ilman tilastoja olinkin.

Minä ja Tuamas taidettiin Migrin tilastot tuossa keskustelussa esille tuoda ja pyytää perusteluja väitteellesi. Olet oikeassa? Heinäkuussa tuli n. 1500 turvapaikanhakijaa ja kokonaismäärä oli 4121. Jos sama tahti jatkuu loppu vuoden eli n. 1500/kk, koko vuoden määrä on n. 11700. Jos taas tulijoiden määrä kaksinkertaistuu joka kuukausi, määrä on selvästi yii 50 000. Voimmehan me näitä arvailla.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En vain jaksaisi viisastella olleeni oikessa, joten en viisastele. Vaikka oikeassa ilman tilastoja olinkin.
No hyvä. Sitä vaan mietin, että montako kymmentä viestiä sulta tulis, jos jaksaisit viisastella. Nyt kun et jaksa, niin olet mainostanut asiaa ainakín viidessä viestissä. Ei siinä mitään, oikeassa oleminen on ihan kivaa. Kokeile joskus toistekin.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
Minä ja Tuamas taidettiin Migrin tilastot tuossa keskustelussa esille tuoda ja pyytää perusteluja väitteellesi. Olet oikeassa? Heinäkuussa tuli n. 1500 turvapaikanhakijaa ja kokonaismäärä oli 4121. Jos sama tahti jatkuu loppu vuoden eli n. 1500/kk, koko vuoden määrä on n. 11700. Jos taas tulijoiden määrä kaksinkertaistuu joka kuukausi, määrä on selvästi yii 50 000. Voimmehan me näitä arvailla.

Jos minä sanon, että viime viikonloppuna pe-su oli paikallisen poliisiaseman edustalla n 50 turvapaikanhakijaa/pakolaista iltaisin C-portaan ovella jokaisena iltana klo kymmenen aikaan, niin uskotko, vai vaaditko tilastoja? Lisäksi kaikki virka-aikaan tulleet. Eihän tässä enää mitään järkeä ole.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos minä sanon, että viime viikonloppuna pe-su oli paikallisen poliisiaseman edustalla n 50 turvapaikanhakijaa/pakolaista iltaisin C-portaan ovella jokaisena iltana klo kymmenen aikaan, niin uskotko, vai vaaditko tilastoja? Lisäksi kaikki virka-aikaan tulleet. Eihän tässä enää mitään järkeä ole.

En epäile sanaasi, enkä ole sitä missään vaiheessa epäillytkään. Tartuin vain väitteeseesi, jossa tuulettelit olleesi oikeassa 14 000 turvapaikan hakijan kohdalla. Tuo luku on hyvä arvaus muiden joukossa.
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
No hyvä. Sitä vaan mietin, että montako kymmentä viestiä sulta tulis, jos jaksaisit viisastella. Nyt kun et jaksa, niin olet mainostanut asiaa ainakín viidessä viestissä. Ei siinä mitään, oikeassa oleminen on ihan kivaa. Kokeile joskus toistekin.

Eipä tuo kovin mukavalta tunnu, mutta uskon kyllä, että sinulla tuntuisi, jos joskus oikeassa olisit.

Toisekseen, olen niinsanotusti " mainostanut " näitä vasta tänään, kun olen tätä teikäläisten diipadaapaa täällä lukenut. Minua ihan oikeasti harmittaa olla oikessa, mutta eipä sillä ole mitään merkitystä.

Pelle Miljoonaa lainaten: " Hyvää yötä... maaailma, hyvä yötä...maailma... "
 

Ahar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Pelicans, Suomi, Ruotsi, Columbus
En epäile sanaasi, enkä ole sitä missään vaiheessa epäillytkään. Tartuin vain väitteeseesi, jossa tuulettelit olleesi oikeassa 14 000 turvapaikan hakijan kohdalla. Tuo luku on hyvä arvaus muiden joukossa.

Hauskinta on se, että olin luultavasti väärässä.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Suurin osa noista Perussuomalaisten hajoamisveikkauksista on lähinnä toiveajattelua vasemman laidan edustajilta.
En minäkään usko, että persut hajoavat tai puolueen kannatus romahtaa, jos Soini pitää lupauksensa eikä myy persujen persettä. Ai niin Kreikalle annettiin jo 82 miljardia ja seuraavaksi kaiketi persut ovat kannattamassa Kreikan lainojen mitätöimistä (ensin osa ja sitten enemmän).
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
PS:n romahtaminen hyödyttäisi kaikkia, myös suurinta osaa PS:n äänestäjistä.
Miten persuäänestäjät hyötyisivät Perussuomalaisten romahtamisesta? Samat vanhat, useaan kertaan pettäneet, Kepu, demarit sekä Vasemmistoliitto siellä odottelisivat persuloikkareita takaisin. Vaikea nähdä tässä mitään hyötyä persuäänestäjälle.

No yhden hyödyn keksin, monien ei tarvitse käydä äänestämässä, kun PS olisi marginaalipuolue ja muut vaihtoehdot yhtä huonoja kuin ennenkin. Matti Metallimies ja Tiina Terveydenhoitaja säästävät siis aikaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös