Perussuomalaiset

  • 5 561 814
  • 44 552

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sen verran olen tuosta jäsenmäärän merkityksettömyydestä eri mieltä, että aktiivijäsenet tekevät esim. vaalien alla sen näkyvän kenttätyön...

Ei kaikki aktiivit ole automaattisesti puolueen jäseniä. Kokemukseni mukaan puolueen jäseniksi littyvät ihmiset, jotka haluavat olla aktiivisesti politiikassa mukana esim. ehdokkaana ja erilaisissa päättävissä elimissä. Makkaranjakeluun ei tarvita jäsenyyttä. Perussuomalaiset on kasvanut nopeasti ja sen jäsenistö saa paljon luottamustehtäviä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Bloggaaja väittää: Huhtasaari liittyi rasistiseen Facebook-ryhmään itse | Satakunnan Kansa

Tutustuin artikkelin luettuani Laura Huhtasaaren facebook sivuun. Täytyy sanoa, että varsin värikästä keskustelua kansanedustajan sivulla käydään ja varsin värikkäitä kavereita hänellä on. Eräs kirjoittaja ihmetteli Huhtasaaren halukkuutta vänkäämiseen ammattimaisten somevänkääjien kanssa, ihmettelen samaa. Olen kyseisen kommentoijan kanssa samaa mieltä, tuolla tyylillä tulee pitkä neljä vuotta. Huhtasaaresta tulee hieman naivi kuva noiden kirjoitusten perusteella, mediakoulutus ei olisi pahasta.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ei kai Huhtasaari ole ollut niin tyhmä, että olisi alunperin valehdellut? Siinä tapauksessa mediakoulutus on välttämätöntä.

Ajojahdistahan on aina kysymys, kun persun mokasta tehdään juttua. Niitä kun ei ilman ajojahtia edes synny.
Jos oikein muistan, niin joku tässäkin ketjussa on korostanut, että Huhtasaari on persujen fiksuimpia ja kyvykkäimpiä jäseniä. Eipä taida rima kovin korkealla olla.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Ajojahdistahan on aina kysymys, kun persun mokasta tehdään juttua.

Kyse on aina ajojahdista, kun naisen mokasta tehdän juttua, vaikka femakot pitävätkin nyt jotain syystä suunsa kiiini.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Mielenkiintoinen case, Huhtasaari on antanut itsestään ainakin siinä yhdessä tv-väittelyssä varsin fiksun kuvan joten olisi hieman yllättävää jos olisi tehnyt tuollaisen poliittisen fiban. Onko tehnyt itse, onko avustaja tehnyt tämän vai onko tunnari ollut väärissä käsissä? Mene ja tiedä.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Vittu, mikä pelle tuo Timonen! Nyt kun selvisi, että joku latvaroso on tunnustanut liittäneensä Huhtasaaren ryhmäänsä ja poistaneensa profiilinsa sen jälkeen, niin suvaitsevaisten facebook-jeesus heittää marttyyrinviittaa harteilleen. Yhdentekevää kuulemma nyt, mihin ryhmiin kuuluu, ym.. Hän itse todisteli teknisillä seikoilla Huhtasaaren liittymistä, mutta vituiks män. Nyt sitten hän kiukuttelee Huhtasaaren kannattajille ja kertoo olevansa vain kansalainen, jota kansanedustaja kiusaa.

No, Laura pyysi Sakarilta kuitenkin anteeksi, kun syytti Timosta tilinsä hakkeroinnista. Yyberjumala hyväksyi anteeksipyynnön, mutta ei tietenkään löytänyt omasta toiminnastaan mitään anteeksipyydeltävää.

Noin muutoin olen TosiFanin kanssa samoilla linjoilla, että pitkä kausi tulee, jos näihin vänkäyksiin lähtee mukaan. Nyt se kuitenkin kannatti, koska juttu paisui kuin pullataikina ja jos olisi antanut periksi, niin vaikka tämä totuus olisikin tullut julki, niin sitten olisi Lauralta tivattu, että miksi sitten vaikenit/tunnustit/annoit periksi ym.. ? Sitkeyttä kyllä löytyy ja antaa tuo signaalin, että ihan helpolla ei taivu. Siellä kommenteissa kuitenkin oli jo aika kovaa settiä, esim. vankilaa tarjottiin ja oltiin järkyttyneitä, että Huhtasaari aka Eva Braun on opettajana saanut myrkyttää lasten mieliä fasistisella aivopesullaan.

Oli aika vaikeaa pysyä keskustelusta, koska oma poikani on ollut hänen opetuksessaan ja ollaan miltei naapureita. Ainakin omien ja muiden vanhempien kokemuksista tiedän, että muksut tykkäsi opettajastaan kovasti ja meitinkin kundi juoksee aina ulos halaamaan häntä, kun pesueensa kanssa talomme ohi kulkevat. Mutta ehkä näillä murajoilla, timosilla sun muilla jalosilla on sitten meidän naapurin rouvasta joku Ilsa the SS Shewolf-fantasia, eikä siinä mitään pahaa ole tietenkään...
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vittu, mikä pelle tuo Timonen!...

En ole seurannut tapausta ja vasta nyt kävin Timosen sivuilla tutustumassa jutun käänteisiin. Lähdetään nyt siitä, että Huhtasaarelta hölmö veto kuulua tuollaisiin ryhmiin, vähän voisi miettiä sitä julkisuuskuvaakin, varsinkin kun PS on näissä rasismiasioissa aikamoisen suurennuslasin alla.

Mutta tuo Timonen... aikamoinen mielensäpahoittaja. Asia oli niin helvetin tärkeä, mutta kun jutun faktat alkavat aukeamaan, niin ei se itse asia niin tärkeä ollutkaan, Huhtasaaren kannattajat ovat suorastaan kiusanneet Timosta, jonka johdosta hänelle tuli paha mieli.

Olen tuon Timosen kirjoituksiin joskus törmännyt, ihan fiksuilta ne ovat vaikuttaneet, mitä nyt kaverin agenda paistaa julmasti läpi. Muuten hän on ehkä vähän keskivertoa lahjakkaampi kirjoittaja, jolla ilmeisesti on aikaa tota blogia päivittää melko usein. Hän tarttuu usein ongelmiin, mutta tarjoaa harvoin mitään ratkaisuehdotusta. Kunhan pääsee mukaälykkäästi julistamaan omaa sanomaansa, eli sitä, että nykyjohto tekee kaiken väärin, säästää vääristä paikoista jne.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Noin muutoin olen TosiFanin kanssa samoilla linjoilla, että pitkä kausi tulee, jos näihin vänkäyksiin lähtee mukaan. Nyt se kuitenkin kannatti, koska juttu paisui kuin pullataikina ja jos olisi antanut periksi, niin vaikka tämä totuus olisikin tullut julki, niin sitten olisi Lauralta tivattu, että miksi sitten vaikenit/tunnustit/annoit periksi ym.. ? Sitkeyttä kyllä löytyy ja antaa tuo signaalin, että ihan helpolla ei taivu. Siellä kommenteissa kuitenkin oli jo aika kovaa settiä, esim. vankilaa tarjottiin ja oltiin järkyttyneitä, että Huhtasaari aka Eva Braun on opettajana saanut myrkyttää lasten mieliä fasistisella aivopesullaan...

Sitkeydestä olen eri mieltä, facebookkeskustelussa ei ole mitään voitettavaa. Parempi selvittää ensin taustat ja antaa lausunto vasta sitten, nyt tuli jo turhia ylilyöntejä Huhtasaareltakin. Hän provosoitui turhaan ja lähti vääntämän asiasta, josta ei ymmärtänyt mitään. Aika villiä menoa tuolla oli, löytyi Lauran kannattajistakin varsin värikkäitä persoonia ja sen mukaisia kommentteja. Ihmetyttää mikä funktio facebookilla on Huhtasaarella, kun hän ei omien sanojensa mukaan päivittämään sivujaan, eikä ilmeisesti tunne kunnolla sivuston toimintaa.
 
Timo Soini meni sitten ulkoministerin ominaisuudessaan Helsingin Etyj-kokouksessa kertomaan, miten häntä turhauttaa, kun Venäjän delegaatiota ei päästetty Helsinkiin kokoustamaan:

Ulkoministeri Timo Soinia (ps) ei vähään aikaan ole nähty niin huonotuulisen näköisenä, kuin hän oli maanantaina Finlandia-talolla poistuessaan Etyj-kokouksesta.

Syy myrtyneelle olemukselle löytynee kommenteista, joiden mukaan Suomi teki emämunauksen, kun EU:n matkustusrajoituslistalla olevia venäläisiä ei päästetty yleiskokoukseen. Joidenkin osallistujamaiden delegaatioiden mielestä venäläiset olisi pitänyt kutsua kokoukseen, ja aiheesta noussut kohu on jättänyt ikävän varjon kokouksen ylle.

Soini kommentoi asiaa puheessaan muun muassa toteamalla, että "jos te olette turhautuneita, niin olen minäkin".

IS yritti saada ministeriltä aiheesta kommenttia puheen jälkeen, mutta hiljainen Soini vain käveli ohi ja totesi kommentoineensa jo puheessaan.

(Linkki vie IS:n kommenttiin Soinin munauksesta)
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Timo Soini meni sitten ulkoministerin ominaisuudessaan Helsingin Etyj-kokouksessa kertomaan, miten häntä turhauttaa, kun Venäjän delegaatiota ei päästetty Helsinkiin kokoustamaan:

(Linkki vie IS:n kommenttiin Soinin munauksesta)

Linkin takaa löytyvässä uutisessa kirjoitetaan näin:

"Syy myrtyneelle olemukselle löytynee kommenteista, joiden mukaan Suomi teki emämunauksen, kun EU:n matkustusrajoituslistalla olevia venäläisiä ei päästetty yleiskokoukseen. Joidenkin osallistujamaiden delegaatioiden mielestä venäläiset olisi pitänyt kutsua kokoukseen, ja aiheesta noussut kohu on jättänyt ikävän varjon kokouksen ylle.

Soini kommentoi asiaa puheessaan muun muassa toteamalla, että "jos te olette turhautuneita, niin olen minäkin".

Onko Soini turhautunut, koska ryssiä ei päästetty Helsinkiin, vai asian edelleen vatvomisesta? Tuosta Soinin letkuksesta se ei käy ilmi - ei ainakaan minulle.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Timo Soinilta sellaista jämäkkyyttä, jota kaivataan. Jos on pakotteet, niin on pakotteet ja sillä hyvä. Venäjä käyttää tietysti tilanteen hyödyksi ja kääntää tämän Suomen syyksi, vaikka syy on täysin Venäjän.

Toisaalta ymmärrän täysin myös Soinin turhautumisen asiaan, hän toimi sääntöjen ja yhteisten sopimusten mukaan.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Yle kertoo, että persupomo Timo Soini on saanut haastajan tämänvuotiseen puheenjohtavaaliin. Haastaja on varsin nimetön, Oulussa toimiva puolueaktiivi Raimo Rautiola.

Voi pojat, miten taantumukselliset teesit tuolla Rautiolalla on: Erotaan EU:sta, koska se nöyryttää Suomea esim. Etyj-kokouksen järjestelyissä, erotaan tottakai myös eurosta, mutta ETA-jäsenyyden hän sentään säilyttäisi.

Eipä näillä taantumusopeilla onneksi mitään merkitystä ole, kun Soini voittaa puheenjohtajavaalit suvereenisti.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaihteeksi yksi Timo Soinin tiheän kamman läpäissyt osapäivänatsi on päässyt otsikoihin. Juttuhan on jo sinänsä vanha, mutta nyt Helsingin persujen varavaltuutettu Olli Sademies pääsee muistelemaan poliisiaikojaan tällä kertaa asiakkaan näkökulmasta. Helsingin poliisi on käynnistänyt esitutkinnan entisen Helsingin poliisin rikostutkijan facebook pohdiskelusta, jossa Olli pohdiskelee mm pakolaisten pakkosterilointeja. Olli on tietysti sitä mieltä, että hänen sananvapauttaan tässä nyt yritetään rajoittaa, mutta Ollia ei noin vain hiljennetä. Olli seisoo edelleen jykevästi sanojensa takana.

Lähde: Helsingin perussuomalaisten varavaltuutetun kirjoituksista esitutkinta – ehdotti pakkosterilointia afrikkalaispakolaisille - Metro.fi
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja vaihteeksi sinä vetelet mutkia suoriksi puhumalla paskaa. Toisaalta tuo kommentointisi kyseistä entistä poliisia kohtaan täyttää jo kunnianloukkauksen kriteerit.
Jos vaivudut lukemaan sen linkin, niin huomaat että nuo on Ollin omia kommentteja, mitä tuossa kirjoitin. Pitääkö nyt siis lisätä esitutkintaan toi kunnianloukkaus, kun Olli tuolla lailla itseään loukkaa?
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
...nuo on Ollin omia kommentteja, mitä tuossa kirjoitin.

En jaksa avata linkkiä, mutta viittaako Olli tosiaan itseensä termillä "osapäivänatsi"?

Itse asiaan en ota kantaa, eikä mulla sellaista oikeastaan olisi tarjotakaan. Kunhan ajattelin osoittaa sen kohdan joka minun mielestäni voitaisiin luokitella kunnianloukkaukseksi.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Missä sanoi olevansa osapäivänatsi?
Sun juttujen mukaan kaikki persut on natseja, kannattaisi käydä vaikka jossain lukemassa, mitä siihen aatteeseen kuuluu.
Jaa toi kohta. No toihan on vaan sellanen samanlainen hellittelynimi, kuin vaikka sun käyttämä "terroristi" vihreistä. Mä oon oppinut teiltä käyttämään noita vitsikkäitä lempinimiä. Onko öyhöttäjillä yksinoikeus noihin? Jos näin on, niin pahoittelen. En tiennyt tuollaisesta säännöstä.

Kerrotko vielä missä mä olen väittänyt kaikkien persujen olevan natseja? Meinaan vaan kun olet niin tarkka noista kunnianloukkauksista, niin ethän varmaan itse syyllistyisi perättömiin väitteisiin. Vai oliko tässä taas joku öyhöttäjien kaksoistandardihässäkkä?
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Luetko niitä omia viestejäsi ollenkaan, vai syntyvätkö ne ikäänkuin itsestään käsistäsi? Viesteissäsi korostat jatkuvasti persut=natsit linjaa, mutta mikäs siinä.
Juu ja tuota tosiaan nimitetään ympäristöterrorismiksi, ei ole minun keksintöni. Voin toki ottaa kunnian jos niin haluat.
Mä vähän arvelinkin, että noi "hassutelut" on susta hauskoja vain silloin, kun olet itse niillä hassuttelemassa.

Et sitten vissiin löytänyt sellaista viestiä, missä väitän kaikkia persuja natseiksi. Varmaan siksi, kun en sellaista ole kirjoittanut. Vielä kun joskus oppisit, että sun mielipiteet ja kuvitelmat eivät ole automaattisesti totta, niin saattais elämä helpottaa.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Mikä tulee oikealla äärioikeiston jälkeen? Mennäänkö ympäri ja ollaan äärivasemmistolaisia?

Tämä pitää vamaan paikkansa. Dan Koivulaakso ja Mika Niikko ovat tasan yhtä dorkia.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Perussuomalaiset ovat aloittaneet hallitustaipaleensa hyvin. Ministerit ovat ok ja onneksi hallituksessa ei ole vasemmistoa eikä vihreitä, jotka pumppaisivat rahaa Kreikkaan maaailman tappiin saakka tippa linssissä. Nyt ei tarvita hyvätahtoisia hölmöjä vaan realistista politiikkaa. Oikeusministeriä on haukuttu paljon ja aivan turhaan. Puolustusministeri on hyvä ja sentään käynyt intin. Toivottavasti persut eivät anna pätkääkään periksi Kreikan suhteen ja pitävät sanansa.
Ei, en äänestänyt persuja.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Jos perussuomalaiset on mielestäsi äärioikeistolainen puolue, en voi auttaa asiassa. Oletko mahdollisesti tutustunut heidän puolueohjelmiinsa? Äärioikeistolaista näkemystä esiintyy ainoastaan maahanmuutto politiikassa. Tai äärivasemmistolaista, sielläkin suhtautuminen on samaa.
Noh, tuo oma kommenttini oli lähinnä hauska kasku (että Perussuomalaiset olisi äärioikeistolainen puolue) ja hypoteettinen kysymys. Meinasin lisätä niitä hymynaamoja ja kissan kuvia ynnä muuta. Menen nyt hakemaan takkini.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanotko mikä mielipide on näissä ollut "virheellinen" ? Tai mikä kuvitelma? Sinä puhut noissa viesteissäsi persuista natseina, osaaikanatseina yms.
Väitätkö ettet puhu? Mikä tekee sun mielipiteestäsi jotenkin paremman? Ja minä en ole omasta mielestäni näissä viesteissä hassutellut, lähinnä yrittänyt herätellä sanamuodoilla tai erilaisilla heitoilla sinua todellisuuteen.
Persut on hallituksessa, purnaat tai parjaat kuinka paljon tahansa. Se saa vituttaa sua ja voit purkaa sitä vaikka tällä palstalla, mutta nuo natsijutut voisit unohtaa. Puhutaan kuitenkin eri luokan aatteista ja metodeista.
No jos et ymmärtänyt, niin osapäivänatsi on tietenkin ensinnäkin Juicen biisi. Sillä viittasin kansanedustaja Immoseen, jonka kaveeraamisesta svl:n kanssa uutisoitiin parisen viikkoa sitten. Osapäiväisyys tulee tietenkin Sampo Terhon kommentista, että Olli saa vapaa-aikanaan tehdä mitä lystää. Niin ja svl kertoo ihan itse olevansa kansallissosialistinen liike, joka kannatta mm valkoista ylivaltaa.

Sun kuvitelmasi liittyy esim vihreiden pitämisenä terroristijärjestönä. Ilmeisesti kuvittelet, että vihreät ovat kytköksissä kaikkeen paskaan, mitä joku sekopää tekee luonnonsuojelun nimissä. Vastaavaa perseilyä olisi pistää svl:n touhut persujen piikkiin.

Persujen hallituksessaolo ei erityisemmin vituta. Aion kyllä jatkossakin naureskella persujen toilailulle. Toistaiseksi materiaalista ei ole ollut pulaa, tuskin jatkossakaan.

Mulla on hyvin suuri epäilys siitä, että tämä keskustelu ei johda mihinkään järkevään, joten luulenpa että tämä riittää tällä erää tästä aiheesta.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Puolustusministeri on hyvä ja sentään käynyt intin.

Mitä helvetin väliä sillä on, onko puolustusministeri käynyt armeijan vai ei? Onko se niin, että vain armeijan käynyt voi ymmärtää tarpeeksi maanpuolustuksesta, maailmanpolitiikasta, aluepolitiikasta ja taloudesta riittävän hyvin ollakseen hyvä puolustusministeri?

Suurin osa suomalaisista armeijan käyneistä olisi huono puolustusministeri. Paljon, paljon huonompi kuin Carl Haglund tai Elisabeth Rehn. Jussi Niinistö ei ole huono puolustusministeri, mutta hänen kykynsä perustuvat yliopistotaustaan, eikä mihinkään metsässä juoksemiseen. Olisiko joku toinen vastaava, joka ei esimerkiksi jonkun vamman tai sairauden takia ole käynyt inttiä, huonompi puolustusministeri?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös