Sukupuolineutraalia avioliittoa kylla kannattaa Suomessa ihan merkittävä enemmistö. En siis viitannut pulinoilla siihen, että saatiin 166 851 ääntä kansalaisaloitteeseen, vaan siihen, että asialla on kansan enemmistön tuki.
Suomessa enemmistö kannattaa aika montaa asiaa mitkä eivät ole toteutuneet. Galluppeihin vetoaminen on turhaa, päätökset tekee eduskunta joka on se ultimate gallup tuotos.
En ole kuitenkaan huolissani tuon lain läpimenosta, vaikka tuo kansalaisaloite riittävän äänimäärän taakseen saa. Ensinnäkin nähdäkseni homoliittojen kielto olisi perustuslain vastainen (yhdenvertaisuus), joten sen hyväksyminen vaatisi aikamoisen kannatuksen eduskunnassa. Ja vaikka ei vaatisi perustuslain muutosta, niin ei tuon taakse saada edes sitä eduskunnan enemmistöä. Joku roti noilla kansanedustajillakin on.
Jos homoliittojen kieltäminen on perustuslain vastaista niin miksi avioliittolakia ei ole kumottu jo kauan sitten perustuslakivaliokunnan esityksestä?
Onko moniaviollisuus perustuslain vastaista? Siskosten naimisiin meno? Miksi nämä ovat vielä kiellettyjä?
Miksi minun pitäisi olla samaa mieltä, kuin Soini oli silloin ennenvanhaan? Jos minä kerron, että ennenvanhaan lapsia kuritettiin lyömällä, niin ei kai se sitä tarkoita, että minun pitää lyödä lapsiani?
En minä vaatinut että sinun pitää olla Soinin kanssa samaa mieltä, minä kysyin siitä että jos homoliittojen kielto menee eduskunnassa läpi niin onko silloin kansa oikeassa ja pulinat pois?
Kansalaisaloitteen tarkoitus ei ole selvittää kansan mielipidettä, vaan saada jokin asia eduskunnan käsittelyyn, jos 50 000 ihmistä niin haluaa. Mielestäni ihan hyvä systeemi. Kansanedustajathan sen sitten lopulta päättää, mitä tehdään.
Aivan. Tästä samaa mieltä, siksi kansalaisaloitteen saama kannatus ei ole mikään moraalinen velvoite eduskunnalle hyväksyä aloite.