Perussuomalaiset

  • 5 560 446
  • 44 541
Tämän pohjalta minua ihmetettää, etteivät monikulttuurisimmat kaupungionosat näytä houkuttelevan mainitun rikkauden nimeen vannovia, vaan vahvasti vieraskielisten asuttamilla seuduilla asusteleekin huomattavassa määrin enemmän persuja kuin vihreitä ja vihreiden kannatus on erityisen korkea niissä vaalipiireissä, joissa multikultista ei ole tietoakaan.
Kyllä sinäkin sen tiedät, että kaupungissa asuinkaupunginosaa määrittää enimmäkseen sosioekonominen asema. Kyllähän suurin osa tahtoisi asua parhailla alueilla mutta vapaassa markkinataloudessa ne parhaat alueet karkaavat suurimman osan ulottuvista.

Kenties tämä osaltaan selittää myös ihmettelemääsi persukannatuksen suuruutta lähiöissä. Tiedän, että persut keskimäärin tienaavat yllättävän hyvin, mutta entä persut kaupungeissa?

Melko erikoisesti nimittelet lähipiiriäsi. No, toisaalta kutsun minäkin itseäni ja aina äänestämäni puolueen kannattajia lahtareiksi.
Olenkin huomannut kuinka sinäkin tätä esim. Yhdysvaltojen sotusortotaistelusta tuttua typeriä lokeroivia haukkumanimiä inflatoivaa taktiikkaa käytät. Hyvä me!
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Johtuisikohan siitä, että Helsingissä maahanmuuttajat asuvat pääasiassa kaukana kaupungin keskustassa, ja vihreitä äänestävät taas lähempänä.

Näinhän se on, mutta miksi

Ei minua ainakaan haittaisi, jos naapureinani olisi pelkkiä ulkomaalaisia, mutta en minä pelkästään tämän takia kuitenkaan muuttaisi laitakaupungille.


Joitain varmasti haittaa, osalle asia on aivan yhdentekevä, mutta onko runsas maahanmuuttajien osuus asuinalueen huokuttavauutta lisäävä asia yhdellekään monikulttuurisuuden rikkauden nimeen vannovalle?
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Joitain varmasti haittaa, osalle asia on aivan yhdentekevä, mutta onko runsas maahanmuuttajien osuus asuinalueen huokuttavauutta lisäävä asia yhdellekään monikulttuurisuuden rikkauden nimeen vannovalle?

Omasta puolestani voin sanoa, että minua ei ihmisten etninen tausta kiinnosta niin paljon, että valitsisin asuinalueeni sen perusteella. Minua enemmän kiinnostaa, onko asuinalue muutoin rauhallinen. Mieluummin siis asuisin normaalia elämänrytmiä noudattavien maahanmuuttajien täyttämällä asuinalueella kuin sellaisessa, joka on täynnä alkoholisteja, keskellä yötä musiikkia soittavia tai autoja päristeleviä tai pienestäkin asioista valittavia kantasuomalaisia.

Olen asunut nuorempana Alankomaissa alueella, joka oli täynnä muslimeja, eikä heistä ollut mitään haittaa. Alue tosin oli kaukana keskustassa ja esteettisesti ruma kuin mikä, mutta minut piti siellä halpa vuokra ja lyhyt työmatka. Sosiaalinen elämäni oli kuitenkin kaupungin keskustassa, jonne muutin myöhemmin löydettyäni sopivan paikan, mutta tällä ei ollut mitään tekemistä alueen väestön kanssa.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Kyllä sinäkin sen tiedät, että kaupungissa asuinkaupunginosaa määrittää enimmäkseen sosioekonominen asema. Kyllähän suurin osa tahtoisi asua parhailla alueilla mutta vapaassa markkinataloudessa ne parhaat alueet karkaavat suurimman osan ulottuvista.

Tiedän kyllä ja sivusinkin tätä aiemmin. Monikulttuurisimmilla alueilla asuminen on edullisinta, joten kustannukset eivät voi olla este henkilölle, joka arvostaa kansainvälistä ja rikasta naapurustoa.

Kenties tämä osaltaan selittää myös ihmettelemääsi persukannatuksen suuruutta lähiöissä. Tiedän, että persut keskimäärin tienaavat yllättävän hyvin, mutta entä persut kaupungeissa?

Itseasiassa persukannatusten suuruutta hämmästeli nimimerkki lihaani. Minä puolestani arvuuttelen, miksi kyseisilla alueilla asustaa perin vähän vihreitä, joita puolestaan äänestetään ansiokkaasti kaupunginosissa, joissa maahanmuuttajia ei ole juuri lainkaan.


Olenkin huomannut kuinka sinäkin tätä esim. Yhdysvaltojen sotusortotaistelusta tuttua typeriä lokeroivia haukkumanimiä inflatoivaa taktiikkaa käytät. Hyvä me!

Hyvä vaan te, jotka välttelette värikkäitä ilmaisuja tämän ketjun otsikossa mainitusta puolueesta ja sen äänestäjistä. Pata kattilaa, ja niin edes päin. T: Lahtari
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Omasta puolestani voin sanoa, että minua ei ihmisten etninen tausta kiinnosta niin paljon, että valitsisin asuinalueeni sen perusteella. Minua enemmän kiinnostaa, onko asuinalue muutoin rauhallinen. Mieluummin siis asuisin normaalia elämänrytmiä noudattavien maahanmuuttajien täyttämällä asuinalueella kuin sellaisessa, joka on täynnä alkoholisteja, keskellä yötä musiikkia soittavia tai autoja päristeleviä tai pienestäkin asioista valittavia kantasuomalaisia.

Sama vika Rahikaisellakin, pyrin välttämään asumista loisivien hörhöjen keskuudessa, heidän etnisestä taustastaan. Onko Suomessa normaalia elämänrytmiä elävien maahanmuuttajien täyttämiä asuinalueita ja mitä ylipäänsä on tuo normaali elämän rytmi? Maassa maan tavalla?
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Samalla lailla mustia miehiä pelkäävät yleensä eniten ne, jotka elävät jossain Nurmijärvellä ja ovat lukeneet lehdestä, että kylänraitilla on nähty ensimmäinen afrikkalainen kymmeneen vuoteen.
Lihaani tänään klo 10.28: "Ei muutenkaan voi ymmärtää, että persukannastus oli suurinta esimerkiksi Helsingin itäisissä kaupunginosissa."

Varmaan siellä itähelsingissä ne nurmijärveläiset väärensivät äänestystulosta.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lihaani tänään klo 10.28: "Ei muutenkaan voi ymmärtää, että persukannastus oli suurinta esimerkiksi Helsingin itäisissä kaupunginosissa."

Varmaan siellä itähelsingissä ne nurmijärveläiset väärensivät äänestystulosta.
Omien havaintojen mukaan persuja äänestävät eniten kouluttautumattomat ja konservatiivit. Heitä on Helsingissä varmaan keskimäärin enemmän idässä kuin lännessä, mutta kokonaisuudessaan persujen kannatus Helsingissä on aika heikkoa.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Omien havaintojen mukaan persuja äänestävät eniten kouluttautumattomat ja konservatiivit.

Konservatiivius pitää varmasti paikkansa, koulutustaso on samaa luokkaa demareiden kanssa ja kaikkein matalin koulutustaso on vasemmistoliiton äänestäjillä. Tämä puolestaan ei pohjaudu omiin havaintoihin.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pikaisella vilkaisulla näyttäisi olevan niin, että alueet, joilla persut ovat suurin puolue, on erittäin paljon maahanmuuttajia. Vastaavasti niissä osissa Helsinkiä, joissa Vihreät keräsivät eniten ääniä, on vähän tai erittäin vähän monitulttuurista rikkautta.
mä olen reissussa ja kännykän varassa, niin jaksanut tarkistaa noita sun tietojas. Kävin nyt kuitenkin kattomassa kontula A ja vuosaari A äänestysalueet. Molemmissa demarit kärjessä. Vihervasemmistolla yli 50% molemmissa ja persuilla 18% ja 22%. Eli kyllä siellä tiheimmillä mamualueilla se vihervasemmisto kummasti jyllää. Työläiskaupunginosissa kun ollaan, niin demareita äänestetään enemmän, kuin vihreitä. Koulutetumpien ihmisten kaupunginosissa menee äänet vihreille ja kokoomukselle.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
mä olen reissussa ja kännykän varassa, niin jaksanut tarkistaa noita sun tietojas. Kävin nyt kuitenkin kattomassa kontula A ja vuosaari A äänestysalueet. Molemmissa demarit kärjessä. Vihervasemmistolla yli 50% molemmissa ja persuilla 18% ja 22%. Eli kyllä siellä tiheimmillä mamualueilla se vihervasemmisto kummasti jyllää. Työläiskaupunginosissa kun ollaan, niin demareita äänestetään enemmän, kuin vihreitä. Koulutetumpien ihmisten kaupunginosissa menee äänet vihreille ja kokoomukselle.

Tilastokeskuksen dataa. Puhe oli vihreistä. Nyt sinä alat puhumaan vihervasemmistosta ja demareista, miksi? Kumotaksesi väitteen siirtämällä maalitolppia?
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tilastokeskuksen dataa. Puhe oli vihreistä. Nyt sinä alat puhumaan vihervasemmistosta ja demareista, miksi? Kumotaksesi väitteen siirtämällä maalitolppia?
Lainasin väärää viestiä, kännykällä vähän hankalaa tämä keskusteleminen. Myöhemmässä viestissä kirjoitit punavihreistä monikulttuurisen ihanuuden ylistäjistä tjsp. Tämän ymmärsin vihervasemmistoksi. Vasemmistohan tähän mokutusosastoon yleensä liitetään ennen vihreitä, vai kuinka?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En todellakaan, mutta kuvittelisin, että multkultin keskelle muuttaminen kiinnostaisi jotakuta se ihanuutta ja rikkautta julistavaa....
Kertoisitko lisää näistä ihanuutta ja rikkautta julistavista, niinku oikeesta maailmasta eikä jostain hommafoorumilta tms? Minä luulen etttä näitä ei ole olemassa muualla kuin harhaisissa mielikuvituksissa.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Lainasin väärää viestiä, kännykällä vähän hankalaa tämä keskusteleminen. Myöhemmässä viestissä kirjoitit punavihreistä monikulttuurisen ihanuuden ylistäjistä tjsp. Tämän ymmärsin vihervasemmistoksi. Vasemmistohan tähän mokutusosastoon yleensä liitetään ennen vihreitä, vai kuinka?

Ovatko nämä vihervassarit hakeutuneet monikulttuurin pariin, vai onko maahanmuuttajat majoitettu heidän keskuuteensa? Mikä selittää persujen korkean kannatuksen samoilla seuduilla - siis sinun mielestäsi? Ehkpä sinä pysyt antamaan vastauksen asiaa aprikoineelle nimimerkille, jonka ihmettelystä koko tämä viestiepisodi sai alkunsa.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Kertoisitko lisää näistä ihanuutta ja rikkautta julistavista, niinku oikeesta maailmasta eikä jostain hommafoorumilta tms? Minä luulen etttä näitä ei ole olemassa muualla kuin harhaisissa mielikuvituksissa.

Eipä tuollaisten kommenttien googlettaminen ole kovin haasteellista, ainakaan minulle. Hommafoorumista en lähde arvailemaan mitään, koska en siellä vieraile. Luetko sinä ko. sivustoa useinkin, vai mistä se pullahti mieleesi?
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ovatko nämä vihervassarit hakeutuneet monikulttuurin pariin, vai onko maahanmuuttajat majoitettu heidän keskuuteensa? Mikä selittää persujen korkean kannatuksen samoilla seuduilla - siis sinun mielestäsi? Ehkpä sinä pysyt antamaan vastauksen asiaa aprikoineelle nimimerkille, jonka ihmettelystä koko tämä viestiepisodi sai alkunsa.
Kuten jo totesin persujen kannatus näytti noilla kahdella katsomallani alueella olevan suurinpiirtein valtakunnallisen keskiarvon paikkeilla. Persujen kannatus ei näillä mamurikkailla alueilla siis ole suuri. Se vihervasemmiston kannatus näillä alueilla on suurempi, kuin valtakunnan keskiarvo. Vihervasemmiston osuus näillä alueilla on siis suuri.

Mä en osaa sanoa miksi ihmiset muuttavat millekin alueille, miksi tuollaista kyselet?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eipä tuollaisten kommenttien googlettaminen ole kovin haasteellista, ainakaan minulle. Hommafoorumista en lähde arvailemaan mitään, koska en siellä vieraile. Luetko sinä ko. sivustoa useinkin, vai mistä se pullahti mieleesi?
Heti kolmas linkki haulla oli hommafoorumille :-) Eipä ole tullut luettua aikoihin, aikoinaan, olisiko ollut 10 vuotta sitten, kävin silloin tällöin naureskelemassa kuinka jengi joukkohysteroi siellä Suomen tuhoutumista mm. kun suomalaislapsella oli havaittu kaupassa tummaihoinen nukke.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Kuten jo totesin persujen kannatus näytti noilla kahdella katsomallani alueella olevan suurinpiirtein valtakunnallisen keskiarvon paikkeilla.

Kaksinkertainen Helsingin keskiarvoon verratuna ja vielä korkeampi verrattuna mainitsemaasi Kalliioon.

Persujen kannatus ei näillä mamurikkailla alueilla siis ole suuri.

Eivät faktat muutu mihinkään, vaikka kuinka jankuttaisit. Pesut ovat suurin puolue kahdella erittäin vahvasti mamutetulla alueella, Jakomäessä ja Malminkartanossa, nauttien korkeaa kannatusta kaikkialla, missä vieraskielisten osuus asukkaista on suuri. Vihreät puolestaan ovat suurin puolue useassa impivaaralaisessa vaalipiirissä.

Se vihervasemmiston kannatus näillä alueilla on suurempi, kuin valtakunnan keskiarvo. Vihervasemmiston osuus näillä alueilla on siis suuri.

Mistä se kertoo?

Mä en osaa sanoa miksi ihmiset muuttavat millekin alueille, miksi tuollaista kyselet?

Etkä pysty myöskään arvaamaan, miksi persuilla on niin vahva kannatus Kontulassa?
 
Viimeksi muokattu:

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Heti kolmas linkki haulla oli hommafoorumille :-) Eipä ole tullut luettua aikoihin, aikoinaan, olisiko ollut 10 vuotta sitten, kävin silloin tällöin naureskelemassa kuinka jengi joukkohysteroi siellä Suomen tuhoutumista mm. kun suomalaislapsella oli havaittu kaupassa tummaihoinen nukke.

Jos vaikka unohdettaisiin kaikki trollitäyteiset keskustelut ja otetaan esimerkiksi joku reksteröity puolue. Olisikohan Vasemmistoliitto passeli, vai meneeköhän sekin vähän hörhöosaston puolelle? No, kun se nyt kerran tuli hakutuloksena, niin olkoon..

"Vasemmistoliitto edistää Suomen kehitystä monikulttuuriseksi maaksi. Kaikilla Suomessa pysyvästi asuvilla on oltava samat kansalaisoikeudet ja kansalaisvelvollisuudet. Toivotamme maahanmuuttajat tervetulleiksi Suomeen ja maamme täysivaltaisiksi kansalaisiksi. Maahanmuuttajat, siirtolaiset ja pakolaiset tuovat Suomeen uutta elinvoimaa ja kulttuurista rikkautta"

http://www.vasemmisto.fi/politiikka/periaateohjelma/

Tähän suoraselkäinen kommari luonnollisesti kiljaisee "Ei ollu sanasta sanaan!!!"
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaksinkertainen Helsingin keskiarvoon verratuna ja vielä korkeampi verrattuna mainitsemaasi Kalliioon.



Eivät faktat muutu mihinkään, vaikka kuinka jankuttaisit. Pesut ovat suurin puolue kahdella erittäin vahvasti mamutetulla alueella, Jakomäessä ja Malminkartanossa, nauttien korkeaa kannatusta kaikkialla, missä vieraskielisten osuus asukkaista on suuri. Vihreät puolestaan ovat suurin puolue useassa impivaaralaisessa vaalipiirissä.



Mistä se kertoo?



Etkä pysty myöskään arvaamaan, miksi persuilla on niin vahva kannatus Kontulassa?
Malminkartano ei ole Helsingin mittapuulla erittäin vahvasti mamutettu alue. Mä kattelen noita tarkemmin sitten, kun pääsen tietokoneen ääreen.

Jos persujen kannatus alueella on 20%, niin se ei ole suuri. Onhan se tietenkin korkeampi, kuin siellä missä se on 10%, mutta ei se ole suuri, kun se on alle valtakunnan keskiarvon. Tämä fakta ei muutu, vaikka kuinka jankutat. Vai onko tämä niitä sinun "klassikko faktoja", joita ei pidä ottaa niin tosissaan?

Kuten sanottu, mä tarkistan kotiin päästyäni noi tarkemmat äänestysaluefaktat, kun sun juttuihin ei oikein voi luottaa. Jos kuitenkin on niin, että persut on suurin kahdella alueella, niin onhan se helvetin huono saavutus puolueelta, joka on Suomen toiseksi suurin puolue. Jos maahanmuuttokriittinen puolue ei menesty tuon paremmin siellä, missä niitä niiden väittämiä haittoja on kaikista eniten, niin eihän tuo todellakaan hyvältä kuulosta, siis persujen kannalta.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...
"Vasemmistoliitto edistää Suomen kehitystä monikulttuuriseksi maaksi. Kaikilla Suomessa pysyvästi asuvilla on oltava samat kansalaisoikeudet ja kansalaisvelvollisuudet. Toivotamme maahanmuuttajat tervetulleiksi Suomeen ja maamme täysivaltaisiksi kansalaisiksi. Maahanmuuttajat, siirtolaiset ja pakolaiset tuovat Suomeen uutta elinvoimaa ja kulttuurista rikkautta"
Minäkin löysin jotain ihannointia: "Maahanmuuttajat vahvistavat Suomen innovaatiokykyä ja osaamista tuomalla oman kulttuurinsa vahvuuksia osaksi suomalaista yhteiskuntaa."

Tiedätkö mikä "kommariporukka" tuollaista julistaa?
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Malminkartano ei ole Helsingin mittapuulla erittäin vahvasti mamutettu alue. Mä kattelen noita tarkemmin sitten, kun pääsen tietokoneen ääreen.

Et tiedä mikä asian laita on, mutta pokka riittää kuitenkin väittämään vastaan? No, tarkasta ja katsotaan sitten, kuka on väärässä tai valehtelee.

Jos persujen kannatus alueella on 20%, niin se ei ole suuri. Onhan se tietenkin korkeampi, kuin siellä missä se on 10%, mutta ei se ole suuri, kun se on alle valtakunnan keskiarvon. Tämä fakta ei muutu, vaikka kuinka jankutat. Vai onko tämä niitä sinun "klassikko faktoja", joita ei pidä ottaa niin tosissaan?

Kyllähän se sieppaa kommaria, kun saa huomata muuttaneensa persughettoon. Jaxuhalit.

Kuten sanottu, mä tarkistan kotiin päästyäni noi tarkemmat äänestysaluefaktat, kun sun juttuihin ei oikein voi luottaa.

Kerrohan mitkä juttuni eivät pitäneet paikkaansa, ettei jää sellaista kuvaa, että olisin vajonnut tasollesi.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Minäkin löysin jotain ihannointia: "Maahanmuuttajat vahvistavat Suomen innovaatiokykyä ja osaamista tuomalla oman kulttuurinsa vahvuuksia osaksi suomalaista yhteiskuntaa."

Tiedätkö mikä "kommariporukka" tuollaista julistaa?

Ei mitään käryä, mutta tarkoitetaanko tuossa myös pakolaisia, kuten vassareiden periaateohjelmassa vai kenties niitä kuuluisia työperäisiä mamuja?

Mitä muuten olet nyt mieltä, onko monikulttuurisuuden rikkaus niinku oikeesta maailmasta eikä vain jostain hommafoorumilta tms?
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Sama vika Rahikaisellakin, pyrin välttämään asumista loisivien hörhöjen keskuudessa, heidän etnisestä taustastaan. Onko Suomessa normaalia elämänrytmiä elävien maahanmuuttajien täyttämiä asuinalueita ja mitä ylipäänsä on tuo normaali elämän rytmi? Maassa maan tavalla?

En sano, mitä on normaali elämänrytmi, mutta kovin mielelläni en olisi naapurina sellaiselle opiskelijapoppoolle, joka juhlisi joka keskiviikkoilta. En myöskään haluaisi asua sellaisessa ympäristössä, jossa rukoshuudot herättäisivät viideltä aamulla, olivatpa ne minkä uskontokunnan tai jonkun kantasuomalaisista poikkeavan etnisen yhteisön juttu tahansa. En myöskään ilahdu seinän takaa kuuluvasta naimisen äänestä, eikä silläkään ole mitään tekemistä monikulttuurisuuden sietämisen kanssa. Enkä kovin mielelläni asu poliisi- tai paloaseman tai kirkon välittömässä läheisyydessä, sillä haluan välttyä yöllisistä herätyksistä tai sunnuntaiaamuisista ikuisista kellonlyönneistä. Sori vain kaikki asemat ja kirkot, etten ole täysin suvaitsevainen.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei mitään käryä, mutta tarkoitetaanko tuossa myös pakolaisia, kuten vassareiden periaateohjelmassa vai kenties niitä kuuluisia työperäisiä mamuja?
Totta kai siinä tarkoitetaan aivan kaikkea maahanmuuttoa kun ei kerran mitään osa-aluetta eriksen mainittu poissuljetuksi (tyyliin "Maahanmuuttajat, paitsi ei pakolaiset, vahvistavat.."). Ja tuo oli tietenkin suora lainaus Juha Sipilän hallituksen strateginen ohjelmasta, tosin sanoen ihan puhdas keskustalaisten, kokoomuslaisten ja perussuomalaisten poliittinen linjaus. Että sellainen "vasurihallitus" nyt maassamme on.

Mitä muuten olet nyt mieltä, onko monikulttuurisuuden rikkaus niinku oikeesta maailmasta eikä vain jostain hommafoorumilta tms?
Edelleen en pidä kumpaakaan löydettyä lainausta maahanmuuton ihanuutta ja rikkautta julistavina, vaan ihan vain toteamuksina.
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Totta kai siinä tarkoitetaan aivan kaikkea maahanmuuttoa kun ei kerran mitään osa-aluetta eriksen mainittu poissuljetuksi (tyyliin "Maahanmuuttajat, paitsi ei pakolaiset, vahvistavat.."). Ja tuo oli tietenkin suora lainaus Juha Sipilän hallituksen strateginen ohjelmasta, tosin sanoen ihan puhdas keskustalaisten, kokoomuslaisten ja perussuomalaisten poliittinen linjaus. Että sellainen "vasurihallitus" nyt maassamme on.

Tai sitten ei, koska hallituksen tekstissä ei erikseen korosteta pakolaisuuden kulttuuriamme rikastavaa vaikutusta. Kaiken kaikkiaan, näin lahtarina, on mukava huomata opposition puskista huutelun kohdistuvan pääasiassa vain yhteen kolmesta hallituspuolueesta. Tässähän tulee aivan sellainen tunne, että hallitus kokonaisuutena nauttii opposition tuesta, koska räksytyksen kohde on sama kuin edellisen hallituksen aikana.

Edelleen en pidä kumpaakaan löydettyä lainausta maahanmuuton ihanuutta ja rikkautta julistavina, vaan ihan vain toteamuksina.

Pidät, tai et, mutta niin yleistä tuo monikulttuurisuus retoriikka on, että lasken sen julistamiseksi, tai ehkä jopa tuputtamiseksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös